Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas alkoi lumen kolaaminen naapurin tontille ja reunaan

Vierailija
10.12.2022 |

Perinteinen näppärä käytäntö säästää vaivaa ja lumen poiskuljetuksen kustannukset. Kevätkin aikaistuu ja lumien sulamisvedet eivät sitten pahemmin pilaa omaa nurmikkoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kaupungin maalle. Me eletään hei sosialistisessa yhteiskunnassa. Lumi kuuluu kaupungille ja veronmaksajille. En mä sitä lunta tilannu pihaani.

Vierailija
2/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilinko on kätevä kun haluaa siirtää lumet pois omalta pihalta. Kunnolliset suojavarusteet jos naapurillakin on lumilinko. Siihen väliin ei menisi karpokaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kolaan ajotieni tien yli naapurin ojaan. Toki se tienreuna on vielä mun, mutta vähän hankala siihen on kinostaa kapealle pientareelle ja aura heittäisi ne kuitenkin naapurin puolelle.

Kaipa naapuri olisi jo jotain 17 vuoden aikana sanonut, jos asia häntä häiritsisi.

Vierailija
4/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kolaa osan lumistaan kadulle penkan viereen, niin joka aurauksen jälkeen lumet lähtevät aura-auton mukaan ja tulevat meidän liittymään valliksi. Varmaan lumet saa palauttaa pensasaidan läpi heidän marjapensaiden päälle?

Vierailija
5/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kolaan ajotieni tien yli naapurin ojaan. Toki se tienreuna on vielä mun, mutta vähän hankala siihen on kinostaa kapealle pientareelle ja aura heittäisi ne kuitenkin naapurin puolelle.

Kaipa naapuri olisi jo jotain 17 vuoden aikana sanonut, jos asia häntä häiritsisi.

Röyhkeetä ja katsotaan sinun olevan vähän yksinkertainen. Ei uskalla sanoa jos aletaan kiusaamaan kahta kovemmin. Meillä kolataan kaikki omalle tontille eikä yhtään muualle.

Mitään haittaa ei ole tullut lumen sulamisesta ja ilmaanhan ne kevätaurinko suurimmaksi osaksi haihduttaa. Miksi kolaisin ne tien toiselle puolelle naapurin tontin reunaan. Tyhmältähän näyttäisin. 

Tuollaista vähä-älyisyyttä näkee paljon vaikka lumet mahtuisivat omallekkin tontille. 

Vierailija
6/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kolaa osan lumistaan kadulle penkan viereen, niin joka aurauksen jälkeen lumet lähtevät aura-auton mukaan ja tulevat meidän liittymään valliksi. Varmaan lumet saa palauttaa pensasaidan läpi heidän marjapensaiden päälle?

Sama on meilläkin vaikka niillä mahtuisi lumet omalle tontille niin mikä ihmeen logiikka siinä on niitä muualle kolata. 

Vierailija
7/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita muoviset punaiset merkkikepit siihen rajalle ja vedä keltainen huomionauha ylhäältä yhdistämään, luulisi ymmärtävän. 

Vierailija
8/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata niitä persreijän kokosia tontteja, mihin ei edes lumet mahdu.

Vierailija
9/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumilinko on kätevä kun haluaa siirtää lumet pois omalta pihalta. Kunnolliset suojavarusteet jos naapurillakin on lumilinko. Siihen väliin ei menisi karpokaan.

Aku Ankka ja Teppo Tulppu tulee mieleen 😅

Vierailija
10/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa opettavainen video naapurisovusta 👍

Vierailija
11/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin teki meidänkin vastapäinen asukki yhden talven...sitten loppui, kun mun mies kolasi ne kaikki lumet kekoon niitten pihalle.

Minun mieheni 193cm pitkä eikä mikään plösö kukkakeppi😄

Vierailija
12/12 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo kolaaminen vähän yliarvostettua, juuri tänään mietin sitä, kun tuo meidän naapuri ei ole kertaakaan kolannut pihaansa tai ajotietään 20 vuoden aikana ja hyvin on pärjännyt. Olenko itse tehnyt turhaa työtä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan