Työkokeilusta
Onko kukaan mennyt työkokeiluun ihan vaan ajankulun vuoksi? :D Töitä ei meinaa saada ja pää leviää sisätiloissa eikä kohta osaa kyllä töitäkään enää tehdä kun aikaa kuluu. Saisi tosta vähän enempi rahaakin.
Ja ei kiinnosta nämä mene töihin, koko ajan haetaan. Tällä viikolla laitettu kymmenen paikkaa ainakin. Mulla ainakin rapistuu työkunto jos ei nyt työllisty ja osaako tässä kohta enää puhua ihmisille edes.
Kommentit (88)
Minä menin työkokeiluun kun en tiennyt mitä tehdä. Tein hommat kunnolla, sain sieltä töitä, opiskelin pätevyyden työnohessa ja sain vakituisen paikan.
Pitkäaikaistyöttömänä pääsin lopulta työkkärin kautta työhön valmentavalle kurssille ja itselle se oli onnistunut. Kurssin kautta pääsin harjoitteluun yksityiselle työkokeiluun ja niin kävi, että jäin eläkkeelle oltuani yli 20 v firmassa. Olin näitä 90- luvun lamasta kärsineitä.
Kuka täällä pakottaa tätä ilmaistyötä koko ajan? Kokkarit valmistelevat orjatyötä? TYÖSTÄ KUULUU MAKSAA PALKKAA, harjoittelua varten on oppisopparit ja koeaika!
Saat tekemistä ja tienaat paremmin, kun ryhdyt myymään jotain, mitä osaat tehdä. Voit myös ryhtyä ostamaan halvalla ja myymään vähän kalliimmalla.
Onko joku ollu palkkatuen jälkeen työkokeilussa?
Ei kannata tollaset turhat työkokeilut.
Minä olen ns valittanut työkokeilupaikasta työkkäriin. Samassa paikassa oli koulujen harjoittelijoita samaan aikaan ja kun olin itse ollut siellä viikon niin esimies sanoi näille nuorille että kysykää häneltä (eli minulta, työkokeilijalta) se voi teitä neuvoa. Kun sanoin tästä työkkärissä niin vastaus oli jotain "niiiiinkö" ja kuuli jo äänestä että ei tantta uskonut.
En tiedä miten olisi voinut jonkun virallisen valituksen tehdä kun se asia ei oikeastaan kuulu kenellekään ja siitä ei jokatapauksessa seuraa mitään.