Miten kieltäydytään kohteliaasti treffeistä?
Kommentit (196)
Olen oikeastaan tuntenut jollakin tavalla jo ennestään ne muutamat miehet, joiden kanssa olen käynyt treffeillä. Jälkikäteen ajateltuna olisin voinut hyvin kieltäytyä kaikista niistä treffipyynnöistä, joista tiesin, etten ole romanttisesti ja seurustelumielessä kiinnostunut. Sanoin tämän sitten treffeillä, mutta olisin voinut sanoa ennen sitä ja kieltäytyä tapaamisesta. Tai vain kieltäytyä kohteliaasti treffeistå.
Olen mies. Eräs työkaveri kysyi lähtisinkö kahville. Sanoin vaan etteä kiitos tarjouksesta mutta ei taida nyt onnistua. "Jaaha! Miksi ei?!"
Sen jälkeen suhtautui kylmäkiskoisesti. Ei vastannut hyvään huomeneen jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kohtasin muuten kerran tällaisen naisen. Ilmeisesti käytti vain minua hyväkseen ja haki huomiota, mutta ei voinut koskaan minnekään lähteä kun oli muka niin erakko. Aika jännä, miten "erakko" osasi niin viettelävästi ja flirttailevasti miehen kanssa olla eikä muutenkaan sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa. Todella törkeää toimintaa pelailla toisen tunteilla kun voisi vaan sanoa suoraan ettei kiinnosta.
Jos ei koskaan edes lähtenyt kanssasi mihinkään niin miten hän muka käytti sinua hyväkseen ja haki huomiota? Nyt vaatisi vähän lisäselvennystä.
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa viehätysvoimaan testaamiseksi on törkeää. Siis lietsoa toisen kiinnostusta ja tunteita ja sitten kieltäytyä. Mielestäni olisi fiksua käyttäytyä hillitymmin ja siten kunnioittavammin, eikä herättää turhia odotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kohtasin muuten kerran tällaisen naisen. Ilmeisesti käytti vain minua hyväkseen ja haki huomiota, mutta ei voinut koskaan minnekään lähteä kun oli muka niin erakko. Aika jännä, miten "erakko" osasi niin viettelävästi ja flirttailevasti miehen kanssa olla eikä muutenkaan sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa. Todella törkeää toimintaa pelailla toisen tunteilla kun voisi vaan sanoa suoraan ettei kiinnosta.
Jos ei koskaan edes lähtenyt kanssasi mihinkään niin miten hän muka käytti sinua hyväkseen ja haki huomiota? Nyt vaatisi vähän lisäselvennystä.
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa viehätysvoimaan testaamiseksi on törkeää. Siis
Ettet olisi vain itse tulkinnut flirttailuksi hänen tavallista käytöstään.
Aina voi kieltää flirttailleensa ja väittää käyttäytyneensä normaalisti, vaikka olisi flirttaillut ja keimaillut tosi estottomasti. Tuo on epäreilua ja törkeätä.
Vierailija kirjoitti:
Miten kieltäytyä jos ei ymmärrä kun sanoo Kiitos ei. Tulee jatkokysymyksiä miksi ei
Tämä.
"Miksi ei? Mikä minussa on mukana vikana? Luuletko muka löytäväsi jonkun paremman? Etpä itekään oo mikään kaunotar. Et kyllä ikinä saa ketään tolla naamalla. Mikä suomalaisia naisia vaivaa kun ei tavallinen mies kelpaa?"
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kieltää flirttailleensa ja väittää käyttäytyneensä normaalisti, vaikka olisi flirttaillut ja keimaillut tosi estottomasti. Tuo on epäreilua ja törkeätä.
Ehkä kannattaa viimeistään nyt oppia että flirttailu ei ole lupaus mistään eikä mennä asioiden edelle.
Viimeksi kun Tinder deitti ( mies) kysyi uusia treffejä ekojen treffien jälkeen sanoin, että olet tosi mukavan oloinen ihminen, mutta luulen että haluan nyt elellä ilman vakavampaa suhdetta.
Ja tuo siis oli ihan totta. Mies oli oikein kivan ja iloisen oloinen mutta en tuntenut mitään romanttista kemiaa. Ja olen mieluummin sinkku kuin parisuhteessa sellaisen kanssa jota kohtaan en tunne intohimoa.
Väitän, etten ole koskaan flirttaillut treffeillä tai ainakaan halunnut herättää turhia odotuksia ja leikkiä kenenkään tunteilla. En ole suhtautunut kehenkään kepeästi, en edes niihin, joista en ole ollut romanttisesti kiinnostunut. Niiden parin ihmisen, joiden kanssa olimme oikeasti kiinnostuneita toisistamme, olikin tosi kyseessä ja puhuimme vain oikeista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen keino on se, että sanoo tapailevansa jotain muuta, mutta kiitos kutsusta. Aika harva jää miksikään stalkkeriksi, että tulisi pyytämään uudestaan. Mutta jos tulee uudelleenpyyntö jossain vaiheessa, niin vastaus jotenkin tyyliin "sä oot kiva tyyppi ja näin, mutta mä haluaisin pitää tän meidän jutun ihan kaveripohjalla".
Moni mies luulee, että "kaveripohjalla" tarkoittaa sitä, että
a) miehen pitää esim. naisen autonrenkaita vaihtamalla, naisen tietokonetta korjaamalla tai muita palveluksia tekemällä todistaa kelpaavansa poikaystäväsi eli kun mies on jaksanut raataa naisen hyväksi esim. vuoden, hän saa palkaksi seksiä. Jos näin ei tapahdu, mies suuttuu, kun on tuhlannut aikaansa ihan turhaan eikä nainen antanutkaan seksiä tai antoi jollekin toiselle miehelle. Nainen on hämmästynyt: hän on koko ajan ollut sitä mieltä, että mies on kaveri, josta nainen ei ole kiinnostunut seurustelu- tai seksikumppanina
b) nainen ei halua parisuhdetta eikä perheen perustamista, joten seksiä on harrastettava salaa ja väitettävä naisen lapsille/ystäville/sukulaisille, että ollaan vain kavereita.
Miehet, milloin ymmärrätte tämän: Jos nainen nainen ehdottaa, että olette "kavereita", se tarkoittaa suomeksi sitä että nainen EI OLE KIINNOSTUNUT antamaan sinulle seksiä. Ei nyt eikä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Olin kuin tämä nainen mitä kuvailit, siis nuorempana. Ja olin oikeasti erakko joka viihtyi kotonaan pelaten pelejä ja katsoen leffoja. Mutta olin luontaisesti hyvä miesten kanssa ja mielestäni miehet olivat hyvin yksinkertaisia olentoja ja käytin törkeästi hyväkseni kun sain kaikkea kun annoin olettaa asioita.
Tuosta on jo aikaa paljon, toivottavasti miehet ovat nykyään fiksumpia eivätkä ihan niin helpolla oleta että nainen on kiinnostunut kun vähän flirttailee ja hymyilee.
Sano että sulla plllly kipee, vaikea istua.
Olen sanonut olevani varattu elämälle eikä ole sijaa parisuhteelle ja olen aseksuaali. Olen joskus pyrkinyt kohteliaasti sanomaan ei mutta liian usein se menee inttämiseksi eikä millään uskota ettei ole kiinnostunut
Ei siitä ollut mielestäni haittaa, että lähdin treffeille niiden muutamien miesten kanssa, joista en ollut kiinnostunut. PAITSI silloin kun lähdin treffeille sen miehen kanssa, josta en ollut kiinnostunut ja joka herätti myös oudon olon. Ihastuin häneen kun ajattelin, että voisimme sopia toisillemme. En ollut uskaltanut alkaa suhteeseen erään miehen kanssa, johon olin oikeasti rakastunut ja jonka kanssa tunne oli molemminpuolinen. Pelkäsin suhteen epäonnistumista niin, että juoksin karkuun. Valitsin sitten sen ihmisen, joka ei alunperin herättänyt hyviä fiiliksiä, pikemminkin päinvastoin.Todella typerää. Siinä suhteessa kävi todella huonosti. En voi muuta sanoa kuin että älkää toimiko samoin, vaan valitkaa aito rakkaus.
Ei kiitos, en lähde treffeille, koska tapailen toista miestä. Niin olisi pitänyt silloin sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten kieltäytyä jos ei ymmärrä kun sanoo Kiitos ei. Tulee jatkokysymyksiä miksi ei
Älä vastaa siihen enää.
Olen sanonut seurustelevani, vaikka olen ollut sinkku. Seuraava kysymys onkin miksi treffeistä kieltäytymisen pitäisi olla niin kiusallista että tarvitsen tuon tekosyyn? Miksi minusta tuntuu siltä että en voi kieltäytyä vaikka haluan, ja että siinä olisi jotain pahaa toista kohtaan jos en ole kiinnostunut juuri 10 s sitten tapaamastani miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä oon erakko"
Kyllä mielestäni tuollainen voimakas flirttailu ja toisen tunteilla leikkiminen vain omaa viehätysvoimaan testaamiseksi on törkeää. Siis
Oletko koskaan ajatellut että hän käyttäytyi itselleen normaaliin tapaan ja sinä olit ainoa joka käsitti tilanteen flirttailuksi=
Tämä on vähän sama kun työkaverit kysyvät töiden jälkeisiin aktiviteetteihin ja kun antaa pakit niin sitä ei voi tehdä nätisti, kysyjä loukkaantuu aina.
Mistä lie johtuu.
En ole koskaan lähtenyt treffeille täysin tuntemattoman ihmisen kanssa. Joihinkin olen suhtautunut kaverina, koska en tuntenut vetoa heihin. Tavallaan kieltäydyin ajattelemasta, että kyseessä on treffit, vaikka yksi mies toi ruusun ja yksi tarjosi pizzaa ja valkoviiniä. Yhden kanssa kävin elokuvissa ja yhden kanssa piknikillä. Yksi pyysi opiskelupaikan juhlien jälkeisille jatkoille.
Olen ehkä ollut vähän hölmö nuorena kun lähdin noihin kaikkiin mukaan ihan muuten vain ja ymmärtämättä, että kyseessä on treffit. En ollut heistä kenestäkään kiinnostunut enkä ollut muutenkaan valmis seurustelemaan. Ei ollut edes mitään suutelemista eikä seksiä kenenkään kanssa. No, onneksi ei ollut, koska en tuntenut mitään vetoa.
Olen myöhemmin ymmärtänyt, että ne miehet olivat minusta kiinnostuneita, koska tunsimme jo ennestään. Olisi varmaan kannattanut kieltäytyä kaikista näistä treffikutsuista, eikä viedä heidän aikaansa.