Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksen halu heikentää irtisanomissuojaa iskee meihin kaikkiin. Ensivuonna sinäkin voit saada kenkää jos et nuole persettä.

Vierailija
16.12.2023 |

Asiallinen syy.

Kommentit (395)

Vierailija
361/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja työntekijä tekee USA:ssa useaa työtä eikä silti voi sillä palkalla saada kattoa pään päälle. Miksi Suomestakin halutaan tehdä samanlainen kehitysmaa?

Kai tiedät että EU alueella on prosentuaalisesti enemmän kodittomia ja työttömiä kuin USA:ssa?

Vierailija
362/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikattiin. Ei voi ostaa muuta kuin ruokaa kaupasta. Jos saa sijaisuuden niin myös silloin ostetaan pelkkää ruokaa ja palkka laitetaan säästöön työttömyysajan ruokaa varten.

R.I.P vaatekaupat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna minäkin voin saada työpaikan, kiitos tuon uudistuksen.

Muuten olen kyllä vasemmalla mielipiteissäni, mutta yritysten on ollut liian kallista palkata, kun työntekijästä ei pääse eroon, vaikka hän tuottaisi firmalle tappiota. Uusi laki ei sekään ole hyvä, sillä työntekijälläkin pitäisi olla oikeuksia, mutta nykyinenkin on huono. Pitäisi ottaa välimuoto näistä, jotta päästäisiin oikeudenmukaiseen järjestelmään.

Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.

Hallitus lisäsi viime kesänä palkkatukea yrityksille. Valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle.

Vierailija
364/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada ainakin 3 vuoden sijaisuus, että voi ostaa muutaman vaatteen tai käydä parturissa.

Hiukset voi leikata itse ja tehdä vessapaperilla kiharoita.

Vierailija
365/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöllä ei saa enää ansiosidonnaista ollenkaan ainakaan kaupan alalla, jos irtisanotaan.

Tai saa, mutta se tippuu työmarkkinatuen 595 tasolle.

Vierailija
366/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä on syntynyt tälläinen sairas ajatusrakennelma että joku muu kuin minä itse olisi vastuussa itseni elättämisestä tai vaikka työpaikan löytämisestä/säilyttämisestä? 

Jos perustan tuohon kylälle kukkakaupan niin mikä pirun vastuu minulla pitäisi olla keksiä kukkakaupastani töitä naapurissa asuvalle putkimiehelle?

Tai jos vuoden yrittämisen jälkeen todetaan että ei kukkakauppa kannata tällä kylällä mutta putkiasennusliikkeelle olisi kysyntää, niin en saisi sanoa palkkaamalleni floristille että kiitos tähän astisesta mutta valitettavasti muutamme firman putkiliikkeeksi joten sinun työt loppuvat ja palkkaan sen sijaan tuon työttömänä olevan putkarin? 

Vierailija
367/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60000 ihmistä kuolee vuodessa. Ei tule uusia asiakkaita tilalle.

Tai ehkä rikkaat ottaa 4 kestoväriä kuukaudessa parturissa. Värjäysväli pitäisi olla kyllä 6 viikkoa.

Vierailija
368/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä on syntynyt tälläinen sairas ajatusrakennelma että joku muu kuin minä itse olisi vastuussa itseni elättämisestä tai vaikka työpaikan löytämisestä/säilyttämisestä? 

Jos perustan tuohon kylälle kukkakaupan niin mikä pirun vastuu minulla pitäisi olla keksiä kukkakaupastani töitä naapurissa asuvalle putkimiehelle?

Tai jos vuoden yrittämisen jälkeen todetaan että ei kukkakauppa kannata tällä kylällä mutta putkiasennusliikkeelle olisi kysyntää, niin en saisi sanoa palkkaamalleni floristille että kiitos tähän astisesta mutta valitettavasti muutamme firman putkiliikkeeksi joten sinun työt loppuvat ja palkkaan sen sijaan tuon työttömänä olevan putkarin? 

Taloussanomissa oli, että irtisanomisia tulee paljon hotelli- ja ravintola-alalle, vähittäiskauppaan ja rakennusalalle lisää.

Vierailija
369/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi loppua 240 ravintolaa.

Ansiosidonnainen meni surkeaksi. Tuskin ihmisillä asuntovelkaa on.

Vierailija
370/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kokoomuslaiset ota ravintolassa montaa lounasannosta nyt kun muut ei enää käy.

Vierailija
371/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiskin kenkää kun en ole uskaltanut itse irtisanoutua.

Vierailija
372/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvan heikennykset takaavat sen että pudotaan korkealta ja kovaa. Asunto myyntiin tappiolla ja auto vaihtoon pienempään. Jos narskupomo suuttuu.

Oikein niille, jotka ovat kuvitelleet olevansa korvaamattomia : )

Vierailija
373/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. Työnantajan tärkein voimavara on työntekijät asiakkaiden ohella. Mikään työnantaja ei potki hyvää ja hyödyllistä työntekijää pois paitsi kuin jossain ääritapauksissa. Huonot ja saikuttavat työntekjjät tai siis työn tekemistä esittävät joutaakin potkia pois.

😂😂😂😂 voi tuota lapsen uskoa.työni kautta on tullut paljon vastaan sinun kaltaisiasi.jotka ovat aivan ihmeissään kun työpaikka on lähtenyt alta.kaikki ovat korvattavissa.

Vierailija
374/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyysturvan heikennykset takaavat sen että pudotaan korkealta ja kovaa. Asunto myyntiin tappiolla ja auto vaihtoon pienempään. Jos narskupomo suuttuu.

Oikein niille, jotka ovat kuvitelleet olevansa korvaamattomia : )

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja, ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää tai asuntovaunua.

Vierailija
375/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ei tokikaan pysytä persettä nuolemalla. Kyse on siitä että nuori opiskelija otetaan sisään ja vanha ja hyväpalkkaisena lentää pihalle. Ja sitten kun viisikymppisenä haet töitä kortistosta käsin niin työttömyysturva loppuu. Persut huutaa "menkää töihin" mutta työnantajat ei kutsu haastatteluun. 

Vierailija
376/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta pystyisi "kantamaan" keksimäsi vastuun, pitäisi olla ensin mahdollisuuksia ja resursseja toteuttaa se. Tarkoittaa, että työvoiman kysynnän pitäisi olla suurempi, mutta näin ei ole. Automaatio, tietotekniikka ja nyt tekoäly on korvannut niin paljon ihmistyövoimaa, että kaikille ei kertakaikkiaan riitä työpaikkoja, joilla elättää itsensä. Tätä on totuus jonka kieltäminen johtaa vain suuriin ongelmiin, joten se on tunnustettava, ja ratkaistava se vaikka kansalaispalkalla. Rahat siihen verottamalla automaation ihmistyöhön verrattuna ylivertaista tuottavuutta!

Maailma on kumminkin ihmisiä varten eikä koneita varten, tajuatteko!!

Vierailija
377/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion virkoja ja julkisen työntekijöitä.

Vierailija
378/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikuttajia tuo koskee.

Tämä on vain 1 syy pitkällä listalle, eli jos sairastut ja naama ei miellytä, tulee kenkää.

Vierailija
379/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien sopimuksia.

No, miksi teit keikkatöitä?

Vierailija
380/395 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten häipyy ansiosidonnaiset. Sitten häipyy sosiaaliturva. Sitten tulee ulosotto. Pikakaista on nyt otettu käyttöön.

Ja sitten asutaan kadulla, kuten Land of the opprtunitiesissa.

Tässä vaiheessa sitä onkin valmis mihin tahansa, ettei tule potkuja, eli vaikka kirjaimellisesti nuolemaan sitä peffaan, jos sattu olemaan vaikka sateenkaaripomo, se vi--n h--o.