Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?
Kommentit (619)
Minä katson presidentinvaaleja myös sillä silmällä, että kuka kärkiehdokkaista on luonteeltaan sellainen, että provosoituu helposti. Noista kolmesta Stubb ja Haavisto provosoituvat hyvin helposti, omilla tavoillaan. Molemmat ovat sekä julkisuudessa että byrokratian kuliessien takana osoittaneet olevansa poliittisessa pelissä verrattain provosoituvia.
Kovassa pelissä, eli roolissa missä ollaan Suomen johtaja, ei voi olla helposti provosoituva henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Minä katson presidentinvaaleja myös sillä silmällä, että kuka kärkiehdokkaista on luonteeltaan sellainen, että provosoituu helposti. Noista kolmesta Stubb ja Haavisto provosoituvat hyvin helposti, omilla tavoillaan. Molemmat ovat sekä julkisuudessa että byrokratian kuliessien takana osoittaneet olevansa poliittisessa pelissä verrattain provosoituvia.
Kovassa pelissä, eli roolissa missä ollaan Suomen johtaja, ei voi olla helposti provosoituva henkilö.
Rehn lähti kierroksille Alpo Rusin puolesta. Aika impulsiivista presidentiltä olisi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Ex-kihlattuakin olisi hyvä haastatella.
Seiska löytää tarvittaessa. Onhan Antonion laivasekoilukin uutisoitu, niin miksei muidenkin ehdokkaiden kaappien luurankoja voisi esitellä?
Kuten Suojelupoliisi on muistuttanut jo pitkään, erityisesti Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaisuus synnyttää lojaliteettiongelman. Venäjän lakien mukaan myös kaksoiskansalaiset ovat ensisijaisesti venäläisiä ja velvoitettuja auttamaan maan turvallisuusviranomaisia. Venäjä katsoo myös oikeudekseen puolustaa kansalaisiaan maan rajojen ulkopuolella. Karmeimmillaan opilla on oikeutettu hyökkäystä Ukrainaan.
Itärajan sulun yhteydessä on käynyt ilmi, että Venäjä käyttää kaksoiskansalaisiaan hybridisodan välikappaleina. Esimerkiksi sunnuntaina Lappeenrannassa osoitettiin mieltä rajasulkua vastaan ja myös yhdistys on perustettu itärajan avaamiseksi (Yle 17.12.). Mielenosoittajien viesti toistaa suoraan Kremlin propagandaa, jossa syyllisiä rajatilanteeseen ovat Suomi ja Nato. Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan ei olla tietävinäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailu kirjoitti:
Tänään lehdessä että jos Trump valitaan niin USA kenties vetäytyy Natosta tai ainakin vähentää osuuttaan siinä..
Silloin voi syttyä sota Venäjän ja NATOn välille ja tuskin italialaiset tai kreikkalaiset ryntäävät lumihankeen Suomea puolustamaan
Joten meidän on parasta valita sellainen presidentti joka itsekin ymmärtää aseellisen sodankäynnin merkityksen on itse halunnut suorittaa velvollisuutensa isänmaan eteen ja käynyt armeijan.
Ainoastaan Rehn on käynyt pisimmän kaavan mukaan, hän on upseeri. Haavisto ei halunnut armeijaan lainkaan ja Stubb on käynyt vain mahdollisimman suppean alokaskoulutuksen
0.Reen, on kuitenkin kannattanut tänne musutusta. li
No joo, mutta Jutan voi minun puolesta vaikka heti ylentää majuriksi.
Hiukan liian läpinäkyvää on nyt tuo Haaviston masinointi tässä ketjussa. Taitaa puntti tutista, kun yrittää noin kovasti tiettyjä ehdokkaita vastaan. Kyllä kansa näkee näin kovan masinointiyrityksen.
Minkäs sille voi, että tilanne on nyt tämä. Että ehdokkaisen keskuudessa näyttelijät paljastuvat nyt leikin tässä vaiheessa. Sille et sinäkään masinoija / junttaaja voi mitään, vaikka keksisit kuinka kielteisiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rehn lähti kierroksille Alpo Rusin puolesta. Aika impulsiivista presidentiltä olisi tuollainen.
Olet harhapoluilla. Tämän asian maininta on suuri vahvuus jälkisuomettuneen Suomen tässä vaiheessa. Se on oikeusvaltion puolustajan suoraselkäisyyttä. Itse asiassa odottaisin paljon paljon lisää Rehniltä lausuntoja tästä asiasta. Haluan avoimen, läpinäkyvyyttä ja rehellisyyttä puolustavan yksilön valtion korkeimpaan virkaan.
Itse asiassa tässä vaalissa on kyse nyt siitä, pidetäänkö tuo jälkisuomettuneen Suomen salaisuudet ja siihen liittyneet ihmiset ikuisesti piilossa, vaan käsitelläänkö asiat avoimesti ja nostetaan pöydälle, päästään bolshevismi-traumastamme. Kiitos suoraselkäisyydestäsi. En halua enää Haloskan perintöä tähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
Minun presidenttini on
a) suorittanut yliopistotutkinnon, joka liittyy valtion- tai talousjohtamiseen
ja
b) suorittanut varusmiespalveluksen.
Näistä en tingi, kaikesta muusta kyllä. Ketkä jäävät jäljelle... Niinpä.
Juurikin noin. Kaksi jää jäljelle.
Kyllä presidentin tosiaan pitäisi olla intin käynyt ja yliopistollisen tutkinnon suorittanut. Menee usko kyllä opiskelusta, jos ylioppilastutkinnolla pääsee presidentiksi. Kannattaako opiskella kenenkään mitään sen enempää, koska ylioppilastutkinnolla voi päästä pressaksi.
Vaikka kuinka olisi tämä ehdokas mies paikallaan, mutta miten on ei ole hoitanut tätä asiaa kuntoon. Edes opettajaksi ei pääse, ellei ole tutkintopapereita.
Stubb taas ei ole pärjännyt oikein noissa viroissa (ministerit yms). On aina pilannut mahdollisuutensa jotenkin. Mikä lienee sitten syynä?????? Ei osaa oikein käyttäytyä niin, että saisi suosiota tarpeeksi.
Kyl mä taidan Halla-ahoa äänestää.
Se pitänee parhaiten suomalaisten puolta. Noi muut on vähän epäilyttäviä. Jopa Rehnkin. Siitä ei oikein tiedä onko se lintu vai kala.
Vierailija kirjoitti:
Stubb taas ei ole pärjännyt oikein noissa viroissa (ministerit yms). On aina pilannut mahdollisuutensa jotenkin. Mikä lienee sitten syynä?????? Ei osaa oikein käyttäytyä niin, että saisi suosiota tarpeeksi.
Onko Rehniä vaaleilla valittu juuri milloinkaan mihinkään? Aina on keputoverit nimittäneet.
Yksikään ehdokas ei herätä erityistä innostusta, mutta jos vaihtoehdot olisi nämä mitkä aloituksessa, Rehn olisi ainut vaihtoehto. Tiedän paremmin ketä en ainakaan äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Rehniä vaaleilla valittu juuri milloinkaan mihinkään? Aina on keputoverit nimittäneet.
Niinhän se menee politiikassa. Puoluetorverit auttavat. Niin on ollut myös Stubbin kohdalla, mutta itse on aina nimityksen jälkeen mokannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun presidenttini on
a) suorittanut yliopistotutkinnon, joka liittyy valtion- tai talousjohtamiseen
ja
b) suorittanut varusmiespalveluksen.
Näistä en tingi, kaikesta muusta kyllä. Ketkä jäävät jäljelle... Niinpä.
Juurikin noin. Kaksi jää jäljelle.
Harkimo ainakin?
No ei Niinistönkään yksityiselämä niin puhtoinen ollut. Oli kihoilla välillä Tanja Karpelankin kanssa. Nimitti itseään puolivilliksi leskimieheksi. Lisäksi otti vaimokseen monia kymmeniä nuoremman vaimon. Kyllä sitä touhua kanssa ihmeteltiin ja päiviteltiin joka paikassa. Nyt kuitenkin kaikki ovat hyväksyneet asian. Meillä kaikilla on luultavasti menneisyys, ei niin puhtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaa ja väritön mies:
Olli Rehn salamarakastui perheelliseen naiseen Bottalla nyt 29 vuotta myöhemmin hän kertoo Merja-vaimonsa kanssa tekemästään sopimuksesta Annassa
https://www.is.fi/viihde/art-2000008932361.html?cs=email"Siellä he salamarakastuivat, vaikka Merja Rehnillä oli aviomies ja kaksi poikaa, ja Olli Rehn oli kihloissa."
Miten sille miehelle ja kahdelle pojalle kävi?
Ai että semmosia avionrikkojia sitten sielläkin. Ei ollutkaan Rehn niin puhtoinen. Luulin, että olivat nuoruudesta asti olleet yksiavioinen pariskunta.
Tämä muuttaakin tilanteen täysin. Halla-aho ei olekaan moraalisesti yhtään sen huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmaa ja väritön mies:
Olli Rehn salamarakastui perheelliseen naiseen Bottalla nyt 29 vuotta myöhemmin hän kertoo Merja-vaimonsa kanssa tekemästään sopimuksesta Annassa
https://www.is.fi/viihde/art-2000008932361.html?cs=email"Siellä he salamarakastuivat, vaikka Merja Rehnillä oli aviomies ja kaksi poikaa, ja Olli Rehn oli kihloissa."
Miten sille miehelle ja kahdelle pojalle kävi?
Ai että semmosia avionrikkojia sitten sielläkin. Ei ollutkaan Rehn niin puhtoinen. Luulin, että olivat nuoruudesta asti olleet yksiavioinen pariskunta.
Tämä muuttaakin tilanteen täysin. Halla-aho ei olekaan moraalisesti yhtään sen huonompi.
Totta. Halla-aho ei olekaan sen huonompi vaihtoehto ja mä äänestän sitä.