Miten kieltäydytään kohteliaasti treffeistä?
Kommentit (196)
Moukkamaisia tokaisuja! Ei ihme että olette yksin.
Ystävällistä on vedota kiireisiin, siihen että voi kun olen tainnut juuri löytää elämäni rakkauden, erilaisuuteen ym ym.
Vain torvi sanoo "et ole kiinnostava".
Mieheni yrittää jatkuvasti päästä treffeille kanssani. Vietän kuulemma liikaa aika poikaystäväni Jamalin kanssa. Yleensä käytän tekosyynä päänsärkyä johon auttaa vain BBC:n tarjonta.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällistä on vedota kiireisiin, siihen että voi kun olen tainnut juuri löytää elämäni rakkauden, erilaisuuteen ym ym.
Moukkamaisia möläytyksiä ja totuuden kieltämistä ja suoranaista valheellista vääristelyä.
Jos haluaa treffeiltä kieltäytyä niin tosiasia on silloin että ei ole romanttista kiinnostusta.
*Kiire tai "kiire" on epärelevantti eufemismi, koska jos kiinnostusta olisi, aikaakin löytyisi.
*Tainnut löytää? Joko olet tai et ole? Kannattaakohan vielä kilpailla ja odottaa että hiipuu?
kiitos kutsusta, mutta minun täytyy nyt kieltäytyä kohteliaasti(, koska...)
Olen aina sanonut jotenkin niin, että "kiitos kun kysyit, mutta seurustelen/tapailen jotakuta muuta. Vaikutat mukavalta, jos tilanne olisi toinen niin olisi ollut kiva lähteä." Olen sanonut näin myös silloin, kun olen oikeasto ollut sinkku, jos en ole siitä treffille pyytäjästä kiinnostunut. Pyrin aina antamaan pakit mahdollisimman kauniisti ja kysyjän itsetuntoa suojellen, koska onhan se herkkä tilanne ja vaatii rohkeutta asettaa itsensä alttiiksi torjunnalle tuolla tavalla. Yritän aina miettiä, että kieltäydyn siten, että se kysyjä ei koe oloaan noloksi/lytätyksi ja uskaltaa vielä jatkossakin kysyä jotakuta muuta treffeille.
Riippuu tietenkin siitä, miten treffejä on ehdotettu. Samaan tyyliin vastataan kieltävästi. Tai jopa jätetään vastaamatta typerään vihjailuun. Ei setämiehille pidä antaa yhtään liekaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se yksin olet kun tolloon kyselijään tunteella samaistut :D Mulla on mies ja yksin olin viimeksi v. 1984 ennenkuin tapasin ensimmäisen mieheni. Sulla tässä on ongelma, ei vastaajilla, jotka ovat todennäköisesti parisuhteissa eläviä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni yrittää jatkuvasti päästä treffeille kanssani. Vietän kuulemma liikaa aika poikaystäväni Jamalin kanssa. Yleensä käytän tekosyynä päänsärkyä johon auttaa vain BBC:n tarjonta.
Tyypillinen homopersu.
Miksei voi vain sanoa "kiitos ei"?
Ei kai sitä kohteliaampi tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Länkyttäjälle sanotaan vain EI. Ei tarvitse perustella.
Naisten ongelmista suurin on kohteliaisuus. Eihän nuo tolloäijät sitä arvosta ollenkaan, joten on parempi vain lyhyesti kieltäytyä. Ei on aika kätevä sana siihen.
Sanot ei ja poistut. Et jää kuuntelemaan lapsellisen autistin jankutusta ja perustelujen vaatimista, koska sinä et ole velvollinen perustelemaan kellekään, mikset lähde hänen kanssaan minnekään.
Omalla kohdalla kieltäydyttiin hiljaisuudella, sivuuttamalla. Taisi jotain 'mhm' todeta tilanteessa eikä asiasta ole sen koomin puhuttu, vaikka jossain määrin tekemisissä olemmekin.
En tiedä, vähän ristiriitaiset fiilikset jäi. Toisaalta hyvä, ettei mitään numeroa tehnyt, mutta samalla jäi vähän sellainen 'olet alempaa kastia, ei sinulle tarvitse mitään sanoa tai perustella' fiilis. Olisi edes sanonut, että joo sori, olen varattu tai jotain, niin ei tarvitsisi miettiä sen mahdollisuutta, että lähestyin jotenkin väärin tai huonoon aikaan tmv.
Sanoisin että 'olen varattu' on kohteliain tapa torjua, ei suoraan anna minkäänlaista kuvaa, etteikö toinen kelpaisi, mutta samalla tekee selväksi (useimmille), että hän ei ole saatavilla... Vaikka se olisi puolitotuus tai suora valhe.
Vierailija kirjoitti:
Plääh, ei mitään selityksiä!
Ei mitenkään. Kyllä toinen pettyy joka tapauksessa. Tietysti voi valehdella, että tunteet on tällä hetkellä varattuna.
Ei kannata antaa väärää puhelinnumeroa.
Kohtasin kerran nuorena todella mukavan ulkomaalaisen miehen bussissa, ja juttelimme koko tunnin matkan ajan. Ainoa ongelma oli, että mies puhui heti perheen perustamisesta ja lapsihaaveistaan, mutta tiesin että tuskin saisin lapsia usean sairauden takia. Luonnollisesti en halunnut puhua asiasta tuntemattoman kanssa täydessä bussissa, joten kun hän pyysi puhelinnumeroani, sepitin numeron päästä kun ajattelin, että hän vain ajattelisi minun sanoneen yhden numeron väärin tai jotain. En halunnut torjua muuten mukavaa miestä vaan rohkaista kysymään muiden paikallisten naisten puhelinnumeroita. Itse en vain olisi pystynyt tarjoamaan hänelle hänen toivomaansa perhettä.
Huonosti kävi. Mies olikin stalkannut missä talossa kävin kyläilemässä tuolla toisella paikkakunnalla ja koska yksi talon asukas opetti ulkomaalaisille suomea, hän oli saanut tietoonsa tuon asukkaan nimen ja lankapuhelimen puhelinnumeron tuohon taloon. Joten kun kerran jäin muutamaa kuukautta myöhemmin kyläillessä yksin taloon, puhelin soi. Vastasin puhelimeen ja onneksi en oikein edes tajunnut mistä voisi olla kyse, kun itkuinen miesääni sopersi puhelimessa "why? Why?" Nyt paljon myöhemmin olen vain ajatellut, että olipa onni etten antanut omaa puhelinnumeroani.
Ei lupaa hyvää jos mies heittäytyy noin dramaattiseksi ja stalkkaa pelkästään yhden tunnin mittaisen pintapuolisen keskustelun takia. Onneksi en nuorena tajunnut pelästyä mutta oli aika hurjaa saada tuollainen puhelu juuri kun oli yksin isossa talossa ja oli selvää, että mies stalkkasi minun olevan siellä yksin. Hän ei siis edes esitellyt itseään ja aluksi ajattelin, ettei hän voinut osata soittaa sinne ja että se olisi ollut väärään numeroon soitettu puhelu.
Ellei mies olisi puhunut heti lapsihaaveistaan olisinkin saattanut antaa numeroni. Hän oli täsmälleen kuin tummempi versio edellisestä ihastuksestani. Aivan samanlainen fysiikka ja luonne ja yhtä hyvän näköinen vain tummemmilla piirteillä. Uskon hänellä olevan nyt toivomansa perhe ja iso lapsikatras.
Sanot vaan : lilhusul ealaa maweid - la shukra!
Kohteliaisuus ei valitettavasti vaan yleensä mene millään perille (miehillä). Jankataan ja väsytystaktiikalla piinataan.
Lisäksi loukkaannutaan verisesti että "Antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa yhyy niin julmaa ciccelivihaa yhyy."
Vierailija kirjoitti:
Parempi sanoa suoraan että ei kiinnosta. Mä olen parisuhteessa.
tapa ittes tai älä oo naurettava