Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
81/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, tulihan se syy sieltä työttömyyteen, eli ei edes halua töitä.

Soittaminen yrityksiin, piilotyöpaikkojen etsiminen on ihan normaalia työnhakua, ei mitään kuurupiiloa. Ja kuten joku totesi ei tarvitse soittaa vaan voi vaikka laittaa sähköpostia.

Vierailija
82/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä oppisopimuspaikkoja paljon ole kun se vaatii yrityksiltä niin paljon panostusta opettamiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.

Helvetin ääliö. Milläs "menet" opiskelemaan jos olet työkkärin mielestä jo tarpeeksi koulutettu?! Katsos kun jotenkin pitäisi niiden opiskelujen ajan elääkin.

Vierailija
84/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jaksuhali. Toivotaan, että jossain vaiheessa valinta kohdistuu sinuun.

Vierailija
85/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?

En ole enkä kokeile.

Ap

Ja tässä on juuri se syy miksi niitä etuuksia pitää leikata.

Miten se on työnhakijan vika, jos yritys ei osaa ilmoittaa, että heillä on tarvetta työvoimalle? Yrityksille pitäisi antaa joku sanktio, jos eivät julkaise riittävästi ilmoituksia..

Vierailija
86/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?

En ole enkä kokeile.

Ap

Miksi? 70% työllistyy piilotyöpaikkojen kautta 

En ala leikkiä mitään kuurupiiloa työnantajien kanssa. Jos tarvitsevat työvoimaa niin osaavat varmaan ilmoittaa siitä.

Ap

Monikaan ei jaksa enää ilmoittaa, kun ilmoituksen seurauksena tulee sen 500 hakemusta joissa suoraan sanotaan: Moi, en ole pätevä tähän työhön, mutta haen koska työkkäri pakottaa.

Moni näistäkin on oikeasti ihan päteviä siihen työhön, mutta kuka haluaa palkata jonkun jota ei voisi vähempää kiinnostaa?

Meille ainakin riittää ihan hyvin se, että silloin tällöin joku omatoimisesti jättää hakemuksen ja jos on sopiva henkilö niin palataan kyllä hänelle sitten, jos paikka aukeaa. Silloin ainakin tietää, että tuo hakemuksen jättäjä on kiinnostunut työstä ja omatoiminen!

Vierailija
87/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itsensä elättäminen osoittautuu ylitsepääsemättömän vaikeaksi, voisi heitä varten olla laitakaupungilla oma yhteisö. Jokaiselle oma soluhuone ja pieni tehtävä yhteisössä niin sitä vastaan saa ruoka-apua ja vaatteita.

Ryöstän ennemmin sinut, kokkari h'ora <3

Vierailija
88/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä kokeile.

Ap

No sieltä se tuli. Älä sitten vingu, ettei ole töitä! Eikä hallituksen leikkaukset auta sinun työllistymistä mitenkään. Eikä mikään muukaan, kun asenne on tuo. 

"Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis", sanoo vanha sanonta ja ensi vuonna sinä elät todeksi tämän sanonnan. Rahat vähenee, nälkä voi tulla, tuntuu kropassa. Mutta älä h*lvetissä ainakaan mihinkään kiinnostavaan yritykseen soita ja kysy töitä! Valitat ja uliset vaan, kun hallitus "vie" sulta rahat.

Vierailija
89/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä kokeile.

Ap

En ala leikkiä mitään kuurupiiloa työnantajien kanssa. Jos tarvitsevat työvoimaa niin osaavat varmaan ilmoittaa siitä.

Ap

Monikaan ei jaksa enää ilmoittaa, kun ilmoituksen seurauksena tulee sen 500 hakemusta joissa suoraan sanotaan: Moi, en ole pätevä tähän työhön, mutta haen koska työkkäri pakottaa.

Moni näistäkin on oikeasti ihan päteviä siihen työhön, mutta kuka haluaa palkata jonkun jota ei voi

Eli tästä voidaan syyttää vaan hallituksen keksimää pakkohakua. Olipa hieno uudistus. 

Vierailija
90/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä kokeile.

Ap

Miten se on työnhakijan vika, jos yritys ei osaa ilmoittaa, että heillä on tarvetta työvoimalle? Yrityksille pitäisi antaa joku sanktio, jos eivät julkaise riittävästi ilmoituksia..

Aika pahasti vinoutunut käsitys sulla yhteiskunnasta, jos kuvittelet että yritykset on perustettu vain sitä silmällä pitäen, että ihmisillä olisi töitä ja se olisi jotenkin velvollisuus yrityksillä ilmoitella juuri valtion keksimissä väylissä työvoiman tarpeesta. Alkaa olla aika selvää, miksi olet yhä työtön, kun lukee pari sivua tätä ketjua sinun jorinoitasi. Eihän kaltaistasi latvalahoa ja vinoon kasvanutta toopea palkkaa kukaan vapaaehtoisesti.

Vierailija
91/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä kokeile.

Ap

Ap

Moni näistäkin on oikeasti ihan päteviä siihen ty

Mielestäni avoimia työpaikkoja on vähemmän tuon uudistuksen myötä. Varmaan mietitään kaksi kertaa laitetaanko avoin työpaikka julkiseen hakuun vai etsitäänkö tekijä puskaradion kautta. Yleensä tätä hakua tehdään hyvin aikaisessa vaiheessa kun tiedetään että tarvitaan työntekijää esimerkiksi 2kk päästä. Sitten jos ei tuota tulosta niin laitetaan johonkin molliin. Ja sitten ap jää vaille tuota työtä koska sen huomasi miljoona muutakin.

Kannattaa kysellä yrityksiltä suoraan.

Vierailija
92/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä kokeile.

Ap

Aika pahasti vinoutunut käsitys sulla yhteiskunnasta, jos kuvittelet että yritykset on perustettu vain sitä silmällä pitäen, että ihmisillä olisi töitä ja se olisi jotenkin velvollisuus yrityksillä ilmoitella juuri valtion keksimis

Aika vinoutunut käsitys sulla, kun mielestäsi yrityksen ei tarvitse ilmoittaa tarpeestaan saada joku tekemään työtä. On se kumma, että työntekijän pitää alkaa arvuuttelemaan, missäköhän olisi tarvetta työntekijälle. On kummaksitämä maailma muttunut.

Vierailija
93/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi jokaisen näitä leikkauksia vastustavan lukea tämä ketju oikein ajatuksella. Tällaisia i-diootteja me elätämme pienellä palkallamme.

Olen itsekin ollut työtön ja olin kiitollinen siitä, että minulla oli kaikki tarpeellinen, katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Mitä v-tua te vielä haluatte? Jos Suomessa on asiat niin huonosti voit muuttaa muualle loi-simaan. Ole hyvä.

Vierailija
94/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi jokaisen näitä leikkauksia vastustavan lukea tämä ketju oikein ajatuksella. Tällaisia i-diootteja me elätämme pienellä palkallamme.

Olen itsekin ollut työtön ja olin kiitollinen siitä, että minulla oli kaikki tarpeellinen, katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Mitä v-tua te vielä haluatte? Jos Suomessa on asiat niin huonosti voit muuttaa muualle loi-simaan. Ole hyvä.

Haluan työpaikan. Siitä tässä on kyse.

Ap

Vierailija
95/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet ja varmaankin saat töitä jota et halua mutta saat sieltä enemmän kuin valtiolta.

Vierailija
96/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen tätä "soita yrityksiin". Nykyään kukaan ei halua vastata puhelimeen tai numerot on sellaisia, että soittaminen tulee kalliksi.

Samoin tämä sähköpostien lähettäminen. Jos yrityksistä ei vastata edes niihin työpaikkahakemuksiin, joihin ovat hakeneet työntekijää, niin miten sieltä muka vastattaisiin näihin avoimiin hakemuksiin.

Itse hain kymmeniin yrityksiinilmaiseen hatjoitteluun eikä edes kourallinen vaivautunut vastaamaan mitään. Oli todella tiukassa saada edes sitä yhtä vastausta ja siinäkin jouduin vaihtamaan kirjanpidon harjoittelun palkanlaskentaan, kun kirjanpidonharjoittelijoita ei sitten kukaan muka tarvinnut. No omapa oli tappionsa.

Vierailija
97/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin mentiin töihin kysymällä suoraan yrityksistä. Ap n kaltaiset ihmiset tuskin silloin olisivat koskaan työllistyneet kun odottavat että joku tulee ovelle sanomaan että hei meillä ois töitä.

En ymmärrä mikä vaikeus soittaa johonkin firmaan ja kysyä. Työttömällä on työnhakuun liittyviä velvollisuuksia. Työnantajalla ei ole tämmöistä ja miksi pitäisikään.

Enemmän ruikutuksen sijaan toimintaa. Valtio ei ole nyt antamassa piiskaa yrityksille kun eivät ilmoittele työpaikoista eikä asia sillä muutu että ap istuu perä homeessa valittamassa kuten moni muu työtön.

Toimintaa hyvät ihmiset, ei pidä odottaa valmista.

Vierailija
98/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole kyllä työttömyyttä nähnytkään.

Vierailija
99/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan työpaikan. Siitä tässä on kyse.

Ap

No tee sen eteen sitten jotain. Sehän kävi tässä ketjussa selväksi, että sua ei kiinnosta edes yrittää. Valitat vaan, kun sinun rahat viedään. Ne ei ole mitään sinun rahoja. Penniäkään niistä et ole tienannut.

Vierailija
100/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihmeitäkin tapahtuu. Olen ollut melkein 10 vuotta työttömänä ja nyt sain vakituisen duunipaikan.

Ja ikää on yli 50v.