Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka olisi paras pressa, Rehn, Stubb vai Haavisto?

Vierailija
12.12.2023 |

Millä perusteella? 

Kommentit (619)

Vierailija
301/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vetelette henkilökohtaisia asioita politiikan tekemiseen. varmasti ihmiset osaavat hoitaa ihmissuhdeasiansa ilman mammapalstalaisten jatkuvaa räyhää.

Vierailija
302/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan ottaisi itseäni yli 10 vuotta nuompaa puolisoa, 5 vuottakin on aika iso ero. Ajattelisin, että nuoren ihmisen pitää saada olla oman ikäistensä kanssa. LIsäksi totuus on kuitenkin se, että itse jossain vaiheessa sairastuisin tai kuolisin yms. Olen liian vastuullinen tekemään mitään tällaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselläni oli ainakin pala kurskussa Niinistönkin naisvalinnassa, vaikka nyt asiaan on jo totuttu. Tuntui, ettei kummallakaan ollut järkeä päässä. 

Elämä on ihimillistä ja kaikkea sattuu melkein jokaiselle. Näillä kaikilla ehdokkailla on myös elettyä elämää takana.

Vierailija
304/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oke räyhäämistä, jos keskustellaan presidentin edustamista arvoista.  Päinvastoin, tehtävä on niin julkinen, että myös yksityiselämän on kestettävä päivänvaloa.

Vierailija
305/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa että kokoomuksella taitaa olla nyt kaikkein epäisänmaallisin ehdokas. Eikö enää olekaan kokoomuksen arvoina " koti, uskonto, isänmaa"  

Stubb on puhunut EUssa että  Suomen kaltaisten itsenäisten kansallisvaltioiden aika on ohi ja  EU pitää yhdistää "supervallaksi"ja valta pitää luovuttaa EUn johtajille..

Mitä ihmettä? En halua presidentiksi miestä joka on halunnut  heikentää Suomen itsenäisyyttä ja saattaa sitä Saksan tms alaiseksi  

No onhan tämä Ollikin EU:hun päin. Ei Stubb ole ainoa. 

Vierailija
306/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päin vastoin, sehän on hienoa että työssä kerätyillä ansioilla ja kokemuksella pääsee presidentiksi oppiarvosta huolimatta. Presidentin virka ei ole akateeminen virka, siinä painaa ihan muut asiat.

Olen täysin eri mieltä. Haavistolta puuttuu muodolliset pätevyydet ja silloin kaikki. Se, että ihminen saattaa edes maisterintutkinnon loppuun, kertoo jotain ihmisestä. Niin ja kyllä minä edellytän yhden maailman modernimpiin kuuluvan valtion, Suomen tasavallan presidentiltä, enemmän koulutusta kuin ylioppilastutkinto. Se vaatimus on minun oikeuteni kansalaisena. Koulutus kertoo ihmisestä sen, onko hänessä sitkeyttä, tietoa ja taitoa, onko hänessä tahtoa ja ymmärrystä.

Haavisto on työasioissa äärimmäisen pedantti ja tarkka. Jopa niin, että pedantti Niinistökin oli vähän vinoillut tästä. Haavisto on neuvottelijana myös äärimmäisen sitkeä. Esim. Timo Soini voi todistaa. Samoin kuin UM:n virkamiehistö. Haavisto on myös kovahermoinen kuten esim. tapasmiset Sergei Lavrovin kanssa todistavat. Hän ei pelkää ketään. En ole vihreiden kannattaja itse, mutta pakko vähän oikoa täysin vääriä käsityksiä mitä ihmisillä on ehkä hänestä. Haavisto on piinkova ulkopolitiikan ammattilainen ja älykäs tyyppi. Myös Stubbin osaaminen ulkopolitiikassa on korkeaa tasoa, mutta tv-esiintymisissä hän voisi joskus olla vähän varovaisempi antaessaan lausuntoja. Kun puhutaan sitten oikeasti asiaa ammattilaisten kesken ilman julkisuutta, niin Stubb on varmasti ihan pätevä. Myös Rehn ja Urpilainen kyllä pärjäävät tilanteessa kuin tilanteissa. Nuo kaikki on sellaisissa liemissä marinoituja, että en olisi huolissani. Sosiaalisesti helpoimmat ihmiset olisivat ehkä Rehn ja Urpilainen. 

Vierailija
307/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussin ja Pekan perhe-elämää sai tonkia keskustelussa ihan vapaasti, mutta kun harmaana asiamiehenä pidetyn Rehnin kaapista alkoi kuulua kolinaa, olikin yhtäkkiä kyse yksityiselämästä, jota on tarpeetonta tonkia.  Jep jep.

Vierailija
308/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan ottaisi itseäni yli 10 vuotta nuompaa puolisoa, 5 vuottakin on aika iso ero. Ajattelisin, että nuoren ihmisen pitää saada olla oman ikäistensä kanssa. LIsäksi totuus on kuitenkin se, että itse jossain vaiheessa sairastuisin tai kuolisin yms. Olen liian vastuullinen tekemään mitään tällaista.

Voi se nuorempikin puoliso kuolla ennen aikaisesti, eikä ikänumerot sanele luonteenpiirteitä ja suhteen laatua.

Vierailija
309/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää tuommosesta, että jätetään itse valittu oma perhe ja sit aletaan toisen kanssa. En äänestäkään Rehniä. Äänestänkin Halla-ahoa koska se vaikuttaa fiksummalta poliittisesti kuitenkin vaikka senkään yksityiselämä ei ole kaikkein siistein.

Vierailija
310/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehnit asuivat Brysselissä, mutta kulkeehan lapsetkin lappu kaulassa lentokoneissa.  Kuka tietää kuinka tiiviisti kävivät äitinsä luona.

Vierailija
311/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi se nuorempikin puoliso kuolla ennen aikaisesti, eikä ikänumerot sanele luonteenpiirteitä ja suhteen laatua.

Voi kuolla, mutta todennäköisesti vanhempia sairastuu tai kuolee aikaisemmin. En pidä mitenkään hyvänä Harlininkaan naisjuttua. Kyllä se aika paljon sanelee tuo ikä, koska toinen on ihan eri aikakauden ihminen kuin toinen. En haluaisi, että vaimo/mies joutuu toimimaan omaishoitajanani. Luulenpa, ettei monikaan 20-vuotias ala heilastamaan lähemmäs 50-vuotiaan kanssa muuten kuin, jos ajattelee, että tällä on rahaa tai saa siitä kuuluisuutta.

Vierailija
312/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tykkää tuommosesta, että jätetään itse valittu oma perhe ja sit aletaan toisen kanssa. En äänestäkään Rehniä. Äänestänkin Halla-ahoa koska se vaikuttaa fiksummalta poliittisesti kuitenkin vaikka senkään yksityiselämä ei ole kaikkein siistein.

Siis onko parempi, että ei jätetä itse valittua omaa perhettä, mutta aletaan silti toisen kanssa. ja salaillaan suhdetta ja siitä syntynyttä lasta vuosikausia? 

Vierailija
313/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei todellakaan ole. On kahden naisen kanssa samaan aikaan. Hankkii toisen kanssa vielä sitten lapsenkin ja jatkaa entistä liittoaan.

314/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavisto on ollut viime aikoina vaisu. On kuin hän olisi menettänyt palonsa ja uskonsa, jotenkin hän ei tunnu olevan koko sydämellään mukana kisassa. Stubb aloitti kampanjointinsa hyvin ja oli muutamissa paneeleissa vakuuttava, mutta on tullut myös muutamia huonoja kommentteja. Hänen heikkoutensa on se, että välillä hän innostuu liikaa ja puhuu harkitsemattomasti. Hän on selvästi perehtynyt ulkopolitiikkaan enemmän pääministerikautensa jälkeen ja se näkyy, mutta silti aika ajoin pintaan tuppaavat hänen entiset heikkoutensa, eli tietynlainen putkinäköisyys ja liika innostuminen, joka johtaa harkitsemattomiin lausuntoihin, joilla voi olla ulkopolitiikassa huonoja seurauksia.

Uskon, että Rehn olisi kokenein, vakain ja turvallisin vaihtoehto. Hän ei ole niin vanha kuin miltä näyttää, kun tukka on harmaantunut. Rehn on myös toiminut ehkä korkeimmissa ulkopoliittisissa tehtävissä mitä suomalainen on ikinä toiminut, kun hän oli EU-komission ja ns. "troikan" jäsen Kreikan talouskriisin aikaan. Hänellä on realistinen käsitys siitä, miten ulkopolitiikka toimii.

Halla-ahokin varmaan selviytyisi pressana ihan hyvin, mutta hänellä lienee liikaa vastustajia voidakseen tulla koko kansan presidentiksi. Ehkä hän on ihan hyvällä paikalla eduskunnan puhemiehenä juuri nyt. Urpilaisen, Anderssonin ym. mahdollisuuksiin en usko. Aaltola on satusetä, jolla ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia päästä toiselle kierrokselle. Sanoisin, että luultavasti äänestän Rehniä. Hän olisi varmaankin aika samanlainen kuin Niinistökin: hoitaa hommat vähäeleisesti eikä tee mitään typeriä irtiottoja.

Vierailija
315/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa Ehdokkaat vs. Google. Siinä parhaan kuvan itsestään antoi jälleen kerran Haavisto.

Aika outoa, miten avoimesti Haaviston ja Stubbin masinoijat palstalla tekevät "ilmiselviä" toimia, yrittävät nyhjästä tyhjästä. Se on vain niin läpinäkyvää, että palstan vauva-äiditkin näkevät sen läpi.

Ei sille nyt vaan voi mitään, että näiden rinnalla on niin erinomainen ehdokas, josta saa hakemalla hakea minkäänlaista virhettä, joka nousisi merkittäväksi. Henkilö, josta ei ole perinteisesti saanut otetta niin Kremlit, vassarit ja muut populistit. Koska tämä henkilö on itsenäinen. 

Ruvetaanko juttelemaan erityisavustajan kanssa ylitetyistä profession hoitoon liittyvistä eettisistä rajoista (Haavisto?). Vai ryhdytäänkö juttelemaan "pohjoismainen yhteistyö on p*aa" tai "sori siitä" -tyylisistä lausunnoista (Stubb)?

Vierailija
316/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan sateenkaarimarssit loppuu

Vierailija
317/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskottikeisari kirjoitti:

Haavisto on ollut viime aikoina vaisu. On kuin hän olisi menettänyt palonsa ja uskonsa, jotenkin hän ei tunnu olevan koko sydämellään mukana kisassa. Stubb aloitti kampanjointinsa hyvin ja oli muutamissa paneeleissa vakuuttava, mutta on tullut myös muutamia huonoja kommentteja. Hänen heikkoutensa on se, että välillä hän innostuu liikaa ja puhuu harkitsemattomasti. Hän on selvästi perehtynyt ulkopolitiikkaan enemmän pääministerikautensa jälkeen ja se näkyy, mutta silti aika ajoin pintaan tuppaavat hänen entiset heikkoutensa, eli tietynlainen putkinäköisyys ja liika innostuminen, joka johtaa harkitsemattomiin lausuntoihin, joilla voi olla ulkopolitiikassa huonoja seurauksia.

Uskon, että Rehn olisi kokenein, vakain ja turvallisin vaihtoehto. Hän ei ole niin vanha kuin miltä näyttää, kun tukka on harmaantunut. Rehn on myös toiminut ehkä korkeimmissa ulkopoliittisissa tehtävissä mitä suomalainen on ikinä toiminut, kun hän oli EU-komission

Erinomainen analyysi kaikista kandidaateista. Yhdyn tähän täysin. 

Vierailija
318/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuolla, mutta todennäköisesti vanhempia sairastuu tai kuolee aikaisemmin. En pidä mitenkään hyvänä Harlininkaan naisjuttua. Kyllä se aika paljon sanelee tuo ikä, koska toinen on ihan eri aikakauden ihminen kuin toinen. En haluaisi, että vaimo/mies joutuu toimimaan omaishoitajanani. Luulenpa, ettei monikaan 20-vuotias ala heilastamaan lähemmäs 50-vuotiaan kanssa muuten kuin, jos ajattele

Eiköhän presidentin eläkkeellä pystytä palkkaamaan hoitoapua, ettei puolison tarvitse olla 24/7 omaishoitajana ;)

Vierailija
319/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuolla, mutta todennäköisesti vanhempia sairastuu tai kuolee aikaisemmin. En pidä mitenkään hyvänä Harlininkaan naisjuttua. Kyllä se aika paljon sanelee tuo ikä, koska toinen on ihan eri aikakauden ihminen kuin toinen. En haluaisi, että vaimo/mies joutuu toimimaan omaishoitajanani. Luulenpa, ettei monikaan 20-vuotias ala heilastamaan lä

Toki, mutta onhan siinä huoli mukana, vaikka olisi hoitaja yms.

Vierailija
320/619 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Päivi Lipposen mukaan heillä on hyvin vähän enää mitään yhteistä, koska Paavo on niin hauras.