Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi jokaisen näitä leikkauksia vastustavan lukea tämä ketju oikein ajatuksella. Tällaisia i-diootteja me elätämme pienellä palkallamme.
Olen itsekin ollut työtön ja olin kiitollinen siitä, että minulla oli kaikki tarpeellinen, katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Mitä v-tua te vielä haluatte? Jos Suomessa on asiat niin huonosti voit muuttaa muualle loi-simaan. Ole hyvä.
Haluan työpaikan. Siitä tässä on kyse.
Ap
No tee sen eteen sitten jotain. Sehän kävi tässä ketjussa selväksi, että sua ei kiinnosta edes yrittää. Valitat vaan, kun sinun rahat viedään. Ne ei ole mitään sinun rahoja. Penniäkään niistä et ole tienannut.
Olen laittanut hullun lailla hakemuksia eri yrityksiin,
Kun tukia leikataan niin tartut siihen puhelimeen ja soitat yrityksiin, kun rahat ei enää riitä. Kappas saatat jopa päästä töihinkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi jokaisen näitä leikkauksia vastustavan lukea tämä ketju oikein ajatuksella. Tällaisia i-diootteja me elätämme pienellä palkallamme.
Olen itsekin ollut työtön ja olin kiitollinen siitä, että minulla oli kaikki tarpeellinen, katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Mitä v-tua te vielä haluatte? Jos Suomessa on asiat niin huonosti voit muuttaa muualle loi-simaan. Ole hyvä.
Sä et ole kyllä työttömyyttä nähnytkään.
Kiitos, otan tuon kohteliaisuutena. Olin kyllä äitiysloman sijaisena ja hommat loppui, ihan ymmärrettävästä syystä, kun sijaistamani palasi töihin. Ehdin olla muutaman kuukauden työttömänä, sitten sain muualta lyhyen määräaikaisuuden. Siellä ollessani sain tästä ensimmäisestä paikasta työtarjouksen. Ehdin siinäkin välissä olemaan kuukauden työttömänä. Nuorena ja pienipalkkaisena niitä säästöjä ei tosiaan ollut yhtään. Mitä tämä tarina opetti? No kannattaa ottaa niitä määräaikaisuuksiakin vastaan ja yrittää työntekijänä parhaansa. Kyllä se työnantaja monesti haluaa pitää/ottaa takaisin sellaisen joka on jo oppinut talon eikä ole polttanut siltoja takanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?
En ole enkä kokeile.
Ap
Ja tässä on juuri se syy miksi niitä etuuksia pitää leikata.
Miten se on työnhakijan vika, jos yritys ei osaa ilmoittaa, että heillä on tarvetta työvoimalle? Yrityksille pitäisi antaa joku sanktio, jos eivät julkaise riittävästi ilmoituksia..
Luuletkos sinä sinisilmä että firmoja perustetaan siksi että ihmisille olisi työpaikkoja? Jos et ole täysin osaamaton nahjus niin voisit esimerkiksi työllistää itse itsesi eikä tarvitse odottaa että joku tulee ovelta hakemaan töihin jättipalkalla. Yhdelle ihmiselle löytyy osaamisesta riippuen kysyntää vaikka missä rakosissa. Nyt jos olisin ollut 4 vuotta työttömänä ja kuvittelisin ettei olisi mitään ammatillista osaamista: Kaupittelisin vaikka itseleipomia pipareita/kakkuja, kyselisin tarviiko vanhukset ruohonleikkuu/ lumityöapuja pientä korvausta vastaan, olisin joulupukkina, tuutorina, lastenvahtina tms. Käytännössä kaikesta osaamisesta voi tehdä rahaa.
Neljässä vuodessa olisit voinut kouluttautua mille tahansa alalle jossa on töitä tarjolla.
Kerropa mitä töitä olet hakenut? Oletko hakenut siivoojan hommia? Kaupan? Pikaruokaravintolan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ole kyllä työttömyyttä nähnytkään.
Kiitos, otan tuon kohteliaisuutena. Olin kyllä äitiysloman sijaisena ja hommat loppui, ihan ymmärrettävästä syystä, kun sijaistamani palasi töihin. Ehdin olla muutaman kuukauden työttömänä, sitten sain muualta lyhyen määräaikaisuuden. Siellä ollessani sain tästä ensimmäisestä paikasta työtarjouksen. Ehdin siinäkin välissä olemaan kuukauden työttömänä. Nuorena ja pienipalkkaisena niitä säästöjä ei tosiaan ollut yhtään. Mitä tämä tarina opetti? No kannattaa ottaa niitä määräaikaisuuksiakin vastaan ja yrittää työntekijänä parhaansa. Kyllä se työnantaja monesti haluaa pitää/ottaa takaisin sellaisen joka on jo oppinut talon eikä ole polttanut siltoja takanaan.
*oppinut talon tavoille. Tietenkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti leikkaukset motivoivat sinua menemään opiskelemaan. Noin pitkästä työttömyydestä pitäisi menettää kaikki tuet.
entäs mulla : olen ollut kohta 20 vuotta tuilla? Mitäs mun pitäisi tehdä? Ja haluatko, että munkin tuet
poistetaan kokonaan?
minä haluan.tai voit painuu helvettii koko maasta sua on elätetty jo ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
No, mikset saa töitä? Kannattaisiko 4 vuodessa jo pysähtyä miettimään, miten saisi itsensä työllistyvämmäksi? Ei se vaan niin voi olla, että istutaan kotona maailmantappiin kitisemässä, ettei saa töitä, koska vahingossakaan ei itse voida tehdä tilanteen parantamiseksi mitään. Kuten työkkärin virkailija minulle sanoi, niin osa odottaa vaikka 10 vuotta, että se tarvittava koulutus tulee naapurikortteliin.... Jäin siis työttömäksi ja 4kk:n jälkeen tajusin, etten olekaan kuuminta hottia työmarkkinoilla. Keksin työllistävän lisäkoulutuksen idioottivarmalla työllistymisellä ja koulutus oli aika kaukana kotoa. He tukivat sen koulutuksen käymisen maksamalla ansiosidonnaista korotettuna ja 18 euroa/pv kulukorvausta. Ja kyllä, oli kaksi lasta kotona. Toinen alle kouluikäinen vielä. Yhteiskunnan kannalta kannatti. Sain heti töitä valmistumiseni jälkeen uudelleen, enkä jäänyt nelikymppisenä kitisemään sitä, etten saa töitä. Nyt ikää 51 ja ei pe
Viihdytkö työssäsi?
Vierailija kirjoitti:
Neljässä vuodessa olisit voinut kouluttautua mille tahansa alalle jossa on töitä tarjolla.
Itseasiassa tuossa ajassa ehtii vaikka mitä. On lyhytkursseja sun muuta. Aina on työnantajan silmissä kiinnostavampi jos työttömänä ollessaan tehnyt JOTAIN. Ap ei kyennyt kouluttautumaan mutta lyhyitä koulutuksia kyllä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Kerropa mitä töitä olet hakenut? Oletko hakenut siivoojan hommia? Kaupan? Pikaruokaravintolan?
Tämä minuakin kiinnostaa, koska noissa on aina töitä ja niistä saa ihan varmasti jos vain haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä minuakin kiinnostaa, koska noissa on aina töitä ja niistä saa ihan varmasti jos vain haluaa.
Ei ap voinut tehdä fyysistä työtä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa tuossa ajassa ehtii vaikka mitä. On lyhytkursseja sun muuta. Aina on työnantajan silmissä kiinnostavampi jos työttömänä ollessaan tehnyt JOTAIN. Ap ei kyennyt kouluttautumaan mutta lyhyitä koulutuksia kyllä löytyy
Valmistuin 4 vuotta sitten ja kuvittelin työllistyväni sillä koulutuksella. En tiennyt, että heti perään olisi pitänyt aloittaa jo seuraava. En tosin tiedä kuka sitä olisi edes rahoittanut.
Ap
tuet pitää leikata niin minimiin ettei tätä samaa asiaa tartte aina puida kun silloin jokainen täysjärkinen hakee töitä.
Mikset tämän neljän vuoden aikana ole opiskellut kiinan kielen?
Työpaikka olisi varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin 4 vuotta sitten ja kuvittelin työllistyväni sillä koulutuksella. En tiennyt, että heti perään olisi pitänyt aloittaa jo seuraava. En tosin tiedä kuka sitä olisi edes rahoittanut.
Ap
Mikä koulutus sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä koulutus sulla on?
Ammattikoulu- ja ammattikorkeakoulututkinnot. Sen tarkemmin en kerro, mutta ei ole mitään huonosti työllistävää taidehömppää.
Ap
Miten olisi työnhakukurssi tai jokin uravalmennus. Voihan olla että työhakemuksissa on jotain korjattavaa. Nykyään pitää olla niin täydellinen niissäkin. Aina sitä ei itse huomaa. Moni hyvä tekijä jää ilman työtä jos ei osaa ilmaista itseään tarpeeksi hyvin työhaussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tämän neljän vuoden aikana ole opiskellut kiinan kielen?
Työpaikka olisi varma.
Kyllä takuulla jos hakee kiinalaiseen ravintolaan
Mistä maakunnasta haet töitä? Oletko valmis muuttamaan työn perässä?
Olen laittanut hullun lailla hakemuksia eri yrityksiin, tänään viimeksi yhden. Sekö ei mielestäsi ole yrittämistä?
En valittanut mistään rahojen viemisestä vaan ihmettelin sitä, että miten tukien leikkaaminen auttaa minua työllistymään.
Ap