Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos syö paljon halpoja juureksia (uunissa paistettuina punajuuret, porkkanat, sipulit, perunat ovat oikein hyviä), niin varmaan sitten onnistuu. Leipää voi tehdä itse.
Mutta terveelliseen syömiseen kuuluu myös kala, marjat, liha yms
Kyllä, mutta niitä ei tarvita tolkuttomia määriä jokaiseen ateriaan.
Mä saan 30 eurolla 2-3 päivän ruuat. En millään viikon ruokia.
Typerää syytellä huijareiksi ihmisiä jotka onnistuvat säästämään ja käyttää todisteena omaa kauppalistaa, jossa ei ole pyritty säästämään. Ap osti mitä mieli tekee ja nyt huutaa että häntä on huijattu, kun lasku olikin isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista että tuo kaikki menee kolmessa päivässä. Huijaat.
Me kaikki emme ole 45-kiloisia lukemista ja kutomista harrastavia mummoja kiikkustuolissa.
Olette ilmeisesti kaikki jotain urheilijoita.
Mä en urheile ollenkaan, mutta olen hoikka ja kai mulla sitten vaan on niin nopea aineenvaihdunta, että ruokaa menee ja paljon. Esimerkiksi kattilallisen keittoa syön yksin kahdessa päivässä. Siihen päälle aamu- ja iltapalat ym. Minkäs sille voi, että kehoni kuluttaa tämän verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 eurolla saa helposti viikon ruuat yhdelle.
Se on kyllä totta että sillä rahalla ei mitään turhaa ostella, kuten talvella tomaatteja,
eikä välipaloilla herkutella.
Miten tomaatit on turhia? niissähän on paljon ravintoaineita
Yli 90 % tomaatista on vettä, sama kuin kurkussa.
Mitä sitten? Jauhelihastakin on suurin osa vettä. Tomaatissa on hyvin antioksidantteja, c-vitamiinia ja kuitua, jotka kaikki ovat kiistatta terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se kun on huomioitu , että ihminen yleensä tarvitsee kaksi ateriaa päivässä. Ja jos ne tekee itse niin milään satanen kuukaudessa tai 30 viikossa ei riitä. Usein näissä halpalaskelmissa on jätetty pois lounas.Ruoka on vain jotain kevyttä iltapalaa ja kaurapuuroa.
Teen kaikki ateriat kotona, kahden ihmisen ruoat kuukaudessa maksavat n.500. Olen vielä aika säästäväinen, mitään ei mene hukkaan. Syömme tosin hyvää kalaa, johon kuluu paljon rahaa.
Ei tarvitse aikuinen kahta isompaa ateriaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki emme ole 45-kiloisia lukemista ja kutomista harrastavia mummoja kiikkustuolissa.
Mä en urheile ollenkaan, mutta olen hoikka ja kai mulla sitten vaan on niin nopea aineenvaihdunta, että ruokaa menee ja paljon. Esimerkiksi kattilallisen keittoa syön yksin kahdessa päivässä. Siihen päälle aamu- ja iltapalat ym. Minkäs sille voi, että kehoni kuluttaa tämän verran.
Kerrotko painon ja pituuden?
Et kai sinä, hyvä aloittaja, ihan tosissasi luule, että tällä palstalla olisi muka muitakin kuin huijareita? Ei kai niin hölmöä olekaan, joka tänne tosiasioita tuhertaisi?
Tämä kommentti on kuitenkin kaikesta huolimatta tosi.
Kun tekee ruokaa itse, niin tarvitaan hirveä määrä kalliita lisukkeita ja mausteita ja muita, tuossakin oli pastakastike ja kinkkusuikaleet jne. nuo maksavat jo yhtä paljon kuin 3 mikroateriaa ja hintakin on silloin 3 kertainen.
Aloittajan kulut oli 7e päivässä, eli melko tarkkaan 200e/kk, joka on todella vähän, huomioiden vielä monipuolisuuden ja terveellisyyden.
En tiedä mistä tämä 30e per viikko on lähtöisin?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se 30e riitä kun vedetään jotain eineksiä, rasvaiset hiilarihötöt lisäaineineen tulevat kalliiksi. Syökää juureksia, kasviksia, kotimaisia marjoja, sieniä ja hedelmiä, viljaa, palkokasveja ja lisukkeeki sitten lihaa, kanaa ja kalaa. Valmistakaa ruokanne itse.
No mä syön aika pitkälti juuri noin. Ainoa eines, jonka joskus satunnaisesti ostan on hernekeitto. 50-55 euroa viikossa menee. Syon neljä ateriaa päivässä eivätkä ne ole desin tai kahden kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
kyllä 30 eurolla saa viikon ruuat. ostaa vaikka pelkkiä perunoita ja mussuttaa niitä. ei se fiksua ole eikä terveellistä mutta ei tolla dieetillä heti kuole
Ja mökille ajaa tunnissa vaikka se olisi missä, t Lapinmies
Ilman c vitamiinia tulee keripukki johon ihminen kuolee. Sitä saa vain kasviksista ja hedelmistä. 30 eurolla ei todellakaan saa viikoksi täysin monipuolista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Typerää syytellä huijareiksi ihmisiä jotka onnistuvat säästämään ja käyttää todisteena omaa kauppalistaa, jossa ei ole pyritty säästämään. Ap osti mitä mieli tekee ja nyt huutaa että häntä on huijattu, kun lasku olikin isompi.
Tänne ei ole kyllä koskaan postattu yhtään kauppakuitteja. Kirjoittaahan voi ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 eurolla saa helposti viikon ruuat yhdelle.
Se on kyllä totta että sillä rahalla ei mitään turhaa ostella, kuten talvella tomaatteja,
eikä välipaloilla herkutella.
Miten tomaatit on turhia? niissähän on paljon ravintoaineita
Yli 90 % tomaatista on vettä, sama kuin kurkussa.
Mitä sitten? Jauhelihastakin on suurin osa vettä. Tomaatissa on hyvin antioksidantteja, c-vitamiinia ja kuitua, jotka kaikki ovat kiistatta terveellisiä.
Joten kannattaa maksaa euron kappaleelta?
Vierailija kirjoitti:
Helpostihan sitä pääsee vielä halvemmallakin, jos ostaa vaikka vain makaroonia ja kalapuikkoja.
Ah-hah-haa. Meillä syödään juuri noita paljon kun ei varaa muuhun paitsi tietty perunoihin. Ei riitä 30e viikossa. Ei lähellekään.... Paitsi jos varastaa, mitä emme harrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kun ei syö, niin riittäähän tuo pitkäksi aikaa.
Tai jos syö suositeltujen annoskokojen mukaisesti. Moni tuplaa ne.
20€:lla saatte monen viikon ruuat.
t, Kokoomus/Sarkomaa
Suomalaisten ongelma on lihominen. Syövät liikaa ja 80 euroa viikossa ei riitä edes ja syövät mutta eivät kuluta ja sitten lihovat. Minulle riittää 40 euroa viikossa hyvinkin. Joskus menee 60 euroa koska ostan paljon hedelmiä ja ne ovat kalliita.Tomaatti ja kurkku on 5 euroa kilo. Niitä pitää ostaa salaatteihin ja leivän päälle mutta perusruokaan riittää 40 euroa viikossa.