Hei palstan tädit ja mummot! Tehdäänkö selväksi: ei lapasia, villasukkia, pipoja tai kaulahuiveja - eikä muutakaan itse tehtyä
KIITOS KUN YMMÄRRÄTTE.
Terv kaikki alle 60-vuotiaat suomalaiset
Kommentit (156)
Mikäs provo tämä nyt onkaan? Itse tehdyt lahjat ovat aina ihan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun voisikin saada lahjaksi jonkun läheisen kutomaat sukat tai jotain muuta itse tehtyä ja ajateltua. - Täytyisi varmaan opetella itsekin tekemään,
T. 21 vuotias suomalaisen
Kannustan mielihyvin, opettele vain, ei se ole ollenkaan vaikeaa. Katso vaikka marttojen sivuilta villasukan perusohje, osta puikot ja lankaa. Siitä se lähtee. Lämmittää ne omin käsin tehdytkin, mieltä ja varpaita.
Kiitos kannustuksesta! ja tsemppauksesta.
Toivottavasti ap. saa villasukat ja lapaset lahjaksi.
Nykyisin laadukkaat langat maksavat niin paljon, että itse neulotut polyesterivillasekoitesukat kannattaa jättää neulomatta.
Sen sijaan vaihtaisin koska tahansa anopin antamat kahden euron keinokuituiset Saiturinpörssi-tossut aitoihin villasukkiin.
Mutta nyt eläkkeellä hän ei jaksa enää neuloa. Ja jos neuloisi niin taatusti halvimmista langoista.
Vierailija kirjoitti:
ja vielä aivan erityinen toive: voisitteko vegaanit viettää joulun kotona älkää tulko kylään tai ostako yhtään lahjaa.
Meille saa tulla vegaanit ja allergiset ja ihan kaikki, pystyn ja haluan valmistaa kaikille läheisille ruokaa jota he toivovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun voisikin saada lahjaksi jonkun läheisen kutomaat sukat tai jotain muuta itse tehtyä ja ajateltua. - Täytyisi varmaan opetella itsekin tekemään,
T. 21 vuotias suomalaisen
Kannustan mielihyvin, opettele vain, ei se ole ollenkaan vaikeaa. Katso vaikka marttojen sivuilta villasukan perusohje, osta puikot ja lankaa. Siitä se lähtee. Lämmittää ne omin käsin tehdytkin, mieltä ja varpaita.
Kannustan myös opettelemaan. Itse en ole koskaan oppinut (yrittänyt niin tuhannesti) ja sanon, että kutominen on vaikeaa ja vaatii sellaista luonnetta ja sorminäppäryyttä, jota minulla ei ole. Onneksi on teitä, jotka osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap. saa villasukat ja lapaset lahjaksi.
Minä taas toivon ettei saa yhtään mitään. Kuvottavaa kuinka ostareiden joulukuusten okisilla esitetään suuria lahjatoiveita, en anna yhtään mitään.
Ettekö oppineet neulomista peruskoulussa? Mä opin ja osaan neuloa.
Rakastan villasukkia, mutta en tykkää tyylittömistä riemunkirjavista tai pitsiviritelmistä/rimssuista. Perusvillasukat ihan harmaasta langasta ovat oikein kelvot, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin laadukkaat langat maksavat niin paljon, että itse neulotut polyesterivillasekoitesukat kannattaa jättää neulomatta.
Sen sijaan vaihtaisin koska tahansa anopin antamat kahden euron keinokuituiset Saiturinpörssi-tossut aitoihin villasukkiin.
Mutta nyt eläkkeellä hän ei jaksa enää neuloa. Ja jos neuloisi niin taatusti halvimmista langoista.
Sukkalankojen polyesteri lisää sukan kulutuksenkestävyyttä eikä ole merkki huonolaatuisesta langasta.
Aikuisille villasukat yms on paras lahja mutta kun lapsena sai villasukat niin kyllä harmitti kun muut oli saanu leluja yms.
Kauhea saada kunnon villasukat lahjaksi, parempi toki ostaa marketista akryylisukat ja ihan ulkomailta tulleet😅
Mä en halua muuta joululahjaa kuin parin villasukkia. Tykkään villasukista. N46
Vierailija kirjoitti:
Luojalle kiitos anopista,joka kutoo mulle villasukkia,kaulahuiveja ja lapasia.
Rakastan niitä ja muuta en käytäkkään talvisin.
Mitä näpurisi sanovat, kun lapioit lunta pelkkä pipo, kaulaliina, lapaset ja villasukat päällä. No kaulaliina varmaan iso ja sukat reisimallia?
Mitähän aktuaalista vitttua nyt taas? Sitäkö pitäisi joillakin kaupan teollisilla rimpuloilla pärjätä pilkillä, lumitöissä ym?? Kissojen ja koirien kanssa saa muuten kunnollisia villasukkia etsiä, eikä silti tahdo löytyä mistään. Ihan vain tiedoksesi lapsikulta.
M42
Voisin mielelläni ottaa villasukat jo ennakkopakettina jos sellaset olisi jostain joskus tulossa. Viimeksi kun ostin niin 40€ sain pulittaa.
Oonko siis mummo kun virkkaan uudelleenkäytettäviä pesulappuja sukulaisille lahjaksi. Virkkaan myös huiveja ja pipoja sillointällöin ja ikää on 34 :(
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 enkä todellakaan halua mitään itse tehtyä. Kiitos.
Miksi kuvittelet että saat yhtään mitään?
Toivottavasti saan villsukat joululahjaksi.