Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset jättävät epassi edun käyttämättä

Vierailija
16.12.2023 |

Koska unohtavat, sanoo uutiset.

Roskaa.

Sitä on ihan mahdoton käyttää kun se ei käy mihinkään. "Osta leffalippuja" mutta sielläkin käy vaan yhteen tiettyyn ja tosi hankalasti.

Kommentit (574)

Vierailija
161/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ilmoita palveluun omaa henk.koht.numeroasi? Minä tein näin ja käytän appia omasta puhelimesta. Ei työnantaja voi päättää minkä numeron sinä haluat asettaa taustalle.

Vierailija
162/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ilmoita palveluun omaa henk.koht.numeroasi? Minä tein näin ja käytän appia omasta puhelimesta. Ei työnantaja voi päättää minkä numeron sinä haluat asettaa taustalle.

Tämä kommentti tarkoitettu siis sille, joka narisi, että palvelu köytössä työpuhelimella/numerolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämämättä on. Asun maalla, ei täällä ole kuntosaleja, elokuvia tms. mihin e-passia käyttää. Ihan turha. 

Ja autoakaan ei tietysti ole. 

Vierailija
164/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt koskaan e-passia, 100 € on tälle vuodelle. Viime vuoden 100 € jäi käyttämättä.

Yritin juuri katsoa sovelluksesta, mihin e-passini käy, vaan eipä onnistunut: Latausvirhe, päivitä sivu. Sivun päivittäminen ei onnistu.

Siispä miten tätä e-passia voi nyt sitten käyttää? Entä ne, joilla ei ole älypuhelinta?

Täällä on käyttövinkkejä: https://www.epassi.fi/kayttovinkit-ja-verkkokaupat

Kun sulla on sovellus, niin näet saldosi ja voit maksaa sillä. Tuon sivuston mukaan myös puhelinnumeron kertomalla voi maksaa, ennen toimi mullakin Lippupisteessä niin, mutta nyt ovat pyytäneet sovelluksella maksua. Myös tekstiviestimaksu on, en ole sitä kokeillut. 

Jos et tarvii ko. rahaa, niin ei siinä mitään, työnantajasi säästää. Satasella saisit jo kuitenkin lipun vaikka musikaaliin tai keikalle tai leffalippupaketin tai hieronnan tai hiihtovälinevuokran tai mitä etuusi nyt sisältyykään ja mikä kiinnostaa. 

Vierailija
165/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi on helppo. Tänä vuonna olen ostanut elokuvalippuja, käynyt hamnashygienistillä ja nyt olen menossa keilaamaan ja maksan sillä, joten tulee käytettyä.

Helppo käyttää luettelemalla puhelinnumero tai ihan normaalisti maksu. Löytyy paikat helposti missä maksaa. Itsellä, liikunta, kulttuuri ja hyvinvointi käytössä passissa. 

En ymmärrä miten jotkut saa tehtyä tuosta vaikeaa. Saati ettei ilmainen raha kelpaa. Ei vissiin olla kovin köyhiä sitten.

Ei se ole ilmaista rahaa kun se käy vain rajattuihin paikkoihin. Jos se olisi ilmaista rahaa se kävisi kaikkialle ja se järjestelmä olisi kehitetty muuta syytä varten kun työnantajien verotuksen minimointia varten kun joka sentti minkä työntekijä käyttää epassia saa työnantaja siirtää se kokonaisuudessaan verovähennyksiin eli työnantaja

Kyllä se nyt vaan ihan ilmaista rahaa vaikka kaltaisesi märstivittu ei sitä osaisikaan käyttää. 

Vierailija
166/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta, mutta oon vähän kade teille, joiden epassiin kuuluu terveys- ja hammaslääkäripalvelut :( 

Meillä sitä voi käyttää vain hierontaan, ja niitä epassin hyväksyviä hierontapaikkojakin on paikkakunnallani tasan nolla :D

No sano siitä työnantajallesi, älä meille. 

Vierailija
167/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämämättä on. Asun maalla, ei täällä ole kuntosaleja, elokuvia tms. mihin e-passia käyttää. Ihan turha. 

Maalla asuminen on ihan turhaa. Ei ole edes kohteita mihin käyttää epassia. 

Vierailija
168/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pääkaupungissa olen käynyt keramiikkakurssilla muutamaan otteeseen ja nyt ostanut kuntosalia kuukausiksi.

Vierailija
169/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on epassi? Kuka sen saa ja mistä?

Työnantaja voi edistää työntekijöiden hyvinvointia hankkimalla epassin työnntekijöille. On sähköistä rahaa, mikä on tarkoitettu liikuntaan, kulttuuriin, hyvinvointiin. Työnantaja voi sen rajata esim pelkkään liikuntaan. Sillä voi maksaa monissa paikoissa. On niin kuin tyky- seteli. On yleensä 200-400e/ vuosi. 

Niin ja sitä on myös muiden toimijoiden kuin e-passin kautta. Meillä on Edenred.

Vierailija
170/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt koskaan e-passia, 100 € on tälle vuodelle. Viime vuoden 100 € jäi käyttämättä.

Yritin juuri katsoa sovelluksesta, mihin e-passini käy, vaan eipä onnistunut: Latausvirhe, päivitä sivu. Sivun päivittäminen ei onnistu.

Siispä miten tätä e-passia voi nyt sitten käyttää? Entä ne, joilla ei ole älypuhelinta?

Kun sulla on sovellus, niin näet saldosi ja voit maksaa sillä. Tuon sivuston mukaan myös puhelinnumeron kertomalla voi maksaa, ennen toimi mullakin Lippupisteessä niin, mutta nyt ovat pyytäneet sovelluksella maksua. Myös tekstiviestimaksu on, en ole sitä kokeillut. 

Jos et tarvii ko. rahaa, niin ei siinä mitään, työnantajasi säästää. Satasella saisit jo kuitenkin lipun vaikka musikaaliin tai keikalle tai leffalippupaketin

Periaatteessa kyllä, mutta kun edes tuo puhelimen sovelluksen avaaminen ei onnistu, joten käyttö tyssää siihen. Latausvirhe, päivitä sivu ja sitten sivun päivittäminen ei onnistu.

Eli en pääse edes alkuun sovelluksen käytössä saati näkemään saldoa. No saldo lienee edelleenkin tuo 100 €.

Vierailija
171/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tarvii ko. rahaa, niin ei siinä mitään, työnantajasi säästää. Satasella saisit jo kuitenkin lipun vaikka musikaaliin tai keikalle tai leffalippupaketin

Periaatteessa kyllä, mutta kun edes tuo puhelimen sovelluksen avaaminen ei onnistu, joten käyttö tyssää siihen. Latausvirhe, päivitä sivu ja sitten sivun päivittäminen ei onnistu.

Eli en pääse edes alkuun sovelluksen käytössä saati näkemään saldoa. No saldo lienee edelleenkin tuo 100 €.

Jep, mutta tuolta sivustolta voit etsiä käyttöpaikkoja ja valita sellaisen, johon voi maksaa puhelinnumerolla ja hlötodistuksella. Useimmat näyttävät vaativan sovelluksen, mutta ainakin jollekin R-kioskille kävi nro. Saldon voit varmaan tarkistaa työnantajan yhteyshenkilöltä. Oletko yrittäny päivittää sovelluksen sovelluskaupan kautta? Ehkä yhteyshenkilö tai it-tuki voisi auttaa? 

Vierailija
172/574 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole koskaan aikaisemmin kuullut mistään omavastuista. Erinäisistä yksityisistä firmoista kokemusta itsellä ja tutuilla. Tää ketju oli eka, missä kuulen, että jollain on omavastuu kulttuuri/liikuntaedussa."

Mitä pienempi palkka, sen huonommat edut. Näin oman kokemuksen mukaan. Minulla nyt vain liikuntaetu, josta puolet pitää maksaa itse.

Vierailija
173/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ole sitä unohtanut. Ongelma on vaan siinä, että se appi toimii vain ja ainoastaan työpuhelimessa tai työpuhelinnumeroon liitettynä, enkä yleensä yleensä kanna työpuhelinta jatkuvasti mukanani. Epassilla maksaminen ei onnistu verkossa läheskään kaikille palveluntarjoajille, vaan maksu pitäisi hoitaa paikan päällä tiettyyn kellonaikaan, mikä rajaa esim. viikonloppujen tai ilta-aikojen liikuntapaikkamahdollisuuksia.

Eli "liian hankala". Jotain fyysistä korttia voisikin pitää lompakossa ja maksaa sillä, mutta en jaksa tuota appi/verkkomalsupelleilyä kuittien kanssa. 

Vinkki: Voit myös ladata sen Epassi-sovelluksen ilmaiseksi omaan henk. koht. puhelimeesi ja kirjautua sovellukseen työnumerollasi. Sinun täytyy vain ottaa se kirjautumiskoodi sitten työpuhelimestasi ja käyttää sitä henk. koht. puhelimeen kirjautumisessa, mutta tämä tarvitsee tehdä vain kerran. 

Vierailija
174/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se epassi on? En ole koskaan kuullutkaan.

Vierailija
175/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ostanut leffalippuja mutta olisi pitäny tietää tarkka päivä milloin tulisin ensi vuonna juuri jonkun tietyn elokuvan katsomaan. Vuoden lahjalippua ei voinut ostaa eli käyttämättä jäi kolmenkympin edestä smartumia

Vierailija
176/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kuluttamassa 140e epassia. Olin ihan oikeasti unohtanut koko passin. Uintia, kuntosalia, keilausta. Ja tammikuussa olis taas 140e ensi vuodeksi.

Vierailija
177/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei käytä mut ne viimehetken jannut tulee sitte viimesenä päivänä rähjäämään kun sattuu oleen jonoa. Olen ollut tuossa tilanteessa myyjänä enkä koskaan enää mene. Varsinkin nää kun sanoo et mitä voisit suositella vaikka vit tu on ollut vuosi aikaa miettiä. Silloin sanoin vaan että suosittelen nopeeta toimintaa kun sun takana on yli 50 ihmistä jonossa.;)

Vierailija
178/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epassin yksi hölmöys on se että sillä pitäisi maksaa koko summa. Esim. Eilen uusin Museokorttiani. Epassilla on vielä 4 euroa mutta en voi käyttää sitä tuohon korttiin ja maksaa pankissa loppuja. Sama ongelma leffalippujen kanssa. Nyt loppuvuodesta kun lapsi sairastaa niin ärsyttävä miettiä mihin paikan päälle menisin käyttämään tuon muutaman euron.

Vierailija
179/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin sarjakortin hierontaan netin kautta, helppoa kuin heinänteko. Aiemmin olen mm. maksanut hissilippuja, kenttävarauksia ja punttis- ja uimakortin. Sovellutus ehdottaa aika kivasti eri paikkoja joissa ePassi kelpaa, joten en tiedä miksi tämä olisi vaikeaa. Jos asuu vähän kauempana, niin saa sillä ostettua myös erilaisia verkkovalmennuksiakin.

Vierailija
180/574 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käyttänyt niitä etuja. En vaan käytä enkä halua jatkossakaan käyttää mitään palveluita mitä sillä saa. En käy elokuvissa, en harrasta mitään maksullista liikuntaa, en käy museoissa. Lähinnä elän korvessa mökilläni ja ulkoilen ja luen. 

No varmaan sinäkin kuitenkin rahaa tarvitset, joten osta lippuja jonkun tunnetun artistin keikalle ja myy ne eteenpäin. Tai anna vaikka ilmaiseksi jos et rahaakaan tarvitse. Aina voi ilahduttaa sitten jotakuta toista. Keikkalippuihon ei tule nimeä, joten niitä voi myydä/ lahjoittaa. Leffalippuihin tulee epassin haltijan nimi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme