Tam Silkin toimitusjohtajan alatyylistä purkausta koskevat aloitukset katoavat?
Tam Silkin toimarin törkykielisestä lakkoon kohdistuvasta vuodatuksesta ei saa keskustella?
Kommentit (824)
Vierailija kirjoitti:
Tässä lista minun oikeuksistani pienyrittäjänä.
Ei palkallista lomaa.
Ei palkallisia sairauspäiviä.
Ei mahdollisuutta jättää tekemättä töitä jos on sairaana. (Rästityöt tehdään joko sairaana ollessa tai ylitöinä jälkikäteen.)
Ei vapaita viikonloppuja. Työpäiviä on 7 päivää viikossa.
Jos haluan lapsen, yritys menee konkurssiin.
Palkkani on köyhyysrajan tuntumassa, ja tämä ei johdu siitä että "keinottelen osingoilla". Osinkoja en ole koskaan voinut maksattaa firmasta ulos.
Eläkemaksut eivät jousta alaspäin sen mukaan, minkä verran pystyn oikeasti maksamaan itselleni palkkaa. Siis huonoimpina aikoina voi maksaa pelkän sen eläkemaksun eikä palkkaa ollenkaan.
Tiedoksi teille, jotka tähän tulette huomauttelemaan että yritys ei ole elinkelpoinen: MIKÄÄN yritys ei ole alusta asti elinkelpoinen. Jos tällä logiikalla mentäisiin niin Suomessa ei olisi
Todennäköisesti kuitenkin äänestit oikeistoa. Nykyinen tilanne on seurausta oikeiston sanelupolitiikasta. Ihme kitinää yrittäjiltä. Kuvittelitteko oikeasti että voitte vain tilata työntekijöiden tallaamisen kuin kaupan hyllyltä, ilman että kukaan sanoo mitään? Itse te tämän olette aiheuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Lakot eivät koskaan ole kivoja yrittäjälle. Mielestäni ihan asiallinen mielipide.
Alkaa jo vituttamaan autonta köyhää nämä jatkuvat lakot ja nyt viedään lapsiltakin jo ruoka. Hallitus ei peräänny heikennyksistä ja lakoilla vaan haitataan kaikkein köyhimpien ja syyttömien elämää.
Ei olisi kannattanut valita naista toimariksi, ei pääministeriksi eikä tulevissa vaaleissa presidentiksikään. Aivan liian kauan on saanut tälläinen jatkua.
Aivan turha syyttää edellistä hallitusta ihan kaikesta. Kansan muisti ei ole niin lyhyt.
Sipilä aloitti "talouden tervehdyttämisen" kikyilyillään. Mm. siivoojien, lähihoitajien ja muiden matalapalkka-alojen työntekijöiden palkkaa pienennettiin - tällä haluttiin saada "vienti" kasvamaan. Kikyilikö ainoakaan sellainen työntekijä, joka liittyi edes jollain tavalla vientiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjät paljastavat todelliset tuntonsa.
"Henkilöstö on tärkein reusrssimme" =
Suomeksi "pidämme niin vähää henkilöstöä kuin mahdollista. Odotamme sitä päivää kun keksimme jonkin tavan ulkoistaa ja automatisoida tuotanto ja silti puhua suomenlipputuotteesta, silloin saatte kenkää joka iikka, senkin vaativat kommarit"
toivottavasti tuolla Tamsilkillä on 20 hlö henkilöstössä edes pari ihmistä jotka lukee toimarin jutut ja on silleen et mitähän v mä just luin? Ja ottaa loparit
Tuollaisella johtamisella työntekijöiden vaihtuvuus on todennäköisesti jatkuvasti suuri. Nämä pomot yleensä viis veisaavat siitä. Asenne on että ihan sama, otetaan uusia.
Minä ymmärrän täysin tuon toimarin purkausta, varmaan vuoden paras myyntiaika ja siihen kajotaan.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän riski ei ole työntekijän ja työvoiman vika.
jos et pidä yrittämisen riskeistä, mene töihin.
Yrittäjän riski ei ole työntekijän vika, totta. Mutta yrittämisen edellytykset on täysin mahdollista kuristaa niin mahdottomalle tasolle, että asiallinenkaan liiketoiminta ei enää kannata. Se puolestaan ei ole yrittäjän vika, mutta lopputuloksesta kärsivät kaikki.
Miten kuvittelet että ihmiset vain "menevät töihin", jos yrityksiä ei ole? Kaikki tuottavat työpaikat syntyvät yrityksiin. Siirrytäänkö sitten sellaiseen malliin, jossa jokainen on vastuussa oman työpaikkansa luomisesta? Se, että sinulla on työpaikka johon voit vain kävellä töitä tekemään ja palkkaa nostamaan, ei ole sinun omaa ansiotasi, jos et ole ko. yrityksen perustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:714023219715165388…
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Eipä olisi avausmouhotuksen perusteella uskonut. Tuossa linkkaamassasi ulostulossahan on totta joka ikinen sana.
Itse olen osakas pk-firmassa jossa on hyvin samankaltainen tilanne. Inflaatio, lama, ihmisiltä rahat loppu. Meilläkään ei olla yhtään hyvillään siitä, että useampikin asiakas on perunut huomisen käyntinsä, koska Tampereella bussit eivät kulje. Eikä siitä, että huomisen sähkön hinnan määrittää useamman tuotanto
Sipilän hallituksen aikaan työttömiä "kannustettiin" töihin. Minullakin oli ns. oma työntekijä, jonka tehtävä oli kannustaa työelämään. Ja se olikin sit ainoa, mitä hän teki. Sanoi, että minun pitäisi mennä töihin. Ei siis ehdottnut paikkoja, ei kertonut, mihin minun, silloin haastavassa elämäntilanteessa elävä, kannattaisi tehdä edistääkseni omaa työkykyä. Pääsin sitten opiskelemaan, joten sain jättää ne keskustelut.
Kaveri myöhemmin vastavassa tilanteessa hänen oma työntekijä teki kaikkensa, jotta sopiva työpaikka löyty. Koulutuksen kautta.
Asumme eri kunnissa, en tiedä, oliko sillä merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkö puhutaan:
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:714023219715165388…
Ei tuo ollut mitenkään alatyylinen, vaan ihan totta. Firma ja työntekjänsä joutuvat k*seen, kun toisaalla lakkoillaan lähinnä v**tuillakseen.
Jos Tam Silk kaatuu yhden päivän lakkoon, se kaatuisi kohta konkurssiin muutenkin ja työntekijöiden palkat ja eläkkeet sekä ostolaskut ja velat on maksamatta.
Nämä ääliötoimarit pelaa uhkapeliä yritysten maksuvalmiudella ja työntekijöiden palkkasaatavilla. Itseltään tuskin puuttuu uutta työsuhde-Audia.
Näkee ettet ole yrittäjä.
Olen itse PK-yrityksessä osakkaana. Neljättä kuukautta ilma
Tämä! Uhriutuminen on psykologinen tila, mihin ihminen vii jäädä jumiin
Melkoinen pimahdus yhdestä päivästä. Ei kai tuo lakko sentään viikkoa kestä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kuitenkin äänestit oikeistoa. Nykyinen tilanne on seurausta oikeiston sanelupolitiikasta. Ihme kitinää yrittäjiltä. Kuvittelitteko oikeasti että voitte vain tilata työntekijöiden tallaamisen kuin kaupan hyllyltä, ilman että kukaan sanoo mitään? Itse te tämän olette aiheuttaneet.
En tietenkään äänestänyt oikeistoa, enkä myöskään vasemmistoa. Molemmat osapuolet ovat täysin pihalla nykymaailman menosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjän riski ei ole työntekijän ja työvoiman vika.
jos et pidä yrittämisen riskeistä, mene töihin.
Yrittäjän riski ei ole työntekijän vika, totta. Mutta yrittämisen edellytykset on täysin mahdollista kuristaa niin mahdottomalle tasolle, että asiallinenkaan liiketoiminta ei enää kannata. Se puolestaan ei ole yrittäjän vika, mutta lopputuloksesta kärsivät kaikki.
Miten kuvittelet että ihmiset vain "menevät töihin", jos yrityksiä ei ole? Kaikki tuottavat työpaikat syntyvät yrityksiin. Siirrytäänkö sitten sellaiseen malliin, jossa jokainen on vastuussa oman työpaikkansa luomisesta? Se, että sinulla on työpaikka johon voit vain kävellä töitä tekemään ja palkkaa nostamaan, ei ole sinun omaa ansiotasi, jos et ole ko. yrityksen perustaja.
Nyyh, ja kyynel. Jaxuhali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakot eivät koskaan ole kivoja yrittäjälle. Mielestäni ihan asiallinen mielipide.
Alkaa jo vituttamaan autonta köyhää nämä jatkuvat lakot ja nyt viedään lapsiltakin jo ruoka. Hallitus ei peräänny heikennyksistä ja lakoilla vaan haitataan kaikkein köyhimpien ja syyttömien elämää.
Ainakin meidän lapsen koulussa on puuroa ruokana huomenna. Ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, miten tuntuu siltä että joku yrittää esittää autotonta köyhää? En tunne ainoatakaan köyhää, joka esittäisi tämän kaltaisia ajatuksia.
Jokainen köyhä tietää ketkä yrittävät heikentää kaikkein köyhimpien elämää ja työntää yhä useampaa toimeentulotuelle. Ne, jotka valehtelivat pahiten vaalien alla ja melkein kaulailivat niiden köyhien kanssa.
Olen ollut Tam Silkin uskollisia asiakkaita lähes 50v ja se alkoi jo lapsena laamapaidasta.
Mutta nyt boikotoin yritystä, ottamatta edes kantaa lakkoihin, mutta yrityksen toimitusjohtajan törkyviestinnän takia, jos asenne ja kielenkäyttö on tuota tasoa, en tarvitse yrityksen palveluita.
Ps. ihan kuin hän itse olisi joku keijukainen, kun sitä "ihraa" löytyy häneltä itseltään.
En ikimaalmassa olisi uskonut Tam Silkin arvomaailmaa ja miten he viestittävät julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän täysin tuon toimarin purkausta, varmaan vuoden paras myyntiaika ja siihen kajotaan.
Se on vähän niin kuin lakon tarkoitus, että se haittaa työtaistelun kohteina olevien yritysten liiketoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössähän tämä toimarin avautuminen siis tarkoitti, että hänen mielestään työntekijöiden ei pitäisi järjestäytyä ammattiliitoiksi, joissa on kokopäiväisesti töissä ihmisiä valvomassa liiton jäsenten etua. Tällaisia puheita on Suomessa kuultu viimeksi ehkä 1930-luvulla.
Sun kannataisi lukea hänen postauksensa ensin. Kommentissasi ei nyt ole mitään järkeä.
Mitä se sitten tarkoittaa, että "hyvähän se on rasvamahojen kuukausipalkalla ulista"?
Tam-Silkillä on vissiin vain laihoja työntekijöitä urakkapalkalla.
Minun silmissä kysyinen sanoja on kaikkea muuta kuin laiha keijukainen. Kaukana siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisia toimareiksi! Ei naisia Kangasalle! Ei naisia minnekään!
Mut valtiovarainministeri on teikäläisiä ja käsittääkseni nainen. Vai oonko ymmärtänyt väärin?
Tam-Silkillä on vissiin vain laihoja työntekijöitä urakkapalkalla.