Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
241/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasetu on heikko. E passilla työnantajan osuus vain 1- 3 euroa ateriasta ja omaosuus vähintään 8 euroa ateriasta.

Se kulttuuri, työmatka, hyvinvointiosuus on nopeasti käytetty. Kivempaa olisi, jos olisi kokonaan käytettävissä tuohon osuuteen se passi. Pystyy maksamaan lääkärikäyntejäkin yksityisellä tuolla.

Sitä ruokaetuutta jää käyttämättä, kun siinä työnantajan tuki on pieni. Omat eväät tulee halvemmaksi.

Vierailija
242/574 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä, että miten avuttomia ja laiskoja ihmiset ovat, kun epassi koetaan niin hankalaksi. Mulla menee vuosittain noin 3min, kun käyn kuntosalin tiskillä maksamassa koko saldon kerralla pois. Olipa vaikeaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/574 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jääny käyttämättä kuin muutama kymmenen senttiä

Oon ostanut museokortin, puoleksi vuodeksi uimahallikortin, maksanut sillä päiväkäyntejä kylpylään (Flamingo Spa:n aikuisten kylpylä), vesijumppan ohjausmaksuja, yksittäisiä käyntejä yleisissä saunoissa sekä lipun K40-discoon. Yllättävän monessa paikassa sillä voi maksaa

Vierailija
244/574 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntapalvelun myyjälle voi ehdottaa ePassin käyttöönottoa maksutavaksi, jos ei ole vielä mahdollista. Ei ole monimutkainen juttu ja sillä voi saada lisää myyntiä. 

Kyllä! Kannattaa siis oikeasti ehdottaa ja lisäksi Epassilla on ihan nettilomake sitä varten, että voi heitä pyytää olemaan ko. yritykseen yhteydessä. Esim. Fitness 24/7 ja Tampereen uimahallit otti Epassin maksutavaksi, kun useasti pyydettiin.

Vierailija
245/574 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin Passi-sovellus ehdottaa n. 200 eri hyvinvointi - paikkaa joihin voisin edut kantaa, sama liikunnassa ja kulttuurissa. Näytti olevan tavallisten paikkojen lisäksi esim. Kynsistudio, pakohuone, keramiikkakurssia, ratsastuskoulua, melontaa ja ne tavallisemmat paikat toki myös. Itse ostin avantouintia varten saunalippuja, työkaveri vei kesällä lapset kiipeilypuistoon tuolla rahalla.

Eli etu on aika monipuolinen ja jos ei sopivia paikkoja siinä oman kodin lähellä ole niin kannattaa käyttää niitä vaikka reissuun lähtiessä ja käydä vaikka teatterissa, museossa tai keikalla. Tai ostaa niillä jotain lahjaksi perheenjäsenelle, hierontalahjakortti on esimerkiksi monesta kiva lahja, samoin leffa tai keikkaliput.

Sovellus on helppo käyttää ja sieltä löytyy ehdotuksia käyttökohteista. Tietysti jos ei etua halua käyttää niin eihän se pakko ole. 

Vierailija
246/574 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin liikunta/kulttuuri rahalla 100e lahjakortin hierontaan. Työmatkarahan käytän kuukausilippuun.

Ei onnistu. Hieronnan voi ostaa hyvinvointiedulla ei liikuntaedulla. 

Vierailija
247/574 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on 6 kuukauden työ niin en laita pienistä rahoista 50 euroa mihinkään e-passin lataamiseen.

Ei meillä ainakaan tarvitse laittaa senttiäkään omaa rahaa siihen. Työnantaja laittaa 400 euroa siihen kulttuuri/liikuntaetuun per vuosi.

No nyt on kova tuo 400€ vuosi  mikä työnantaja on noin avokätinen?

Tuun teille töihin.

Onko jotenkin jaksoitettu tuo oma työnantaja laittaa 40€ 4x vuodessa ja kyllä tänä vuonna käytin  tuon edun  ostin pari hissilippua laskettelukeskukseen latasin liput  hissilipuille joten aktivoituu kun piippaa  ne portissa ekan kerran. Ei siis tarvii jonotella lipunmyynnissä.

Tänä vuonna siis vaihdoin työnantajaa koska paska paikka paskalla palkalla ja työnantaja vielä vittuili päin naamaa

No vaihtaminen kannatti koska nykyään saan samalla tes:llä yli 4€/h parempaa palkaa ja työnantaja arvostaa työtäni.

7kk firmassa ja oon saanut  jo kolme palkankorotusta vrt. kun  edellisessä en saanut yhtään 4. vuodessa

Ja + on toimiva epassi edellinen työntaja  vaati oma rahan lisäämistä  siihen joten en sitä ikinä käyttänyt 

Vierailija
248/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ihmetellä, että miten avuttomia ja laiskoja ihmiset ovat, kun epassi koetaan niin hankalaksi. Mulla menee vuosittain noin 3min, kun käyn kuntosalin tiskillä maksamassa koko saldon kerralla pois. Olipa vaikeaa!

No tässä hieman hankaluutta. Osta ärrältä lippu teatteriin ja kassa sanoo, ettei saldo riitä. Vitonen puuttuu. No, laitetaan omarahaa epassille 20 euroa, joka on minimisumma, jonka sinne voi laittaa. Saldo ei riitä vieläkään, joten maksa käteisellä. Ota yhteys epassiin, josta sanovat, ettei ärrällä voi käyttää omarahaa, vaikka sitähän ei heidän yleisissä ohjeissa lukenut. Tästä syystä pyysin siirtämään 20 euroa takaisin, mutta he olisivat vetäneet siitä toimenpiteestä 5 euroa välistä. Keskustelu jatkuu ja asiakaspalvelija sanoo siirtävänsä asian esimiehelle. Siitä esimiehestä ei ole kuulunut puoleen vuoteen kuulunut mitään, eikä yhteydenottoihin enää vastata.

Osta lippu.fi:stä lippi tapahtumaan. Lippu.fi veloittaa 1,5 euroa ja epassi vetää taas 5 euroa välistä.

Hankalaa on, että sieltä ei saa kunnon palvelua ja kalliiksi tulee.

Vierailija
249/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa olisi käytössä sellainen seteli joka käy missä vain eikä kukaan vedä välistä (no verottaja vetää mutta sille ei tässä maassa voi mitään). Sitä sanotaan euroksi. Onko työnantajat kuulolla?

Vierailija
250/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt kaikki epassirahat kuntosaliin, aiemmin oli smartumin setelit. Ei ole ollut mitään ongelmia. 

Vierailija
251/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian epämääräinen palvelu jossa on omat koukeronsa, harva ihminen jaksaa sellaisia käyttää.

Vierailija
252/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.

Netissä ei voi käyttää koska on niin paljon väärinkäytöksiä, esim. ostetaan myös perheelle tai kavereille vaikka on HENKILÖKOHTAINEN työsuhde-etu. Ja on huomattu että jää viime tippaan, pari päivää ennen vuodenvaihdetta 50 ihmistä jonossa arpomassa että mihinkäs tämän käyttäisi, mitä suosittelet. Suosittelen yleensä nopeaa päätöstä...;)

Vierailija
253/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy mihinkään? Mä olen maksanut epassilla lääkäri- ja hammaslääkärikäyntejä, hierontoja, junalippuja ja pääsylippuja. Nopeasti kuluu.

Vierailija
254/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut käytössä ne vanhanaikaiset setelit, sitten Edenredin kortti ja nyt on epassi. Kaikki olen saanut käytettyä, eikä se 400 vuodessa euroa edes riitä kattamaan mun liikunta- ja kulttuurimenoja.

Vierailija
255/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on rajoittanut edun käyttöä, saa käyttää vain kuntosalille. 

Vierailija
256/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin Passi-sovellus ehdottaa n. 200 eri hyvinvointi - paikkaa joihin voisin edut kantaa, sama liikunnassa ja kulttuurissa. Näytti olevan tavallisten paikkojen lisäksi esim. Kynsistudio, pakohuone, keramiikkakurssia, ratsastuskoulua, melontaa ja ne tavallisemmat paikat toki myös. Itse ostin avantouintia varten saunalippuja, työkaveri vei kesällä lapset kiipeilypuistoon tuolla rahalla.

Eli etu on aika monipuolinen ja jos ei sopivia paikkoja siinä oman kodin lähellä ole niin kannattaa käyttää niitä vaikka reissuun lähtiessä ja käydä vaikka teatterissa, museossa tai keikalla. Tai ostaa niillä jotain lahjaksi perheenjäsenelle, hierontalahjakortti on esimerkiksi monesta kiva lahja, samoin leffa tai keikkaliput.

Sovellus on helppo käyttää ja sieltä löytyy ehdotuksia käyttökohteista. Tietysti jos ei etua halua käyttää niin eihän se pakko ole. 

Hiivatin kriminaali, E-passi on henkilökohtainen työsuhde-etu jota voi käyttää vain omiin lippuihin!

Vierailija
257/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käyttänyt ja nykyään pystyy monessa paikassa käyttämään täysin netin kautta nuo.

Sitä lounasetua tosin käytän vain harvoin, koska lounaat käy kalliiksi vaikka siitä sen minimaalisen edun saakin.

Vierailija
258/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuulostaa joltain korruptiohankkeelta. Oikeat rahat kääritään raskaan taustaorganisaation ja hyvävelikerhon pyörittämiseen. Todelliset tulokset ovat vaikeasti mitattavissa tai niitä ei ole ollenkaan.

Vierailija
259/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se raha riitä mihinkään. 150 eur saa menemään Museokorttiin ja muutaman kuukauden salikorttiin.

Vierailija
260/574 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa joltain korruptiohankkeelta. Oikeat rahat kääritään raskaan taustaorganisaation ja hyvävelikerhon pyörittämiseen. Todelliset tulokset ovat vaikeasti mitattavissa tai niitä ei ole ollenkaan.

Että mitä että?