Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?
Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit vaativat työpaikkoja. Kun joku yrittäjä tarjoaa työpaikan, vassari haukkuu työnantajan ja pyrkii kaikin keinoin vaikeuttamaan yrittäjän elämää. Eihän tässä ole mitään logiikkaa.
Mitä tekemistä "vassareilla" on toimitusjohtajan, on nainen, ulostulon kanssa?
Jos sinulle työntekijään kohdistuvat heikennykset sopivat, niin ole hyvä vain. Sinulle jäävät vain velvollisuudet ja työnantajalla on kaikki oikeudet.
Heh, oletpa huvittavan yksinkertainen. Tutustu historiaan. 90-luvun lama oli ammattiliittojen jääräpäisyyden syytä, Ilman kaltaisiasi pölvästejä markkaa ei olisi tarvinnut devalvoida ja ihmishenkiä olisi säästynyt. Toki ymmärrän, että asioiden ajatteleminen on sinulle liian vaativaa.
Höpön höpön. Tutustu itse historiaan. 90-luvun lamat syyt olivat muualla kuin ammattiliitoissa: idänkauppa näivettyi Neuvostoliiton hajoamisen myötä, tällä oli merkittävä vaikutus laman syntyyn. Toki muutakin oli pielessä: pankit jakoivat löperösti rahaa asunnonostajalle ja yrittäjille, joista monet ottivat valuuttalainaa, kun sitä halvalla sai. Devalvoimalla yritettiin pelastaa tilanne, vaikutus päinvastainen koska valuuttalainat, yrityksiä meni nurin kuin heinää, asuntovelkaisen joutuivat myymään talonsa törkeällä alihinnalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät paljastavat todelliset tuntonsa.
"Henkilöstö on tärkein reusrssimme" =
Suomeksi "pidämme niin vähää henkilöstöä kuin mahdollista. Odotamme sitä päivää kun keksimme jonkin tavan ulkoistaa ja automatisoida tuotanto ja silti puhua suomenlipputuotteesta, silloin saatte kenkää joka iikka, senkin vaativat kommarit"
toivottavasti tuolla Tamsilkillä on 20 hlö henkilöstössä edes pari ihmistä jotka lukee toimarin jutut ja on silleen et mitähän v mä just luin? Ja ottaa loparit
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista minun oikeuksistani pienyrittäjänä.
Ei palkallista lomaa.
Ei palkallisia sairauspäiviä.
Ei mahdollisuutta jättää tekemättä töitä jos on sairaana. (Rästityöt tehdään joko sairaana ollessa tai ylitöinä jälkikäteen.)
Ei vapaita viikonloppuja. Työpäiviä on 7 päivää viikossa.
Jos haluan lapsen, yritys menee konkurssiin.
Palkkani on köyhyysrajan tuntumassa, ja tämä ei johdu siitä että "keinottelen osingoilla". Osinkoja en ole koskaan voinut maksattaa firmasta ulos.
Eläkemaksut eivät jousta alaspäin sen mukaan, minkä verran pystyn oikeasti maksamaan itselleni palkkaa. Siis huonoimpina aikoina voi maksaa pelkän sen eläkemaksun eikä palkkaa ollenkaan.
Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi
Mene töihin, siis toiselle työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:714023219715165388…
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Olen täysin samaa mieltä. Ay liikkeet tulisi lakkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän tämä toimarin avautuminen siis tarkoitti, että hänen mielestään työntekijöiden ei pitäisi järjestäytyä ammattiliitoiksi, joissa on kokopäiväisesti töissä ihmisiä valvomassa liiton jäsenten etua. Tällaisia puheita on Suomessa kuultu viimeksi ehkä 1930-luvulla.
Sun kannataisi lukea hänen postauksensa ensin. Kommentissasi ei nyt ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, nyt loppui TamSilkin tuotteiden tilaaminen. Toi toimari on ääliö.
Sinun kaikki etuisuudet menee röökiin, siideriin ja sitten kun alkaa yhteiskunnalta saadut rahat loppua, loput menee hiivaan ja sokeriin. Punikit ei pysty ostamaan laatutavaraa.
Mitä se lakko olisi enää tammikuussa auttanut? Kukaan ei todellakaan lakkoile pelkän lakkoilun vuoksi, vaan itse asian, joka on ajankohtainen just nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis aivan ylimitoitettu reaktio toimarilta siihen nähden, että suurin harmituksen aihe vaikuttaa olevan se, että posti ei kulje YHTENÄ päivänä! Tuskin tuo nyt niin isoa lovea tekee hänen firman tulokseen.
Menisi raivoamaan syöttöporsilas Satoselle, joka on yksipuolisesti heikentämässä työntekijän asemaa ja kieltäytyy myös neuvottelemasta jukuripäisesti. Voi kuulkaa olla tiedossa paljon pahempaakin, jos hallitus kaivautuu itsepäisesti poteroonsa. Ja hyvä niin. Ei kaikkea pidäkään purematta niellä.
Kommunistit pitävät valtavaa meteliä siitä että hallitus tekee työtänsä. Eivät he mitään kovin kaunista kieltä pääsääntöisesti käytä. Nyt yksi Toimitusjohtaja on ärähtänyt hieman värikkäämmästi ja koittanut herätellä työntekijöitä että kuinka järjetöntä liikettä he ovat tekemässä. Ja tämä kaikki vain siksi että hallitus haluaa kotona makaav
Kommunistit pitävät meteliä, mutta toimari hieman ärähti? Eiköhän tämän värikkään kielenkäytön ole ihan jotkut muut, kuin kommarit, tuoneet julkiseen keskusteluun. Perssuilla aina tapana kääntää omat synnit muiden, yleensä vassareiden, aiheuttamiksi. Uskovat ilmeisesti itsekin tuohon, kun tarpeeksi vaan jankuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei palkallista lomaa.
Ei mahdollisuutta jättää tekemättä töitä jos on sairaana. (Rästityöt tehdään joko sairaana ollessa tai ylitöinä jälkikäteen.)
Palkkani on köyhyysrajan tuntumassa, ja tämä ei johdu siitä että "keinottelen osingoilla". Osinkoja en ole koskaan voinut maksattaa firmasta ulos.
Eläkemaksut eivät jousta alaspäin sen mukaan, minkä verran pystyn oikeasti maksamaan itselleni palkkaa. Siis huonoimpina aikoina voi maksaa pelkän sen eläkemaksun eikä palkkaa ollenkaan.
Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi
Yrittäjän riski ei ole työntekijän ja työvoiman vika.
jos et pidä yrittämisen riskeistä, mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, nyt loppui TamSilkin tuotteiden tilaaminen. Toi toimari on ääliö.
Sinun kaikki etuisuudet menee röökiin, siideriin ja sitten kun alkaa yhteiskunnalta saadut rahat loppua, loput menee hiivaan ja sokeriin. Punikit ei pysty ostamaan laatutavaraa.
Toimari selvästi liekeissä täällä ketjussa
Olisi hyvillään, että heidänkin mahdolliset asiakkaat ovat huolissaan ostovoimastaan ja lakkoilevat heikennyksiä vastaan.
Vaan eipä tarvi vähiä rahojaan enää tuon firman tuotteisiin säästää, jos toimarina jatkaa tuollainen duunareiden piiskaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän tämä toimarin avautuminen siis tarkoitti, että hänen mielestään työntekijöiden ei pitäisi järjestäytyä ammattiliitoiksi, joissa on kokopäiväisesti töissä ihmisiä valvomassa liiton jäsenten etua. Tällaisia puheita on Suomessa kuultu viimeksi ehkä 1930-luvulla.
Sun kannataisi lukea hänen postauksensa ensin. Kommentissasi ei nyt ole mitään järkeä.
Mitä se sitten tarkoittaa, että "hyvähän se on rasvamahojen kuukausipalkalla ulista"?
Kaikkien maiden proletaarit, liittykää yhteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Eipä olisi avausmouhotuksen perusteella uskonut. Tuossa linkkaamassasi ulostulossahan on totta joka ikinen sana.
Itse olen osakas pk-firmassa jossa on hyvin samankaltainen tilanne. Inflaatio, lama, ihmisiltä rahat loppu. Meilläkään ei olla yhtään hyvillään siitä, että useampikin asiakas on perunut huomisen käyntinsä, koska Tampereella bussit eivät kulje. Eikä siitä, että huomisen sähkön hinnan määrittää useamman tuotanto
Tai sitten työehdot ja palkka ovat sellaiset, ettei niillä pärjää. Pääkaupunkiseudun asuminen myös niin kallista, ettei työntekijöillä ole varaa täällä asua.
Yrittäjät ovat itse tätä politiikkaa EK:lta tilanneet. Turha nyt kitistä jos sillä on seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, siis toiselle työnantajalle.
Pointti oli, että jos kaikki suomen pk-yrittäjät menevät töihin toiselle työnantajalle, niin 66% suomalaisista työpaikoista katoaa. 66%.
Mennään sitten kaikki joukolla töihin ulkomaalaisille työnantajille, esim. Tam-Silkin ompelijat (en tiedä onko siellä sellaisia) jonnekin kiinalaiseen hikipajaan ompelijoiksi. Se kun on sitä kannattavaa yrittämistä. Ja ihmetellään sitten miksi palkka on kovin huono ja vapaapäiviä ei ole yrittäjän lisäksi myöskään työntekijöillä.
On tämä yhtä hölmöläisten peiton jatkamista.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan teistä viitsinyt lukea loppuun asti. Rouva tuohtui lakon ajankohdasta juuri joulumyyntiin. Ehdotti että oisitte nyt edes tammikuulle järjestäneet sen.
Ja nyt kaikilla on muka ollut virtuaaliset ostoskorit täynnä tamsilkiä jotka protestina tyhjennetty. Joopajoo.
Palstakiihkoilussa on vain eduksi ettei tiedä mitä itseasiassa kommentoi 😄
Eipä tarvi tuolta mitään tilata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
Jos Tam Silk kaatuu yhden päivän lakkoon, se kaatuisi kohta konkurssiin muutenkin ja työntekijöiden palkat ja eläkkeet sekä ostolaskut ja velat on maksamatta.
Nämä ääliötoimarit pelaa uhkapeliä yritysten maksuvalmiudella ja työntekijöiden palkkasaatavilla. Itseltään tuskin puuttuu uutta työsuhde-Audia.
Näkee ettet ole yrittäjä.
Olen itse PK-yrityksessä osakkaana. Neljättä kuukautta ilman palkkaa, että voidaan maksaa työntekijöille. Hu
Mene oikeisiin töihin, niin ei tarvi ruikuttaa ja uhriutua.
Ei palkallista lomaa.
Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi yhtäkään työpaikkaa, koska yrityksiä ei olisi. Yrittäjä ottaa aina alkuvaiheessa valtavan henkilökohtaisen riskin ja kehittää yrityksestä elinkelpoista repimällä ylityöt ja epävarmuudensiedon omasta selkänahastaan niin kauan että yritystoiminnasta tulee kannattavaa. Ja senkin jälkeen on jatkuva riski pudota takaisin ei-kannattavuuden puolelle, koska nykyaikana pk-yritys ei voi pitää isoja voittomarginaaleja, jotka toisivat turvaa yllättävien muutosten varalle. Iso marginaali johtaa konkurssiin saman tien, koska kuluttajat ostavat niiltä yrityksiltä jotka myyvät halvemmalla.
Siksi tunnen aggressiota siitä, että joku muiden ottaman riskin turvissa elävä, minua paljon paremmin toimeentuleva ihminen, jolla on tukuittain kaikenlaisia oikeuksia joista itse voin vain haaveilla, haluaa tehdä kiusaa yrittäjille. Siis minulle, joka olen kaikin tavoin paljon huonommassa tilanteessa ja silti viitsin yrittää rakentaa tähän maahan uusia työpaikkoja. Ei se ole oikein.