Miten kieltäydytään kohteliaasti treffeistä?
Kommentit (196)
Mies joka minua ei kiinosta.En ryhdy kohteliaaksi.Sanon elän hyvässä parisuhteessa.Se Rittää hyvin miehelle.
En ole koskaan ollut missään Tinderissä tms, mutta olenkohan ollut liian utelias kun olen lähtenyt kaikille treffeille, joille on pyydetty🤔 Ei niitä nyt kovin montaa ihmistä ole, alle kymmenen, mutta olisin voinut kieltäytyä joistakin kutsuista siksi etten ole ollut itse ihastunut.
Eipä ole tuota tarvinnut miettiä. Kukaan ei koskaan missään kysy treffeille.
Ei minua parisuhteessa ollessani ole muut pyytäneet treffeille. Tai kun tarkemmin ajattelen asiaa, niin itse asiassa kyllä on. Olin nuorena kihloissa ja yksi kaverini miesystävä soitteli minulle, järjesti tapaamisen tekosyyn varjolla ja kertoi mm. että olen seksikäs nainen. En enää vastannut hänen soittoihinsa ja kaverini erosi pian tästä miehestä. Toinen tapaus oli mies, jolle vastasin kieltävästi kun hän ehdotti aikoinaan seurustelua. Hän soitti kännipäissään varmaan yli kymmenen vuoden kuluttua tuosta ja halusi tavata. Olin tuolloin jo naimisissa ja kerroin, etten voi tavata. Myöhemmin estin hänet kun hän lähetti kummallisia viestejä ja valokuvia. Hänen kanssa ei olisi koskaan pitänyt lähteä treffeille.
Olen katunut myöhemmin muutamia treffeille lähtemisiä. Pahin oli mies, joka sekosi siitä kun meidän jutusta ei tullut mitään. Hänen yhteydenotoistaan ja tempuistaan en meinannut millään päästä eroon. Yksi on kokeillut aika ajoin kepillä jäätä vuosien varrella eri kanavien kautta sen jälkeen kun torjuin hänet romanttisessa mielessä. Pari muutakin on välillä ottanut yhteyttä pitkän ajan kuluttua. Olen miettinyt, että ovatko he ottaneet ne treffit silloin kauan sitten niin vakavasti. Jos olisin tiennyt sen, en olisi ollenkaan lähtenyt treffeille. Kyllä he kaikki etsivät silloin elämänkumppani hyvin vakavissaan. En flirttaillut ja leikkinyt heidän kanssaan. Pikemminkin puhuimme syvällisiä. Kerroin myös silloin rehellisesti, etten ole kiinnostunut sillä tavalla, että haluaisin seurustella.
Kannattaa mielestäni sanoa, että nyt en koe, että haluaisin lähteä treffeille. Tai ei kiitos, arvostan sinua, mutta en ole sinusta sillä tavalla kiinnostunut. Jotakin kohteliasta. Itse en lähtisi enää huvikseni treffeille sellaisen ihmisen kanssa, josta tiedän jo etukäteen, etten tunne häntä kohtaan vetoa ja jonka kanssa ei ole yhteistä henkistä aaltopituutta.
Eipä ole ollut tällaisia ongelmia aikapäiviin😀
Vierailija kirjoitti:
Miten kieltäytyä jos ei ymmärrä kun sanoo Kiitos ei. Tulee jatkokysymyksiä miksi ei
Niihin ei tarvitse vastata mitään.
En lähde treffeille. Mutta kiva kun kysyit, hyvää jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen keino on se, että sanoo tapailevansa jotain muuta, mutta kiitos kutsusta. Aika harva jää miksikään stalkkeriksi, että tulisi pyytämään uudestaan. Mutta jos tulee uudelleenpyyntö jossain vaiheessa, niin vastaus jotenkin tyyliin "sä oot kiva tyyppi ja näin, mutta mä haluaisin pitää tän meidän jutun ihan kaveripohjalla".
Kaveripohjalta? Pahin mahdollinen vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kohtasin muuten kerran tällaisen naisen. Ilmeisesti käytti vain minua hyväkseen ja haki huomiota, mutta ei voinut koskaan minnekään lähteä kun oli muka niin erakko. Aika jännä, miten "erakko" osasi niin viettelävästi ja flirttailevasti miehen kanssa olla eikä muutenkaan sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa. Todella törkeää toimintaa pelailla toisen tunteilla kun voisi vaan sanoa suoraan ettei kiinnosta.
Jos ei koskaan edes lähtenyt kanssasi mihinkään niin miten hän muka käytti sinua hyväkseen ja haki huomiota? Nyt vaatisi vähän lisäselvennystä.
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa viehätysvoimaan testaamiseksi on törkeää. Siis lietsoa toisen kiinnostusta ja tunteita ja sitten kieltäytyä. Mielestäni olisi fiksua käyttäytyä hillitymmin ja siten kunnioittavammin, eikä herättää turhia odotuksia.
Jos kyse ei ole tietoisesta ja tarkoituksellisesta manipulaatiosta (tuskin on), olet ihan itse vastuussa omista tunteistasi ja ajatuksistasi ja niiden kanssa elämisestä. Jos henkilön olemus tai toiminta herättää sinussa kiinnostusta, kyse on sinun tunteestasi. Jos petyt, kun hän ei vastaa kiinnostukseesi, kyse on sinun tunteestasti. Jos alat elätellä toiveita tai haaveita, kyse on sinun ajatuksistasi ja odotuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kieltäytyä jos ei ymmärrä kun sanoo Kiitos ei. Tulee jatkokysymyksiä miksi ei
Tämä.
"Miksi ei? Mikä minussa on mukana vikana? Luuletko muka löytäväsi jonkun paremman? Etpä itekään oo mikään kaunotar. Et kyllä ikinä saa ketään tolla naamalla. Mikä suomalaisia naisia vaivaa kun ei tavallinen mies kelpaa?"
"Enhän minä edes hakkaa naisia, autokin on ja työpaikka. Mikään ei enää naisille riitä!"
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kohtasin muuten kerran tällaisen naisen. Ilmeisesti käytti vain minua hyväkseen ja haki huomiota, mutta ei voinut koskaan minnekään lähteä kun oli muka niin erakko. Aika jännä, miten "erakko" osasi niin viettelävästi ja flirttailevasti miehen kanssa olla eikä muutenkaan sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa. Todella törkeää toimintaa pelailla toisen tunteilla kun voisi vaan sanoa suoraan ettei kiinnosta.
Erakko tarkoittaa, että viihtyy yksin. Ei se kerro mitään sosiaalisista taidoista, kuten ei intro- tai ekstroversiokaan.
Minä olen autisti ja silti sosiaaliset taitoni ovat päällepäin hyvät. Minulla se ei vaan tule luonnostaan, vaan kaikki on opittua ja näyttelemistä.
Ja viettelevä ja flirttaileva käytös on muuten helpoin asia oppia. "Miten olla mieliksi vanhoille naisille" on paljon vaikeampi.
Kukaan ei voi pelata ihmisen tunteilla, jos et itse salli sitä. Päätät ihan itse, mitä tunnet, ja kuka saa painella nappejasi.
Itse kieltäydyn kohteliaasti sanomalla vaan, että valitettavasti ei ole kiinnostusta lähteä kanssasi treffeille. Jos ollaan jo tavattu ja mies haluaisi tavata uudelleen, eikä itseäni kiinnosta, sanon siitäkin kohteliaasti, että en ole kiinnostunut jatkamaan tutustumista. Ihan turhaa rueta keksimään jotain tekosyitä. Useimmat miehet ymmärtävät kyllä ja jos eivät ymmärrä ja jäävät inttämään, totean, että asia ei nyt muuksi muutu, hyvää jatkoa ja lopetan keskustelun siihen. En ole kellekään velvollinen selittämään omia tuntemuksia tai perustelemaan mitään sen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Jos ei koskaan edes lähtenyt kanssasi mihinkään niin miten hän muka käytti sinua hyväkseen ja haki huomiota? Nyt vaatisi vähän lisäselvennystä.
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa viehätysvoimaan testaamiseksi on törkeää. Siis
Missä tämä flirtti tapahtui, jos nainen ei lähtenyt kanssasi mihinkään?
Normaalien ihmisten tunteet ei sen isommin jostain työpaikkaflirtistä lietsoonnu.
Tunnesäätely on muuten jokaisen omalla vastuulla. Tosi outoa ajatella, että joku muu olisi vastuussa tunteitasi. Ihan itse voit päättää, miten reagoit toisen käytökseen. Ihan aina. Sukupuolesta riippumatta.
Ei kiitos, en lähde.
Miksi pitäisi selittää? Vähän epätoivoista kysellä selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa
Valitettavasti tosiaan on miehiä, joille naisen pelkkä olemassaolo on kiihottavaa flirttiä ja kiusaamista. Väännät tukkaasi kuivaksi rannalla uinnin jälkeen, flirttiä. Leyhytät hikistä naamaasi hatullasi, flirttiä. Etsit ajatuksissasi kaksihaaraisia hiuksia, flirttiä. Väännät lettisi nutturalle kun alat lapioida sontaa, flirttiä. (Minulla on pitkä tukka ja yllättävän monelle miehelle pieninkin lahkolaistukan koskeminen on Henkilökohtainen Viesti).
Ja kävely se vasta flirttiä onkin, jos sattuu olemaan iso puo ja pitkät askeleet. Koska keinutat lanteitasi Juuri Hänelle.
Rintava ystävättäreni on lisäksi valistanut minua, että sisäänhengittäminenkin on flirttiä. Tai jos nostaa valahtaneen liivinolkaimen tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Mennään vaan!
Mitä silloin vastaisit, jos haluaisit suostua treffeille?
Ehkä. Täytyy kattoa.
Olen tavannut kerran ihmisen, jonka kanssa ex tempore tapaaminen muuttui lennosta treffeiksi. Silloin rakastuimme, se oli unohtumatonta. Toiset mielestäni oikeat treffit oli miehen kanssa jonka kanssa tunsimme toisemme jollakin tavalla pidemmältä ajalta ja jonka kanssa olen ollut jo useita vuosia. Sen lisäksi en ole ollut koskaan sellaisilla treffeillä, joissa olisin ollut valmiiksi ihastunut treffikumppaniin ja kovasti odottanut tapaamista. Ne kaikki muut treffit olisin voinut jättää väliin sanomalla, että ei kiitos, en ole sinusta sillä tavalla kiinnostunut.