Seuraan käpytikan touhuja
Kova poika vipeltämään. Poukkoilee edestakaisin. Heittelee sammaleita ja käpyjä ympäriinsä, kaivaa nokallaan reikiä maahan ja heittelee taas jotain. Hauska weikko tuo!
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Käpy tikka
Käpytikka on tikkalintuihin kuuluva lintulaji. Käpy on käpy ja tikka on sellainen joka heitetään tikkatauluun.
Käpytikka - tikkataulu - käpytikkataulu
Vierailija kirjoitti:
Käpytikka - tikkataulu - käpytikkataulu
Joo joo, luovutan.
Ookko varma ettei ollut valko selkä tikka?
Mä askartelin kerran kauempaa ainakin hyvin oikean näköisen tikan ja mies laittoi sen talousrakennuksen räystään alle. Yksi tikka suuttui kauheasti, se varmaan viikon riiteli sen feikkitikan kanssa, kun se oli tullut hänen reviirilleen.
Lapset sai kerran lahjaksi sellaisen kirjan, josta painamalla kuuluu eri lintujen lauluja. Istuivat kuistilla ja nauroivat, kun joku lintu vastasi sen kirjan ääniin.
Vierailija kirjoitti:
Mä askartelin kerran kauempaa ainakin hyvin oikean näköisen tikan ja mies laittoi sen talousrakennuksen räystään alle. Yksi tikka suuttui kauheasti, se varmaan viikon riiteli sen feikkitikan kanssa, kun se oli tullut hänen reviirilleen.
: )
Vierailija kirjoitti:
Lapset sai kerran lahjaksi sellaisen kirjan, josta painamalla kuuluu eri lintujen lauluja. Istuivat kuistilla ja nauroivat, kun joku lintu vastasi sen kirjan ääniin.
; ))
Tosi ärsyttävä eläin. Paukuttaa keväisin puhelinpylvään päällä olevaa peltiä ja nyt nakuttelee linnunpönttöihin reikiä ja syö poikaset. Ammun heti kun ilmaantuu tontilleni.
Vierailija kirjoitti:
Tosi ärsyttävä eläin. Paukuttaa keväisin puhelinpylvään päällä olevaa peltiä ja nyt nakuttelee linnunpönttöihin reikiä ja syö poikaset. Ammun heti kun ilmaantuu tontilleni.
Varo, ettei hakkaa koloja sinun puupäähän !
Ennen uskottiin, että jos tikka hakkaa talon kulmalla, se tietää huonoa onnea. Äiti juoksi heittelemään tikkaa kivillä, sai sen häädetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä varpushaukka nappasi punatulkkukoristeen. Vähän matkaa lensi tulkku nokassaan kunnes sylkäisi sen pois.
Vierailija kirjoitti:
Ennen uskottiin, että jos tikka hakkaa talon kulmalla, se tietää huonoa onnea. Äiti juoksi heittelemään tikkaa kivillä, sai sen häädetyksi.
Palokärjestä näin uskomus. Jos tikka lentää edelläsi metsässä ääneti, on omainen kuolemassa. Onneksi vain uskomuksia ei totuuksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä varpushaukka nappasi punatulkkukoristeen. Vähän matkaa lensi tulkku nokassaan kunnes sylkäisi sen pois.
: )
Mun pihatikka on alkanut syömään maasta ja puiden oksilta. En tiedä onko se tullut vanhaksi ettei jaksa nakutella enää vai onko oppinut, että ötököitä saa helpomminkin pyydystettyä.
Käpy tikka