Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat, kenelle meinaatte testamentata perintönne?

Vierailija
10.12.2023 |

Tuttaville, sukulaisille vai hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (133)

101/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä ajatusta laittaa rahaa, jollekin järjestölle. Todennäköisesti oma suku tarvii sitä enemmän.

Paitsi jos ne on ulosotossa, silloin rahat menee hukkaan.

olen miettinyt että jos joku sisaruksen lapsi päätyy narkiksi tai ulosottoon, en jätä sellaiselle mitään.

sitten vaikka johonkin hyvään toimintaan, esim. oman paikkakunnan VPK tai eläintensuojelu. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
102/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sisarusten lapsille, mikäli en ehdi omia hankkia. Ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä ajatusta laittaa rahaa, jollekin järjestölle. Todennäköisesti oma suku tarvii sitä enemmän.

olen miettinyt että jos joku sisaruksen lapsi päätyy narkiksi tai ulosottoon, en jätä sellaiselle mitään.

sitten vaikka johonkin hyvään toimintaan, esim. oman paikkakunnan VPK tai eläintensuojelu. 

VPK on selkeää, eläinsuojelu ei.

Vierailija
104/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojelu tarkoittaa järjestöä, joka ei edes näe eläimiä, mutta maksaa isoja rahoja johtohenkilöilleen.

Vierailija
105/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakkaalle menee, siinäpähän suku saa ihmetellä ja miettiä pitikö olla niin ilkeitä😆

106/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinsuojelu tarkoittaa järjestöä, joka ei edes näe eläimiä, mutta maksaa isoja rahoja johtohenkilöilleen.

Täällä meidän kylällä on sellainen kissatalo joka tekee tosi hyvää työtä. Olen käynyt siellä monta kertaa. Lahjoitusvaroilla toimii, en tiedä saavatko myös kunnalta jotain. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
107/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hienompi tai arvostetumpi järjestö, niin sitä varmemmin mikään ei vaikuta mitään eläimille.

Vierailija
108/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hienompi tai arvostetumpi järjestö, niin sitä varmemmin mikään ei vaikuta mitään eläimille.

Kuinka niitä eläimiä voisi rahalla suojella? Taitaa olla epämiellyttävä kysymys.

Vierailija
109/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan kaiken ennen kuolemaani, ettei valtio tai kukaan saa mitään.

Vierailija
110/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niitä eläimiä voisi rahalla suojella? Taitaa ol

Rahalla voi ostaa asioita. Vai luuletko, että esimerkiksi löytöeläinkodin pyörittäminen on ilmaista? 

Vierailija
111/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa eikä sukuni hyväksy sitä. En ole kertonut, että meillä on keskinäinen testamentti, joten kun se aika koittaa suku ei saa senttiäkään. 

Vierailija
112/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso perii.

Entä jos puoliso menehtyy ensin? Ja kuka perii puolison?

Jos Matti ja Maija ovat avioliitossa ja Matti kuolee ensin, Maija perii hänet (ellei ole testamenttia). Kun Maija kuolee, Matin omaisuus siirtyy Matin suvulle ja Maijan omaisuuden perii perintökaaressa seuraava (ellei ole testamenttia). 

Mikäli Matilla on lapsia, niin lapset perii ja Maija jää nuolemaan näppejään.

Ketjun aiheena on lapsettomien perintö. Kannattaa lukea otsikko. 

Vierailija
113/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen joten tilastollisesti tässä on vielä aika paljon aikaa jäljellä, mutta koskaanhan ei voi tietää. Hoidin testamenttiasian kuntoon vasta viime vuonna, vaikka mietin sitä vuosia.

Eläinsuojeluyhdistykselle menee 10 000 euroa. Omistan mieheni kanssa puoliksi asunnon, jonka arvo on noin 600 000 euroa. Puoliskoni menee miehelleni, mutta testamentissa on toissijaismääräys, eli miehenikin kuoltua minun osuuteni menee sisareni pojalle. 

Asunnon lisäksi minulla on erilaisia sijoituksia, säästöjä yms. noin 230 000 euroa tälä hetkellä. Miehelläni on omaakin rahaa ihan riittävästi (enemmän kuin minulla) joten testamentissani määrätään että varoista 30 % saa sisareni, ja 70 % sisareni poika (sama joka perii osuuden asunnosta mieheni kuoltua). 

Sisarellani on kaksi muutakin poikaa mutta heille en jätä mitään (ja onneksi mikään lakiosaoikeus ei koske heitä). En halua millään tavalla tukea heidän elämäntapaansa Sisareni antakoon heille omasta osuudestaan jos haluaa, sitä en voi enkä haluakaan estää.

Jos nyt käy niin että mieheni kuolee ennen minua niin silloin muutan testamentin. Sen tehnyt lakimies sanoi että testamentti kannattaa muutenkin tarkistaa noin viiden vuoden välein ja päivittää tarvittaessa 

Vierailija
114/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuolison kanssa olemme tehneet keskinäiset testamentit. Omista sukulaisistani veljeni on jo pohtinut äitini kanssa keskustellessaan mitä hän tai lapsensa minulta perivätkään. Niin ei tule tapahtumaan koska emme ole lainkaan läheisiä. Paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle myös pieni summa. 

Vierailija
115/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen parisuhteessa samaa sukupuolta olevan kanssa eikä sukuni hyväksy sitä. En ole kertonut, että meillä on keskinäinen testamentti, joten kun se aika koittaa suku ei saa senttiäkään. 

Sama tilanne. Ihmiset jotka avoimesti halveksivat eivät tarvitse euroakaan. Emmekä ole enää vuosiin olleet tekemisissä. Sukulaiset ovat viimeinen taho perijöiksi.

Vierailija
116/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli elettyä niin, että tein jättiomaisuuden, mutta ei jäänyt aikaa lasten saamiseen... sitä se teettää, kun ottaa liikaa töitä kontolleen. Rahat lähtevät varmastikin Ukrainaan, jos ajankohtaista enää silloin, mutta muuten etsin vastuullisen ja luotettavan tahon, säätiö/järjestön tms. joka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia, sekä vähävaraisia perheitä

Eli ne menee Kankkulan kaivoon.  Jo nyt on säätiöitä ja järjestöjä ja tahoja, jotka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia, mutta silti ne lapset ja nuoret voi huonosti.  

Sillä ei mitään hyvinvointia lisätä eikä mitään tueta, että joku lapsiperhe tai köyhä yh saa kerran pari vuodessa jonkun maksusitoumuksen johonkin a' 40 euroa.  Tai lapsi pääsee jollekin leirille kerran elämässään.

Niitä tuen tarpeessa olevia on liikaa.  Ja siksi ne vähäiset tukemiset hukkuu massaan, mikään ei muutu.

Ainoa kunnon tukeminen olisi se, että testamenttaisi kaiken yhdelle oikeasti varattomalle perheelle tai yksinhuoltajalle.  Ja niin, että se todellakin nostaisi elintasoa, eikä vain jäisi siihen, että odotetaan seuraavaa tukitointa käsi ojossa.

Työkaverilleni kävi näin, että sai sukulaiseltaan kohtuuhyvän perinnön testamentilla.  Hänellä oli vaikea elämäntilanne nimenomaan rahallisesti.  Perinnöllään hän pystyi maksamaan asuntolainansa pois ja osti viimeinkin kunnon auton, ettei tarvinnut aina jännittää milloin sekin taas hajoaa ja miten sitten pääsee töihin.  Elämä ihan oikeasti helpottui.  Eikä lastenkaan tarvinnut pelkästään kirpputori vaatteissa kulkea, saivat viimeinkin ihan uusiakin vaatteita, kerrankin.  

Jos senkin rahan olisi joku järjestö saanut, se olisi hajonnut niin moneen osaan sitten lopulta, että ei olisi näkynyt missään.  Tai joku vammaisjärjestö (esim.) palkkaisi puoleksi vuodeksi puheterapeutin, ok. No, saisihan se ehkä työtön terapeutti siinä puoleksi vuodeksi työpaikan, eli häntä se varmasti eniten hyödyttäisi.  

117/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen joten tilastollisesti tässä on vielä aika paljon aikaa jäljellä, mutta koskaanhan ei voi tietää. Hoidin testamenttiasian kuntoon vasta viime vuonna, vaikka mietin sitä vuosia.

Eläinsuojeluyhdistykselle menee 10 000 euroa. Omistan mieheni kanssa puoliksi asunnon, jonka arvo on noin 600 000 euroa. Puoliskoni menee miehelleni, mutta testamentissa on toissijaismääräys, eli miehenikin kuoltua minun osuuteni menee sisareni pojalle. 

Asunnon lisäksi minulla on erilaisia sijoituksia, säästöjä yms. noin 230 000 euroa tälä hetkellä. Miehelläni on omaakin rahaa ihan riittävästi (enemmän kuin minulla) joten testamentissani määrätään että varoista 30 % saa sisareni, ja 70 % sisareni poika (sama joka perii osuuden asunnosta mieheni kuoltua). 

Sisarellani on kaksi muutakin poikaa mutta heille en jätä mitään (ja onneksi mikään lakiosaoikeus ei koske heitä). En halua millään tavalla tukea heidän eläm

Miksi et halua jättää mitään näille kahdelle muulle? Onko huumeet kuvioissa tms?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
118/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään syytä miksi sukulaiset perisivät. Joku randomi veljeni lapsi jota en edes tunne. Mielummin ystävät ja vaikka sitten paikallinen pieni eläinsuojeluyhdistys joka huolehtii löytöeläimistä myös kaupungissa. Kukaan siellä ei nosta palkkaa ja ahkerasti puurtavat asian eteen. Itekin olen toiminnassa mukana pienesti. Veljeni olen tavannut viimeksi parisen vuotta sitten ja sama koskee muutakin sukua. Ei siis perintöä sinne suuntaan.

Vierailija
119/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentti tehty Suomen Syöpäyhdistykselle, he huolehtivat myös hautauksesta.

Vierailija
120/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sitten vaikka johonkin hyvään toimintaan, esim. oman paikkakunnan VPK tai eläintensuojelu

Eihän ne hukkaan mene, jos ne menee ulosottoon. Silloinhan ne, joille tämä perijä on velkaa, saavat viimeinkin omansa pois.  Niinhän se kuuluukin mennä.

Jos ei ole maksanut vuokriaan ja vuokranantaja laittaa ne perintään, niin eikö ole ihan oikeus ja kohtuus, että hän saisi saatavansa vuokralaisen mahdollisesta perinnöstä?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä