Autojen rengasäänet kaupungissa
Täällä ok-alueella olen huomannut, että joistain autoista ei lähde juuri mitään rengasääntä ja joistain lähtee sellainen todella ärsyttävä "repivä" ääni. Miten kesärenkaissa voi olla noin isoja eroja? Sähköautojen ekorenkaat (esim. Turanza) ovat varmaan yleisesti aika hiljaisia?
Kommentit (42)
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Turanza on renkaista paskimpia, kuluu silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Turanza on renkaista paskimpia, kuluu silmissä.
Eikä kulu. Niissä on matala urasyvyys jo uutena.
Jos et kestä ääniä, muuta sivummalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos et kestä ääniä, muuta sivummalle.
Osaatko lukea? Ei ollut kyse äänien kestämisestä vaan siitä miksi äänet ovat niin erilaisia.
nastarenkaista lähtee rapisevan repivä ääni.
Uudet renkaat ovat hiljaisempia kuin kovettuneet vanhat koppurat.
Vierailija kirjoitti:
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Lienee hänen jatkonsa: "ne on niin painavia ja niissä on usein leveät matalaprofiilirenkaat". Vai keksiiköhän jotain oikeasti uutta? Vähän jännittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kestä ääniä, muuta sivummalle.
Osaatko lukea? Ei ollut kyse äänien kestämisestä vaan siitä miksi äänet ovat niin erilaisia.
Mitä matalampi rengasprofiili, sitä kovempi ääni.
Mitä kovempi rengaspaine, sitä kovempi ääni.
Mitä kovempi kumiseos, sitä kovempi ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Lienee hänen jatkonsa: "ne on niin painavia ja niissä on usein leveät matalaprofiilirenkaat". Vai keksiiköhän jotain oikeasti uutta? Vähän jännittää.
Veikkaan "liian suuret sähkömoottorien tehot ja väännöt tuottavat enemmän ääntä"
Elokuva renkaat on parhaimpia, vinkuu jopa soralla.
Vierailija kirjoitti:
nastarenkaista lähtee rapisevan repivä ääni.
Uudet renkaat ovat hiljaisempia kuin kovettuneet vanhat koppurat.
Ei tarkoitettu nastarenkaita tässä. Sen kyllä erottaa selvästi.
Keväällä asfaltti on karhea ja kulunut uralle. Nykyautoissa leveät renkaat ja niistä lähtee kovempi ääni kuin kapeista renkaista. Myös lämpötila vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä asfaltti on karhea ja kulunut uralle. Nykyautoissa leveät renkaat ja niistä lähtee kovempi ääni kuin kapeista renkaista. Myös lämpötila vaikuttaa.
Ei kai se asfalttii siitä mihinkään kesän aikana itsestään parane?
Suomessa on vuosi vuodelta paskemmat tiet. Korjausvelka kasvaa koko ajan. Meidän motaritkin alkaa olla kuvottavia perunapeltoja, saatikka mitkään sivukujat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Lienee hänen jatkonsa: "ne on niin painavia ja niissä on usein leveät matalaprofiilirenkaat". Vai keksiiköhän jotain oikeasti uutta? Vähän jännittää.
Olen aika usein koiran kanssa lenkillä, kun yksi S-Tesla ajaa töihin. Sen tuottama melu on aivan samalla tasolla kuin ohi ajavien polttisautojenkin, muuta ei oikeastaan kuulu kuin rengasmelu.. Sisältähän sellainen on toki hiljainen. Neljänkympin alue.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vuosi vuodelta paskemmat tiet. Korjausvelka kasvaa koko ajan. Meidän motaritkin alkaa olla kuvottavia perunapeltoja, saatikka mitkään sivukujat.
Kyllä, mutta sivukujillakin joku auto on selvästi hiljaisempi kuin joku toinen. Katu on kaikille sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Lienee hänen jatkonsa: "ne on niin painavia ja niissä on usein leveät matalaprofiilirenkaat". Vai keksiiköhän jotain oikeasti uutta? Vähän jännittää.
Olen aika usein koiran kanssa lenkillä, kun yksi S-Tesla ajaa töihin. Sen tuottama melu on aivan samalla tasolla kuin ohi ajavien polttisautojenkin, muuta ei oikeastaan kuulu kuin rengasmelu.. Sisältähän sellainen on toki hiljainen. Neljänkympin alue.
Model S on mielestäni jopa erittäin meluisa. Se on iso ja painava auto ja todennäköisesti jotkut isot matalaprofiiliset alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keväällä asfaltti on karhea ja kulunut uralle. Nykyautoissa leveät renkaat ja niistä lähtee kovempi ääni kuin kapeista renkaista. Myös lämpötila vaikuttaa.
Ei kai se asfalttii siitä mihinkään kesän aikana itsestään parane?
Ei itsestään mutta autojen renkaat helteessä tietä tasoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan popcornit ja seuraan miten Teppo kehittää tästä sähköautojen haukkumisketjun.
Lienee hänen jatkonsa: "ne on niin painavia ja niissä on usein leveät matalaprofiilirenkaat". Vai keksiiköhän jotain oikeasti uutta? Vähän jännittää.
Olen aika usein koiran kanssa lenkillä, kun yksi S-Tesla ajaa töihin. Sen tuottama melu on aivan samalla tasolla kuin ohi ajavien polttisautojenkin, muuta ei oikeastaan kuulu kuin rengasmelu.. Sisältähän sellainen on toki hiljainen. Neljänkympin alue.
Model S on mielestäni jopa erittäin meluisa. Se on iso ja painava auto ja todennäköisesti jotkut isot matalaprofiiliset alla.
Bingo!
Se on myös jännä, että monesta rekasta tuntuu lähtevän vähemmän rengasääntä kuin henkilöautosta.