Ne on huijareita jotka sanoo että 30 eurolla saa viikon ruuat!
tulin juuri lidlistä ja meni 22e ja näillä elää 3 päivää. Sitten pitää taas mennä kauppaan ja yksineläjä hoikka nainen olen.
2 lounasta päivässä, aamupala, välipala jne
paketti seitiä
2 ruokakermaa
2 maitoa
tomaatteja
pakastevihanneksia pussi
jauhelihaa
spagettia
pastakastike
kaurapuuroa
kananamunia
kinkkusuikaleita
omenia
banaania
leipää pussi
Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien kaikki on toimistotyötä tekeviä passiivisia 1500 kaloria syöviä naisia? Toimistotyöläistenkin kannattaisi myös harrastaa vapaa-ajalla liikuntaa istumatyön vastapainoksi.
Kuten kirjoitin jossain aiemmin en ole passiivinen vaikka syön vähän.
Hyötyliikuntaa, raksahommia (mm 1800kpl 18 kiloisia harkkoja kantanut raksalla), normiliikuntaa. Tänäänkin vesijumppaa ja -juoksua (en voi juosta muuten polveni takia).
Jos tunnin liikunta kuluttaa suunnilleen 140kcal, ei se mahdollista 500kcal lisäsyöntiä! Pidän sen mieluummin miinuskaloreina
Missä liikunnassa saa edes kulumaan tunnissa vain 140 kcal? Itse saan salilla kulumaan 100 kcal kymmenessä minuutissa crosstrainerilla ja tunnin kovatehoisessa pyöräilyssä kuluu helposti 500 kaloria. Kesällä teen useamman tunnin pyö
Joo mullakin on tuttu jonka rannekkeen mukaan tunnin kävelylenkki kuluttaa 1300kcal🤣
En pyöräile kuin muutaman kilometrin polvieni takia, siinä ei kaloreja kulu.
Ystäväni on ultrajuoksija joka varmasti kuluttaa tuhansia kaloreja päivässä mutta normijumpat, vesijuoksut yms on vain kiva lisä ja kiinteytys eikä mikään autuaaksitekevä juttu.
Salilla pitäisi huhkia tunteja päivässä jotta siitä olisi hyötyä (tiedän koska kävin salilla aiemmin 3x vkossa + pilatestreenissä mikä olikin monin tavoin parempi). No sellaiseen ei enää ole aikaa eikä kuntoa enää. Kerran pari viikossa liikunta pitää notkeana ja lisää liikkuvuutta muttei muuta
Kun lapset ovat isällään syön varmaan tuon 30€ viikko. Yleensä teen jonkun ison wokin, pastan ym. Josta syön 2-3 päivää kotona ja töissä/ ruoka. Ja joskus kotona sitten leipää, kananmunaa, puuroa jne. Iltapalaa en syö kun syön töiden jälkeen kunnon päivällisen 17-18 aikaan. Aamulla leipää ja kahvia. Eli viikon ostokset voi olla esim. Jauheliha, nuudeli, wok vihannekset, leipä, voi, juusto, muna, paprika, pastapussi, pekoni, ruokakerma, leipä, maito, puuro.
Vierailija kirjoitti:
100 euroa kuukaudessa ruokaan-ketjussa suurin osa kyllä puhuu puuta heinää, eikä kunnon esimerkkejä päivittäisestä syömisestä ikinä anneta.
Tämä ei ole totta.
Itse elän erittäin terveellisesti eikä ikinä tartte nähdä nälkää. 100 eur / kk riittää mainiosti ruokaan.
Teillä on liian kalliit ruoka-ainekset. Yksinkertaisesti esim. joku sei: aikas kilohinta! Ja leipään tärvääntyy aivan hirvittävästi euroja.
Koostakaa ruokavalionne tuotteista, joiden kilohinta on 0.79 - 2 eur / kg. Siihen lisäksi lihaa, papuja ja linssejä vaihdellen. Leipä kokonaan pois, leikkeleet ym. päälliset samoin. Syötte terveellisesti sen jälkeen. Vatsa ja kakkimavehje kiittää. Kukkaro samoin.
Tää on taito- ja älylaji. Näköjään.
"Joo mullakin on tuttu jonka rannekkeen mukaan tunnin kävelylenkki kuluttaa 1300kcal🤣
En pyöräile kuin muutaman kilometrin polvieni takia, siinä ei kaloreja kulu.
Ystäväni on ultrajuoksija joka varmasti kuluttaa tuhansia kaloreja päivässä mutta normijumpat, vesijuoksut yms on vain kiva lisä ja kiinteytys eikä mikään autuaaksitekevä juttu.
Salilla pitäisi huhkia tunteja päivässä jotta siitä olisi hyötyä (tiedän koska kävin salilla aiemmin 3x vkossa + pilatestreenissä mikä olikin monin tavoin parempi). No sellaiseen ei enää ole aikaa eikä kuntoa enää. Kerran pari viikossa liikunta pitää notkeana ja lisää liikkuvuutta muttei muuta"
1300 kaloria ei ole kyllä millään tavalla realistinen lukema kävelyssä eikä nämä rannekkeet pidäkään yleensä paikkaansa, mutta nimenomaan tavoitteellisesti liikkuvilla kaloreita kuluu huomattavasti enemmän kuin jossain kiinteytysjumpassa pari kertaa viikossa. Sinulla ei ehkä pyöräillessä kaloreita kulu, mutta jollain muulla voi kulua senkin edestä.
Salillakaan ei tarvitse oikeasti huhkia tuntikausia päivässä, jos treenaa yhtään järkevästi, yleensä 4x60-90 min riittää viikossa varsin hyvin saamaan aikaan näkyviä tuloksia, jos on järkevä ohjelma ja ruokavalio kunnossa. Paljon liikkuvilla täytyy nimenomaan olla riittävän monipuolinen ja riittävästi kaloreita sisältävä ruokavalio.
Aika monessa tapauksessa kerrotaan kauppaostokset. Mutta sitten on omat juurekset, metsästä poimitut marjat ja itse metsästetty liha lisäksi. Myös niille pitäisi (siis varastosta käytetyille ruoka-aineille) laskea hinta. Silloin oltaisiin lähempänä todellista hintaa, joka ruokaan kuluu. Marjat on joo ilmaisia, mutta kyllä esim. Riista on kallista (metsästysvälineet eivät ole ilmaisia jne.) .
Syön 2 kertaa päivässä ulkona, siihen menee juomineen ja jälkiruokineen noin 2x50e eli satanen per päivä, kotona ja töissä syön vain välipaloja, joihin kulutan keskimäärin 15e per päivä.
Viikoksi:
2 litraa maitoa 2 euroa,
kahvipaketti 5 euroa
2 kpl 12 palan ruispaloja 4,5 euroa
Perunamuusijauhetta 1 kpl (12 annosta, ei ihan joka päivä) hinta-arvio 0,5 x 4 eli 2 euroa
Kivikylän lihapullat 1 pakkaus, riittää 3 päiväksi, siis 0,5 x 3 euroa eli 1,5 euroa
Tässä noin 15 euron ostos, siis en tiedä meneekö kahvia viikossa noin paljon
eli 15 eurolla voidaan täydentää vielä ostamalla nakkeja, keittotarpeita yms. yms.
Hyvin riittää 30 euroa kyllä
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista syödä useampi annos päivässä, syön mieluummin yhen ison annoksen jota sulattelen omaan tahtiin.
Kuluu monta tuntia kokkailuun ja tiskaamiseen, kun voisi tehdä hyödyllisempiä asioita.
Yksi ihminen pärjää oikein hyvin 30€ viikossa, iso pussillinen lihapiirakoita, ja jos nyt pakolla tarvii rehuja niin muutama pussi perunajuures pusseja keitoksi.
Syöt lihiksiä ikäänkui välipaloina.
Välillä vaikka pelkkää spagettia.
Kumpi se olikaan? Yksi iso ateria päivässä vai lihiksiä päivänmittaan välipaloina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi mitä!? 3500 kcal per päivä? Oletko sumopainija vai maratoonari?
Mulle riittää hyvin päivälle 1300-1500 kcal kuten koko elämäni ja sillä pärjää kyllä normiarjessa, hyötyliikunnassa, ulkoilussa, raksahommisa jne. Tänään vedin aamutuimaan 45min vesijumppaa ja 30 min vesijuoksua mikä on tällaiselle normimammalle ihan ok päivän liikunnaksi:)"
1300 kcal ei ole kyllä normaali kalorimäärä kenellekään aikuiselle liikkuvalle ihmiselle. Kertoo vain sen, että joku aineenvaihdunnassa on pielessä, jos lihot tuon ylimenevällä määrällä tai vaihtoehtoisesti olet pilannut aineenvaihduntasi kituuttamalla liian vähällä ruualla tai sitten lasket kalorit reilusti alakanttiin.
Olen tarkistanut joskus huvikseni annokset vaa'alla ja kalorit yasiossa, pakettien kyljestäkin näkee esim jugurtin kalorit. Ihan on oikein.
Olen aina ollut pieni ja siro (164/52-55kg) ja syönyt tuon verran. Nyt 60+ jopa ylipainoinen noilla kaloreilla. Syön erittäin hyvin ja monipuolisesti. Aineenvaihdunnan pilasi lääke 5v sitten, sen jälkeen alkoi lihominen jos ylitän 1500kcal
Okei. Siis sun aineenvaihdunnan on pilannut lääke ja tiedät sen. Miksi sitten ihmettelet, että muut kuluttavat paljon enemmän kuin sä ja syövät enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Hän kertoo syövänsä kaksi lounasta päivässä.
Joo.
Hän tarkoitti kahta ateriaa päivässä. Ei tajunnut mikä lounas on.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi näin:
1kg riisiä, riittää enemmän kuin viikon.
3 x 400 gramman paketti kanansuikaleita.
2 x 500 gramman paketti pakastekasviksia.
1 x 12kpl kananmunapaketti.
Banaani joka päivälle
Omena joka päivälle
Salaatti jossa vihreää ja porkkanaa
Tämä on jo terveellisempi setti kuin mitä 90% kansasta syö. Enemmistö mättää purkkijugurttia, epäterveellisiä kastikkeita, sokerimehuja, jne.
Sun ruuista puuttuu esimerkiksi kalcium kokonaan. Mä oon elänyt tuon tapaisella ruokavaliolla ennen ja saanut osteoporoosin siitä hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kertoo syövänsä kaksi lounasta päivässä.
Joo.
Hän tarkoitti kahta ateriaa päivässä. Ei tajunnut mikä lounas on.
Niinpä. Jo aloitus viestissään kirjoitti
" Jos eläisin 30e viikko, en saisi siis syötyä edes kohta lounasta päivässä eli lounas ja illallinen?"
Ei kaksi lounasta vaan lounas ja illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 euroa kuukaudessa ruokaan-ketjussa suurin osa kyllä puhuu puuta heinää, eikä kunnon esimerkkejä päivittäisestä syömisestä ikinä anneta.
Tämä ei ole totta.
Itse elän erittäin terveellisesti eikä ikinä tartte nähdä nälkää. 100 eur / kk riittää mainiosti ruokaan.
Teillä on liian kalliit ruoka-ainekset. Yksinkertaisesti esim. joku sei: aikas kilohinta! Ja leipään tärvääntyy aivan hirvittävästi euroja.
Koostakaa ruokavalionne tuotteista, joiden kilohinta on 0.79 - 2 eur / kg. Siihen lisäksi lihaa, papuja ja linssejä vaihdellen. Leipä kokonaan pois, leikkeleet ym. päälliset samoin. Syötte terveellisesti sen jälkeen. Vatsa ja kakkimavehje kiittää. Kukkaro samoin.
Kaikilla ei ole syömishäiriötä.
Se on kaalia ja tattaria lallatilaa, kun Orpo ryssittää Suomenmaata.
Vierailija kirjoitti:
Se on suomiakat kohta yhtä hoikkia kun itänaapurin akat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Anteeksi mitä!? 3500 kcal per päivä? Oletko sumopainija vai maratoonari?
Mulle riittää hyvin päivälle 1300-1500 kcal kuten koko elämäni ja sillä pärjää kyllä normiarjessa, hyötyliikunnassa, ulkoilussa, raksahommisa jne. Tänään vedin aamutuimaan 45min vesijumppaa ja 30 min vesijuoksua mikä on tällaiselle normimammalle ihan ok päivän liikunnaksi:)"
1300 kcal ei ole kyllä normaali kalorimäärä kenellekään aikuiselle liikkuvalle ihmiselle. Kertoo vain sen, että joku aineenvaihdunnassa on pielessä, jos lihot tuon ylimenevällä määrällä tai vaihtoehtoisesti olet pilannut aineenvaihduntasi kituuttamalla liian vähällä ruualla tai sitten lasket kalorit reilusti alakanttiin.
Olen tarkistanut joskus huvikseni annokset vaa'alla ja kalorit yasiossa, pakettien kyljestäkin näkee esim jugurtin ka
Olen nyt 63v ja lääke pilasi aineenvaihdunnan 5v sitten ja nyt lihoan helposti.
Sitä ennen - 58v - olen syönyt saman verran kaloreja 1300-1500 ja selvinnyt oikein hyvin.
Kannattaa lukea koko teksti eikä irrottaa osia
Vierailija kirjoitti:
Suomenmaa antoi lapsilleen ryssälän elintason lallatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa tapauksessa kerrotaan kauppaostokset. Mutta sitten on omat juurekset, metsästä poimitut marjat ja itse metsästetty liha lisäksi. Myös niille pitäisi (siis varastosta käytetyille ruoka-aineille) laskea hinta. Silloin oltaisiin lähempänä todellista hintaa, joka ruokaan kuluu. Marjat on joo ilmaisia, mutta kyllä esim. Riista on kallista (metsästysvälineet eivät ole ilmaisia jne.) .
Mun vastaukseni on jollain sivulla x ja ainakin minä laskin kaiken foodien päivän hinnoilla.
Siis myös jos olisin ottanut 1kg jauhelihaa tai litran marjoja pakkasesta olisin lisännyt vastaavan hinnan foodiesta . Jauhopaketin merkitdin kokonaisena kaupan hintaan jne.
Sain viikon saldoksi n 43e mistä jäi ruokatarpeita seuravalle viikolle ainakin 10 eurolla. Mausteille en laskenut hintaa koska hyppysellinen suolaa tai pippuria olisi ollut n 2cnt. Yrteille laskin hinnan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole totta.
Kaikilla ei ole syömishäiriötä.
Ylipainoisten määrästä Suomessa voisi päätellä, että suurimmalla osalla on?
Missä liikunnassa saa edes kulumaan tunnissa vain 140 kcal? Itse saan salilla kulumaan 100 kcal kymmenessä minuutissa crosstrainerilla ja tunnin kovatehoisessa pyöräilyssä kuluu helposti 500 kaloria. Kesällä teen useamman tunnin pyörälenkkejä, joista ei kyllä selviäisi millään 1500 kalorin ruokavaliolla.