Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin nokkamuki?

05.01.2007 |

Heips! Missä iässä kannattaa tarjota vauvalle nokkamukia? Meidän poika on nyt 5kk ja ostin jo mukin kaupasta. Mietin vain, että onko vielä liian aikaista antaa vauvan harjoitella taikamukin kanssa vai onko jotain syytä, miksi vielä ei voisi antaa sitä vauvan ihmeteltäväksi...? Imetän vielä poikaa, ja kiinteitä on maisteltu nyt vajaa kuukausi. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia.

-Q-

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin mukin heti kun aloitin kiinteet eli noin 6 kk iässä. Tykkäs kauheasti siitä, oli poika jotenkin polleen näköinen kun sai itse juoda mukista ;)

Ei muuta ku mukeilemaan!

deux ja poika 10 kk

Vierailija
2/5 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös annettiin nokkamuki, kun aloitettiin kiinteät puolivuotiaina. Ja nopsaan oppi mukista juomaan. Imetin toki samalla, mutta kuten edellä, meillä myös oltiin *niin äijää*, kun itsekin sai mukista juoda. Siitä vaan annat ihmeteltäväksi ja kokeiltavaksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut ns. taikamukista 3kk alkaen lypsymaitoa kun olen jossain käymässä syötön aikana. Tuttipullosta ei suostunut juomaan, mutta taikamuki kelpasi heti ja nyt 5,5kk iässä hienosti jo ihan itse juo ja oikeaoppisesti kahvoista pitää kiinni. :)

Vierailija
4/5 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole juuri sellainen venttiilillä, josta täytyy lapsen osata imeä? Meillä on kaksi taikanokkamukia ja eihän tuo tyttö ymmärrä sitä yhtään imeä :) Niinkuin ei osaa tuttipullostakaan. Nyt ostin tuollaisen halpiksen emma-nokkamukin ja olen siitä hörpyttänyt silloin tällöin vettä neidin suuhun :)

MiaMik ja tyttö 3kk

Vierailija
5/5 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos kommenteista kaikille vastanneille! Heh, ajattelinkin, että tämä on varmaan tyhmä kysymys. :)

Vastauksia odotellessa annoinkin jo pojalle mukin hypisteltäväksi, ja hänestä tuli hetkessä Suuri Taikuri. :) Kuten parin vastaajankin lapset, meidän poitsu oli kyllä tosi polleeta poikaa, kun onnistui hörppimään hienosti itse omasta mukista. Ensin ilme oli hölmistynyt, kun mukista lurahtikin jotain suuhun, mutta sitten poika jatkoi innoissaan juomista.

MiaMik, toi meidän muki on siis just sellainen venttiilillinen taikamuki, josta vauvan pitää imeä, että sieltä tulee mitään.

Kiitokset vielä ja mukavaa vuoden alkua!

-Q-