Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomat, kenelle meinaatte testamentata perintönne?

Vierailija
10.12.2023 |

Tuttaville, sukulaisille vai hyväntekeväisyyteen?

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hyväntekeväisyysjärjestöä saa isoimman osan, saavat jo nyt kuukausilahjoituksina. Loput jää sukulaisille.

Vierailija
42/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro, se onkin sitten yllätys kuka kutsutaan perunkirjoitukseen ja ketkä jää nuolemaan näppejään. Kyllä sen jo eläessä huomaa ketä kiinnostaa pelkkä raha ja kuka aidosti välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Käytön itse rahani. Jos kuolisin nuorena, olen tehnyt testamentin, jonka mukaan veljeni ja äitini saa sen mitä minulla sillä hetkellä on.

Eikö ne saisivat rahasi ilman testamenttiakin?

Ilman testamenttia vain vanhempi perisi. Veli sitten sen äidin, mutta sekä ajallisesti, verotuksellisesti että varmaan toteutumaltaan eri asia.

Vierailija
44/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen naimisissa, pieni osa miehelle, pieni osa siskontytölle ja -pojalle, ja loput hyväntekeväisyyteen. Tavoite on kyllä käyttää suurin osa itse ennen kuolemaa, mutten toki tiedä, milloin lähtö tulee. Eiköhän tästä talo jää joka tapauksessa kun jossain pitää asua. 

Vierailija
45/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viejä kirjoitti:

Venäjälle.

XOPO3O!

Vierailija
46/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En testamenttaa millekkään hullulle kiihkotaholle. Menköön perintökaaren mukaisesti. Toivottavasti joku hyötyy. Mielellään joku samaan puuhun kuuluva. Se on mun tahto.

Vierailija
47/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnalle todennäköisesti. Mutta siihen nyt on vielä aikaa. 

Vierailija
48/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setalle ja Oikeutta eläimille.

Vierailija
49/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurakunnalle todennäköisesti. Mutta siihen nyt on vielä aikaa. 

Ei välttämättä. Lähtö voi tulla hyvinkin pian. Ei kannata tuudittautua siihen, että kuolema tulee vasta vanhuksena. 

Vierailija
50/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on astutettu niin monta kertaa etten tiedä mitä muutakaan enää tekisin.

Vierailija
51/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso perii.

Vierailija
52/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastakaa lapset ry.Ja toivon että lapsilla todella olisi tulevaisuus, vaikka nykymaailmassa se vaikuttaa jotenkin toivottomalta.

Vierailija
53/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt testamentin jo 90-luvulla eläinsuojelujärjestölle.

Vierailija
54/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen koirien hyvinvointiin, joka on Suomessa retuperällä. Eutanasia on liian usein ehdotus hoidettavissa olevaan vaivaan. Jos joku eläinlääkäri haluaisi alkaa edistämään tämän epäkohdan parantamista mälläämättä rahaa turhuuksiin, voisin omaisuuteni testamentata tällaiseen. Tulisiko perustaajokin säätiö, en tiedä...Toivottavasti en kuole vielä ja on aikaa asiaa miettiä.

Vierailija
55/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Käytön itse rahani. Jos kuolisin nuorena, olen tehnyt testamentin, jonka mukaan veljeni ja äitini saa sen mitä minulla sillä hetkellä on.

Ilman testamenttia vain vanhempi perisi. Veli sitten sen äidin, mutta sekä ajallisesti, verotuksellisesti että varmaan toteutumaltaan eri asia.

Venäjäntrolli ei tunne Suomen perintökaarta.

Vierailija
56/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso perii.

Entä jos puoliso menehtyy ensin? Ja kuka perii puolison?

Vierailija
57/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Venäjäntrolli ei tunne Suomen perintökaarta.

Mitä kohtaa siitä et tunne? Tässä sinulle pätkä:

2  (20.4.2018/258)

Jollei perittävältä ole jäänyt rintaperillistä, saavat hänen vanhempansa kumpikin puolet perinnöstä.

Jos jompikumpi vanhemmista on kuollut, jakavat perittävän veljet ja sisaret hänen osansa. Kuolleen veljen tai sisaren sijaan tulevat hänen jälkeläisensä, ja joka haara saa yhtä suuren osan. Jollei veljiä tai sisaria taikka heidän jälkeläisiään ole, mutta jompikumpi perittävän vanhemmista elää, saa tämä koko perinnön.

Jos perittävältä on jäänyt veli- tai sisarpuolia, saavat he yhdessä täysiveljien ja -sisarien kanssa osansa siitä, mikä olisi tullut heidän vanhemmalleen. Jollei täysiveljiä tai -sisaria tahi heidän jälkeläisiään ole ja molemmat vanhemmat ovat kuolleet, saavat veli- ja sisarpuolet koko perinnön. Kuolleen veli- tai sisarpuolen sijaan tulevat hänen jälkeläisensä.

Vierailija
58/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni kaksi lasta ovat kummilapsiani, heille olen testamentannut kaiken. Jos he kuolevat ennen minua, omaisuus menee eläinsuojelulle.

Vierailija
59/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on, että senttiäkään ei mene kiihkoismeille. Mieluummin ihan kenelle tahansa sukulaiselle. Tehköön sitten rahalla ihan mitä tahansa. Ei se enää silloin minulle kuulu.

Vierailija
60/133 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoliso perii.

Entä jos puoliso menehtyy ensin? Ja kuka perii puolison?

Jos Matti ja Maija ovat avioliitossa ja Matti kuolee ensin, Maija perii hänet (ellei ole testamenttia). Kun Maija kuolee, Matin omaisuus siirtyy Matin suvulle ja Maijan omaisuuden perii perintökaaressa seuraava (ellei ole testamenttia). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi