Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt tuli sinetti: eduskunta hyväksyi työttömyysturvan leikkaukset ja sosiaalietuuksien indeksijäädytykset

Vierailija
15.12.2023 |

Eduskunta hyväksyi perjantaina äänestyksessä työttömyysturvan leikkaukset äänin 99-47. Tyhjää äänesti 31 edustajaa ja poissa oli 22 edustajaa.

Keskustan, vihreiden ja Liike Nytin edustajat äänestivät äänestyksessä tyhjää, kun taas SDP:n ja vasemmistoliiton edustajat äänestivät hallituksen esitystä vastaan.

Indeksijäädytykset hyväksyttiin äänin 119-58. Tyhjää ei äänestänyt yksikään edustaja ja poissa oli 22 edustajaa. Keskustan ja Liike Nytin edustajat kannattivat hallituksen esitystä, kun taas SDP:n, vihreiden ja vasemmistoliiton edustajat äänestivät hallituksen esitystä vastaan.

Kommentit (643)

Vierailija
421/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa moni ei saa enää palveluseteliä, kun eläke nousee. Niissä on tulorajat. 

Kiero juttu jota moni ei ole edes tajunnut. 

Vierailija
422/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikeita töitä tuo Satonen muuten on tehny?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön sukulainen olisi tarjoutunut pesemään kesällä ikkunat. Hänen ehdotuksensa palkkaan oli että pitää saada enemmän puhtaana käteen kun ei veroja makseta. Emme ole edelleenkään puheväleissä kun kieltäydyimme ja että mielummin joku verokortillinen sillä hänen ehdotuksensa täysin järjetön. Hän siis halusi 25 euroa tunti puhtaana lapaseen ja itse sanoi että vain pimeänä suostuu tekemään.  Ammattilaisella ei kauan nokka tuhissut ja työn jälki erinomainen. Eikä tarvinnut miettiä että jos käy vaikka tapaturma tms. Samaa firmaa olemme käyttäneet muutaman kerran sen jälkeenkin ja aivan loistava palvelu. 

Nopeasti ei saa puhdasta.

Ja siivousfirma ei kerää tavaroita lattialta, lattia siivotaan niiden ympäriltä. 

Nopeasti saa puhdasta, kun osaa ja on tarvittavat aineet ja välineet. Siivousfirma on parempi kuin työtön, joka tuhertaa ammattitaidottomasti, mutta silti vaatii ammattitason korvauksen. 

Vierailija
424/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jossain eteläisessä espanjassa voit asua ympäri vuoden vaikka ilmaiseksi asuntovaunussa kun ei ole tällaisia 20 asteen pakkasia ja osassa eteläisessä euroopassa on vielä perusruoat ihan puoli-ilmaisia, että jollain satasella pärjää hyvin ja helsingissä ei edes 1500e riitä hengissä pysymiseen."

Sitten ei vaan asu siellä Helsingissä. Problem solved. Ei ne köyhät siellä Espanjassakaan asu kaikkein kalleimmissa paikoissa.

No, ei takuulla kohta enää asu.

Helsingistä lähtee tarhoista lastenhoitajia, henkilökohtaisia avustajia, myyjiä ja tarjoilijoita muihin kaupunkeihin esim. Kotka, Kemi, Mikkeli. 

Ehkä Helsingissä joudutaan sulkemaan päiväkoteja. 

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämään sinne. 

Vierailija
425/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on Helsingin kotihoito maksut eläkeläisille. 

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…

Kodin siivous 2 h kuukaudessa, jos eläke yksin asuvalla maksimissaan 1422 brutto - verot. 

Ja pariskunnalla eläkkeet maksimissaan yhteensä 2107 brutto - verot. 

Noilla tuloilla voi saada palvelusetelin, joilla saa alennusta kodin siivouksesta 2 h kuukaudessa. 

Ja tuohon kuuluu yksi makuuhuone, olohuone, keittiö ja kylpyhuone. 

Ikkunoiden pesu ei kuulu palveluseteli siivoukseen. 

Ikkunoiden pesua varten on tyttäret ja muut tollot naisihmiset. 

Vierailija
426/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan maksaa kodin siivouksesta jatkossa mielummin työttömälle sukulaiselle tai ystävälle tai naapurille kuin siivousyritykselle. Työtön voi pestä ikkunaa vaikka 2 tuntia, ei ole aikarajoituksia. 

Se yritys saa hommansa hoidettua kohtuuajassa ja ostaja saa kotitalousvähennykset. Kuka haluaa kotiinsa työtöntä laiskimusta jynssäämään yhtä ikkunaa 2 tuntia?! Minä tekisin sen homman jo ihan itse, jos se työtön ei edes sitäkään saa aikaiseksi. 

Sinulla on kummallinen kuva työttömistä. Hyvin pieni osa on tuollaisia mitä kuvittelet heidän olevan . Suurin osa on ahkeria, kunnollisia ja osaavia. Päinvastoin firmat vitkuttelevat ja rahastavat asiakkaita.

Vierailija
427/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön sukulainen olisi tarjoutunut pesemään kesällä ikkunat. Hänen ehdotuksensa palkkaan oli että pitää saada enemmän puhtaana käteen kun ei veroja makseta. Emme ole edelleenkään puheväleissä kun kieltäydyimme ja että mielummin joku verokortillinen sillä hänen ehdotuksensa täysin järjetön. Hän siis halusi 25 euroa tunti puhtaana lapaseen ja itse sanoi että vain pimeänä suostuu tekemään.  Ammattilaisella ei kauan nokka tuhissut ja työn jälki erinomainen. Eikä tarvinnut miettiä että jos käy vaikka tapaturma tms. Samaa firmaa olemme käyttäneet muutaman kerran sen jälkeenkin ja aivan loistava palvelu. 

Nopeasti ei saa puhdasta.

Ja siivousfirma ei kerää tavaroita lattialta, lattia siivotaan niiden ympäriltä. 

Ei saa takuulla nopeasti puhdasta. Sängynalustat jne voi jättää vähän vähemmälle. 

Vierailija
428/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on Helsingin kotihoito maksut eläkeläisille. 

https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/asiakkaan-tiedot-ja-o…

Kodin siivous 2 h kuukaudessa, jos eläke yksin asuvalla maksimissaan 1422 brutto - verot. 

Ja pariskunnalla eläkkeet maksimissaan yhteensä 2107 brutto - verot. 

Noilla tuloilla voi saada palvelusetelin, joilla saa alennusta kodin siivouksesta 2 h kuukaudessa. 

Ja tuohon kuuluu yksi makuuhuone, olohuone, keittiö ja kylpyhuone. 

Ikkunoiden pesu ei kuulu palveluseteli siivoukseen. 

&n

Tai sitten sulla on ikkunat pesemättä. 

Vierailija
429/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on/ollut liian hyvä sossuturva. Ensisijaisesti työtä ihmisen pitää tehdä. 

Vierailija
430/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jossain eteläisessä espanjassa voit asua ympäri vuoden vaikka ilmaiseksi asuntovaunussa kun ei ole tällaisia 20 asteen pakkasia ja osassa eteläisessä euroopassa on vielä perusruoat ihan puoli-ilmaisia, että jollain satasella pärjää hyvin ja helsingissä ei edes 1500e riitä hengissä pysymiseen."

Sitten ei vaan asu siellä Helsingissä. Problem solved. Ei ne köyhät siellä Espanjassakaan asu kaikkein kalleimmissa paikoissa.

Helsingistä lähtee tarhoista lastenhoitajia, henkilökohtaisia avustajia, myyjiä ja tarjoilijoita muihin kaupunkeihin esim. Kotka, Kemi, Mikkeli. 

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämää

Turha tänne Kotkaan ainakaan änkeä sillä täälläkin suljetaan kouluja ja päiväkoteja. Sama koskee naapurikaupunkia esimerkiksi. Seuraava kaupunki ja ehkä siellä onnistuu. Sairaanhoitajille olisi täälläkin tarvetta. 

Vierailija
431/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan jokainen saa valita asuinkaupunkinsa eikä ihmisiä voi siirtää Helsinkiin eikä pakottaa jäämää

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa. 

Ja yksiön vuokra 835

😂😂😂😂😂

Vierailija
432/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra on housut märkänä, kun saa kyykyttää köyhiä ja olla vallassa. Hullu akka. Todella hullu. 

Vierailija
433/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni varmaan maksaa kodin siivouksesta jatkossa mielummin työttömälle sukulaiselle tai ystävälle tai naapurille kuin siivousyritykselle. Työtön voi pestä ikkunaa vaikka 2 tuntia, ei ole aikarajoituksia. 

Se yritys saa hommansa hoidettua kohtuuajassa ja ostaja saa kotitalousvähennykset. Kuka haluaa kotiinsa työtöntä laiskimusta jynssäämään yhtä ikkunaa 2 tuntia?! Minä tekisin sen homman jo ihan itse, jos se työtön ei edes sitäkään saa aikaiseksi. 

Sinulla on kummallinen kuva työttömistä. Hyvin pieni osa on tuollaisia mitä kuvittelet heidän olevan . Suurin osa on ahkeria, kunnollisia ja osaavia. Päinvastoin firmat vitkuttelevat ja rahastavat asiakkaita.

Lue ne viestit mihin vastaat. Vai onko liikaa vaadittu? Siinä tapauksessa ei kannata vastata mitään.

Tuo minun viestini oli vastaus edellisen viestiin, joka puhui 2 tuntia yhtä ikkunaa hinkkaavasta työttömästä. Todennäköisesti hän on itsekin työtön, joten tietänee mistä puhuu...

Vierailija
434/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2100 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa ja Helsingissä yksiön vuokra 835.

Takuulla ei saa kohta ravintoloihin tarjoilijoita. 

Vierailija
435/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue ne viestit mihin vastaat. Vai onko liikaa vaaditt

Mä olen nyt töissä, mutta välillä työttömänä ja tiedän todellakin mistä puhun ja mitä tukia saa ja mitä ei toisin kuin nämä mene töihin huutelijat, jotka on kohta itse ulosotossa. 

Vierailija
436/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksion vuokra 480 euroa ja meitä kaksi työssäkäyvää. Valintoja. Yksiön saisi halvemmalla jos sellaista tarvitsisi. 

Vierailija
437/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun irtisanomissuoja heikkenee ja saa irtisanoa kenet tahansa niin nauretaanko me noille jatkossa, kun ne ei saa asumistukea omistusasuntoon? 

Vierailija
438/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

L

Mä olen nyt töissä, mutta välillä työttömänä ja tiedän todellakin mistä puhun ja mitä tukia saa ja mitä ei toisin kuin nämä mene töihin huutelijat, jotka on kohta itse ulosotossa. 

Tuo taas ei liittynyt mitenkään lähettämääni viestiin tai koko asiaan. 🤦🏻

Vierailija
439/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksion vuokra 480 euroa ja meitä kaksi työssäkäyvää. Valintoja. Yksiön saisi halvemmalla jos sellaista tarvitsisi. 

Juu, Helsingissä vuokralaiset lähtee ja taloyhtiöt menee konkurssiin, jos sijoittajilla ei ole massia. Jos on joku velkavipu asunto. 

Vierailija
440/643 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa työtön asuu aina yksin eikä hänellä koskaan työssäkäyvää kumppania kuten oikeassa elämässä. Tai korkeintaan kaksi tytöntä sitten yhdessä.