Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tuli sinetti: eduskunta hyväksyi työttömyysturvan leikkaukset ja sosiaalietuuksien indeksijäädytykset

Vierailija
15.12.2023 |

Eduskunta hyväksyi perjantaina äänestyksessä työttömyysturvan leikkaukset äänin 99-47. Tyhjää äänesti 31 edustajaa ja poissa oli 22 edustajaa.

Keskustan, vihreiden ja Liike Nytin edustajat äänestivät äänestyksessä tyhjää, kun taas SDP:n ja vasemmistoliiton edustajat äänestivät hallituksen esitystä vastaan.

Indeksijäädytykset hyväksyttiin äänin 119-58. Tyhjää ei äänestänyt yksikään edustaja ja poissa oli 22 edustajaa. Keskustan ja Liike Nytin edustajat kannattivat hallituksen esitystä, kun taas SDP:n, vihreiden ja vasemmistoliiton edustajat äänestivät hallituksen esitystä vastaan.

Kommentit (643)

Vierailija
641/643 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täystyöllisyys=kommunismi. Kapitalismi ei toimi jos on täystyöllisyys joten miettikääs sitä. Joten en tiedä vaativatko kapitalistit kommunismia yhteiskuntaan joten yrittäkää nyt "wannaberich.idiootit" päättää mitä haluatte??? Vai onko teillä elämän ja kaiken muunkin realiteetit hukassa??? Vai oletteko tyytymättömiä aina riippumatta mikä on tilanne? 🤣😂

Vierailija
642/643 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli suunnitelmissa tehdä vähintään osa-aikaisia töitä, jos ei kokoaikatyötä ole heti tarjolla, mutta hallituksen touhu muutti suunnitelmat. Jatkossa kelpaa vain täydet viikkotunnit. Osa-aikatöitä en edes hae.

Minullataas päinvastoin. Olin aiemmin kokoaikatöissä. Sitten vähennettiin tunteja hiljakseen puoleen ja allekin. Nyt, kun hallituksen toimet selvisivät, alan sitten kokopäivä työttömäksi. Oli juuri ja ruuvi nippanappa nappa kannattavaa käydä töissä. Ensivuonna 1.4 jälkeen lopetan työt. Ei maksa vaivaa vääntäytyä parin euron takia. Työmatkakulut nousee 1.1 alkaen ja 300e katoo 1.4 alkaen, nii  antaapa olla. Kokoaikatöitä en saa. Olen niitä tässä kysellyt työni ohessa koko ajan, tuloksetta. Ikä suojaa tai rasismia. Sama se. Kuitenkin on selvää se, että työni tässä maailmankaikkeudessa oli tässä. Jokusia vuosia eläkkeeseen eli ei juuri kiinnosta

Hyvä, Minä vielä pakkohaen tämän vuoden töitä, menen jos saan määraikaisen paikan. pääsisin jo huhtikuussa eläkkeelle, mutta päätin olla vaikka työtön 65v asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/643 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hallitus luulee tämän työllistävän? Olen hakenut 1,5 v töitä, 2 haastattelua ja vain sairausloman keikka sijaisuuksia tarjolla     hoitoapulainen-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi