En pääse yli ghostaamisesta
Tapailtiin miehen kanssa viitisen kuukautta, netin kautta tavattiin. Asuimme eri paikkakunnilla, joten näimme lähinnä viikonloppuisin, mutta päivittäin soiteltiin ja laitettiin viestiä, kunnes viimeisimmän tapaamisen jälkeen mies hiljeni, ei ole vastannut enää viesteihini, eikä ole ollut yhteyksissä. Olen aivan rikki, kaikki vaikutti lupaavalta ja suunnitelmia tehtiin jo tammikuullekkin. Miten ihminen voi vaan kadota antamatta mitään selitystä? Minun on jotenkin hyvin vaikea päästä tästä yli ja mies pyörii jatkuvasti mielessäni. Tästä on nyt kaksi viikkoa aikaa ja mies käyttänyt somea, joten on kyllä hengissä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pääse yli? Eli olet vielä 5 vuoden päästä rikki asiasta ja mies pyörii mielessäsi joka päivä? Vai mitä tuo lause tarkoittaa, ettet pääse yli?
En ole ap mutta kuvasit täydellisesti minun tilanteeni. Eli 5 vuotta kulunut ja edelleen se heppu pyörii päässäni päivittäin enkä näe itseäni koskaan kenenkään muun kanssa. Silloin tällöin itkenkin asian takia. Minut kuitenkin jätettiin ihan sanallisesti eli tiedän, että mitään toivoa suhteesta ei enää ole. Ap:lla sentään vielä on tuon miehensä kanssa koska lopullista päätöstä jutulle ei ole tullut.
Oisko ollut narsisti. Jos siis oikeasti tapaisit ton miehen nyt, herättäiskö se samat tunteet. Jos herättäis, niin varmaan se ois narsisti. Jos taas et ole nähnyt tota äijää viiteen vuoteen, sun haikailus sen p
Kiitos kommentista. En todellakaan ole ottamassa mieheen yhteyttä. Periaatteessa voisin koska hän ehdotti että jatkaisimme yhteydenpitoa ystävinä, mutta tajuan että koska hän ei ole itse ottanut näiden vuosien aikana yhteyttä minuun, hän ei minua millään lailla elämäänsä kaipaa. Hän jätti minut aika törkeällä tavalla ja tiedän, että minusta aidosti välittävä ihminen ei koskaan tekisi niin. Noi ystävyysehdottelut olivat pelkkää pehmittelyä, kun itsekin tiesi toimineensa törkeästi. Eli siis olen jumissa tässä ihmisessä vaikka tiedän, että hän ei ole ihminen jota minun kannattaisi haluta. Laitan aika paljon sen piikkiin että kyseessä oli ensirakkauteni. En osaa sanoa miten reagoisin jos näkisin hänet nyt mutta sen tiedän, etten halua nähdä. Olen myös siinä käsityksessä että hän on parisuhteessa, tosin en ole täysin varma.
Elän toivossa että löydän joskus jonkun joka saa minut unohtamaan tuon kusipään. Koska sitä hän on.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ihminen ansaitsee selityksen, hyvästit, ylipäätään huomion jos ei enää halua olla yhteyksissä. On paljon helpompaa olla selkeästi irti, jos se toinen osapuoli ei riiputa ja roikota.. jätä epätietoisuuteen.
On niin yleistä nykyään vaan jättää ignooramatta, kuin se olis joku viesti/selitys vaikka se on epäkunnioittavaa käytöstä ja kertoo ihmisestä paljon. Kunniaa ei enää ole, eikä selkärankaa. Ei miehissä eikä naisissa.
Mut roikkumaan jättäminen on helpompaa koska silloin takaovi jätetään auki ja voi luikkia sieltä takaisin toisen turvalliseen lämpöön kun toisaalla etuovi suljettiin jonkun toisen toimesta.
Nää ihmiset ei ole sen arvoisia, että niiltä tarvitsisi jotain selityksiä. Niiden ainoa todellinen selitys olisi että et ole enää kiinnostava mutta jos en löydä parempaa eikä tämä uusi juttu onnistu toisen naisen kanssa, voin palata luoksesi nuolemaan haavojani
Kuka tuohon suostuu onkin sitten asia erikseen..
Arvostakaa itseänne.
Rumasti tehty ja julmaa touhua ghostaaminen. Minuun vaikutti siten että en uskalla kiinnostua enää kenestäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on typerä sana.
Jos näin on, keksi sille korvaava, parempi sana ja kerro tänne, muuten kommentillasi ei ole oikein painoarvoa.
Katoamistemppu on yksi suomen kielessä käytetty kuvaus ghostaamisesta ja kyllä se huomattavasti paremmin suomalaiseen suuhun sopii. Mutta kun tämä englannin kielinen kulttuuri tunkee väkisin joka paikkaan.
Ei miehet nuole mitään haavoja. Älä textaa heti kun se laittaa viestejä. Älä nää joka päivä, ja huomaa että se onkin yhtäkkiä sun perässä. Miehillä lakkaa aina mielenkiinto jos on koko ajan saatavilla.
Todella huonoa käyttäytymistä miehen puolelta; vastuutonta, lapsellista pakoilua eikä osaa yhtään ajatella miltä susta tuo voisi tuntua. Toi ei oo oikein sua kohtaan. Ymmärrän että surettaa, sydänsurut voi olla raastavia etenkin kun jätetään edes keskustelematta, minutkin on ghostattu joten tiedän hyvin tunteesi. Itke ja sure, vihaa ja ole pettynyt. Sä pääset siitä yli ja huomaat että oli hyvä ettei suhde jatkunut pitempään. Mitä muuta se mies ois vielä tehny ja loukannut sinua. Mun mies ilmoitti yhtäkkiä vuoden seurustelun jälkeen et haluaa pitää meistä breikin eikä häneen saanut olla yhteyksissä. Se epävarmuus ja yksin jääminen oli vaikee sietää kun ei yhtään tienny millon toinen mahdollisesti ottaa yhteyttä. Mut nyt oon helpottunut ettei suhde jatkunut, enkä kaipaa häntä enää yhtään. Koska tommonen ei oo reilua toimintaa toista kohtaan.
