Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?

Vierailija
13.12.2023 |

Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?

Kommentit (824)

Vierailija
241/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, ja kyynel. Jaxuhali.

Sellainen ratkaisuehdotus sieltä sitten. Pk-yrityksissä on 66% Suomen työpaikoista. Meillä on nyt jo liian vähän työpaikkoja ja kannattavia vientiyrityksiä. Ymmärrättehän, että aina kun ostatte ulkomaisia tuotteita, ne rahat ovat pois Suomen kansantaloudesta ja vaje täytyisi paikata myymällä täältä vastaavasti tuotteita muualle? Siis kannattavalla yritystoiminnalla. 

Jos kaikki kaltaiseni pienyrittäjät menevät lakkoon, eli lopettavat yrityksen ja siirtyvät muualle töihin, niin silloin se jaxuhaleja tarvitseva osapuoli on se yhteisestä edusta viis veisaava yrittäjävihamielinen nykyinen palkkatyöläinen. Me nimittäin viemme teidän työpaikkanne ja siinä vaiheessa pääsette itse tutustumaan yrittäjyyden riskeihin. Tai olette työttömänä.

Vierailija
242/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän täysin tuon toimarin purkausta, varmaan vuoden paras myyntiaika ja siihen kajotaan. 

Sehän se helkutin pointti on, että lakko vaikuttaa asioihin, sillä tavalla että on hankalaa. Olen itse pienyrittäjä, mutta ymmärrän täysin lakkoilijoita. Ja ihan itse olen valinnut tämän hankalan tien, joten en valita. En uhriudu nyt (tai varsinkaan kaada mitään työntekijöiden niskaan), ja jos joskus yritykseni kasvaa isommaksi, en aio sitten myöskään muuttua yhtäkkiä ahneeksi, mikä tuntuu olevan kehityskulku monilla yrittäjillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän täysin tuon toimarin purkausta, varmaan vuoden paras myyntiaika ja siihen kajotaan. 

Kukaan muu ole estänyt tuon firman myyntiä, vain hänen purkaus tuo siihen heikennystä. Harmittaa kyllä näiden työntekijöiden puolesta, kun toimarin asenne on tuo.

Vierailija
244/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjät paljastavat todelliset tuntonsa. 

"Henkilöstö on tärkein reusrssimme" =

Suomeksi "pidämme niin vähää henkilöstöä kuin mahdollista. Odotamme sitä päivää kun keksimme jonkin tavan ulkoistaa ja automatisoida tuotanto ja silti puhua suomenlipputuotteesta, silloin saatte kenkää joka iikka, senkin vaativat kommarit"

toivottavasti tuolla Tamsilkillä on 20 hlö henkilöstössä edes pari ihmistä jotka lukee toimarin jutut ja on silleen et mitähän v mä just luin? Ja ottaa loparit 

Tuollaisella johtamisella työntekijöiden vaihtuvuus on todennäköisesti jatkuvasti suuri. Nämä pomot yleensä viis veisaavat siitä.  Asenne on että ihan sama, otetaan uusia.

Todennäköisesti näin. Tuosta toimitusjohtajan kirjoituksesta paistaa kilometrin päähän läpi, että kyseessä on aivan sysipazka johtaja. 

Vierailija
245/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin kuin lakon tarkoitus, että se haittaa työtaistelun kohteina olevien yritysten liiketoimintaa.

Ei Tam-Silkin palkkalistoilla käsittääkseni ole ahtaajia. Mitä kyseinen pieni yritys voi tehdä parantaakseen ahtaajien työehtoja? Miksi ahtaajien moraali sallii sen, että vielä heikommassa asemassa olevia ihmisiä kiusataan, pahimmassa tapauksessa asiaan täysin liittymättömiä työpaikkoja tuhotaan? 

Siksi tuo toimari kutsui lakkoa kiukutteluksi.

t. Pienyrittäjä, jolla menee myös pakka sekaisin tämän lakon takia eikä kysymys ole tosiaankaan vain yhdestä päivästä

Vierailija
246/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tj kirjoitus on tyypillistä oikeiston retoriikkaa sitä on niin EK n ja kokoomuksen jäsenillä kuin keskustalaisilla oikeistolaidan jäsenillä. Perussuomalaisissa on aivan samoja äärioikeistolaisia piirteitä joissain. 

Tässä kaikessa on kysymys oikeiston ajamasta kostosta 1930 luvun oikeiston kapinan tukahdutuksesta. Tästä ponnistaa niin kokoomus kuin perussuomalaisetkin.

Vierailija
247/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tekopyhää kommentointia taas ketju täynnä. Hirveä parku ja valitus alkaa heti, kun se oma postipaketti ei tulekaan silloin kun pitäisi. Ja nyt postin lakon takia saattaa muutamakin joululahjapaketti tulla myöhässä ja vasta joulun jälkeen.

Vierailija
248/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppalehden mukaan tuon yrityksen toiminta on ollut 3v tappiollista. Ihmettelinkin, että onko Suomessa enää yrityksiä, joissa on teollisuusompelua.

Vierailija
249/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitö se sanoi? 

Minä minä minä minä minä. Minulle rahat.

Vierailija
250/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ratkaisuehdotus sieltä sitten. Pk-yrityksissä on 66% Suomen työpaikoista. Meillä on nyt jo liian vähän työpaikkoja ja kannattavia vientiyrityksiä. Ymmärrättehän, että aina kun ostatte ulkomaisia tuotteita, ne rahat ovat pois Suomen kansantaloudesta ja vaje täytyisi paikata myymällä täältä vastaavasti tuotteita muualle? Siis kannattavalla yritystoiminnalla. 

Jos kaikki kaltaiseni pienyrittäjät menevät lakkoon, eli lopettavat yrityksen ja siirtyvät muualle töihin, niin silloin se jaxuhaleja tarvitseva osapuoli on se yhteisestä edusta viis veisaava yrittäjävihamielinen nykyinen palkkatyöläinen. Me nimittäin viemme teidän työpaikkanne ja siinä vaiheessa pääsette itse tutustumaan yrittäjyyden riskeihin. Tai olette työttömänä.

Niin no, kannattaisko sit teidän kotimaisten yrittäjien yrittää julkisesti puhua siten, ettei me kuluttajat saada tietää todellisia ajatuksianne koskien esim. omia työntekijöitänne? Olihan tuo ihan käsittämättömän moukkamainen ulostulo, eikä todellakaan auta ketään. Päin vastoin. 

Hesen, Tokmannin ja Jjb:n toimarit jo osoittaneet asenteensa, Kärkkäisestä puhumattakaan. Nää firmat kyl menestyy, minun boikotoinnista huolimatta. Mutta kaikki  tällaiset ulostulot vähentävät intoa panostaa kotimaisuuteen. Vaikka se itselläni lähtökohtaisesti tavoite onkin. 

Vierailija
251/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin kuin lakon tarkoitus, että se haittaa työtaistelun kohteina olevien yritysten liiketoimintaa.

Ei Tam-Silkin palkkalistoilla käsittääkseni ole ahtaajia. Mitä kyseinen pieni yritys voi tehdä parantaakseen ahtaajien työehtoja? Miksi ahtaajien moraali sallii sen, että vielä heikommassa asemassa olevia ihmisiä kiusataan, pahimmassa tapauksessa asiaan täysin liittymättömiä työpaikkoja tuhotaan? 

Siksi tuo toimari kutsui lakkoa kiukutteluksi.

t. Pienyrittäjä, jolla menee myös pakka sekaisin tämän lakon takia eikä kysymys ole tosiaankaan vain yhdestä päivästä

Miten hyvin olet tutustunut ahtaajien työhön? Miksi heidän vastuullaan on firmat, joissa eivät ole töissä?

Vierailija
252/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lista minun oikeuksistani pienyrittäjänä.

Ei palkallista lomaa.

Ei palkallisia sairauspäiviä.

Ei mahdollisuutta jättää tekemättä töitä jos on sairaana. (Rästityöt tehdään joko sairaana ollessa tai ylitöinä jälkikäteen.)

Ei vapaita viikonloppuja. Työpäiviä on 7 päivää viikossa.

Jos haluan lapsen, yritys menee konkurssiin.

Palkkani on köyhyysrajan tuntumassa, ja tämä ei johdu siitä että "keinottelen osingoilla". Osinkoja en ole koskaan voinut maksattaa firmasta ulos.

Eläkemaksut eivät jousta alaspäin sen mukaan, minkä verran pystyn oikeasti maksamaan itselleni palkkaa. Siis huonoimpina aikoina voi maksaa pelkän sen eläkemaksun eikä palkkaa ollenkaan.

Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi

Jos olet noin katkera omasta valinnastasi, niin ehkä sinun olisi parasta lopettaa yrittäminen ja mennä palkkatöihin. 

Marttyyriesityksesi ei saa sinua näyttämään paremmalta ihmiseltä.

Vierailija
253/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persurallaaa, mikä toimitusjohtajan ulostulo ja kielenkäyttö, kuin tyypillisellä persulla. 

Olen jo kauan ihmetellyt, miksi Tam Silkin mallisto on nykyään mitä se on, mutta nyt se selvisi, toimari suunnittelee ne itse, kun ei arvosta työntekijöitään, eikä maksavia asiakkaitaan. 

Vierailija
254/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaisten yrittäjien taso todella tämä? Ei ihme että menee huonosti. Konkkaan joutaa.

Vierailija
255/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakot eivät koskaan ole kivoja yrittäjälle. Mielestäni ihan asiallinen mielipide.

Alkaa jo vituttamaan autonta köyhää nämä jatkuvat lakot ja nyt viedään lapsiltakin jo ruoka. Hallitus ei peräänny heikennyksistä ja lakoilla vaan haitataan kaikkein köyhimpien ja syyttömien elämää.

Sori, miten tuntuu siltä että joku yrittää esittää autotonta köyhää? En tunne ainoatakaan köyhää, joka esittäisi tämän kaltaisia ajatuksia.

Jokainen köyhä tietää ketkä yrittävät heikentää kaikkein köyhimpien elämää ja työntää yhä useampaa toimeentulotuelle. Ne, jotka valehtelivat pahiten vaalien alla ja melkein kaulailivat niiden köyhien kanssa.

Kaikilla ns. "köyhillähän" on varaa autoon niin ei se haittaa jos julkiset ovat lakossa. Viestisi paljastaa ettei suomessa ole oikeasti köyhiä.

Minä olen tyytväinen vaikka tukia lähtee itseltäkin jonkin verran niin otetaan pois niiltä jotka liikaa saavat aiheuttaen sen ettei kannata töitä ottaa vastaan. Siis aivan järkyttäviä tukimääriä joillekkin maksetaan.

Moninkertaisia tupla lapsi korotuksia joka tukiin. Työtön ja työtön ei saa samanlaisia korvauksia kotona makaamisesta niin kuin pitäisi. Se on ollut väärin että joku kakara lauma vaikuttaa työttömyyskorvauksiin kun ei se vaikuta palkkaankaan niin miksi vaikuttaa työttömyyskorvauksiin.

Vierailija
256/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi, jos yrittäjät eivät enää tuota verovaroja valtiolle loppuu työttömiltä korvaukset. Kuka uskoo Suomen saavan loputtomasti velkaa kaikkien tulonsiirtojen varassa elävien elättämiseen siinä vaiheessa?

Vierailija
257/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Purran kiristys ----> työttömyys räjähtää, sosiaaliturvamenot räjähtävät ja uutta velkaa otetaan enemmän kuin edellisen hallituksen koronatoimiin ja Ukrainan sotaan otettiin. 

Miten tää budjettiraamiin merkitty yli 50 miljardin lisävelan otto persujen mielestä "vähentää velkaantumista"?

Kai se jollakin matematiikalla näin on. Ehkä joukko-oppi?

Mutta kun varakkaiden verotusta piti alentaa...

Ja kaljan ja bensan. Ei ymmärrä persu muusta

Vierailija
258/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, siis toiselle työnantajalle.

Pointti oli, että jos kaikki suomen pk-yrittäjät menevät töihin toiselle työnantajalle, niin 66% suomalaisista työpaikoista katoaa. 66%.

Mennään sitten kaikki joukolla töihin ulkomaalaisille työnantajille, esim. Tam-Silkin ompelijat (en tiedä onko siellä sellaisia) jonnekin kiinalaiseen hikipajaan ompelijoiksi. Se kun on sitä kannattavaa yrittämistä. Ja ihmetellään sitten miksi palkka on kovin huono ja vapaapäiviä ei ole yrittäjän lisäksi myöskään työntekijöillä.

On tämä yhtä hölmöläisten peiton jatkamista.

Ei, vaan parhaat yritykset kasvavat kun kilpailijoita tippuu ja työvoimaa on saatavilla. Heillä siis työpaikat lisääntyvät.

Vierailija
259/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lakkoilijat, joihin hallituksen toimet koskee on tamlinkin asiakkaita. Ei ay-liike ole joku liike, vaan se koostuu niistä ihmisistä jotka lakkoilee ja on tamlinkin asiakkaita. Yritys vittuilee asiakkailleen. Kiitos. Ei tarvitse ostaa jatkossa. Toimari kusee omiin muroihinsa.

Vierailija
260/824 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se helkutin pointti on, että lakko vaikuttaa asioihin, sillä tavalla että on hankalaa. Olen itse pienyrittäjä, mutta ymmärrän täysin lakkoilijoita. Ja ihan itse olen valinnut tämän hankalan tien, joten en valita. En uhriudu nyt (tai varsinkaan kaada mitään työntekijöiden niskaan), ja jos joskus yritykseni kasvaa isommaksi, en aio sitten myöskään muuttua yhtäkkiä ahneeksi, mikä tuntuu olevan kehityskulku monilla yrittäjillä. 

No et kyllä ole mikään yrittäjä, vaan vassari. Tuo että väität yrittäjiä ahneiksi paljasti sinut tyypilliseksi vassuksi