Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?

Vierailija
12.12.2023 |

Millä perusteella? 

Kommentit (619)

Vierailija
141/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb on liukas  supliikkimies  ja naistennaurattaja. Joka varmaankin osaa vitsailla sujuvasti ja saattaa  heikompiaan  naurunalaiseksi kaikilla kielillä.

Ei kelpaa mulle 

Hänestä henkii se, että hän ottaa tämän kilpailuna kuin trialthonin. Vaikea kuvitella hänen levotonta sieluaan presidentin virassa ja häntä esimerkiksi maakuntamatkoilla. Kuka haluaa presidentin, jonka tunnetuimmat ilmaisut ovat Sori siitä! ja VMP!?

Ei auta yhtään, vaikka yrittää asetella sormiaan kirkonkattoasentoon korostaakseen asiantuntijuuttaan. Tuo opetetaan kaikille preppauskursseilla.

Vierailija
142/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Mika olisi päässyt viime aikoina mediassa esiin samalla lailla kuin pääsi Ukrainan sodan syttyessä toden teolla, olisi erittäon vahvoilla hänkin. Mutta jostain syystä media sysäsi hänet uutispimentoon. Viime aikoina hänet esitetty jopa erittäin oudossa valossa. Panomiehenä ja kiihkouskiksena lähinnä.

Jos ei ole tietoa, eikä taitoa tai rohkeutta, ja sitä muilla tuntuu olevan, sitä näkemystä niin sitten on vähän niin kuin velvollisuus lähteä mamman tisulle itkemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehnhän se paras olisi, mutta kun ei saa kannatusta

Hänellä on tehtävään kaikki.

Ylioppilas ei oo riittävä pätevyys eikä koulutus tähän virkaan

Haavisto on suorittanut tutkintonsa käytännön työelämän kautta. Koko ajan ollut jotain tekemässä. Tuntee valtavan määrän ihmisiä. Pystyy juttelemaan luontaisesti kaljabaarin juntin ja kuninkaan kanssa.

Haavistolla on tosiaan valtavat verkostot globaalisti. En tiedä onko kellään toisela suimalaisella poliitikolla globaalisti ihan noin laajaa suhdeverkistoa. Haavisto tuntee poliitikkoja myös esim. Lähi-idästä ja tuo ei ole yleistä suomalaisilla poliitikoilla. 

Vierailija
144/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehnhän se paras olisi, mutta kun ei saa kannatusta

Hänellä on tehtävään kaikki.

Ylioppilas ei oo riittävä pätevyys eikä koulutus tähän virkaan

Haavisto on suorittanut tutkintonsa käytännön työelämän kautta. Koko ajan ollut jotain tekemässä. Tuntee valtavan määrän ihmisiä. Pystyy juttelemaan luontaisesti kaljabaarin juntin ja kuninkaan kanssa.

Haavistolla on tosiaan valtavat verkostot globaalisti. En tiedä onko kellään toisela suimalaisella poliitikolla globaalisti ihan noin laajaa suhdeverkistoa. Haavisto tuntee poliitikkoja myös esim. Lähi-idästä ja tuo ei ole yleistä suomalaisilla poliitikoilla. 

Siksi asian ymmärtävät äänestävät Pekkaa. Paras valinta ylivoimaisesti.

Vierailija
145/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomien gallupit tehdään nettikaavakkeella. Jos haluat antaa mielipiteesi gallupissa, sinun täytyy ensin rekisteröityä eli ensin  täyttää  pitkä monisivuinen kysely jossa udellaan sinun varallisuus, puoluekanta, koulutus, asuinpaikka , kä ja mitä etukorttia käytät ja mihin uskot. Hyvin vastenmielistä  yksityisasioiden utelua. En halunnut täyttää.

Mutta vaikeinta oli löytää se mistä pitää klikata jotta sitä rekisteröintikaavaketta ylipäätään  pääsee täyttämään. Vain nuorehkot  koulutetut  kenties tietävät, osaavat ja viitsivät, luulen. Ehkä siksi Stubb johtaa gallupeja? 

Kaipa Kokoomuksen puoluetoimisto osaa neuvoa ihmisiä?

Vierailija
146/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä presidentti omalla esimerkillään valaa uskoa sotatilanteessa kansaan. Ukrainan presidenttikin osallistuu varmasti  neuvotteluihin ja tietää kaikki sodan käänteet, varmasti hänen mielipiteillä ja asenteellaan on suuri merkitys.

Naurettavaa väittää ettei presidentillä olisi sotatilanteessa merkitystä. En voi äänestää siviilipalvelusmies Haavistoa joka ei ole itse halunnut  käydä armeijaa eli astua puolustamaan Suomea.

Sodanuhka on oikeasti lisääntynyt Euroopassa ja varsinkin Suomessa, Natomaiden ja Venäjän rajalla. Meillä on pitkä raja 

Siviilipalveluskin on osa maanpuolustusta. Moni lääkäri on sivari ja tekee alan hommia siksi, että kehittyy ammatissaan enemmän kuin käymällä lyhyimmän asepalveluksen. Jonkun on pakko pitää huolen siviileistäkin sodan aikana. 

Presidentin pitää tehdä kaikkensa, ettei Suomi joudu sotaan. Se on aitoa isäinmaallisuutta. Ei mikään palvelusaikojen ja -muotojen vertailu. En pyri tällä mitenkään kiistämään Rehnin ansioita. Osoittaa selvästi, että hänellä on kykyä toimia paineessa ja ryhmässä.

Vierailija
147/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi itsekin äänestää Rehniä. Stubbilla on hyvä englanti, mutta välillä on mielinkielin ja puhuu mitä sylki suuhun tuo. Haavisto on taas luonteeltaan enemmän diplomaatti ja voi tulla ajat että pitää pystyä pelaamaan omaan pussiin, eikä vaan sovitella toisten hyväksi.

Presidenteillä ovat aina tulkit kahdenvälisissä neuvotteluissa mukana. Ei tässä äänestetä kielitaidosta. Ihminen voi puhua natiivin tasolla venäjää Putskulle, muttei siitä ole mitään hyötyä.

Vierailija
148/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään arvostusta Stubbia kohtaan.

Älkä seuratko hallupoeja vaan omaa mieltänne.

.

Vierailija
149/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin eilen Politiikan puskaradiota ja toimittajat ovat nähtävästi päättäneet, että Stubb on seuraava presidentti. Komppailivat lähetyksessä toisiaan, että kaikki heidän piireissään ovat sitä mieltä, että Stubb se on. Mielestäni vastuutonta journalismia. Tuollainen ennakkoasenne selittääkin osaltaan sen, että miksi Stubb saa niin paljon positiivista mediahuomiota. Se näkyy gallupeissa. Stubbin suosio on osittain kupla.

Stubb itse on kupla. 

En pääse yli siitä, että jätkä kirjoitti reaalista I:n. Enkä sen koppavuudesta ja itserakkaudesta. Valta, mammona ja ihailun kalastelu on selvästi sille tärkeitä. Voin hyvin kuvitella miten se makustelee miltä "tasavallan presidentti A. Stubb" kuulostaisi. 

Se ei piittaa pätkääkään Suomen edusta, vaan omasta edustaan. Ihmettelen kyllä, jos ihmiset eivät näe tuon poseerauksen läpi. Oletko koskaan nähnyt Stubbin kasvoilla aitoa hymyä? - Niinpä!

Vierailija
150/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...siis GALLUPPEJA.

Vierailija
151/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb on mukana vain kilpailuhenkisyyttään, tehtävä ei häntä kiinnosta eikä hän siinä jaksa pysyä. 

Vierailija
152/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn

vaikka onkin kepulainen. Olen kokoomuslainen, mutta alkuinnostuksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että en jaksa katsella Stubbia kuutta vuotta. Presidentin pitäisi myös olla harkitsevainen ja päästää suustaan ainakin suurimmaksi osaksi harkittuja sanoja.

Vierailija
153/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni sanoo Rehn.

Miksi se ei näy gallupeissa?

Vierailija
154/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintani on Haavisto. Hänellä on sopivaa aiempaa kokemusta presidentin tehtävää ajatellen. On ollut rauhantyössä mukana ja omaa hyviä didlomaattisia taitoja. Lisäksi minulla on käsitys, että hänen työmoraalinsa on erittäin korkealla. Olen itsekin ns. pilkunviilaaja ja tuollainen vetoaa, että tuntee ei vain kokonaisuuden, vaan myös yksityiskohdat. Niiden tunteminen voi osoittautua arvokkaaksi. Haavistolla on myös pitkän kokemuksensa ansiosta hyvä verkosto. Hän tuntee avainhenkilöitä henkilökohtaisella tasolla. Tietynlaista strategista pelisilmää täytyy myös olla. Olen huomannut, että Haavistolla on. Arvopohjaltaan hän on ihmisoikeuksia ja humaaneja arvoja kunnioittava, mutta Suomen etu tulee tärkeimpänä ja ensin. Ainoana hankalana asiana äänestämisen kannalta  minulle on ollut hänen puolisonsa sekä seksuaalinen suuntautuminen. Olen pohtinut, että vaikuttaako tuollainen jollain tavalla maakuvaan tai valtiovierailuilla muiden maiden päämies

Latvian presidentti on homoseksuaali. Eipä ole kuulunut mitään hänestä tai skandaaleista jos häntä ei olisi jonnekin päästetty.

Vierailija
155/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehn tai Haavisto. Itse mietin heidän välillään. Molemmilla omat vahvuutensa ja heikkoutensa, riippuen niltä kantilta asiaa katsoo.

Stubbissa on jotain mistä en pidä, jotain teennäisyyttä, päälleliimattua, epäaitoa. En oikein osaa sanoittaa, mutta luotan intuitiooni tässä asiassa.

Vierailija
156/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aho. Ainoa presidenttiehdokas, jonka ehdokkuutta Kreml on jo ihan peloissaan kommentoinut. Hänen valintansa antaisi oikean viestin itään. Samalla Ukraina saisi osoituksen tuestamme.

Ihmettelin kun jossain uutisjutussa nostettiin esiin Stubbin kielitaito, mutta samassa jutussa kerrottiin kuinka montaa kieltä Halla-aho puhuu, ja useaa niistä sujuvasti. 

Halla-aho on täsmälleen näihin aikoihin sopiva presidentti. En pidä hänestä henkilönä mutta faktat puhuvat puolestaan ja niitä löytyy Halla-aholta. En äänestä ketään ulkonäön perusteella. 

Vierailija
157/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Hänellä on suurin mainosbudjetti: 1,5 miljoonaa euroa.

Vierailija
158/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla aho on ainut oikea valinta tähän tilanteeseen. Vielä kun Vihervassarit ja demarit pääsisivät Persu vihastaan ja miettisivät kuka on järkevin valinta. 

Vierailija
159/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan Haavisto. Sehän ottaa mokkakikkeliltä ahteriin.

Missään ei ole sanottu, että homoseksuaalit harrastavat vain anaaliseksiä. Seksiä voi harrastaa monin eri tavoin. Mitäpä se meille edes presidenttiehdokkaiden seksielämä muutenkaan kuuluu?

Pohditko samoin Sarista, Jutasta, Alexanderista, Ollista, Jussista ja Hjalliksesta sekä Mikasta? Että millä tavalla he harrastavat avioseksiä vai harrastavatko sitä ollenkaan?

Vierailija
160/619 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehn

vaikka onkin kepulainen. Olen kokoomuslainen, mutta alkuinnostuksen jälkeen olen tullut siihen tulokseen että en jaksa katsella Stubbia kuutta vuotta. Presidentin pitäisi myös olla harkitsevainen ja päästää suustaan ainakin suurimmaksi osaksi harkittuja sanoja.

Jo Maikkarin tentin kutsuhuutoon reagoitiin niin, että joukossa oli parrakkaita miehiä, jotka olivat vetäneet hameen housujen päälle kun tulivat rajanylityspaikalle. Sana, että Suomessa saa itse päättää sukupuolestaan, on myös kiirinyt ympäri maailman. Siten voi vaikka minkälainen köriläs sanoa olevansa venäläinen pakkaseen paleltuva mummo ja pitää päästä Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi