Olen hakenut töitä viimeiset 4 vuotta. Miten sosiaalietuuksien leikkaaminen auttaa minua työllistymään?
Kommentit (497)
Just ap:n kaltaiset pitkäaikais työttömät tulevat Suomelle kaikkein kalliimmiksi.
Vuosikaudet elävät muiden rahoilla elämäänsä.
Vaikka tarjolla ilmaisua, siis täysin ilmaisia työllisyyskoulutuksia
monipuilisesti eri aloille.
Ja koulutuksesta saa myös työttömyyspäivärahaa.
Helvetinmoinen määrä ihmisiä kouluttautuu uusiin ammatteihin,
jopa ottamalla opintolainaa. Kuten opettajat sairaanhoitajiksi,ja
sosiaalialalle. Sairaanhoitajat lääkäreiksi, ja vaikka miltä alalta, jollekin toiselle alalle.
Siten, että saadaan talous nousuun ja ne rikkaat ihmiset pystyy luomaan enemmän niitä työpaikkoja jotka suomalaiselle kelpaa.
Tämän rahan haaskaamisen pitää loppua tai kohta pakkaa viimeisetkin yritykset laukkunsa ja konttorit muuttaa maasta. Mistä saat sitten enää mitään tukea, kun ollaan vararikossa?
Pienipalkkaisena ei minustakaan ole mukavaa maksella ylimääräisiä veroja, jotta toinen joka kykenisi samaan pskaduuniin kuin minäkin saa maata kotona. Jos me kaikki tehtäisiin edes jotain elämämme kustantamisen eteen, se auttaisi jo todella paljon. Aika iso ero valtion kassassa sillä, että käyn töissä ja saan tukea parisataa verrattuna siihen, jos elämiseni maksettaisiin tuilla kokonaan.
Olisihan se houkuttavaa jäädä kotiin, mutta se ei ainakaan edistäisi mitenkään minua saamaan joskus parempaa työtä. Jos kaikki yrittäisivät oikeasti sinne töihin, niin aikanaan verot saataisiin paljon alemmas, ostovoima kasvaisi, työnantajalla olisi varaa palkata uusia työntekijöitä ja maksaa parempaa palkkaa.
Muutat sinne, mistä saat alallasi töitä tai hakeudut alalle, jolla on töitä siellä, missä asut. Sote tai vaka tulee lähinnä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin tarvitset rahaa kun vain makoilet sohvalla?
Esim. Vuokraan, sähkölaskuun, vakuutukseen, ruokaan, puhelinlaskuun.
Ap
Kyllä nuo perustoimeentulotuki -40 prosentilla kustantaa. Sähkö- ja vakuutusmaksut korvataan erikseen ilman alennusosia.
En saa toimeentulotukea.
Ap
Jaahas, se on sitten vähän astetta paskempi homma, voisi joku rääkäistä.
Kokoomuksen logiikka. Työpaikkoja luodaan siten, että viedään varattomalta ja tulottomalta ihmiseltä tuhkatkin pesästä. Ehkä innovaatiolla elinkauppaa köyhillä?
Toisaalta vinkuvat, että kuinka kallista on olla yrittäjä ja palkata yhtäkään työntekijää muuta kuin ilmaiseksi.
Tiivistetysti siis tappamalla köyhä syntyy uusi työpaikka. En tiedä miten se käytännössä tapahtuu, kysykää Petteriltä ja possukuningas Satoselta.
Vierailija kirjoitti:
Just ap:n kaltaiset pitkäaikais työttömät tulevat Suomelle kaikkein kalliimmiksi.
monipuilisesti eri aloille.Ja koulutuksesta saa myös työttömyyspäivärahaa.
sosiaalialalle. Sairaanhoitajat lääkäreiksi, ja vaikka miltä alalta, jollekin toiselle alalle.
Tämä olisi helposti ratkaistavissa sillä, että työnantajat lopettaisivat nirsoilun ja ottaisivat pitkäaikaistyöttömiä sankoin joukoin oppisopimuskoulutukseen. Näin, kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo melkein 20 000 euroa opintolainaa, joten en todellakaan ole ottamassa lisää. Älkää edes ehdottako.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On tarkoitus että rikkaat voivat paremmin, jotta jaksavat kyykyttää ja haukkua köyhempiä ka työttömiä.
Suurituloisten verotus kevenee eniten
Palkan verotus kevenee tähän vuoteen verrattuna eniten suurituloisilla, käy ilmi Veronmaksajien keskusliiton HS:lle tekemästä laskelmasta.
Jos tienaa 10 000 e/kk, niin 1% on 100 e. Jos tienaa 1000 e/kk, niin 1% on 10 e,
Kun tulee veronkorotus (1% verran), niin 10 000 e tienaava maksaa 100 e/kk enemmän kuin ennen, 1000 e/kk tienaava 10 e enemmän. Ja sama toisinpäin - mutta jostain syystä veronkorotus ei koskaan ole kauhistelun aihe: miksi pienituloinen ei saa maksaa yhtä paljon veroja kuin suurituloinen jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi helposti ratkaistavissa sillä, että työnantajat lopettaisivat nirsoilun ja ottaisivat pitkäaikaistyöttömiä sankoin joukoin oppisopimuskoulutukseen. Näin, kaikki voittavat.
Oletko joku sekopää vai? Paras ratkaisu on se, että pitkäaikaistyöttömät menevät sinne valtion erityistyöleirille Ylimarkkuun!
Jos et ota lainaa, menet oppisopimuskoulutukseen tai teet töitä opintojen ohella.
Vierailija kirjoitti:
Nälissäsi teet enemmän ja parempia työhakemuksia, niin sitten tärppää nopeammin.
Kun verensokeri on alhaalla niin silloin tekee huonompia hakemuksia.
On kyllä outoa jos laitoshuoltaja ei saa töitä. Olen myös alalla eikä edes koulutusta, ikää päälle neljäkymmentä ja puuttuu vielä ajokorttikin, mutta pisin työttömyysjakso ollut puoli vuotta. Kaupunki missä asun on väliluku noin 80 000. Pienellä paikkakunnalla ehkä sitten vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen logiikka. Työpaikkoja luodaan siten, että viedään varattomalta ja tulottomalta ihmiseltä tuhkatkin pesästä. Ehkä innovaatiolla elinkauppaa köyhillä?
Toisaalta vinkuvat, että kuinka kallista on olla yrittäjä ja palkata yhtäkään työntekijää muuta kuin ilmaiseksi.
Tiivistetysti siis tappamalla köyhä syntyy uusi työpaikka. En tiedä miten se käytännössä tapahtuu, kysykää Petteriltä ja possukuningas Satoselta.
Niin. Pakkohan se on, kun ei muuten sieltä pankolta päästä liikkeelle. Suomessa on lukuisia aloja, joissa on pilvin pimein vapaita työpaikkoja. Kaikenlaisia koulutuksia vaativia: amiksesta yliopistoon. Varmaan jokaisen opiskeluhaluille/-kyvyille löytyy sopivaa. Mutta sitten alkaa se kitinä, että "mä en haluu ammattia x tai y". No, ei se vaan voi enää olla omasta halusta kiinni, jos kerran ei muuten onnistu. Vanha sanonta oli, että "ken ei työtä tee, ei pidä syömänkä". Koskas palataan takaisin perusarvoihin, jossa ihminen elättää itsensä. Piste. Jos koette olevanne oikeutettuja vaan olemaan, niin sopii sitten hankkia omasta suvusta nautiskelulle maksajat.
Vierailija kirjoitti:
Jos et ota lainaa, menet oppisopimuskoulutukseen tai teet töitä opintojen ohella.
Mistä nyt yhtäkkiä saan sen työpaikan opintojen ohelle? :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin jo vuosia sitten etten tule töitä saamaan. Työkkärissä ne sanoi niin. Kävin nuorena amiksen raksapuolen 2 vuotta, puupuolen 2 vuotta ja sain niistä ammattipätevyyden. Kävin vielä maalauskurssin ja opiskelin merkonomiksi vuoden kunnes työkkärissä sanottiin että työttömyyraha loppuu jos jatkan opiskelua. Sitten ne 6 kk päästä kehotti alkaa opiskelemaan. Siis miettikää nyt ensin pakotetaan lopettamaan ja sitten sanotaan että voisin opiskella. Ei enää kiinnosta. 40 vuotiaan työt loppui ja olen ollut 8 vuotta työtön ja sanottiin etten tule töitä enää saamaan olen liian vanha ja huonokuntoinen. Olen harrastanut koko ikäni liikuntaa ja sanoivat etten saa töitä koska en jaksais.
No kuten tuosta aiemmasta työkkärin sekoilusta opiskelun suhteen huomaa, ne asiat tuppaa muuttumaan. Älä ota liikaa itseesi tuosta möläytyksestä ettet saisi töitä. Näytä niille!
Nyt vaan mietit jonkun työn mitä voisit tehdä ja alat yrittämään niihin hommiin. Aluksi voi joutua ottamaan jonkun paikan missä ei pärjää täysin ilman tukea, mutta jo se pelkkä töihin pääsy olisi hyvä alku. Siitä sitten vain etenemään. Alle 50v on tänä päivänä vielä ihan nuori työmarkkinoilla. Johan se eläkeikäkin on noussut monet kerrat, siihen sulla on vielä hitosti matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mikäs on syysi ettei oppisopimus onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin jo vuosia sitten etten tule töitä saamaan. Työkkärissä ne sanoi niin. Kävin nuorena amiksen raksapuolen 2 vuotta, puupuolen 2 vuotta ja sain niistä ammattipätevyyden. Kävin vielä maalauskurssin ja opiskelin merkonomiksi vuoden kunnes työkkärissä sanottiin että työttömyyraha loppuu jos jatkan opiskelua. Sitten ne 6 kk päästä kehotti alkaa opiskelemaan. Siis miettikää nyt ensin pakotetaan lopettamaan ja sitten sanotaan että voisin opiskella. Ei enää kiinnosta. 40 vuotiaan työt loppui ja olen ollut 8 vuotta työtön ja sanottiin etten tule töitä enää saamaan olen liian vanha ja huonokuntoinen. Olen harrastanut koko ikäni liikuntaa ja sanoivat etten saa töitä koska en jaksais.
No kuten tuosta aiemmasta työkkärin sekoilusta opiskelun suhteen huomaa, ne asiat tuppaa muuttumaan. Älä ota liikaa itseesi tuosta möläytyksestä ettet saisi töitä. N
Samaa mieltä siitä, että alle 50-vuotias on vielä lähinnä nuori jannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No mikäs on syysi ettei oppisopimus onnistu?
Varmaan se, ettei oppisopimuspaikkoja näytä juuri olevan tai ovat sellaisia hommia, joita en pysty tekemään.
Ap
Ei mitenkään mutta elättämisesi tulee maksamaan yhteiskunnalle vähemmän.
Mä oon se tuppisuu. En tiedä miten ne miten ne muut naiset ja miehet pääsee töihin, kai niillä on sitten oma auto?