Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä
Koska unohtavat, sanoo uutiset.
Roskaa.
Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.
Kommentit (574)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä ite asun ei oo mitään mihin tuon käyttäis, ei ees leffateatteria joten mitä teen tällä "edulla". Mieluummin palkkana tai verovähennyksenä.
Tajuatko edes, mitä tuosta jäisi käteen, jos se lisättäisiin palkkaasi????
Tämäpä juuri. Typerä himmeli, mutta verotehokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä ite asun ei oo mitään mihin tuon käyttäis, ei ees leffateatteria joten mitä teen tällä "edulla". Mieluummin palkkana tai verovähennyksenä.
Kyllä, 350e edusta jäisi noin puolet eli 175e nettona. Verovähennyksenä se vähentäis liian isoja verojani koko 350e edestä.
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta vauva-mammat pääsee yllättämään ajatusmaailmallaan. Miten kukaan voi loukkaantua siitä, että työnantaja tarjoutuu maksamaan puolet sun hissilipusta, hieronnoista, tanssikurssista, festareista, salikortista,.? Varsinkin kun sitä etua ei ole pakko käyttää, etkö voi menettää siis mitään. Aivan käsittämätöntä 😭
Mutku mä asun täällä perähikiällä enkä käy koskaan missään ja nyyh nyyh Prismaan menee takaperin hiihtäen viisi tuntia. Vinkkinä, että ehkä kannattaisi käydä, niin ei olisi noin hiivatin tympeä ajatuksenjuoksu.
Että voi olla tyhmä ihminen. Itkisitkö itse jos se ePassi minkä saat kävisi vain perähikiän prismassa tupakkaan ja bulkkikaljaan? Tietenkin itkisit että yyhnyyh kun haluan käyttää sen kultturellista maailmanmusiikin esitykseen täällä suomen perseessä.
Maksoin hierontoja valmiiksi tutulle salille koko puolen vuoden rahalla. Saadaan se veroton maksimi, osa-aikatyössä 80 % täydestä summasta. Olen aina käyttänyt kaiken.
Paitsi ruokaetua en käytä kuin toisinaan, kun siinä työnantaja maksaa vaan 20 % siitä 12.70 summasta ja loppuosa peritään seuraavan kuun tilistä. Maksan yleensä viikonlopun ulkonasyömiseni e-passilla
Mä kulutan taas koko ensi vuoden ePassiedut kerralla tammikuussa, kun maksan osan tanssituntimaksuistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, 350e edusta jäisi noin puolet eli 175e nettona. Verovähennyksenä se vähentäis liian isoja verojani koko 350e edestä.
Kustannus ei olisi työnantajalle 350e, jos se maksettaisiin palkkana. Silloin menisi sivukukut myös. Jos taas kustannus työnantajalle olisi kokonaisuudessaan 350e, niin käteen jäisi ehkä 125e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta vauva-mammat pääsee yllättämään ajatusmaailmallaan. Miten kukaan voi loukkaantua siitä, että työnantaja tarjoutuu maksamaan puolet sun hissilipusta, hieronnoista, tanssikurssista, festareista, salikortista,.? Varsinkin kun sitä etua ei ole pakko käyttää, etkö voi menettää siis mitään. Aivan käsittämätöntä 😭
Mutku mä asun täällä perähikiällä enkä käy koskaan missään ja nyyh nyyh Prismaan menee takaperin hiihtäen viisi tuntia. Vinkkinä, että ehkä kannattaisi käydä, niin ei olisi noin hiivatin tympeä ajatuksenjuoksu.
Että voi olla tyhmä ihminen. Itkisitkö itse jos se ePassi minkä saat kävisi vain perähikiän prismassa tupakkaan ja bulkkikaljaan? Tietenkin itkisit että yyhnyyh kun haluan käyttää sen kultturellista maailmanmusiikin esitykseen täällä suomen perseessä.
En itkisi. Ihmettelisin toki työnantajan motiiveja tarjota ko etua, mutta koska se on täysin vapaaehtoinen niin jättäisin vaan väliin. Eli ongelma oli?
Mulla jää se satojen eurojen lounasetu käyttämättä, kun sitä voi käyttää vain vajaat pari euroa per ateria ja loput pitää maksaa itse. En jaksa alkaa kikkailemaan e-passi-sovelluksen kanssa noin pienen säästön takia. Miksi sillä edulla ei voi maksaa koko lounasta niin kauan kuin saldoa riittää?
Eipä sitä ole pakko käyttää, mutta sitten on turha valittaakaan kun ei mitään saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kustannus ei olisi työnantajalle 350e, jos se maksettaisiin palkkana. Silloin menisi sivukukut myös. Jos taas kustannus työnantajalle olisi kokonaisuudessaan 350e, niin käteen jäisi ehkä 125e.
Tämä. Mutta kun ei osata edes laskea.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää se satojen eurojen lounasetu käyttämättä, kun sitä voi käyttää vain vajaat pari euroa per ateria ja loput pitää maksaa itse. En jaksa alkaa kikkailemaan e-passi-sovelluksen kanssa noin pienen säästön takia. Miksi sillä edulla ei voi maksaa koko lounasta niin kauan kuin saldoa riittää?
Verottajan linjaus.
Käytän pari-kolme kertaa kuukaudessa. En halua käyttää lounaaseen edes niin paljoa rahaa kuin se edun jälkeen maksettava osuus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka senolis 1€ nettona niin se olisi enemmän kuin nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että voi olla tyhmä ihminen. Itkisitkö itse jos se ePassi minkä saat kävisi vain perähikiän prismassa tupakkaan ja bulkkikaljaan? Tietenkin itkisit että yyhnyyh kun haluan käyttää sen kultturellista maailmanmusiikin esitykseen täällä suomen perse
Jos etu ei ole sama kaikille työntekijöille niin sitä ei saisi olla kenelläkään. HSL liput esim. pois jos yksikin tyyppi firmassa ei ole tsadissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mutta kun ei osata edes laskea.
Kukahan se ei osaa laskea. 1€ nettona tilille on enemmän kuin 350€ käyttämätöntä epässiä
Vierailija kirjoitti:
Epassi on todella hankala etu käyttää. Sitä ei moneen paikkaan voi käyttää netin kautta, vaan on pakko mennä toimipisteelle luettelemaan puhelinnumero asiakaspalvelijalle. Edun kohteita on todella mahdoton löytää epassin verkkopalveluista, aivan lottoamista. Edun käyttäminen on tehty todella vaikeaksi, siksi se jää viime tippaan. Ei ihmisillä ole aikaa ihmetellä mihin se etupassi käy tai ei käy tai minne sitä pitää lähteä lunastamaan. Miksei voi olla selkeä verkkokauppa ja lista kohteista ja mahdollisuus ostaa se hoito, käynti tai juttu verkossa? Epässi lienee paremi nimi ko. edulle.
Totta, että kohteita on vaikea löytää sovelluksesta. Itse teen niin, että mietin mikä kiinnostaa/mitä tarvitsen ja tarkistan sen toimijan sivuilta maksutavat. Olen maksanut epassilla mm hammaslääkärin, hierontoja, vuosikortteja ym pääsylippuja ja kursseja. Olen tosi kiitollinen edusta. Epassilla voi maksaa useimmilla isoilla toimijoilla kuten vaikka Mehiläisessä tai työväenopistossa.
Minulla jää käyttämättä, jäi myös viime vuonna. Ei käytä energiaa asioihin joihin en halua. Jätän myös käyttämättä saadun lahjakortin, jos ei jaksa tai huvita. Inhoan vieraan kosketusta, väkijoukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin että lounas kuittautuu kokonaan ruokaa maksaessa siis siihen 12.70 summaan ja se 80 % vähennetään sitten multa seuraavan kuun tilistä. Sen noin satasen pois netosta kuussa voi kuvitella sitten olevan joku vero vaikka :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on niin että lounas kuittautuu kokonaan ruokaa maksaessa siis siihen 12.70 summaan ja se 80 % vähennetään sitten multa seuraavan kuun tilistä. Sen noin satasen pois netosta kuussa voi kuvitella sitten olevan joku vero vaikka :D
Itellä ite tehty lounas maksaa 1 - 2€ niin kyllä ottais päähän maksaa senttiäkään enempää vaikka menisi millasen himmelin läpi. Voiko porukka oikiasti olla noin pihalla että maksaa mistää yhtään ylimäärästä.
Mutta kun se työnantaja ei voi sitä tietää, mihin sinä sen ylimääräisen lahjarahan käyttäisit. Työnantaja haluaa suunnata sen työntekijän hyvinvointiin, terveyteen ja virkistykseen, jotta työntekijä jaksaisi työssäänkin paremmin, ja hänellä on siihen täysi oikeus.
Jos jätät lahjan käyttämättä, häviö on yksinomaan sinun. Mutta omapa on valintasi. Valitusoikeutta ei ole lahjasta.