Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?

Vierailija
12.12.2023 |

Millä perusteella? 

Kommentit (619)

Vierailija
161/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sanoo Rehn.

Miksi se ei näy gallupeissa?

Kukaan ei ilkeä sanoa sitä. Kepulaiset luulevat, että heidän puoluettaan kannatetaan enemmän. Rehn taitaa tempaista sellaiset lukemat, että Saarikko ja kumppanit jäävät haukkomaan henkeään.

Vierailija
162/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan Paavo Väyrynen mukaan presidenttikilpaan

Täytä kannattajakortti:

https://www.paavovayrynen.fi/2023/12/12/kannattajakorttien-keraysta-jat…

Lisää aiheesta Iltalehden sivulta:

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b565a3c1-9dc5-467f-bf98-742f9059b…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn tietysti. On Suomen ja Euroopan puolella.

Vierailija
164/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb olisi heikko presidentti. Hän ei kestä niitä paineita, joille Venäjän johto Suomen presidentin alistaa.

Hän on naiivi ja hyväuskoinen, epärealistinen arvioissaan.

Lisäksi hölösuu, joka letkauttelee liian kevyesti ajattelematta isojen asioiden eri puolia. Ja häneltä puuttuu tyystin presidentillinen arvokkuus.

Tämä!!!

Vierailija
165/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väyrysen olisi aika jo alkaa eläkkeelle. Hänellä on herttainen vaimo, joka toipuu syövästä. Nyt ei ole oikea aika pelata presidenttipeliä.

Vierailija
166/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua Rehniä äänestän eikä haittaa onko hän kepulainen vai mikä..  . Minäkin olen keskituloinen enkä oikeastaan ole vasemmistolainen enkä oikeistolainen. Joten ehkä sitten olen jossain keskellä joten äänestän Rehniä.

Viime vaaleissa äänestin kokoomukselaista Niinistöä, mutta nyt jitenkin hävettää tuo kokoomuksen ehdokas.

Vierailija
167/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentinvaaleissa olen aina äänestänyt henkilöä, joka on mielestäni pätevin virkaa hoitamaan. Tässä asiassa puoluekanta ei vaakakupissa paljoa paina. Suomen tulevaisuus, rajanaapurin mellastaessa Ukrainassa, mietityttää. Ja siksi ääneni menee Rehnille.

Vierailija
168/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Stubbille käy eskoahot. Liian itsetärkeä. Stubbin kovin kannatuspiikki taitaa olla jo takana.

Vierailija
169/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joutuu valitsemaan parhaan epä - täydellisista, hieman rasittavistakin tyypeistä 

Vierailija
170/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpilainen ois mun tulos 

Vierailija
171/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn, "vakaa kuin kallio".

Tasapainoinen persoona. Osaa joskus hymyilläkin. 

Vierailija
172/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen 10 vuoden aikana olen eri vaaleissa äänestänyt vihreitä, demareita tai kokoomusta. Nyt aion äänestää Rehniä. Hän on laajasti sivistynyt, tasapainoinen, osaava ja riittävät johtamisnäytöt antanut. Olen perehtynyt tarkkaan myös Stubbiin ja Haavistoon. Stubbia pidän riskisenä ja uskon että kansa kyllästyisi häneen nopeasti. Haavisto olisi todennäköisesti myös hyvä presidentti, ja en pahastuisi jos hänet valittaisiin.

Nyt olisi tärkeää saada ääniä keskitettyä Rehnille ensimmäisellä kierroksella. Uskon, että hän voisi voittaa Stubbin toisella kierroksella. 

Vierailija
173/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn näistä.

Vierailija
174/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olli Rehn. Yllätän vähän itsenikin koska en ole ollut koskaan keskustan äänestäjä, mutta nämähän eivät olekaan puoluevaalit vaan henkilö. Renin ajatukset ulko- ja turvallisuuspolitiikasta ovat lähinnä omiani, plus että hän on tyyppinä sen kaltainen jota presidentiltä odotetaan. Vakaa, harkitseva, ennakoitava. Ei siis mitään yllättäviä, omituisia ulostuloja kuin Stubbilta jatkuvasti kuullaan. Sellainen ei vaan käy valtion johdossa.

Vierailija
175/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto, muistuttaa eniten Niinistöä.

Vierailija
176/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan itse Stubbia. Hän on älykäs ja proaktiivinen hoitamaan turvallisuuspolitiikkaa. Hänen heikkoutensa on habituksesta ja henkilöstä johtuva ylimielinen mielikuva joka hänestä väistämättä syntyy vaikka hän ei sitä olisi.

Taitaa vaan olla niin että Rehn vie voiton jos pääsee 2 kierrokselle. Häntä on helppo jokaisen suomalaisen äänestää. Ja mikäs sen mukavampaa kuin presidentti joka ei jaa mielipiteitä suuntaan eikä toiseen.

Siksi Rehnin pahin kilpailija 2 kierrokselle on Halla-aho, jota Stubbiin kannattajat pushaavat nyt 2 kierrokselle koska hän häviää varmasti Stubbille.

Vierailija
177/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) REHN

2) HAAVISTO

3) URPILAINEN

Vierailija
178/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbin pisteet ropisi kun hän lupasi vaalitentissä että kaikki lapset naiset ja vanhukset saavat tulla rajalle ja otetaan Suomeen vaikka rajat suljettu!

Tällaista presidenttiä ei Suomi kaipaa. Haavisto on samoilla linjoilla, kaikki tänne heti.

Vierailija
179/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se taitaa Olli Rehn olla seuraava presidentti. Jos äänestäjät älyyvät keskittää äänensä niin Rehn on loppupelissä eli kakkoskierroksella. Jos vastakkain on Haavisto ja Rehn niin Rehn voittaa. Jos Stubb ja Rehn niin aika tasapeli.

Ainakin minä äänestän Rehniä.

Kansainvälistä kokemusta ja suhteita, rauhallinen ja harkitseva ja isänmaallinen mies, joka osaa tarpeen tullen olla myös napakka ja sisukas.þ

Presidentin ei tarvitse olla mikään kansanvillitsijä vaan harmaus on pelkästään eduksi.

Tämä on niin totta. Rehn ehdokkaista selkeimmin kansaa yhdistävä ja vähiten ärsyttävä. Ei tarvi pelätä lipsahduksia ja möläytyksiä (Stubb), ei epärealistista maailmanparannusta (Haavisto), ei kahtiajakoa lietsovaa kyynisyyttä (Halla-aho). Ehdolla olevat naiset ja Mika Aaltolva ovat pieniä tekijöitä näissä vaaleissa.

Vierailija
180/619 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kiekalla ovat Olli Rehn ja Jussi Halla-aho. Halla-aho, vaikka on terävä ja sanavalmis on saanut siipeensä omien tölväystensä takia, niin vanhoja juttuja kuin jo ovatkin ja meistä monikin on niin ajatellut, joten Rehn jäänee jäljrlle.

Sari Essayah olisi minun valintani, mutta hän jää jotenkin taustalle.

Jokaisessa ehdokkaassa on jotain, josta en tykkää ja jotain josta tykkään. On hienoa, että On valinnanvaraa, eikä tarvitse tyytyä aina samaan köppänään.

Tuntuu mukavalta, kun ne ovat muutaman viikon tuossa hyppysissämme. 

Sitten ne osat vaihtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan