Miten kieltäydytään kohteliaasti treffeistä?
Kommentit (196)
Minä aloin hermostuneesti nauraa ja liukenin paikalta kompastellen.
Ei varmaan ollut kovin kohteliasta, mutta rupean aina nauramaan epätoivoisesti, kun hermostun. Toivottavasti siitä kuitenkin kävi ilmi, ettei kyseessä ollut mikään pilkallinen nauru.
Kiitos mutta ei. En ole nyt kiinnostunut.
"Moni mies luulee, että "kaveripohjalla" tarkoittaa sitä, että nainen ei halua parisuhdetta eikä perheen perustamista, joten seksiä on harrastettava salaa ja väitettävä naisen lapsille/ystäville/sukulaisille, että ollaan vain kavereita. Miehet, milloin ymmärrätte tämän: Jos nainen nainen ehdottaa, että olette "kavereita", se tarkoittaa suomeksi sitä että nainen EI OLE KIINNOSTUNUT antamaan sinulle seksiä. Ei nyt eikä koskaan."
Osuvasti kirjoitettu kommentti! Olen joutunut monta kertaa ahdistavaan tilanteeseen kun ihan normaali kohtelias kanssakäyminen otetaan parittelukutsuna. En ole eläessäni flirttaillut ja uusiin ihmisiin tutustuessa mainitsen aina kyllä kysyttäessä, että minua ei kiinnosta seksi tai ylipäänsä seurustelu tippaakaan. Silti se tulee aina hirveänä yllätyksenä joillekin miehille, vaikka aiheesta olisi puhuttu ties kuinka monta kertaa.
Inhottavin tapaus oli kun oikeasti hyväksi ystäväksi luulemani mies paljasti, että olin koko ajan ollut hänelle pelkkä varasuunnitelma siltä varalta, ettei hän onnistuisikaan samaan eksäänsä takaisin. Erittäin mukavaa kuulla, että "ystävä" on esittänyt välittävänsä ja hengannut kanssani pelkkä p*llunkiilto silmissä. Mikä hemmetti siinä on, että "en halua seksiä tai seurustella miesten kanssa" kääntyy joidenkin päässä muotoon "mennään sänkyyn kun aika on sopiva"?
Kohteliain kieltäytyminen treffipyyntööni on tähänmennessä ollut: " Paskat ! Minhän en tuollaisen rutjakkeen kanssa lähde muuten kuin köysissä !"
Hieman pelottavaa, että aika moni liputtaa täällä avoimen itsekkyyden ja epäkohteliaisuuden nimeen. Kynnys pyytää toista treffeille on tavalliselle ihmiselle aika korkea. Tilanteeseen liittyy pelkoa, alemmuudentunnetta ja suuri pettymyksen riski. Normaalilla tunne-elämällä varustettu ihminen ymmärtää tämän, ja osaa kieltäytyä treffeiltä loukkaamatta kysyjää tarpeettomasti. Ei ole pakko nolata, olla tyly tai väheksyä kysyjää. Voi sanoa, että kutsu on imarteleva ("mukava kun kysyit"), mutta että tässä hetkessä / tilanteessa en voi ottaa kutsua vastaan. Jos kysyjä yrittää vielä "lähtisit nyt edes säälistä" -korttia, niin siihen voi sitten jo vastata yksinkertaisesti, että en nyt oikeasti halua.
Mulla on se tilanne että pitäisi rohkeasti vaan kysyä treffeille, tunteita on jo ihan älyttömästi, ei voi enää puhua ihastuksestakaan... jos hän ei halua jäisin ikuisesti pohtimaan miksi ei ja murehtimaan ja miettimään muuttaakohan joskus mielensä jos vastaa jonkun "ei kiitos".
Haluaisin kovasti tietää syyn, ja toivoisin että hän kertoisi sen ilman että joutuisin oman jatkoni vuoksi kysymään vielä että "selvä, saako kysyä miksi et halua?" Toivoisin vastaukseksi ihan rehellisyyttä, mutta kohteliaista sellaista. Esim "minä tapailen nyt toista naista, ei mitään henkilökohtaista sinua vastaan" "haluan olla villi ja vapaa ja en sitoutua yhteen" "olen kiinnostunut erityyppisistä naisista: bruneteista ja kun olet blondi/ tosi siroista tai tosi kurvikkaista ja kun olet siitä väliltä/ mikä se syy nyt onkaan/ mutta toivottavasti löydät etsimäsi ja hyvää jatkoa!"
Päinvastoin kun minua kysytään ulos tulee ihan luonnostaan kertoa syy, jotta se mies ei jää miettimään miksiköhän kieltäydyin, vastaan rehellisesti "kiitos kutsusta, mutta valitettavasti minulla on hyvin voimakkaita tunteita toista miestä kohtaan joka ei tiedä tunteistani, ja en voi mennä treffeille muiden kanssa siitä syystä ennenkun se kortti on katsottu, sydämeni on jo muualla. Voidaan tutustua ystävämielessä jos haluat, muuten hyvää jatkoa sinulle :)"
67 jatkaa, itseä harmittaa sellainenkin vastaus kun että ei ole kiinnostunut, haluaisin kuulla siihen vielä syyn että miksi ei. Sen kuulemisen jälkeen eteenpäin pääseminen on huomattavasti helpompaa, kun tietää miksei toista kiinnostanut ja tietää voiko asia koskaan muuttua vaiko ei, jolloin jatkaa kokonaan eteenpäin kun on käsitellyt asian.
Sanot: Kohteliaasti kieltäydyn treffeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen keino on se, että sanoo tapailevansa jotain muuta, mutta kiitos kutsusta. Aika harva jää miksikään stalkkeriksi, että tulisi pyytämään uudestaan. Mutta jos tulee uudelleenpyyntö jossain vaiheessa, niin vastaus jotenkin tyyliin "sä oot kiva tyyppi ja näin, mutta mä haluaisin pitää tän meidän jutun ihan kaveripohjalla".
Moni mies luulee, että "kaveripohjalla" tarkoittaa sitä, että
a) miehen pitää esim. naisen autonrenkaita vaihtamalla, naisen tietokonetta korjaamalla tai muita palveluksia tekemällä todistaa kelpaavansa poikaystäväsi eli kun mies on jaksanut raataa naisen hyväksi esim. vuoden, hän saa palkaksi seksiä. Jos näin ei tapahdu, mies suuttuu, kun on tuhlannut aikaansa ihan turhaan eikä nainen antanutkaan seksiä tai antoi jollekin toiselle miehelle. Nainen on hämmästynyt: hän on koko ajan ollut sitä mieltä, että mies on kaveri, josta na
Ei naisten kanssa olla kavereita.
Suoraan treffeille minua ei ole pyydetty koskaan niin, että olisi juuri tuota sanaa tai jotakin synonyymia käytetty. Olen kyllä oppinut, että jos mies pyytää kahville, syömään tai leffaan, niin ei kannata vastata myöntävästi. jos itsellä on vain kaverilliset aikeet. Jos joku ei-kiinnostava on kysynyt, olen joko oikeasti käsittänyt ehdotuksen vitsinä tai kääntänyt sen tarkoituksellisesti vitsiksi, ja poistunut sitten paikalta. Tökeröä, tiedän.
Joskus eräs naamatuttu steppaili lähistölläni pitkään ja tuli sitten kysymään, että "onko sinulla miestä?" mihin vastasin, että on "on minulla", vaikkei ollutkaan. En osaa vain sanoa rehellisesti, että ei kiitos, en lähde. Paitsi ehkä jos mies olisi joku tunnettu häntäheikki tai varattu, jolle voisi suoraan sanoa, että en todellakaan lähde tuollaisen matkaan. Ehkä sellainen oikein sopuisa kieltäytyminen olisi valehdella, että sydämeni on varattu toiselle, vaikka niin ei olisikaan.
Sanot rehellisesti syyn, mutta kohteliaasti.
Vierailija kirjoitti:
Miten kieltäytyä jos ei ymmärrä kun sanoo Kiitos ei. Tulee jatkokysymyksiä miksi ei
EI = EI. Jatkojaanaus on turhaa (väsytystaktiikka?) kun ei selittelyvelvollisuutta / velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kohtasin muuten kerran tällaisen naisen. Ilmeisesti käytti vain minua hyväkseen ja haki huomiota, mutta ei voinut koskaan minnekään lähteä kun oli muka niin erakko. Aika jännä, miten "erakko" osasi niin viettelävästi ja flirttailevasti miehen kanssa olla eikä muutenkaan sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa. Todella törkeää toimintaa pelailla toisen tunteilla kun voisi vaan sanoa suoraan ettei kiinnosta.
Erakko viihtyy yksin ja ilman (kenenkään) huomiota, mutta ei se tarkoita että sosiaaliset taidot puutteelliset.
Jos ei lähde treffeille vaikka ei kiinnosta niin sitten seuraa katkera rutinaulina "Mikset anna tilaisuutta yhyy".
Kiitos, mutta ei kai neiti luule että olen niin humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen keino on se, että sanoo tapailevansa jotain muuta, mutta kiitos kutsusta. Aika harva jää miksikään stalkkeriksi, että tulisi pyytämään uudestaan. Mutta jos tulee uudelleenpyyntö jossain vaiheessa, niin vastaus jotenkin tyyliin "sä oot kiva tyyppi ja näin, mutta mä haluaisin pitää tän meidän jutun ihan kaveripohjalla".
Moni mies luulee, että "kaveripohjalla" tarkoittaa sitä, että
a) miehen pitää esim. naisen autonrenkaita vaihtamalla, naisen tietokonetta korjaamalla tai muita palveluksia tekemällä todistaa kelpaavansa poikaystäväsi eli kun mies on jaksanut raataa naisen hyväksi esim. vuoden, hän saa palkaksi seksiä. Jos näin ei tapahdu, mies suuttuu, kun on tuhlannut aikaansa ihan turhaan eikä nainen antanutkaan seksiä tai antoi jollekin toiselle miehelle. Nainen on hämmästynyt: hän on koko ajan ollut sitä mieltä, että mies on kaveri, josta na
Ja naiset ei muka koskaan muuta mieltään vai . .. hah hah. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Olen oikeastaan tuntenut jollakin tavalla jo ennestään ne muutamat miehet, joiden kanssa olen käynyt treffeillä. Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut hyvin kieltäytyä kaikista niistä treffipyynnöistä, joista tiesin, etten ole romanttisesti ja seurustelumielessä kiinnostunut. Sanoin tämän sitten treffeillä, mutta olisin voinut sanoa ennen sitä ja kieltäytyä tapaamisesta. Tai vain kieltäytyä kohteliaasti treffeistå.
Miehen kanssa ei siis kannata käydä treffeillä, jos ei ole hänestä seurustelumielessä kiinnostunut?
Kiitos ei,en ole tällä hetkellä kiinnostunut lähtemään treffeille/treffailemaan.
Onko? Mä oon käyttänyt tuota aina...