En pääse yli ghostaamisesta
Tapailtiin miehen kanssa viitisen kuukautta, netin kautta tavattiin. Asuimme eri paikkakunnilla, joten näimme lähinnä viikonloppuisin, mutta päivittäin soiteltiin ja laitettiin viestiä, kunnes viimeisimmän tapaamisen jälkeen mies hiljeni, ei ole vastannut enää viesteihini, eikä ole ollut yhteyksissä. Olen aivan rikki, kaikki vaikutti lupaavalta ja suunnitelmia tehtiin jo tammikuullekkin. Miten ihminen voi vaan kadota antamatta mitään selitystä? Minun on jotenkin hyvin vaikea päästä tästä yli ja mies pyörii jatkuvasti mielessäni. Tästä on nyt kaksi viikkoa aikaa ja mies käyttänyt somea, joten on kyllä hengissä.
Kommentit (63)
Et pääse yli? Eli olet vielä 5 vuoden päästä rikki asiasta ja mies pyörii mielessäsi joka päivä? Vai mitä tuo lause tarkoittaa, ettet pääse yli?
Aika auttaa. Kannattaa laittaa estoon kaikissa kanavissa ja lopettaa seuraaminen somessa.
🇺🇦🇮🇱
Tämä ketju on surullisen täynnä kiusaajia. Mitä nautintoa saatte siitä, että potkitte AP:n kaltaista ihmistä, joka on hyvästä syystä surullinen tilanteestaan? En pysty käsittää, mikä aiheuttaa tällaista sosiopaattista käytöstä toista kohtaan.
Menisin oven taakse, enkä ota eitä vastaukseksi. En poistuisi elle ala selitellä. Siellä on vaimo ja lapset okt, pihassa trampoliini ( näkyy google map satelliittikuvissakin) lasten lelut ja polkupyörät pihoilla, ja vaimo takapihalla lepotuolissa. Pihassa 2 autoa, toinen punanen pienempi, isännällä musta bmv. Vaimo laittanu kesäkukkia pihoille ja koristellu. Nämä paljastaa ukkomiehen petoksen tiellä. Menes kylään.
Kuinka hiton lyhyitä "parisuhteita" nykyään ihmisillä on, jos pitävät 5 kk tapailua pitkänä ajanjaksona, jolloin on ehtinyt kiintyä toiseen? Jos 5 kk tapailun jälkeen on jo noin hajalla, miten tällaiset ihmiset selviävät mistään vastoinkäymisistä elämässään?
No eihän monet selviäkään, terapeuteilla juostaan enemmän kuin koskaan ihmiskunnan historiassa.
Kaffebulla kirjoitti:
Aika auttaa. Kannattaa laittaa estoon kaikissa kanavissa ja lopettaa seuraaminen somessa.
Ei ap tietenkään estä miehen numeroa eikä lakkaa kyttäämästä somessa. On kiva kun voi elättää toiveita miehen paluusta elämäänsä mutta samalla kiusata itseään sillä, että käy aina katsomassa miten se äijänkäppyrä elää nyt täyttä elämää onnellisena jonkun toisen, onnekkaan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiton lyhyitä "parisuhteita" nykyään ihmisillä on, jos pitävät 5 kk tapailua pitkänä ajanjaksona, jolloin on ehtinyt kiintyä toiseen? Jos 5 kk tapailun jälkeen on jo noin hajalla, miten tällaiset ihmiset selviävät mistään vastoinkäymisistä elämässään?
No eihän monet selviäkään, terapeuteilla juostaan enemmän kuin koskaan ihmiskunnan historiassa.
Olen itse tuo vastaaja, joka oli paskana puoli vuotta, kun muutaman viikon tapailu päättyi miehen ghostaamiseen. Joskus joku ihminen vaan iskee niin kovaa, että pudotus tuossa tilanteessa tuntuu todella pahalle. Se on ihan inhimillistä, mutta näistäkin selviää. Minulla on takana myös kaksi 10 vuoden parisuhdetta ja elämässä muitakin rajuja vastoinkäymisiä, joista olen selvinnyt oikein hyvin lopulta. Terapiaa en tarvinnut, mutta joku toinen olisi voinut tarvita.
Viidessä kuukaudessa ehtii kyllä hyvinkin kiintyä toiseen. Älä viitsi vähätellä toisten tunteita, ei ihmiset voi niille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Menisin oven taakse, enkä ota eitä vastaukseksi. En poistuisi elle ala selitellä. Siellä on vaimo ja lapset okt, pihassa trampoliini ( näkyy google map satelliittikuvissakin) lasten lelut ja polkupyörät pihoilla, ja vaimo takapihalla lepotuolissa. Pihassa 2 autoa, toinen punanen pienempi, isännällä musta bmv. Vaimo laittanu kesäkukkia pihoille ja koristellu. Nämä paljastaa ukkomiehen petoksen tiellä. Menes kylään.
;D
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on surullisen täynnä kiusaajia. Mitä nautintoa saatte siitä, että potkitte AP:n kaltaista ihmistä, joka on hyvästä syystä surullinen tilanteestaan? En pysty käsittää, mikä aiheuttaa tällaista sosiopaattista käytöstä toista kohtaan.
Kuka täällä on ap:ta kohtaan ollut inhottava? Minä vastasin asiallisesti ja ap hyökkäsi heti minua vastaan kuin olisin hänelle pahaa toivova ihminen. Vastasin ilkeästi vain sen jälkeen, kun hän itse naureskeli ylimielisenä, ettei tarvitse mitään apua kaltaiseltani ihmiseltä. Minä en ole mikään muille pahaa toivova v. I ttupää. Kaikkea muuta. Jospa jonain päivänä ihmiset ymmärtäisivät arvoni. Minut käsitetään aivan liian usein väärin. En ymmärrä, mikä siinä on. Tätäkin täytyy puida terapiassa.
Vierailija kirjoitti:
Et pääse yli? Eli olet vielä 5 vuoden päästä rikki asiasta ja mies pyörii mielessäsi joka päivä? Vai mitä tuo lause tarkoittaa, ettet pääse yli?
En ole ap mutta kuvasit täydellisesti minun tilanteeni. Eli 5 vuotta kulunut ja edelleen se heppu pyörii päässäni päivittäin enkä näe itseäni koskaan kenenkään muun kanssa. Silloin tällöin itkenkin asian takia. Minut kuitenkin jätettiin ihan sanallisesti eli tiedän, että mitään toivoa suhteesta ei enää ole. Ap:lla sentään vielä on tuon miehensä kanssa koska lopullista päätöstä jutulle ei ole tullut.
Ap,
Sä vaikutat todella vahvalta naiselta joka tulee taatusti pääsemään yli tästä miehestä. Et sä kohta muista enää edes sen ukon nimeä.
Eri juttu on nää mielenterveyspotilaat jotka oikeesti tekee suuren numeron jostain yhdestä miehestä ja kuvittelee ettei ne pääse yli siitä mitenkään ja hakeutuvat johonkin terapiaan.
Sä et ole sellainen joten EVERYTHINGS GONNA BE ALLRIGHT!! 🙂👌👌👌
Se on kyllä vaikeaa. En tajua miksi ihmiset toimii noin ikävällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap mutta kuvasit täydellisesti minun tilanteeni. Eli 5 vuotta kulunut ja edelleen se heppu pyörii päässäni päivittäin enkä näe itseäni koskaan kenenkään muun kanssa. Silloin tällöin itkenkin asian takia. Minut kuitenkin jätettiin ihan sanallisesti eli tiedän, että mitään toivoa suhteesta ei enää ole. Ap:lla sentään vielä on tuon miehensä kanssa koska lopullista päätöstä jutulle ei ole tullut.
Oisko ollut narsisti. Jos siis oikeasti tapaisit ton miehen nyt, herättäiskö se samat tunteet. Jos herättäis, niin varmaan se ois narsisti. Jos taas et ole nähnyt tota äijää viiteen vuoteen, sun haikailus sen perään voi johtua ihan vaan siitä, että sä olet jäänyt emotionaalisesti jumiin tohon ja päässäsi kehitellyt mielikuvan, haavekuvan siitä millainen toi mies on ja millaista teidän elämä olis, jos olisitte yhdessä. Ja koska kyse ei ole todellisuudesta, vaan sun haavekuvasta, sä et pääse siitä irti ennen kuin kohtaat ton miehen ja näät mitä se todellisuus olisi.
Joten... ota mieheen yhteyttä jos se on mahdollista, jos se suostuu tapaamaan sut, sä näät millainen se on nykyään. Jos se kiinnostaa sua yhtälailla kuin ennen, ilmase sille että sä haluat yrittää sen kanssa uudestaan. Jos se suostuu, sä näät millaista teidän suhde todellisuudessa on.
Itse luulin myös vuosia että haluan yhden exäni takaisin, mutta hänet tavattuani vuosien jälkeen tajusin että olin vain kuvitellut päässäni että hän olisi sitä mitä mä halusin. Kun tavattiin ja tajusin sen, pääsin vihdoin irti kaikin tavoin tuosta ihmisestä ja olin helpottunut, kun pääsin vihdoin elämässä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sydämellinen ihminen ja voin tykästyä johonkuhun vaikka ekoilla treffeillä. Pidemmällä aikavälillä ihastun, kiinnyn ja rakastun. Se on mielestäni ihan normaalia. Miksi tapailisin jotain tyyppiä jota kohtaan en tunne mitään? Sehän olisi ajanhukkaa.
Tuohan on ihan normimenoa Tinderissä. Ala itsekin ghostaamaan.
Miehellä on joku uusi nainen nyt pyörityksessä. Jätti sinut roikkumaan, että voi tarvittaessa ottaa yhteyttä jos uusi juttu ei lähde onnistumaan.
Jokainen ihminen ansaitsee selityksen, hyvästit, ylipäätään huomion jos ei enää halua olla yhteyksissä. On paljon helpompaa olla selkeästi irti, jos se toinen osapuoli ei riiputa ja roikota.. jätä epätietoisuuteen.
On niin yleistä nykyään vaan jättää ignooramatta, kuin se olis joku viesti/selitys vaikka se on epäkunnioittavaa käytöstä ja kertoo ihmisestä paljon. Kunniaa ei enää ole, eikä selkärankaa. Ei miehissä eikä naisissa.
Tiedän että tämä on ihan hullua, mutta rakastuin erääseen mieheen niin palavasti, etten päässyt siitä kuuteen vuoteen yli! Nähtiin vaan muutama kerta! Hän pyysi mua varmaan 20x treffeille, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni jännitti ja stressasi niin paljon, etten pystynyt menemään. Nykyisin hänellä on oikein nätti tyttöystävä. Välttelen vieläkin paikkoja, jossa voisin törmätä häneen. En rakasta häntä enää. Oikeastaan häpeän kaikkea. Elämäni mies olikin nykyinen kumppanini. Aika parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan normimenoa Tinderissä. Ala itsekin ghostaamaan.
Tuohan on tuon pelin tarkoituskin.
Ap kirjoitti, että ghostaamisesta on nyt pari viikkoa aikaa. Onko se nyt mikään ihme, ettei siitä ole vielä päässyt yli? 5 kk:n tapailu on jo sinänsä pitkä ja merkityksellinen juttu, siinä ajassa toiseen ehtii kyllä kiintyä ja tottua. Ja kun tilanne on tällä hetkellä akuutti, totta kai ghostaaminen tuntuu pahalta. Joskus jälkeen päin tuo tapailu ja ajanjakso voi näyttäytyä sitten jo ihan eri valossa ja mitättömänä.
Minut ghostattiin joskus nuorempana muutaman viikon deittailun jälkeen ja olin pitkän aikaa ihan paskana. Olin rakastunut ko. Mieheen ensi silmäyksellä ja olisin ollut valmis hänen kanssaan ihan mihin vain. Meni varmaan puoli vuotta ennen kuin pystyin ajattelemaan mitään muuta. En silti kokenut olevani psykoterapian tarpeessa, joskus vaan joku ihminen kolahtaa kunnolla ja kun juttu päättyy, se tuntuu pahalta. Ghostaaminen on vielä erityisen ruma ja raukkamainen tapa päättää juttu. Tsemppiä ap:lle, sure rauhassa, selviät tästä kyllä.