Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?
Kommentit (619)
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on äänestänyt vaaleissa kertomansa mukaan kaikkia puolueita kommunisteja lukuunottamatta.
Hän totesi hiljattain: Tällä kertaa äänestän Rehniä.
Arpomallako hän ehdokkaansa valitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb
En äänestä sivaria ( Haavisto).
Stubbia ei voi pitää ns. armeijauran miehenä. Stubbin armeijastatus on lähes sivariin verrattavissa eli jos arvostat oikeaa maanpuolustus- tai militaaritaustaa, silloin ehdottomasti Rehn.
Stubb ylennettiin jääkäristä korpraaliksi vuonna 2008. Se on armeijaura.
Täh? Korpraali on sotamiehestä seuraava. Stubb ei pärjännyt intissä.
Stubb kertoo itse, että oli jo opiskelupaikka maailmalla odottamassa, niin halusi hoitaa armeijan pikavauhtia alta pois. Sentään kävi.
Onhan se erikoista että Rehn on tehnyt pitkän uran politiikassa kaikenlaisissa palkkioviroissa. Siitä huolimatta emme tiedä hänestä mitään. Miksi hän edes haluaa pressaksi? Joku Rusin puolustaminen ei riitä kyllä minulla saavutukseksi, ennemminkin se on dismeriitti kun katselee Rusin katkeraa räyhäämistä twitterissä.
Sen mukaan kuka missäkin tilanteessa tuntuu parhaalta ehdokkaalta. Tässä maailmanajassa Rehn on kuulemma vakaimman oloinen ehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kääntyy jo ehdokasta vastaan, jos kehutaan, että on niin huomaamaton, vetäytyvä ja harmaa, että olisi ihan paras presidentti. Naton huippukokouksessa jäisi käytävälle, kun kukaan ei huomaisi Suomen presidentin puuttuvan pöydästä.
Erehdyt nyt hiukan. Nimittäin Rehn on kansainvälisen politiikan raskaan sarjan edustaja, päättäjä, joka ei jää näkymättömiin päätöspöydissä. Tältä mieheltä löytyy luonnetta ja jämäkkyyttä oikeissa paikoissa, itsenäisyyttä, rohkeuttakin. Tämä mies ei ole koskaan provosoitavissa, siis Rehn. Hän tutkii aina ennenkuin hutkii, menee faktat ja vastuullinen tieto edellä. Suurin plussa minulle äänestäjänä Rehnissä on se, että itsestään ääntä pitämättä hän on aina ollut Suomen kansan palvelija. Hänelle ei ole koskaan noussut saavutukset päähän, vaikka syytä ehkä olisi. Nöyrä suomalainen mies. Hän on nähnyt tarpeeksi monta talvea, ollut niin monessa väännössä mukana, jotta suhtautuu itseensä realistisesti, myös armeliaasti. Hänen jalat pysyvät aina maan päällä.
En pidä näistä kenestäkään erityisemmin, Haavisto siksi, että on kokenut mutta rauhallinen ja hänellä oikeasti testattuja neuvottelutaitoja. Stubb on yli-innokas ja epäuskottava. Rehn, no, hän on hyvin aran ja varman päälle pelaavan oloinen hiirulainen. Harmaus on hyvä asia mutta en luota että hänellä olisi omia näkemyksiä ja kykyä tehdä päätöksiä.
Anoppi ja muut eläkeläiset tykkää kuitenkin, kun Stubbin isä seukkaa vielä seniori-iässä Pirkon kanssa. Ei ne mitään harmaata tylsimystä äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Sen mukaan kuka missäkin tilanteessa tuntuu parhaalta ehdokkaalta. Tässä maailmanajassa Rehn on kuulemma vakaimman oloinen ehdokas.
Minulle on tullut tässä maailmantilanteessa, jännitteiden kiristyessä sellainen tunne, että näistä ehdokkaista en voi luottaa kehenkään muulle näin tärkeitä valtioetumme asioita kuin Rehniin. Ja se, miksi joku ihminen heijastaa luottamusta ja toinen ei, se lienee vain kemiaa. Ihminen kyllä tietää, keneen hän voi luottaa. Sitä ei oikein voi lähteä arvioimaan, että missä tuo luottamus syntyy, mitä näen Rehnissä. Sanotaan vaikka sillä tavalla, että uskoisin vaikka mummoni Rehnin käsiin ja hoitoon. Eli jos minun olisi valittava näistä ehdokkaista luotettavin, se on ehdottomasti Rehn.
Stubb on liian nopea liikkeissään, unohtaisi lupauksensa pienen ajan kuluttua.
Haavistoa sen sijaan painaa niin sanottu rakenteellinen epärehellisyys. Hän on crooked man, tavallaan susi lampaan vaatteissa. Hän on pelannut liian kauan näillä hiekkalaatikoillaan ollakseen vilpitön ja yhteisön etua ajava hahmo.
Stubb arvaamaton liikkeissään ja Haavisto tekee harkitsemattomia päätöksiä ja selvästi oman ideologiansa pohjalta. Vaarallista presidentille. Rehn on ainoa ehdokas jolla riittävä viisaus ja myös äly.
Uusimmissa mittauksissa, sekä Maaseudun tulevaisuuden että Uutissuomalaisen, Halla-aho on noussut jo Rehnin edelle kolmannelle sijalle. Suunta on selvä ja toisella kierroksella lienevät Stubb sekä Halla-aho.
Vierailija kirjoitti:
Uusimmissa mittauksissa, sekä Maaseudun tulevaisuuden että Uutissuomalaisen, Halla-aho on noussut jo Rehnin edelle kolmannelle sijalle. Suunta on selvä ja toisella kierroksella lienevät Stubb sekä Halla-aho.
Noh, tässä on vielä pitkä talvi edessä, yli kuukausi ensimmäiseen vaalikierrokseen. Luotan siihen että suomalaiset tajuavat olla äänestämättä henkilöitä jotka eivät ole eduksi maallemme. Stubb on liian häslä ja höpisee presidentin virkaa ajatellen vaarallisesti mitä sattuu, ja Halla-aho nyt ei millään tavalla edesauttaisi rauhan ja yhtenäisen Suomen rakentamista sen enempää rajojen sisä- kuin ulkopuolellakaan. Vaarallisia siis molemmat, turhan hasardeja vaihtoehtoja.
Halla-ahon myötä maamme taitaisi edistyä kaikesta.
Gallupeista kannattaa myös aina muistaa ja pistää merkille minkä tahon teettämä se on. Jos maaseutulehti kyselee maalaisilta, saa yhden tyyppisiä vastauksia. Sama pätee jonkun cityjuipin tekemään kyselyyn nuorilta stadin keskustassa. Jne.
Ei siis kannata kuvitella, että se otanta on yhtä kuin koko kansa.
Parhaiten ehkä suuntaa antaa isojen medioiden laajapohjaiset gallupit, esim. hesarin ja ylen. Niissäkin on aika reilut virhemarginaalit.
Varsinkin netissä tehdyt kyselyt on aivan turhia, niillä ei ole mitään merkitystä. Tiedetään, mikä puolue netissä on enemmistönä.
Tein Ylen vaalikoneen äsken. Koko ajan pysyi sama asetelma eli Sari E oli eka ja Olli Rehn heti toisena, eli olivat samaa mieltä kanssani kysymyksissä. Sarin ja Ollin ero oli 1-2 % vain. Olin kyllä jo päättänyt että ääni menee Olli Rehnille joka tapauksessa. Sain siitä varmuuden tuossa Ylen koneessa.
Tein jo kuukausi sitten muistaakseni HS:n vaalikoneen ja vaikka olen sympatiseerannut vaalikauden alusta alkaen Rehniä, en oikein uskonut, että konekin suosittelisi minulle Rehniä. Olin yllättynyt, että arvoihini liittyvä samankaltaisuus Rehnin kanssa oli niin suuri.
Vierailija kirjoitti:
Tein Ylen vaalikoneen äsken. Koko ajan pysyi sama asetelma eli Sari E oli eka ja Olli Rehn heti toisena, eli olivat samaa mieltä kanssani kysymyksissä. Sarin ja Ollin ero oli 1-2 % vain. Olin kyllä jo päättänyt että ääni menee Olli Rehnille joka tapauksessa. Sain siitä varmuuden tuossa Ylen koneessa.
Vähän sama tilanne minullakin. Sain vaalikoneesta ensimmäiseksi Aaltolan, mutta koska en missään nimessä tule häntä äänestämään, toiseksi tullut Rehn saa ääneni. Olen muutenkin pistänyt viime päivinä enemmän merkille Rehniä (alunperin ajattelin ehkä Haavistoa) ja tämä tosiaan vain vahvisti ajatustani. Ääni Ollille.
Vierailija kirjoitti:
Gallupeista kannattaa myös aina muistaa ja pistää merkille minkä tahon teettämä se on. Jos maaseutulehti kyselee maalaisilta, saa yhden tyyppisiä vastauksia. Sama pätee jonkun cityjuipin tekemään kyselyyn nuorilta stadin keskustassa. Jne.
Parhaiten ehkä suuntaa antaa isojen medioiden laajapohjaiset gallupit, esim. hesarin ja ylen. Niissäkin on aika reilut virhemarginaalit.
Jos Maaseudun Tulevaisuuskin saa keskustan ehdokkaalle vain 10%, niin kyllä se aika totuus on, ettei Rehn ole kolmen parhaan joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Maaseudun Tulevaisuuskin saa keskustan ehdokkaalle vain 10%, niin kyllä se aika totuus on, ettei Rehn ole kolmen parhaan joukossa.
Noooh, kuten joku totesi, tässä on vielä pitkä kuukausi edessä ja Olli Rehn on selvästi nosteessa nyt, ainakin hänet on viimein selkeämmin noteerattu ja hyvä niin. Osaava maltin kaveri. Presidenttiainesta.
Täh? Korpraali on sotamiehestä seuraava. Stubb ei pärjännyt intissä.