Lapsen kummi ei muista lasta taaskaan jouluna mitenkään.
Lapsen kummi ei muista pientä tyttöämme mitenkään Oltiin sovittu marraskuulle leikkitreffit ja glögit, niin ei otakaan mitään yhteyttä, kun heille piti mennä. Viime vuonna oli aivan sama homma😓😓😓 Katkaistako jo välit, ei tästä tule mitään, yksipuolista yhteydenpitoa.
Kommentit (77)
Niin et laittanut itse mitään viestiä tai soittanut kysyäksesi tarkempaa aikaa koska treffataan?
Nykyään kummeja on helppo lisätä. Ap, uusi kummi tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että innokkaita löytyy pilvin pimein. En ois ikinä halunnut kummiksi, harmi kun en oo aikoinaan kehdannut kieltäytyä. Kauhee riesa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että innokkaita löytyy pilvin pimein. En ois ikinä halunnut kummiksi, harmi kun en oo aikoinaan kehdannut kieltäytyä. Kauhee riesa
Sama juttu. Mulla on neljä kummilasta joista ei ikinä kuulu mitään. Nyt päätin etten tänä jouluna osta kellekään niistä joululahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kummi, eikä ole ollut riesa yhtään.
Minä en kehdannut kieltäytyä kummiudesta kun miehen veli pyysi. En olisi oikeasti halunnut olla kummi kun ei olla yhtään läheisiä. Olisivatpa pyytäneet jotain kavereita. En halua olla ihmishirviö mutta ajan viettäminen kummipojan kanssa ei kiinnosta yhtään. Voisin hyvin myös unohtaa leikkitreffit ja glögit mukamas vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kehdannut kieltäytyä kummiudesta kun miehen veli pyysi. En olisi oikeasti halunnut olla kummi kun ei olla yhtään läheisiä. Olisivatpa pyytäneet jotain kavereita. En halua olla ihmishirviö mutta ajan viettäminen kummipojan kanssa ei kiinnosta yhtään. Voisin hyvin myös unohtaa leikkitreffit ja glögit mukamas vahingossa.
Kummipoika voi olla mukava ja hän kasvaa koko ajan. Aikuisena tietää, ettei kummi välittänyt yhtään. Tämä ei ole kummilapsen syy.
Kummina olo on ollut seuraavaa: lahjojen ja rahan antamista. Vanhemmat ottaa yhteyttä aina kun ovat saajapuolella. Muuten ei mitään yhteydenpitoa. Enää en ala kummiksi kellekään.
Me ollaan aina muistettu kummilapsia, mutta samojen lasten vanhemmat eivät juuri koskaan anna lahjaa meidän lapsille (heidän kummilapsiaan). Tänä jouluna ei osteta mitään näille. Toisen vanhemmalta toki jo tuli omatoimisesti infoa mitä on toivottu. 80€ toive taas. Ihan uskomattoman röyhkeää.
Olen muistanut ristiäisissä, ripillä, yo juhlissa ja häissä kummilasta. En ole kokenut huonoa omaatuntoa.
Perheissä on eri kulttuuria lahjojen suhteen. Olin aivan hämmästynyt kun aikuinen kaveri sai vanhemmiltaan untuvatakin. Muutenkin ostavat toisilleen laadukasta tavaraa kuten Balmuirin lakanoita jne. Meillä äiti nappaa jouluruokaostosten lomassa marketista lahjat. Yleensä saadaan kirja (luetaan kyllä paljon) ja pörrösukat. Myöskin kummiudessa tulee omat lahjojen antotavat mukana. Itse käytän alle 200 euroa noin 4-5 ihmisen lahjoihin. Kummilapsen lahja on 25-30 euroa max aina. Olen varmaan pihi ja paska kummi, mutta rahatkaan ei riittäisi enempään.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan aina muistettu kummilapsia, mutta samojen lasten vanhemmat eivät juuri koskaan anna lahjaa meidän lapsille (heidän kummilapsiaan). Tänä jouluna ei osteta mitään näille. Toisen vanhemmalta toki jo tuli omatoimisesti infoa mitä on toivottu. 80€ toive taas. Ihan uskomattoman röyhkeää.
Meillä ihan sama tilanne. Sitten heillä vielä kummilapsen synttärit ovatkin samalla monen perheenjäsenen -> lahja jokaiselle, kiitos. Onneksi viimeinenkin kummilapseni on jo täysi-ikäinen niin ei tarvitse enää osallistua tuohon teatteriin puolin eikä toisin vaan voi rauhassa etäännyttää välit. Hoidin oman osuuteni 20 v ajan kunnialla mitä ei voi sanoa kaikista.
Kummijutut alkaa mennä kyllä negatiivisuuden puolelle. Itse olen luopunut ajatuksestani, että olen kummi, kun koskaan, ei koskaan, tule esim kutsuja syntymäpäiville, ei tule vaikkapa korttia kummille esim symåntymäpäivänä, eitule kiitosta joululahjoista ja syntymäpäivälahjoista.. olisi suoranaista pelleilyä jatkaa tätä.
Opettakaa lapsenne kiittämään saamistaan lahjoista. Eikä olisi iso vaiva vaikka laittaa kummille kortti, jos ei muuta. Meille kummilasten perheet antavat perinteisesti jouluisin suklaata, jotain itseaskarreltua tai muuten kummilapsen kanssa yhdessä tehtyä, mikä on oikein kivaa. Valokuvat kummilapsesta ovat myös oikein kiva lahja jouluna.
Mun omat lapset ei muista mua mitenkään tänäkään jouluna! T: isä
Oli jotenkin runollinen aloitus, oi katkaistaisiinko jo välit.
ps miten välit joka on jo katki katkaistaan uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
Omasta sukupolvestani enää äärestä harva kuuluu edes kirkkoon.
En ymmärrä. Jos on sovittu leikkitreffit, mennään paikalle. Miksi ap jätti passiivis-aggressiivisesti menemättä?
Kummin tehtävä on huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta. Kummin tehtävä ei ole antaa lahjoja vaan ohjeta lasta yhdessä vanhemien kanssa kristityn elämään.
Ymmärtäisin, jos aloittaja valittaisi sitä että kummi ei ole koskaan rukoillut yhdessä lapsen kanssa!