Mikä on sitä terveellistä ruokaa, johon ihan kaikilla tulisi olla varaa?
Kommentit (188)
Tässä ketjussa näkyy myös hyvin negatiivinen asenne kasvisruokaa kohtaan. Annoin paljon rahaa säästäviä vinkkejä (hyvin halpoja) terveelliseen vegaaniseen ruokavalioon, mutta sain lähes pelkkiä alapeukkuja.
Ymmärrättekö, että esim. hoikkana pysyvät kuninkaalliset ja muut superjulkkikset syövät hyvin niukasti ja usein juuri kasvisruokaa?
Kasvisruoka auttaa moniin sairauksiin, kuten sydän- ja verisuonitaudit sekä kihti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näkyy myös hyvin negatiivinen asenne kasvisruokaa kohtaan. Annoin paljon rahaa säästäviä vinkkejä (hyvin halpoja) terveelliseen vegaaniseen ruokavalioon, mutta sain lähes pelkkiä alapeukkuja.
Ymmärrättekö, että esim. hoikkana pysyvät kuninkaalliset ja muut superjulkkikset syövät hyvin niukasti ja usein juuri kasvisruokaa?
Terveellinen ja vegaaninen ei ole sama asia. Ihminen on sekasyöjä ja kyllä kasvikset kuuluvat terveeseen syömiseen, mutta ei ainoaksi ravinnoksi.
Hoikkana pysyy ihan helposti myös sekaravinnolla ja niukasti syöminen on jopa helpompaa kuin pelkillä kasviksilla.
Noihin marjanpoimintakeskusteluihin voisin sanoa, että itselläni meni viime kesänä melkein 30 euroa rahaa hukkaan, kun täällä pääkaupunkiseudulla juuri matkustin julkisella liikenteellä mustikoita keräämään paikoista, joissa tiesin niitä olevan. Kaikki oli jo kerätty ennen minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole varaa. Hedelmät, tuoreet vihannekset, leipä, juusto ja vähärasvainen liha, kuten myös välipalat jäävät pois, jos tarpeeksi tiukille vetää. Kattilallinen puuroa / makaronia / hernekeittoa päivässä, tai paistetut perunat.
Tekosyitä tekosyitä.. Appelsiinit, kaali, perunat, porkkanat, lanttu, kokonainen liha jne. eivät paljoa maksa. Toki se vaatii vaivaa, että tekee itse ruoan. Sitä aikaa luulisi tosin olevan niillä joilla rahat on vähissä.
Ja saa muuten sitten terveellisempääkin ja oikeaa ruokaa kun tekee itse alusta asti vaikka juureksista ja lihaköntistä. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen sen terveellisen ruoan niin, että jos minulla olisi varaa, ostaisin marjoja, hedelmiä, vähärasvaisia tuotteita esim. juustoista, en aina sitä halvinta, rasvaisinta jauhelihaa vaan jotain parempaa. Ostaisin myös kalaa.
Nykyisin ostan aina halvinta, mitä löydän. Hedelmistä syödään vain halvimpia omenoita ja banaaneja, joskus mandariineja tai appelsiineja, kun saa edullisesti, mutta se on harvoin. Marjoja ei osteta koskaan. Mansikoita raaskin ostaa kesällä lapsille kerran. Salaattia, kurkkua, tomaattia jne. ei voi ostaa, salaatti on yleensä aina porkkanaraastetta. vaihtelu virkistäisi.
Minä ajattelen sen terveellisen ruoan niin, että jos minulla ei olisi varaa, keräisin marjoja kesällä ja pyytäisin omakotitaloasukkailta ylimääräisiä omenia (kaikilla
Kesäkurpitsa on lähinnä pelkkää vettä. Ei siitä saa minkäänlaista ravitsevaa ruokaa käymättä ensin kaupassa ostamassa sen ruoan siihen ympärille.
No se nyt sattuu olemaan faktaa, että monilla köyhillä on terveydellisiä ongelmia. Sehän on usein se köyhyyden syykin, työkyvyttömyys.
Mutta jostain syystä joidenkin mieltä ilmeisesti ylentää ajatella, että laiskoja ne vain ovat.