Eläkä välitä kaikista noista ketjun viesteistä, osa tosi inhottavia. Sä et oo terapian tarpeessa vaan sulla on ihan luonnollinen reaktio tapahtuneeseen. Mut nyt se tuntuu vaikeelta. Mut lupaan et se helpottaa pian. Tsemppiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet nuole mitään haavoja. Älä textaa heti kun se laittaa viestejä. Älä nää joka päivä, ja huomaa että se onkin yhtäkkiä sun perässä. Miehillä lakkaa aina mielenkiinto jos on koko ajan saatavilla.
Tää pätee varmaan lähinnä nuorempiin miehiin. Aikuiset miehet harvemmin enää jaksaa mitään parisuhdepelejä. Itselläni ainakin on kokemusta n. 35 - 50 v miehistä, jotka eivät ole alkaneet juosta perässäni vaikka olen heidät "ghostannut" vaikka olivat ihan halukkaita tapaamaan minua. Minulla mielenkiinto lopahti enkä ottanut enää yhteyttä, eivätkä hekään ottaneet. Juttu siis vain kuoli eikä näköjään kumpikaan jäänyt toista kaipaamaan.
Uskon että joku parikymppinen, parhaassa viriilissään elävä nuori mies saattaa nauttia kun saa "saalistaa" mutta toisaalta tämän päivän parikymppisillä nuorilla miehillä on niin alhaiset testosteronitasot, ettei tämäkään taida päteä enää nykyään. Sanotaan että vielä 2000-luvulla asiat taisi olla toisin.
Sun pitää kutsua Ghostbusters, ne laittaa ton tyypin ruotuun.
Miten tuo sana "ghostata" herättää niin paljon vihaa? Katoamistemppu on pitkä ja aivan liian virallisen kuuloinen sana tällaiseen asiayhteyteen. Eihän sana bussikaan ole täysin suomenkielinen, mutta paljon nopeammin lausuttava sana kuin linja-auto, joka kuulostaa myös liian viralliselta ja vanhanaikaiselta sanalta arkikielessä käytettäväksi. En ole kenenkään kuullut kyseenalaistavan bussi-sanan englanninkielisyyttä.
Kautta aikojenhan muista kielistä on otettu lainasanoja suomen kieleen. Minusta aivan pätevä sana ja suomalaisen myös helppo lausua.
mies ei ghostaa, ole tyytyväinen kun pääsit otuksesta eroon.
M46
Tapasitteko molempien luona, vai oliko mies pelkästään käymässä sinun luonasi? Voisiko olla varattu ukkomies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää pätee varmaan lähinnä nuorempiin miehiin. Aikuiset miehet harvemmin enää jaksaa mitään parisuhdepelejä. Itselläni ainakin on kokemusta n. 35 - 50 v miehistä, jotka eivät ole alkaneet juosta perässäni vaikka olen heidät "ghostannut" vaikka olivat ihan halukkaita tapaamaan minua. Minulla mielenkiinto lopahti enkä ottanut enää yhteyttä, eivätkä hekään ottaneet. Juttu siis vain kuoli eikä näköjään kumpikaan jäänyt toista kaipaamaan.
Uskon että joku parikymppinen, parhaassa viriilissään elävä nuori mies saattaa nauttia kun saa "saalistaa" mutta toisaalta tämän päivän parikymppisillä nuorilla miehillä on niin alhaiset te
kyllä miehet ymmärtää jos nainen ei ole kiinnostunut niin ei ole mitään syytä roikkua ja "saalistaa" vaikka kuinka naisesta pitäisi. Eri asia on jotkut puutteessa elävät tai epätoivoiset.
Viime kesänä mä tapasin viikon välein yhteensä neljä kertaa yhtä mukavaa kolmekymppistä miestä. Sitten hän ghostasi minut. Ja hän on vielä ammatiltaan psykiatrinen sairaanhoitaja, joten luulisi hänellä olevan edes sen verran tapoja, että voisi vastata viesteihin.
Christiiina kirjoitti:
Viime kesänä mä tapasin viikon välein yhteensä neljä kertaa yhtä mukavaa kolmekymppistä miestä. Sitten hän ghostasi minut. Ja hän on vielä ammatiltaan psykiatrinen sairaanhoitaja, joten luulisi hänellä olevan edes sen verran tapoja, että voisi vastata viesteihin.
kuvittelet että hoitaja olisi laadukas? 😅
Lähetä sille tämmönen runo:
Sä olet kylmä kun Norjan sei,
ei tunteita sulla, kai tuuli ne vei.
En muistele sua mielellä pahalla,
kun ranteitani viiltelen terässahalla.
En muuta voi sanoa kun tuhannet thänksit,
kun niin karmeesti pistit mun kanssa bänksit.
Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon.
Todennäköisin syy on että on tavannut jonkun toisen jonka kanssa tunteet syventyneet. Noloa käytöstä näiltä jotka ghostausta tai useamman tapailua samaan aikaan harrastaa.
Kostaminen on kyllä hyvä ratkaisu kaikkiin ikäviin tapahtumiin. Mika ghostaa sut, niin ghostaa sä Lauri, Matti ja Sami. Niin Voimaannuttavaa💪