Hei palstan tädit ja mummot! Tehdäänkö selväksi: ei lapasia, villasukkia, pipoja tai kaulahuiveja - eikä muutakaan itse tehtyä
KIITOS KUN YMMÄRRÄTTE.
Terv kaikki alle 60-vuotiaat suomalaiset
Kommentit (156)
Rakastan villasukkia! Käytän villasukkia päivittäin. Jos ja kun joku ihana ihminen tekee villasukat juuri minulle, olen aidosti iloinen.
Ihme pönttöjä jotka ei ymmärrä aitoja sukkia
Ei hyvää päivää mikä paska avaus
Itsetehdyt villasukat on parhaat. Kaupasta ei saa yhtä lämpimiä.
Minusta nuo on kivoja lahjoja.
MUTTA. Vain jos ne ovat sopivia.
Ainoat villasukat jotka minulle sopii on yläasteella itse kutomani sukat. Kaikki muiden tekemät villasukat on minulle liian isoja.
Ottakaa siis selvää minkä kokoinen jalka tai käsi lahjan saajalla on.
Inhoan villasukkia. Sisällä kutisevat ja ovat liian kuumat. Kenkään ne eivät mahdu. Siis täysin hyödyttömät minulla ja tuolla pyörii muutama pari jouten. Mieskin pitää näemmä mieluummin tennissukkia sisällä kuin villasukkia.
Voi kun voisikin saada lahjaksi jonkun läheisen kutomaat sukat tai jotain muuta itse tehtyä ja ajateltua. - Täytyisi varmaan opetella itsekin tekemään,
T. 21 vuotias suomalaisen
Mikset kerro tätä omille sukulaisillesi joilta niitä saat lahjaksi? Minulle ainakin kelpaa villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan villasukkia! Käytän villasukkia päivittäin. Jos ja kun joku ihana ihminen tekee villasukat juuri minulle, olen aidosti iloinen.
Kyllä näin! Osaan toki itse kutoa sukkani, mutta aivan ihanaa olisi jos joku kutoisi villasukat juuri minulle.
Hui kuinka hävytön aloitus. Edesmennyt äitimme kutoi viimeisenä jouluna, 84 vuotiaana kaikille meille lapsille villasukat. Ovat rakkain muisto minulle, pikkasen täytyy jo kantapäista parsia.
t. äitiä kiitollisuudella muistava tyttö 65 v
Miten joku voi saada kilarit siitä joku antaa lahjaksi jotain itsetekemää??
Hinkkaa ap ihtes onnelaan, tai minne fuckin neverneverlandiin kaipaatkaan. Lapaset, villasukat ja pipot on ihania!
Vierailija kirjoitti:
Voi kun voisikin saada lahjaksi jonkun läheisen kutomaat sukat tai jotain muuta itse tehtyä ja ajateltua. - Täytyisi varmaan opetella itsekin tekemään,
T. 21 vuotias suomalaisen
Kannustan mielihyvin, opettele vain, ei se ole ollenkaan vaikeaa. Katso vaikka marttojen sivuilta villasukan perusohje, osta puikot ja lankaa. Siitä se lähtee. Lämmittää ne omin käsin tehdytkin, mieltä ja varpaita.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi saada kilarit siitä joku antaa lahjaksi jotain itsetekemää??
Itsetekemää? Mitä mä just luin?
Mä neuloin pussukan 70+ mummolle.
T. 50+
Ihana että oli aikoinaan täti joka neuloi minulle villasukkia. Nyt niistä on paljon iloa kylmässä kämpässä.
On ap aika härskin nasistista kuvitella, että jos itse ei tykkää jostain, niin kaikki muut ajattelisivat ja kokisivat samalla tavoin kuin sinä. Nuo mainitsevasi itetehdyt käsityöt on monen suosikkilahjoja!! Kiva jos vieläpä joku käsitöiden tekijä nyt sitten miettii, että enpä teekään ja anna niitä lahjaksi, jos ei tykkääkään..., vaikka olisi saajalle juuri se paras lahja. Makuja ja mieltymyksiä on ihmisillä monia. Monelle se paras lahja todellakin on se läheisen lämmöllä itse valmistava.
Vaikka trollihan tämä ap taitaa todennäköismmin kuitenkin olla, sillä tuskin kukaan on oikeasti niin pihalla, ettei tajua useiden tykkäävän juurikin niistä villasukista tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, ole huoleti. Sinun joulurahasi on laitettu joulukeräykseen, joten mitään ei ole tulossa.
Se on paljon parempi kuin villasukat jotka joutuu sitten kuitenkin viemään roskikseen.
Olisi kiva tietää ikäsi ja minkälaisessa kulutusympäristössä elät? Et oikein vaikuta nuorelta, kun nuoret ovat ympäristötietoisia, eivätkä typeryksiä, jotka heittäisivät lahjaksi saamansa villasukat roskiin. Samoin vanhemmat ihmiset osaavat kierrättää ja arvostaa muuta kuin kertakäyttöroinaa, joita hikipajoissa tehdään.
Voi ei! Mies (alle 60v) pyysi villasukkia ja lapsenlapsi (10v) kaulahuivia. Pettykööt, sinä varmasti tiedät paremmin!