Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
181/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

Ei kai sitä mikään pakko ole työpuhelimeen kytkeä, tai jos työnantaja noin vaatii, niin kohtuutonta. Kannattaa esittää muutosta. Ei liene iso homma, työnantajalle ilmoitus pitäisi riittää?

Vierailija
182/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassin yksi hölmöys on se että sillä pitäisi maksaa koko summa. Esim. Eilen uusin Museokorttiani. Epassilla on vielä 4 euroa mutta en voi käyttää sitä tuohon korttiin ja maksaa pankissa loppuja. Sama ongelma leffalippujen kanssa. Nyt loppuvuodesta kun lapsi sairastaa niin ärsyttävä miettiä mihin paikan päälle menisin käyttämään tuon muutaman euron.

No eikö edes paikan päältä jostakin ostaen voi maksaa osin Epassilla, osin muulla maksutavalla? Mulla on onnistunut. Mut lisäksi voi tietysti ladata sinne omasta pussista ns, omarahaa. Siinä tosin se huono puoli, että sitä ei saa järkevästi sieltä pois, joten ei kannata ladata liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se käy pelkästään liikuntaan. En käy salilla eikä täällä ole esim. Uimahallia, en todella tiedä Mitä sillä ostaisin?? Jonkun tanssitunnin?? Eeh..

Vierailija
184/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aivan pistämätön etu töissä; kaikki yhtäänkään hyväksyttävä verorajaan ast saa takaisin esittämällä kuitin kun sen on ensin itse maksanut.

Käy joka paikassa, eikä tarvita mitään epasseja. Muutenkin ensmmäinen fiilis tuollaisesta välitoimijasta on AINA se, että tottahan se jotakin vetää välistä.

Sitä välistävetämistä kutsutaan liiketoiminnaksi. 

Kova, jos teillä on tuohon resursseja. Meillä ei ole erikseen tarvetta sihteerille, joka tuollaisia kirjailisi, iso työnantaja. Ja koska verottajalle on tarkkaa mikä oikeasti on veroton etu, mikä ei, niin siihen pitäisi kouluttautua erikseen ja pitää ajantasalla. Siihen nähden tulee halvemmaksi ostaa valmiista sovelluksesta paketti. 

Ja niin, se edun henkilökohtaisuus tuleeko se valvotuksi onko se naapurin kuitti vai oma? 

Vierailija
185/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä mitä voi tehdä, on jättää veroton etu käyttämättä. 

Viime vuonna sain vain sen verran, että kävin jalkahoidossa ja hieronnassa, tänä vuonna käytin edun hammaslääkäriin. 

Vierailija
186/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se käy pelkästään liikuntaan. En käy salilla eikä täällä ole esim. Uimahallia, en todella tiedä Mitä sillä ostaisin?? Jonkun tanssitunnin?? Eeh..

No vaikka nettikurssin johonkin kotijoogaan, jos muita ihmisiä pelkäät. 

Vierailija
187/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kylällä on kirkkokuoro ja kansalaisopiston sivupiste jossa matonkudontaa. Siinä tarjonta. 

Vierailija
188/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös leffalipun voi varata etukäteen ja maksaa sitten siellä paikanpäällä epassilla?

Vierailija
189/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän, mutta olisi rahana parempi.

Vierailija
190/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulla menee vartissa. Puolen vuoden jumppa- ja uimakortti ilman käyttörajoitusta ja se on siinä. 

Te ette käy museoissa? Kuntosalilla? Uimassa? Kesällä Rukalla? Talvella Saariselällä? Oopperassa? Kesäteatteissa? Hieronnassa? Missään? Joillekin käy jopa hammashoitolassa, eikö sekään ole ok?

Ja kyllä, harrastan minäkin ilmaisia asioita, kuten vaeltamista. Mutta kyllä tuo on luovuuden puutetta  

Minulle ePassin käyttäminen ei ole ongelma, mutta voin vastata kysymykseesi että ei, en käy museoissa, oopperassa, kesäteatterissa enkä uimahallissa. Kuntosali meillä on kotona. En käy Rukalla kesällä enkä talvella - miksi kävisin??? Enkä Saariselällä, voin hiihtää ihan kotikulmillakin ja laskettelua inhoan. Hieronta ja hammashoito tulee työterveyden kautta, joskaan en ole niitä juurikaan tarvinnut.

Vierailija
191/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämämättä on. Asun maalla, ei täällä ole kuntosaleja, elokuvia tms. mihin e-passia käyttää. Ihan turha. 

Ja autoakaan ei tietysti ole. 

Eikä nettiä, vaikka tänne pystyy valittamaan surkeudestaan. Nettikursseja on vaikka kuinka. Mutta eihän nekään tietenkään kiinnosta. E-passi pitäisi tietysti voida käyttää ruokakauppaan, kaikki muu on myrkkyä, varsinkin liikunta. 

Vierailija
192/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

Kyllä minä sain sen laitettua siviilipuhelimeen.

Vierailija
193/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi jättää käyttämättä epassiedun? :D Sehän on sama kuin heittäisi rahaa kaivoon. Senhän voi käyttää vaikka mihin ja todella helposti. Se menee salikortin uusimiseen, hammaslääkäriin/suuhygienistiin, hierontaan eikä leffalippuihin enää edes piisaakaan. 

Aika köyhä mielikuvitus pitää olla jos sitä ei saa käytettyä.

Se on työnantajasta riippuvainen palvelu mihin se käy. Meillä päin ei sillä saa mitään terveys palveluja vaan pelkkää urheilua ja kulttuuria. Ja täällä meilläpäin käyttökohteet ovat vain museo ja uimahalli niin minulle kokobepassi on täysin turha ja oikeastaan sykäisy kasvoille kun työnantaja ylpeänä esittelee mitä palveluja tarjoaa vain kaupungissa asuvalle työntekijälle.

Suosittelen käymään vähintään kerran vuodessa Helsingissä, Tampereella, Kuopiossa, Oulussa tai Rovaniemellä ja satsaamaan kulttuuriin tai urheiluun.

Vierailija
194/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitää itse maksaa puolet, joten jos kausikortti maksaa 300 e ja työnantajan maksama tuki on 200 e, niin kausikortista minä maksan 150 e ja työnantaja 150 e.

Millä laskuopilla? 

Vierailija
195/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä on kirkkokuoro ja kansalaisopiston sivupiste jossa matonkudontaa. Siinä tarjonta. 

Ja netti ei toimi, vaikka tänne pystyt valittamaan? 

Vierailija
196/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö tuo bordelliin? Mutta onko se sitten liikuntaa, kulttuuria vai hyvinvointia... vähän kaikkea.

Vierailija
197/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän, mutta olisi rahana parempi.

Katsos kun ideana on se, että se ohjataan johonkin hyvinvointia edistävään, eikä kaljaan, tupakkaan ja karkkiin. Siksi se rahan antaja rajoittaa sen edun käyttöä haluamallaan tavalla.

Ja sinä kehtaat lahjasta valittaa, vaikka sen tarkoitus on tehdä sinulle hyvää??? 

Vierailija
198/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämämättä on. Asun maalla, ei täällä ole kuntosaleja, elokuvia tms. mihin e-passia käyttää. Ihan turha. 

Maalla asuminen on ihan turhaa. Ei ole edes kohteita mihin käyttää epassia. 

Insesti ja akan hakkaaminen on ilmaista.

-Diarrea

Vierailija
199/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan omassa työpaikassani Epassin hallinnoinnista ja en nyt ihan ymmärrä, miksi et voisi ladata sovellusta myös omaan puhelimeesi ja käyttää omalla puhelinnumerolla? Mulla on itselläni sovellus sekä työ- että henkilökohtaisessa puhelimessa ja puhelinnumerona oma, mutta sähköpostina työosoite. Ei mitään ongelmaa. Työpuhelimesta käytän lounaiden maksamiseen, koska sitä ei vapaa-ajalla saa tehdä ja omalla puhelimella maksan sitten liikuntaa, kulttuuria ja matkakortin lataukset.

En myöskään ymmärrä valitusta siitä, ettei Epassi muka käy mihinkään. Olen maksanut sillä useita verkkovalmennuksia, uimahallin sarjarannekkeen, kuntosalijäsenyyden, konsertti- ja festarilippuja, museolippuja jne. Mielikuvituksen puutetta ja ankeaa tyhjästä natkuttamista valittaa, ettei käy "mihinkään" ja on hankalaa käyttää.

Vierailija
200/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.

Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa. 

En ymmärrä miten jotkut saa tehtyä tuosta vaikeaa. Saati ettei ilmainen raha kelpaa. Ei vissiin olla kovin köyhiä sitten.

Ei se ole ilmaista rahaa kun se käy vain rajattuihin paikkoihin. Jos se olisi ilmaista rahaa se kävisi kaikkialle ja se järjestelmä olisi kehitetty muuta syytä varten kun työnantajien verotuksen minimointia varten kun joka sentti minkä työntekijä käyttää epassia saa työnantaja siirtää se kokonaisuudessaan verovähennyksiin eli työnantaja

Jopa nyt ollaan työnsntajavastaisia! Ei kai työnantaja saa verovähennyksiä, jos etua ei ole käytetty? Ja jos etua on käytetty, niin työnantaja on sen kustantanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme