Tapailukumppani on jo kyllästynyt seksiimme (minun arkuudestani johtuva vaisu seksi)
Arvostan rehellisyyttä suuresti ja olen iloinen, että mies otti asian puheeksi, varsinkin kun olinkin ihmetellyt miksi seksi on vähentynyt koko ajan ja nopeasti.
Olen itse hyvin varautunut ja arka sängyssä, olen ollut koko 40-vuotisen elämäni ajan, tai siis siitä lähtien kun seksielämän aloitin. Olemme tavallaan puhuneetkin arkuudestani minun aloitteestani, mutta lähinnä mies kerta kaikkiaan aistii arkuuteni makuuhuoneessa.
Mies näyttää kokevan, että hänen täytyy varoa kanssani. Minä taas toivoisin, ettei hän imisi minun energioitani ja lässähtäisi, vaan olisi määrätietoinen, jolloin minä päin vastoin imisin hänen energiaansa.
Kysynkin mielipiteitä ja ajatuksia: olemmeko yksinkertaisesti seksuaalisesti epäyhteensopivia, vai onko tälle tilanteelle tehtävissä jotain? Keskustelua on jo kokeiltu, eikä se seksiä parantanut.
Onko joku päässyt arkuudesta eroon vaikkapa suhteen edetessä ja ajan kuluessa? Vai onko tähän jotain konkreettisempia keinoja?
Kannattaako jäädä ikään kuin odottelemaan että klikkaa, vai onko teillä kokemusta siitä, että jos seksi on alussa syystä tai toisesta vaisua, niin se on sitä aina?
Paljon kiitoksia kaikista vastauksista.
Kommentit (601)
toivo siintää rinnassa kun lulee AIKUISTEN naisten seksikommentteja tässä ketjussa.
ettei kaikki olekkaan mätää ja ruosteista
tv ennen toivonsa menettänyt, nykyään opportunisti
Näkisin näin miehenä että seksiä voi olla vain seksinkin vuoksi mutta rakasteluun tarvitaan myös tunneyhtehteys kumppaniin. Jos olet oikeasti rakastunut ja pidät kumppaniasi maailman parhaana miehenä, haluat kumppaniasi niin löydätte kyllä yhteisen sävelen. Joko keskustelujen tai kokeilujen kautta
Jos et ole rakastunut tai kumppani ei muuten vain ole mielestäsi viehättävä niin en usko että mitkään temput auttavat kovin kauaa
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä useimmat naiset haluavat miehen olevan myös sopivalla tavalla dominoiva aka miehekkään maskuliininen myös elämän muilla osa-alueilla. "
Sopivalla tavalla tarkoittaa juuri sitä että eri tavoilla eri elämän osa-alueilla. Ei siis sitä samaa joka paikassa.
Ja ihan samaa kyllä odottavat miehet naisilta. Juuri sopivaa naisellisuutta eri paikoissa. Erilaista sängyssä kuin keittiössä. Tuskin kukaan mies kaipaa keittiöön tai lastenhoitoon passiivisen avutonta naista vaan pystyvää ja aikaansaavaa kodin hengetärtä. Eli ihan eri puolta naisellisuudesta.
Ja olen katsonut Ensitreffit alttarilla ja onhan se parhaiten yhteensopivan parin mieskin lopulta aika tossukka ja nainen vähän dominoivampi ja silti toimii ihan hyvin.
Eli ollaan siis samaa mieltä. Naiset haluavat enemmän tai vähemmän maskuliinisen ja dominoivan miehen. Miehet taas haluavat enemmän tai vähemmän naisellisen ja feminiinisesti käyttäytyvä naisen. Nämä ominaisuudet puolestaan limittyvät elämän eri osa-alueilla riippuen kontekstisidonnaisuudesta, mutta päälinjat ovat pysyviä.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta pöydällä saa minut ottaa milloin vaan, lupaan 100% etten ala sanomaan etten ole valmis. Eipä kukaan mies noin tee, vain fantasiaa. Seuraavassa suhteessa sanon että saa ottaa milloin vaan eikä tarvitse arastella."
Yksi idea on etsiä miestä, joka tietää mitä on "freeuse" ja joka on sellaisesta kiinnostunut. Olisitte potentiaalisesti hyvinkin sopiva pari, mitä tulee seksuaaliseen dynamiikkaan. On olemassa miehiä, jotka eivät toivo naiselta niinkään aktiivisuutta vaan valmiutta.
En tiennyt että tälle on nimikin? Tai nimitys. Monet miehet harmistuu kun en tee aloitetta mutta olen kyllä aina valmis seksiin.
"No eikö noiden kinkyjen kannattaisi etsiä kumppania ihan omista porukoistaan, jos se kinkyily on niin tärkeää? "
En minä ainakaan suostuisi altistamaan itseäni tässäkin ketjussa esiin tulleille kommenteille, ennen kuin voin luottaa toiseen ja tiedän, millainen perustason seksuaalinen kemiamme on. Minulle on täysin okei, jos toinen ei ole kiinnostunut samoista asioista kuin minä, ja suhteen saa myös kernaasti lopettaa sen vuoksi. Mutta minun täytyy tuntea toinen niin hyvin, että olen vakuuttunut hänen herkkyydestään ja hienotunteisuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikean henkilön kanssa, seksi ei ole vaisua. Väärän henkilön kanssa taas on. Ilmeisesti teillä ei ole tarpeeksi vahvaa vetovoimaa ja tunteita.
Tämä pitää paikkaansa vain, jos molemmat osapuolet ovat vaniljaseksistä/lähetyssaarnaajasta kiinnostuneita. Mutta mikäli yksi osapuolista sattuukin vaikka olemaan kiinnostunut kinky-touhuista, niin homma ei olekaan enää niin yksinkertainen ja vain kemioista kiinni. Been there done that.
No eikö noiden kinkyjen kannattaisi etsiä kumppania ihan omista porukoistaan, jos se kinkyily on niin tärkeää?
Kyllä tinderissä löytyy kaikenlaisia ihmisiä, vaniljaa sekä kinkyä. Ei kaikki kinkyt hengaa missään skenessä. Itsehän otan omat taipumukseni tutustumisen alkuvaiheessa esiin ja kerron suoraan mitkä jutut minua kiinnostaa. Nainen saa sitten tehdä sen perusteella omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin näin miehenä että seksiä voi olla vain seksinkin vuoksi mutta rakasteluun tarvitaan myös tunneyhtehteys kumppaniin. Jos olet oikeasti rakastunut ja pidät kumppaniasi maailman parhaana miehenä, haluat kumppaniasi niin löydätte kyllä yhteisen sävelen. Joko keskustelujen tai kokeilujen kautta
Jos et ole rakastunut tai kumppani ei muuten vain ole mielestäsi viehättävä niin en usko että mitkään temput auttavat kovin kauaa
Hankalaksihan tilanne muuttuu nimenomaan siinä vaiheessa, kun olet oikeasti rakastunut ihmiseen, joka ei pysty antamaan sinulle niitä asioita, joita seksiltä tarvitset, ja seksi muiden kanssa on pois laskuista. Sitten puhutaan jo todellisesta kriisin paikasta. Tapailun päättäminen parin kuukauden jälkeen on pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan maskuliinisen miehen sekä sänkyyn että muihin asioihin. Mutta ei näitä tunnu löytyvän ainakaan Suomesta tämmöisiä miehiä. Jos on muuten maskuliininen niin sitten sängyssä pylly pystyssä odottaa mekko päällä ja kissankorvat päässä että saa sträppäriä.
Huoh kun päällepäin ei näy
Voit lähettää kiitokset kaikille feministiäideille, jotka ovat poikansa kasvattaneet sukupuolineutraalisuus ohjenuoranaan. Bonuksena vielä kiitokset yhteiskunnalle ja median kautta tapahtuneelle feministien masinoimalle propagandalle, minkä kautta miehet on kuohittu täysin pallittomiksi soijapojiksi
Entä mikä onkaan poikien isien osuus poikiensa kasvatuksessa?
Missä he ovat? Huhuu?
Ehkä nämä naiset mieltyivät niihin maskuliinisiin miehiin, jotka eivät juurikaan lastenhoidosta piitanneet. Mutta sitten nämä naiset halusivat kasvattaa omat lapsensa eri tavalla, modernisti ja sukupuolisensitiivisesti. Tuloksena sitten epäseksikkäitä miehiä, jotka eivät kelpaa nykynaisille, mutta jos kelpaisivat, niin osallistuisivat aktiivisesti lastenhoitoon.
Kakkua ei useinkaan voi syödä ja säästää samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei sitä arkuutta sinusta voi poistaa. Kyllä sinun pitää tehdä se ihan itse.
Aloita vaikka miettimällä mikä sinua oikein pidättelee.
Olen miettinyt ja pohtinut, mutta en silti tiedä vastausta. Seksuaaliterapeutti lienee oikea osoite.
ap
Voi v, ttu. Ja yhteiskunnan ko pitäisi maksaa terapiasi. Niinkuin ei tärkeämpää olisi.
Mistä niin päättelit ettei ap sitä itse voisi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan maskuliinisen miehen sekä sänkyyn että muihin asioihin. Mutta ei näitä tunnu löytyvän ainakaan Suomesta tämmöisiä miehiä. Jos on muuten maskuliininen niin sitten sängyssä pylly pystyssä odottaa mekko päällä ja kissankorvat päässä että saa sträppäriä.
Huoh kun päällepäin ei näy
Voit lähettää kiitokset kaikille feministiäideille, jotka ovat poikansa kasvattaneet sukupuolineutraalisuus ohjenuoranaan. Bonuksena vielä kiitokset yhteiskunnalle ja median kautta tapahtuneelle feministien masinoimalle propagandalle, minkä kautta miehet on kuohittu täysin pallittomiksi soijapojiksi
Entä mikä onkaan poikien isien osuus poikiensa kasvatuksessa?
Missä he ovat? Huhuu?
Ehkä nämä naiset m
Hoitaminen ja kasvatus on kaksi eri asiaa. Vaikka mies ei HOITAISI lastaan, kasvatusvastuu on silti olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikään ei ole kiihottavampaa kuin mies joka heittää mekon pyllyn yli ja ottaa keittiön pöydällä pikaisesti aamuauringon paistaessa kasvoihin. "
No onhan noi kivoja fantasian tasolla. Siinä arjessa se menee sitten niin että kun menet sen naisen taakse ja otat kiinni niin sieltä tulee vain "no ei NYT! Etkö tajua että ei nyt tee mieli. Pitää silloin kun minä olen valmis"
Ja näin.
Mutta annas olla kun nainen haluaisi extempore seksiä, niin mikäli mies sanookin "ei nyt, ei tee mieli", niin nainen tiuskaisee "mitä, oletko sä joku vatun tuhkamuna? vai onko sulla joku toinen nainen?" Miehen näet pitää olla aina valmis ja heppi tanassa, jos nainen vähääkään ilmaisee omaa haluaan seksiin.
Olet valinnut tuollaisia naisia. En ole koskaan käyttäytynyt noin eikä moni muukaan n
Ehkä näin. Ehkäpä myös parisuhdeväkivaltaa kokeneet naiset ovat valinneet sellaisia miehiä. Syyllinen tässäkin löytyy siis peilistä, eikö? Vai onko taas ihan eri asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi seksiä tapailukumppanin kanssa? Ei se ole sellainen luonnonvara, jota kannattaa kaikille jakaa. Rakastuminen ja rakkaus antavat seksiin sitä ytyä, mitä siinä pitäisi olla.
Jos on yhdentekevä suhde, ei seksiltäkään voi enempää odottaa.
Jakaa? Apua miten rajoittuneesti jotkut ajattelevat seksin.
Mielestäni sen ei tarvitse olla niin vakavaa. Voi pitää hauskaa vaikka ei olisi seurustelukumppani. Kunhan on luotettava ihminen, joka kunnioittaa sinua.N41
Kannattaa tosiaan olla tarkka siitä, että kumppani kunnioittaa sinua. Itseäni ei kunnioittanut edes seurustelukumppani. Kiitos hänen ei tee enää seksiä mieli yhdenkään miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaksihan tilanne muuttuu nimenomaan siinä vaiheessa, kun olet oikeasti rakastunut ihmiseen, joka ei pysty antamaan sinulle niitä asioita, joita seksiltä tarvitset, ja seksi muiden kanssa on pois laskuista. Sitten puhutaan jo todellisesta kriisin paikasta. Tapailun päättäminen parin kuukauden jälkeen on pientä.
Niin tai jos on vuosia ollut yhdessä ja toisesta tulee seksin suhteen täysin erilainen ja sitä myöten eivät tarpeet enää kohtaa. Koska ihmiset muuttuvat. Lopetin suhteen koska mies halusi seksuaalisesti asioita joihin en pystynyt ja olimme ihan naimisissa sekä vuosia yhdessä. Yksi vaihtoehto olisi ollut vapaa suhde että hän olisi saanut toteuttaa tätä mieltymystään siten, mutta minua satutti ajatus siitä että mies harrastaa seksiä muiden kanssa. Ero oli ainoa vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikään ei ole kiihottavampaa kuin mies joka heittää mekon pyllyn yli ja ottaa keittiön pöydällä pikaisesti aamuauringon paistaessa kasvoihin. "
No onhan noi kivoja fantasian tasolla. Siinä arjessa se menee sitten niin että kun menet sen naisen taakse ja otat kiinni niin sieltä tulee vain "no ei NYT! Etkö tajua että ei nyt tee mieli. Pitää silloin kun minä olen valmis"
Ja näin.
Mutta annas olla kun nainen haluaisi extempore seksiä, niin mikäli mies sanookin "ei nyt, ei tee mieli", niin nainen tiuskaisee "mitä, oletko sä joku vatun tuhkamuna? vai onko sulla joku toinen nainen?" Miehen näet pitää olla aina valmis ja heppi tanassa, jos nainen vähääkään ilmaisee omaa haluaan seksiin.
Olet valinnut tuollaisia naisia. En
Muista myös seuraavassa suhteessasi heti alussa mainita, ettei sinun tee ikinä mieli. Miehesi varmaan arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuvat menevät asiat vähän sekaisin. Kyllä minäkin kiihotun nopeasti viehättävän naisen seurassa. Mutta jos tämä nainen ei ole kiinnostunut samanlaisesta seksistä kuin minä, ei hän koskaan tule kelpaamaan minulle monogaamiseen parisuhteeseen. Ei hyvän seksuaalisen yhteensopivuuden mitta ole kiihottuminen vaan se, voiko toisen kanssa saavuttaa niitä kokemuksia, joita nautinnollisesta seksistä etsii.
Mitä ihmeen kommervenkkejä sinä oikein tarvit jos normaali paneminen ei riitä?
Minä taas naisena en halua panemista vaan seksiä, jossa kohdataan, on se sitten intohimoista nussimista tai rauhallisempaa rakastelua.
Miten muuten paneminen ja nussiminen eroaa toisistaan?
Miksi mies vetää herneet nenäänsä jos nainen sanoo ettei häntä paneta ikinä? Eihän se liity mieheen millään tavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa tuntuvat menevät asiat vähän sekaisin. Kyllä minäkin kiihotun nopeasti viehättävän naisen seurassa. Mutta jos tämä nainen ei ole kiinnostunut samanlaisesta seksistä kuin minä, ei hän koskaan tule kelpaamaan minulle monogaamiseen parisuhteeseen. Ei hyvän seksuaalisen yhteensopivuuden mitta ole kiihottuminen vaan se, voiko toisen kanssa saavuttaa niitä kokemuksia, joita nautinnollisesta seksistä etsii.
Mitä ihmeen kommervenkkejä sinä oikein tarvit jos normaali paneminen ei riitä?
Minä taas naisena en halua panemista vaan seksiä, jossa kohdataan, on se sitten intohimoista nussimista tai rauhallisempaa rakastelua.
teinit panee ja aikuiset nussii tai nussii kiihkeenä tunnehuuruissa eli rakastelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin.
Olet valinnut tuollaisia naisia. En
Ehkä näin. Ehkäpä myös parisuhdeväkivaltaa kokeneet naiset ovat valinneet sellaisia miehiä. Syyllinen tässäkin löytyy siis peilistä, eikö? Vai onko taas ihan eri asia?
Sekä että. Olen nainen, joka on ollut kahdessa väkivaltaisessa suhteessa. Väkivalta on täysin miehen vastuulla, miehen valinta myös omallani. Ensimmäisessä olin nuori ja tietämätön. Toisessa olin vanhempi, mutta mies aloitti väkivallan jo sillä, että esitti olevansa ihan muuta kuin oikeasti on. Olen hankkinut valtavan määrän tietoa ja tehnyt henkistä kasvua, että tekisin kaikkeni, etten päädy enää kolmatta kertaa samaan. Lisäksi olen opetellut ymmärtämään, mikä suhteessa on ok ja mikä ei ja miten voi laittaa omia rajoja ja puolustaa niitä.
Mä olen aina ollut pidättyväinen alkuun uuden kumppanin kanssa , mutta kun alkaa tutustua paremmin ja luottaa toiseen niin osaan heittäytyä ja nauttia kyllä . Minulle ei sovi satunnaiset kumppanit ollenkaan. Mulle sopii parhaiten maskuliininen , paikkansa tietävä mies joka osaa ottaa naisen , mutta on helposti syttyvä jos itse ehdotan seksiä . Nykyinen mies tietää mistä tykkään , niin ei ikinä tarvitse sanoa ei .
Jakaa? Apua miten rajoittuneesti jotkut ajattelevat seksin.
Mielestäni sen ei tarvitse olla niin vakavaa. Voi pitää hauskaa vaikka ei olisi seurustelukumppani. Kunhan on luotettava ihminen, joka kunnioittaa sinua.
N41