Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?

Vierailija
14.12.2023 |

En ihan ymmärrä logiikkaa. Voiko joku selittää?

Kommentit (497)

Vierailija
121/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi jokaisen näitä leikkauksia vastustavan lukea tämä ketju oikein ajatuksella. Tällaisia i-diootteja me elätämme pienellä palkallamme.

Olen itsekin ollut työtön ja olin kiitollinen siitä, että minulla oli kaikki tarpeellinen, katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Mitä v-tua te vielä haluatte? Jos Suomessa on asiat niin huonosti voit muuttaa muualle loi-simaan. Ole hyvä.

Haluan työpaikan. Siitä tässä on kyse.

Ap

No tee sen eteen sitten jotain. Sehän kävi tässä ketjussa selväksi, että sua ei kiinnosta edes yrittää. Valitat vaan, kun sinun rahat viedään. Ne ei ole mitään sinun rahoja. Penniäkään niistä et ole tienannut.

Olen laittanut hullun lailla hakemuksia eri yrityksiin, 

tänään viimeksi yhden. Sekö ei mielestäsi ole yrittämistä?

En valittanut mistään rahojen viemisestä vaan ihmettelin sitä, että miten tukien leikkaaminen auttaa minua työllistymään.

Ap

No johan se on kerrottu sulle monta kertaa, mutta aina vaan vänkäät vastaan joka viestiin ja ehdotukseen.

Meillä ei ole varaa loisimiseen. Ymmärrätkö miten paljon menee rahaa maksaa sun asuminen ja eläminen? Kertaa tuo summa sitten työttömien lukumäärällä, siihen päälle sitten lapset, eläkeläiset, opiskelijat ja ne jotka ei tienaa tarpeeksi.

Se on totta, että moni työtön haluaisi tehdä töitä, mutta yrittämisestä huolimatta ei niitä saa. Mukaan mahtuu kuitenkin valtava määrä niitä, jotka vaan haluavat käyttää hyväksi tätä järjestelmää tai niitä jotka sopisivat moneenkin työhön, mutta palkan pitäisi olla kuin lääkärillä, vaikka koulutus/osaaminen on jotain ihan muuta.

Kiitä noita jälkimmäisiä ryhmiä tästä tilanteesta. Heidät, kun saataisiin töihin, ei tarvitsisi olla näin tiukka tilanne kenelläkään. Sitä se on ollut tähän asti kaikilla, paitsi heillä.

Vierailija
122/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi työnhakukurssi tai jokin uravalmennus. Voihan olla että työhakemuksissa on jotain korjattavaa. Nykyään pitää olla niin täydellinen niissäkin. Aina sitä ei itse huomaa. Moni hyvä tekijä jää ilman työtä jos ei osaa ilmaista itseään tarpeeksi hyvin työhaussa.

Olen rekrytoinut tehtävään, jossa suurin osa hakijoista oli insinöörejä. Aivan surkeita hakemuksia. CV:tä ei ole edes yritetty formatoida kunnolla, vaan ulkomuoto saattoi olla hyvinkin sekava tai vaan kirjoitettu sen kummemmin dokumentin muotoseikkoja huomioimatta. Siis sisennykset jne. miten sattuu ja epäloogisesti ero tavoin pitkin dokumenttia jne. Saattoi olla paljon kirjoitusvirheitä. 

Silloin ei ollut edes vielä tätä pakko hakea neljää paikkaa -sääntöä, joten en tiedä, miksi joku vaivautui laittamaan hakemuksen, muttei yhtään panostanut sen ulkomuotoon. Näyttää siltä, että tyyppi tekisi huonoa jälkeä töissäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ihan oikeasti ole saanut MITÄÄN työtä? Vai onko nyt kyse vain koulutusta vastaavasta tai "jostain kivasta" työstä? Oletko hakenut myös epämieluisia paikkoja? Ollut aktiivinen hakija koko 4 vuotta ja kehittänyt myös samalla koko ajan itseäsi ja osaamistasi? Onko asenne kunnossa? 

Tuntuu kyllä hullulta, että vuosiin ei saa mitään paikkaa, vaikka tosissaan yrittää ja työkkärin sivut pullistelevat työpaikkailmoituksia. Esim. hakukriteeri "sijainti Helsinki" näyttää uskomattomat 100 sivua työpaikkailmoituksia mol. fi sivustolla... 

Yhtä avointa paikkaa kohti on keskimäärin 1000 hakijaa. Useinmiten satoja, joskus useita tuhansia ja harvoin vain kymmeniä. Kun työpaikkojen määrä on pienempi kuin hakijoiden määrä, niin työpaikkaa ei ole kaikille.

Vierailija
124/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä maakunnasta haet töitä? Oletko valmis muuttamaan työn perässä?

Uusimaa, Pirkanmaa, Häme.

Muuttaa en voi, mutta pitempi työmatka ei haittaa varsinkin, jos työtä on mahdollista tehdä hybridinä.

Ap

Vierailija
125/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaa en voi, mutta pitempi työmatka ei haittaa varsinkin, jos työtä on mahdollista tehdä hybridinä.

Ap

Nää pitäis kyllä olla ne paikat Suomessa, missä töitä on. Sun täytyy löytää joku, joka antaa rehellisen mielipiteen sun hakemuksesta. Joku siinä mättää.

Vierailija
126/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös piilotyöpaikkoja. Meille opetettiin työnhakukurssilla että soitettava yrityksiin mihin kiinnostaisi mennä töihin. Oletko tätä ap kokeillut?

En ole enkä kokeile.

Ap

Ja tässä on juuri se syy miksi niitä etuuksia pitää leikata.

Miten se on työnhakijan vika, jos yritys ei osaa ilmoittaa, että heillä on tarvetta työvoimalle? Yrityksille pitäisi antaa joku sanktio, jos eivät julkaise riittävästi ilmoituksia..

Kaupittelisin vaikka itseleipomia pipareita/kakkuja, kyselisin tarviiko vanhukset ruohonleikkuu/ lumityöapuja pientä korvausta vastaan, olisin joulupukkina, tuutorina, lastenvahtina tms. Käytännössä kaikesta osaamisesta voi tehdä rahaa.

eri, noin juuri olen tehnyt mutta otan aina maksun käteisellä noista, samaan aikaan nostan täydet sossuntuet. Mitä pidät siitä kokkarepelle :D

Vierailija
127/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin eli etsit jotain liian hienoa työtä. Miksi vähempi ei kelpaa? Miksi et voi kertoa koulutustasi niin voidaan etsiä sulle niitä työnantajia?

-eri

Vierailija
128/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nää pitäis kyllä olla ne paikat Suomessa, missä töitä on. Sun täytyy löytää joku, joka antaa rehellisen mielipiteen sun hakemuksesta. Joku siinä mättää.

Oon samaa mieltä, ainakin alue on sellainen missä töitä kyllä on. Olen itse surkea tekemään työhakemuksia niin joskus kaveri auttaa:D Tulee parempaa jälkeä kun lyö kaksi päätä yhteen

Vierailija
129/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siten, että saadaan talous nousuun ja ne rikkaat ihmiset pystyy luomaan enemmän niitä työpaikkoja jotka suomalaiselle kelpaa.

Tämän rahan haaskaamisen pitää loppua tai kohta pakkaa viimeisetkin yritykset laukkunsa ja konttorit muuttaa maasta. Mistä saat sitten enää mitään tukea, kun ollaan vararikossa?

Pienipalkkaisena ei minustakaan ole mukavaa maksella ylimääräisiä veroja, jotta toinen joka kykenisi samaan pskaduuniin kuin minäkin saa maata kotona. Jos me kaikki tehtäisiin edes jotain elämämme kustantamisen eteen, se auttaisi jo todella paljon. Aika iso ero valtion kassassa sillä, että käyn töissä ja saan tukea parisataa verrattuna siihen, jos elämiseni maksettaisiin tuilla kokonaan.

Olisihan se houkuttavaa jäädä kotiin, mutta se ei ainakaan edistäisi mitenkään minua saamaan joskus parempaa työtä. Jos kaikki yrittäisivät oikeasti sinne töihin, niin aikanaan verot saataisiin paljon alemmas, ostovoima kasvaisi, työ

Ei saisi toivoa kenellekään pahaa, mutta toivottavasti sairastut ja kuolet pois, olisi yksi valittaja vähemmän ja joku pitkäaiaistyötön voisi työllistyä siihen työpaikkaan, joka sinulta vapautuu.

Vierailija
130/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et työllistäisi itseäsi ja perustaisi pientä kittaria?

Vierailija
131/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs Tyttikin hakee kovasti töitä. Yleensä jos ei yrityksestä huolimatta töitä löydy, saattaa  vika olla siinä, että hakee töitä, joihin ei rahkeet riitä. Jos tuet poistetaan (leikataan tarpeeksi), jossain vaiheessa tullaan pisteeseen, missä mikä työ tahansa kelpaa.

Vierailija
132/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kielitaitoinen? Oletko ajatellut hakea ulkomaille töihin?

Vierailija
133/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oon samaa mieltä, ainakin alue on sellainen missä töitä kyllä on. Olen itse surkea tekemään työhakemuksia niin joskus kaveri auttaa:D Tulee parempaa jälkeä kun lyö kaksi päätä yhteen

Haastattelukutsuja tulee jonkun verran kyllä, joten en usko, että hakemus on se ongelma, vaan vika on mun persoonassa.

Ap

Vierailija
134/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saa kyllä kiittää 

-ideologisesti työttömiä

-niitä jotka ei hae tosissaan töitä

-niitä jotka ei suostu missään vaiheessa tekemään töitä esim siivoojana tai kassalla tai muutoin omasta mielestään paskaa hommaa

Jos kaikki työttömät olisivat koko ajan aktiivisia, keinot olisivat ehkä toiset. Nyt saa sitten kärsiä nekin työttömät, jotka oikeasti yrittävät.

Vierailija
135/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko kielitaitoinen? Oletko ajatellut hakea ulkomaille töihin?

Mulla on lapsia, joten en voi lähteä ulkomaille.

Ap

Vierailija
136/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että saadaan talous nousuun ja ne rikkaat ihmiset pystyy luomaan enemmän niitä työpaikkoja jotka suomalaiselle kelpaa.

Tämän rahan haaskaamisen pitää loppua tai kohta pakkaa viimeisetkin yritykset laukkunsa ja konttorit muuttaa maasta. Mistä saat sitten enää mitään tukea, kun ollaan vararikossa?

Pienipalkkaisena ei minustakaan ole mukavaa maksella ylimääräisiä veroja, jotta toinen joka kykenisi samaan pskaduuniin kuin minäkin saa maata kotona. Jos me kaikki tehtäisiin edes jotain elämämme kustantamisen eteen, se auttaisi jo todella paljon. Aika iso ero valtion kassassa sillä, että käyn töissä ja saan tukea parisataa verrattuna siihen, jos elämiseni maksettaisiin tuilla kokonaan.

Olisihan se houkuttavaa jäädä kotiin, mutta se ei ainakaan edistäisi mitenkään minua saamaan joskus parempaa työtä. Jos kaikki yrittäisivät oikeasti sinne töihin, niin aikanaan verot

Ei saisi toivoa kenellekään pahaa, mutta toivottavasti sairastut ja kuolet pois, olisi yksi valittaja vähemmän ja joku pitkäaiaistyötön voisi työllistyä siihen työpaikkaan, joka sinulta vapautuu.

Olet sairas. Kannattaa hankkia apua. 

Vierailija
137/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri kertoi että se soittaa kun saa ne 100 000 uutta työpaikkaa. Hän on sanonut että pakista löytyy sen verran 😁😁 Varmaan pitää ensin saada vähennettyä sama määrä jotta voi sitten leuhkia että hänen ansiotaan. Arcadian mäellä istuu ihmisiä joilla ei ole mitään tietoa siitä mitä työnteko tai sen hakeminen on. Sellaiset ihmiset päättävät muiden kohtalosta. Valtion taloutta hoitaa henkilö jolla ei ole mitään tietoa tämän kokoisen talouden hoitamisesta. Pääministeri matkustelee ulkomailla ja leikkii isoa päättäjää kurkkimalla muiden selän takaa "huomaatteko olen täällä" -tyyliin.

Vierailija
138/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä saa kyllä kiittää 

-ideologisesti työttömiä

-niitä jotka ei hae tosissaan töitä

-niitä jotka ei suostu missään vaiheessa tekemään töitä esim siivoojana tai kassalla tai muutoin omasta mielestään paskaa hommaa

Jos kaikki työttömät olisivat koko ajan aktiivisia, keinot olisivat ehkä toiset. Nyt saa sitten kärsiä nekin työttömät, jotka oikeasti yrittävät.

Sanoo rikas kokkarekermaperze jonka asunnon ja auton osti isukki. Suostutko muuten itse tekemään töitä esim siivoojana tai kassalla tai muutoin omasta mielestäsi paskaa hommaa? Ai et?

Miksi sitten mun pitäis suostua? Te kokkareet aina pidätte omaa ihmisarvoanne muita suurempana, naurettavaa porukkaa.

Vierailija
139/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haastattelukutsuja tulee jonkun verran kyllä, joten en usko, että hakemus on se ongelma,

Olet minä:(

Pääsen haastatteluihin mutta olen luonnostani sellainen hiirulainen. Olen käynyt kaikenmaailman työnhakuvalmennukset ja aina ohjaaja siinäkin sanonut että et voi olla tuollainen, ei kukaan palkkaa. Mutta en minä osaa näytellä. Olen sitten työtön. Kai pitäisi mennä johonkin teatterikouluun että osaa näytellä tai vetää pullo viinaa ennen haastattelua.

Että olisi sellainen mitä vaaditaan.

Vierailija
140/497 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivoitpa kuitenkin. Mitäpä muutakaan sulta voi odottaa. Osui ja upposi.