Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
201/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vissiin rahasta puute, jos veroton lahja jätetään käyttämättä. 

Vierailija
202/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän, mutta olisi rahana parempi.

Katsos kun ideana on se, että se ohjataan johonkin hyvinvointia edistävään, eikä kaljaan, tupakkaan ja karkkiin. Siksi se rahan antaja rajoittaa sen edun käyttöä haluamallaan tavalla.

Ja sinä kehtaat lahjasta valittaa, vaikka sen tarkoitus on tehdä sinulle hyvää??? 

Kyllä sillä 200 eurolla olisi muuta käyttöä kuin kalja ja tupakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä käyttin koko virkistysedun heti samana päivänä. mutta matkaetu käyttämättä ja se nostetaan ensi vuonna. Sitä on nimittäin ihan järisyttävän vaikea käyttää HSL. Kuulemma junaliput helpommin niin voisin lähteäkin junailemaan. Pyörän vois kans ostaa sillä jollain ilveellä. Ihan turhaa mulle kuitenkin ottaisin miel rahana tai lahjakorttina, lounari, liikunta. mut ei käy.

monet jättää liikuntaedutkin käyttämättä. Eivät ehdi eikä kiinnosta. 

Vierailija
204/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ennen Eazybreak ja sen käyttö vasta vaikeaa oli. Sitten tuli Epassi ja se käy paljon paremmin. 

Vierailija
205/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin suuri puute on, ettei espassilla voi ostaa Lippu.fi tai Ticketmasterin verkkokaupasta. Aivan älytöntä. Suositut tapahtumat menee ainoastaan verkon kautta. Täällä on yksi toimipaikka, josta mennä ostamaan paperinen lippu ja se on toisella puolen kaupunkia, mihin ei mitään asiointia normaalisti. 

Täysin samaa mieltä. Tämä on suurin puute, luulisi, että eepässillä olisi halu tähän panostaa. Nyt liput pitäisi tilata Ärrälle ja maksaa siellä sovelluksella. Hankalaa, etuja jää käyttämättä. Minulla menee monta kertaa tuo etusumma keikkoihin ja lätkämatseihin suoraan esimerkiksi Lippu.fi:n kautta.

Ratkaisun pitäisi olla myös sellainen, jossa voit varata monta haluamaasi paikkaa koko seurueelle, joista yhden voit maksaa kulttuuriedulla.

Vierailija
206/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-passin käyttö on turhan kallista. Siitä edusta joutuu maksamaan veroa, vaikka itse maksaa puolet palvelusta. Kun työnantajan tarjoama etu on 200 e, maksan verot 400 eurosta. Ihanan kallista.

Täh? Minä saan 200e/vuosi, enkä maksa siitä veroa. Työnantaja sen vissiin sitten maksaa.

Huoh, ihmiset on kyllä käsittämättömän typeriä. Etu on VEROVAPAA 400 euroon asti. Ei voi olla noin vaikeeta. 

Vierailija
207/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo koko vuoden etu olisi kerralla käytössä heti tammikuussa, niin tulisi käytettyä todennäköisemmin.

Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aikoinaan ottanut ePassia, kun en kokenut sille tarvetta. Ei siis kelvannut maksuvälineenä sellaisiin paikkoihin, mitkä mua olisi siinä elämäntilanteessa kiinnostanut. Sitten, kun sain vihdoin polviini tekonivelet ja pääsin taas kunnolla liikkumaan, otin ePassin. Ostinkin heti museokortin, konserttilippuja ja festarilippuja. Ja ennenkuin ehdin mitään niistä käyttää, tulikin pandemia. Museot suljettiin, konsertit ja keikat peruttiin. 

Vierailija
209/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vissiin rahasta puute, jos veroton lahja jätetään käyttämättä. 

ei se niin mene. Kävelen tai ajan autoa. Raha kyllä kelpaisi mutta julkinen liikenne ei ole sitä mitä yleensä käytän eniten. usein kävelen nopeammin kuin ratikka. Tänään esim luki 7 min kun olin pysäkillä. lähdin käppäileen ja se tuli sit päättärille samaan aikaan kuin minä. Ellei käy finnairilla tämä matkaetu niin melko arvoton.

Vierailija
210/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä. 

Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?

Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta  

No en käy. Joka vuosi saan 350 euroa epassiin ja ikinä saa käytettyä. Mieluummin ottaisin rahana ja ostaisin itselleni sopivia asioita. Jos sen on pakko olla terveyttä edistävää niin vaikka uusi pyörä muussa tapauksessa vaikka ruokaa kaupasta.

Vierailija
211/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin te olette yrittäneet, jos on noin vaikeaa? Mulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia verkossakaan? Joku Edenredin kortti on tosi vanhanaikainen tuohon verrattuna tai sitten ne muinaiset setelit Ihan mielenkiinnosta, mitä olette yrittäneet?

HSL. jotain ihan käsittämätöntä säätöä puhelimella, ärrällä ja niitten toimipisteessä. Ei vaan onnistunu. Jumppakortti oli helpompi ostaa, mut kyllä piti käydä liikkeessä. 

Vierailija
212/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on käyttövinkkejä: https://www.epassi.fi/kayttovinkit-ja-verkkokaupat

Kun sulla on sovellus, niin näet saldosi ja voit maksaa sillä. Tuon sivuston mukaan myös puhelinnumeron kertomalla voi maksaa, ennen toimi mullakin Lippupisteessä niin, mutta nyt ovat pyytäneet sovelluksella maksua. Myös tekstiviestimaksu on, en ole sitä kokeillut. 

Jos et tarvii ko. rahaa, niin ei siinä mitään, työnantajasi säästää. Satasella saisit jo kuitenkin lipun vaikka musikaaliin tai keikalle tai leffalippupaketin

Periaatteessa kyllä, mutta kun edes tuo puhelimen sovelluksen avaaminen ei onnistu, joten käyttö tyssää siihen. Latausvirhe, päivitä sivu ja sitten sivun päivittäminen ei onnistu.

Eli en pääse edes alkuun sovelluksen käytössä saati näkemään saldoa. No saldo lienee edelleenkin tuo 100 €.

Hyvä idea. Alan kiusaamaan it-tukea tällä ja ostan matkakortin ens vuonna. Mulla oli kans jotain et se epassiappi ei toiminu kännyssä.

Vierailija
213/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä missä ite asun ei oo mitään mihin tuon käyttäis, ei ees leffateatteria joten mitä teen tällä "edulla". Mieluummin palkkana tai verovähennyksenä.

Vierailija
214/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän, mutta olisi rahana parempi.

Katsos kun ideana on se, että se ohjataan johonkin hyvinvointia edistävään, eikä kaljaan, tupakkaan ja karkkiin. Siksi se rahan antaja rajoittaa sen edun käyttöä haluamallaan tavalla.

Ja sinä kehtaat lahjasta valittaa, vaikka sen tarkoitus on tehdä sinulle hyvää??? 

Kyllä sillä 200 eurolla olisi muuta käyttöä kuin kalja ja tupakka.

Et sinä saa valita sitäkään, jos saat joululahjaksi lahjakortin vaikka vaatekauppaan. Se on sieltä ostettava tai jätettävä käyttämättä.

Vituttaa kiittämättömät ihmiset. Tämä etu tulee verottomana palkan päälle, mutta ei kun uikuti uikuti, rahana pitäisi saada. Kyllä on asiat hyvin Suomessa, ei voi muuta sanoa. 

Vierailija
215/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä ite asun ei oo mitään mihin tuon käyttäis, ei ees leffateatteria joten mitä teen tällä "edulla". Mieluummin palkkana tai verovähennyksenä.

Tajuatko edes, mitä tuosta jäisi käteen, jos se lisättäisiin palkkaasi????

Vierailija
216/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti palkkoja on varaa pienentää niiltä, joille ylimääräinen lahja ei kelpaa. 

Vierailija
217/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo koko vuoden etu olisi kerralla käytössä heti tammikuussa, niin tulisi käytettyä todennäköisemmin.

Joo. Voisi käyttää kausikorttiin.

Vierailija
218/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta vauva-mammat pääsee yllättämään ajatusmaailmallaan. Miten kukaan voi loukkaantua siitä, että työnantaja tarjoutuu maksamaan puolet sun hissilipusta, hieronnoista, tanssikurssista, festareista, salikortista,.? Varsinkin kun sitä etua ei ole pakko käyttää, etkö voi menettää siis mitään. Aivan käsittämätöntä 😭 

Mutku mä asun täällä perähikiällä enkä käy koskaan missään ja nyyh nyyh Prismaan menee takaperin hiihtäen viisi tuntia. Vinkkinä, että ehkä kannattaisi käydä, niin ei olisi noin hiivatin tympeä ajatuksenjuoksu.

Vierailija
219/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti palkkoja on varaa pienentää niiltä, joille ylimääräinen lahja ei kelpaa. 

Ei ole varaa pienentää, mutta oikeasti minusta ne ohjeet ovat liian hankalat. En ole jaksanut keskittyä sen edun opettelemiseen. Jos se olosi vapaaehtoinen, ilmoittaisin, etten nyt ota sitä. Ja kyllä, olen vanha ja muisti on huono. 

Vierailija
220/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntapalvelun myyjälle voi ehdottaa ePassin käyttöönottoa maksutavaksi, jos ei ole vielä mahdollista. Ei ole monimutkainen juttu ja sillä voi saada lisää myyntiä.