Lapsettomat, kenelle meinaatte testamentata perintönne?
Tuttaville, sukulaisille vai hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliso perii.
Entä jos puoliso menehtyy ensin? Ja kuka perii puolison?
Tai molemmat kuolevat yhtäaikaa vaikka auto-onnettomuudessa, joten kannattaisi olla testamentti mitä heidän jälkeensä tapahtuu.
Eläinten ja metsien suojeluun muutama kymmenen tuhatta. Eli hyvään tarkoitukseen.
Käytän elämiseen tietenkin. En näe erityistä syytä istua kirstun päällä. Loput roposet menee mihin menee, lähisukulaiselle tai vaikka valtiolle. Vaikka karkkirahaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää sitä rahaa jo eläessä mutta myös pohtia minne ne ovat varannot menevät kun kuolee. Tutkikaa asioita.
Mitä väliä toisaalta minne menee?
Tottakai sillä on väliä. Jos esim. ei ole sisarusten lapsiin mitään kontaktia, eikä pahemmin sisaruksiinkaan, miksi heille jättäisi perintöä. Omat vanhemmat ovat kuolleet.
Testamenttaan hyväntekeväisyyteen, mutta pitäisi ensiksi tutustua järjestöihin ja vähän tietää, mitä niissä oikeasti tehdään, meneekö apu perille. Esim. jos käy jo nyt auttamassa eläinsuojeluyhdistyksessä, niin tietää, miten siellä asiat hoidetaan.
Kysyn uudestaan. Joo väliä on, mutta siis mitä väliä? Miksi perintö pitää o
Mä antaisin mennä sille lusmulle. Tekee mitä tekee rahoilla. Ehkä ryhdistäytyy tai sitten käyttää parhaaksi näkemällään tavalla.
Tuokin on parempi kuin antaa kissoille. Ainakin on annettu mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käyttää sitä rahaa jo eläessä mutta myös pohtia minne ne ovat varannot menevät kun kuolee. Tutkikaa asioita.
Mitä tutkittavaa siinä on? Perintökaari on hyvinkin yksiselitteisesti kirjattu lakiin.
No mitäpä jos ei ole vanhempia tai sisaruksia. Hyvin mahdollista, että ei halua jollekin kaukaisille sukulaiselle antaa.
Mulla on selvästikin antipatia kaikkia rahankerjuujärjestöjä kohtaan. Asia on melko selkeä kaikille vähänkin asioita seuranneille.
Rahat menee perintökaaren mukaan. Ostakoot vaikka kaljaa koko rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tutkittavaa siinä on? Perintökaari on hyvinkin yksiselitteisesti kirjattu lakiin.
No mitäpä jos ei ole vanhempia tai sisaruksia. Hyvin mahdollista, että ei halua jollekin kaukaisille sukulaiselle antaa.
Ei kai Suomessa kaukaiset sukulaiset edes peri eli serkut eivät enää peri. Se menee sitten vaan valtiolle ellei ole testamenttia.
Rahankerjuujärjestöille ei penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Setalle ja Oikeutta eläimille.
Oletko sinä ap aina rakastanut eläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä toisaalta minne menee?
Tottakai sillä on väliä. Jos esim. ei ole sisarusten lapsiin mitään kontaktia, eikä pahemmin sisaruksiinkaan, miksi heille jättäisi perintöä. Omat vanhemmat ovat kuolleet.
Testamenttaan hyväntekeväisyyteen, mutta pitäisi ensiksi tutustua järjestöihin ja vähän tietää, mitä niissä oikeasti tehdään, meneekö apu perille. Esim. jos käy jo nyt auttamassa eläinsuojeluyhdistyksessä, niin tietää, miten siellä asiat hoidetaan.
Kysyn uudestaan. Joo väliä on
Miksi joku lusmu on tärkeämpi kuin kissat. Lusmu voi hankkia elantonsa ihan itse mutta kissat ovat muista riippuvaisia selviytymään
En yhtään ymmärrä ajatusta laittaa rahaa, jollekin järjestölle. Todennäköisesti oma suku tarvii sitä enemmän.
Mielestäni ihminen on sisimmissään paha, jos ei ajattele oman sukunsa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni ihminen on sisimmissään paha, jos ei ajattele oman sukunsa ihmisiä.
Höpöhöpö. Entä jos koko suku on väärin kohdellut ja jopa väkivaltaa esiintynyt. Näistä ihmisistä pitäisi välittää vain koska veri yhdistää??
Testamentti on ollut olemassa jo vuosia, sisaruksilleni ja heidän lapsilleen, puolisot ovat rajattu pois.
Fiksuja tässä ketjussa puhuvat ne, jotka aikovat tuhlata omaisuutensa itseensä. Mitenkähän saisin läheisen ystävän 90+ v ymmärtämään saman. Hänellä ei ole perillisiä, puolisoa eikä muutakaan sukua, läheisin taitaa olla joku serkun kummin kaiman veljen poika, joka ei ole enää perintökaaressa. Ei hänellä suuria omaisuuksia ole, mutta velaton siisti asunto hyvällä paikalla ja jonkin verran säästöjä. Olen koittanut sanoa, että nyt olis hyvä hetki alkaa sijoittamaan itseensä. Hankkia apua kotiin, miettiä toisenlaista asumismuotoa, ehkä jotain palveluasuntoa tms, missä saisi asua omassa rauhassa, mutta apu olisi lähellä. Mutta jääräpää vaan haluaa säästää. Hänelle ei tuohon ikään ole selvinnyt, että mukaan sitä omaisuutta ei saa, kun aika jättää.
Itselläni on yksi rintaperillinen ja puoliso. Olen miettinyt, pitäisikö tehdä testamentti, jos jollain ihmeellä satun olemaan perheen viimeksi elossa oleva. Voisin ajatella testamenttaavani omaisuuteni luonnonsuojeluun, erityisesti soiden suojeluun, sillä suolla on minun hyvinvoinnilleni tärkeä merkitys.
Sisarusten lapsille menee kaikki.
🇺🇦🇮🇱
Olen raskaana hedelmöityshoidolla. Toivon mukaan testamenttaan syntyvälle lapselle.
Aiemmin ollessani pitkään lapseton mietin serkkujen lapsia vaihtoehtona.
Siskon lapsille on testamentti valmiina.