Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeilusta

Vierailija
14.12.2023 |

Onko kukaan mennyt työkokeiluun ihan vaan ajankulun vuoksi? :D Töitä ei meinaa saada ja pää leviää sisätiloissa eikä kohta osaa kyllä töitäkään enää tehdä kun aikaa kuluu. Saisi tosta vähän enempi rahaakin.

Ja ei kiinnosta nämä mene töihin, koko ajan haetaan. Tällä viikolla laitettu kymmenen paikkaa ainakin. Mulla ainakin rapistuu työkunto jos ei nyt työllisty ja osaako tässä kohta enää puhua ihmisille edes.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin käyn kuntosalilla ja kalassa kun olen ilmaisissa työkokeiluissa. Kuntoni on ihan hyvä ilman niitä surkeita työkokeiluita jotka ei johda palkkatyöpaikan saamiseen koskaan.

Mulle 200e on iso raha. Eli käyn vaan rahan takia. Lähellä työpaikka niin ei tule matkakulujakaan ja syön yleensä iltapäivällä vasta joten ei mene rahaa työpaikalla syömiseenkään. 

Tienaan sen 200 euroa viikossa kalastamalla ja kalat myymällä. Keväästä syksyyn saa ahvenia helposti verkoilla ja ihmiset osta niitä koska myyn 200 eurolla kilo filettä

Hieno juttu. Itse yritin tienata ylimääräistä marjojen myynnillä, mutta kilpailu niin kovaa että piti myydä niin halvalla että sai myytyä että ei se kannattanut. Helpompaa on saada tuo raha tuolta missä oon "töissä". Oon kuullut että osa joutuu tekemään yhtä paljon töitä kuin muut mutta itseäni kohtaan ovat olleet palkkatyössä olevat siten että älä vaan rasita ittees. Eli hyvin lunkkia hommaa ja siitä saa vielä rahaakin. 

Vierailija
22/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin käyn kuntosalilla ja kalassa kun olen ilmaisissa työkokeiluissa. Kuntoni on ihan hyvä ilman niitä surkeita työkokeiluita jotka ei johda palkkatyöpaikan saamiseen koskaan.

Mulle 200e on iso raha. Eli käyn vaan rahan takia. Lähellä työpaikka niin ei tule matkakulujakaan ja syön yleensä iltapäivällä vasta joten ei mene rahaa työpaikalla syömiseenkään. 

Tienaan sen 200 euroa viikossa kalastamalla ja kalat myymällä. Keväästä syksyyn saa ahvenia helposti verkoilla ja ihmiset osta niitä koska myyn 200 eurolla kilo filettä

Hieno juttu. Itse yritin tienata ylimääräistä marjojen myynnillä, mutta kilpailu niin kovaa että piti myydä niin halvalla että sai myytyä että ei se kannattanut. Helpompaa on sa

Korjaan 20 euroa kilo. Olen myös kerännyt mustioita ja myynyt niitä. 70 litraa keräsin ja 60 myin pois 4 eurolla litra. mustikkapaikat on vaan liian kaukana ettei pääse kuin kerran keräämaan. Kalassa käyn varmaan 5 kertaa viikossa koska voin kulkea fillarilla itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Itse yritin tienata ylimääräistä marjojen myynnillä, mutta kilpailu niin kovaa että piti myydä niin halvalla että sai myytyä että ei se kannattanut. Helpompaa on sa

Ja kun käy kalassa niin siinä kyllä aikaa menee 5-6 tuntiakin helposti mutta työttömänä minulla on aikaa. Kalat pitää perata ja siinä menee helposti 2-3 tuntia jos tulee iso saalis. Sitten kotoa 10 km meren rantaan fillarilla niin siinä menee jo puoli tuntia. Mutta ei se haittaa koska se on hyvää tekemistä.

Vierailija
24/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä tuo kalastushomma. Ja niin sitä vaan haukutaan aina työttömiä laiskoiksi juopoiksi. Sinun kaltaisista ihmisistä pitäisi kuulla enemmän. Mutta toki silloin jos julki tuo itsensä niin työkkäri nappaisi varmaan tuet pois koska katsoo ettet kerkeä töihin kun kalastus vie koko päivän aikaa:D

Vierailija
25/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaivan timantteja, pyörällä lappiin ja takas,menee se pari viikkoa per reissu,ja sitten myyn timantit.

Aikaahan tuossa kuluu,mutta hyvää tekemistä.

Vierailija
26/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä tuo kalastushomma. Ja niin sitä vaan haukutaan aina työttömiä laiskoiksi juopoiksi. Sinun kaltaisista ihmisistä pitäisi kuulla enemmän. Mutta toki silloin jos julki tuo itsensä niin työkkäri nappaisi varmaan tuet pois koska katsoo ettet kerkeä töihin kun kalastus vie koko päivän aikaa:D

Tai siis enhän tiedä oletko työkkärin asiakas mutta kumminkin, pitäisi rikkoa se käsitys työttömistä että kaikki ovat sellaisia kuten aiemmin kirjoitin.

Vierailija
27/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen kyllä töihin jos joku tarjoo töitä. Koska ei tarjoo niin kalastan ajankuluksi ja se on kivaa ja saan siitä itselle myös ruokaa. Koska en jaksa kotonakaan aina makoilla niin tulee samalla liikuntaa siinä kun käyn kalassa. Nyt talvella on enemmän makoilua. Keväällä alan kalastaa heti siikaa verkoilla kun jäät ovat sulanneet. Työttömänä olen ostanut verkkoja itse, ne maksaa 10-12 euroa kpl mutta ne maksaa itsensä takas äkkiä koska kalaa on tullut aina.

Vierailija
28/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riski. Työkkäri voi pakottaa olemaan jopa 6kk työkokeilussa. Näin kävi minulle pari vuotta sitten, karenssin uhalla määrättiin valitsemaan 3 eri työpaikasta ja aina puheesta sai sen kuvan, että pitää jatkaa vielä työkokeilua tai muuten...

Vierailija
29/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työkokeilussa järjestössä, jossa muutenkin tekisin vapaaehtoistyötä. Näin ei tule työkkärin kanssa ongelmia, kun on virallisesti tuolla. 

Vierailija
30/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riski. Työkkäri voi pakottaa olemaan jopa 6kk työkokeilussa. Näin kävi minulle pari vuotta sitten, karenssin uhalla määrättiin valitsemaan 3 eri työpaikasta ja aina puheesta sai sen kuvan, että pitää jatkaa vielä työkokeilua tai muuten...

Ja minä sanoin työkkärille kokeilujakson päätteeksi (1kk) että en ole enempää että jatkan avoimilla työmarkkinoilla oloa. Siinä se. Syynä työkokeiluun oli työttömyyden seurauksena tullut arkuus ja nämä ihan omin sanoin selitin työkkärille että haluaisin siksi kokeiluun. Ja kun kuukauden olin niin tuo arkuus hävisi joten tarvetta jatkolle ei ollut ja näin totesi työkkärikin.

Vierailija
31/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luinko oikein että jotkut kadehtii siitä kun toiset pääsee kuntouttavaan, työkokeiluun tai palkkatuelle:D Liittyen tuohon ettei näitä kaikille tarjota. Tiedoksi, ihan jokaikinen pääsee työkokeiluun vaikka olisi ollut työtön alle viikon.

Työkokeiluihin pääsee tosiaan aina. Palkkatöihin niistä pääsee harvoin taisi olla 1/10 000. Vuosittain on yli satatuhatta työkokeilijaa eli noin 10 vuodessa työllistyy ja firmat saa huomattavan määrän ilmaista työvoimaa. Joo haukutaan työttömät mokomat laiskurit kun vinkuvat palkkaa työstä. Takana neljä työkokeilua ja nolla työpaikkaa. 

Vierailija
32/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan, olin työvalmennussäätiöllä työkokeilussa ja perään puolivuotta palkkatuetussa työssä.

Siitemmin hain kunnalle kuntouttavaan työtoimintaan, siihen perään laitettiin kahden kuukauden työkokeilu, ja nyt olen palkkatuetussa työssä puoli vuotta. Ei nyt pelkästään ajankuluksi, mutta osittain. 

Tarkoitus on vuoden vaihteen jälkeen hakea ihan normaalia palkkatyötä samalla kun olen täällä kokopäiväisenä.

Sinäpä olet tienannut valtion kustannuksella hyvin!

Saako siitä työkokeilusta ylläpitokorvauksen lisäksi myös sen korotusosan työmarkkinatukeen... 

Olisiko ollut parempi että hän olisi nuo ajat ollut kotona räkimässä kattoon ja syrjäytynyt? 

Ainoata syrjäytymistä on joutua palkattomiin orjatöihin.

Vierailija
33/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luinko oikein että jotkut kadehtii siitä kun toiset pääsee kuntouttavaan, työkokeiluun tai palkkatuelle:D Liittyen tuohon ettei näitä kaikille tarjota. Tiedoksi, ihan jokaikinen pääsee työkokeiluun vaikka olisi ollut työtön alle viikon.

Työkokeiluihin pääsee tosiaan aina. Palkkatöihin niistä pääsee harvoin taisi olla 1/10 000. Vuosittain on yli satatuhatta työkokeilijaa eli noin 10 vuodessa työllistyy ja firmat saa huomattavan määrän ilmaista työvoimaa. Joo haukutaan työttömät mokomat laiskurit kun vinkuvat palkkaa työstä. Takana neljä työkokeilua ja nolla työpaikkaa. 

Kuka luulee tänä päivänä vielä että työkokeilun avulla voi muka saada työpaikan? Eiköhän sen idea ole hyöty ihan yksilölle itselleen muissa asioissa kuin työpaikan saamisessa. Minua kiinnosti tietty ala, mutta en ollut täysin varma millaista se on käytännössä ja pohdin lähdenkö opintoihin. No menin työkokeiluun ja kävi ilmi että ei ollut oma juttu. Parempi noin kun olisin mennyt opiskelemaan ja keskeyttänyt opinnot huomatessani että ei ole sitä mitä haluan. 

Vierailija
34/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kalastan ja marjastan paljon, mutta ei niitä myyntiin mene. Syön ne vuoden mittaan itse.

Kannattavampaa.

Vierailija
35/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole työpaikka, jos et saa palkkaa. Kulukorvaus se on.Oli hyväksikäyttö paikkasi lähellä tai kaukana. Suomessa tehdään ihan liikaa ilmaista " työtä"  .Olet sitten palkkatöissä missä teet ylitöitä ilman korvaustata tai näitä kaiken maailman työkokeiluita.

Vierailija
36/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työkokeilussa paikassa, jossa valtaosa tekee vapaaehtoistyötä. En todellakaan kokenut tekeväni orjatyötä, vaan äärimmäisen tärkeää hommaa lähimmäisen hyväksi.

Vierailija
37/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen entisen työkokeilupaikan pomo kun sopimusta yritettiin jatkaa ja hän intopinkeänä selitti kuinka nyt voidaan tehdä sitten kokopäiväistä ja KOKEILLA miltä se tuntuu ja sujuu. Tein aiemmin 4h per päivä.

Oli täys n a t s i muutenkin ja nappasin mieluummin karenssin kuin jatkoin.

Vierailija
38/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen entisen työkokeilupaikan pomo kun sopimusta yritettiin jatkaa ja hän intopinkeänä selitti kuinka nyt voidaan tehdä sitten kokopäiväistä ja KOKEILLA miltä se tuntuu ja sujuu. Tein aiemmin 4h per päivä.

Oli täys n a t s i muutenkin ja nappasin mieluummin karenssin kuin jatkoin.

Entå jos vain sanois, että tuntuu aivan kamalalta kun tästä ei makseta palkkaa, tämä on ihmiskauppaa kun teetetään töitä ilmaiseksi  eikä tämä edes suju hyvin kun on niin nälkä kun ei makseta palkkaa?

Vierailija
39/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on se riski jos työkokeilupaikka on persiistä ja sitten lähet lätkimään, tulee karenssi. Siinä sitten oot 

Luulen, että aloittajan asenteella ei ole. Kysy työkkäristä onko mahdollista itse etsiä harjoittelupaikkaa. Varmaan joku firma ottaa mielellään ilmaisen harjoittelijan. 

Vierailija
40/88 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut työkokeilussa paikassa, jossa valtaosa tekee vapaaehtoistyötä. En todellakaan kokenut tekeväni orjatyötä, vaan äärimmäisen tärkeää hommaa lähimmäisen hyväksi.

Entå jos sanoo, että tämä on ihmiskauppaa kun ei makseta palkkaa ja teen teistä rikosilmoituksen ihmiskaupan harjoittamisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän