Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sinut jatkuvasti ohitetaan tai sulle ei puhuta

Vierailija
09.12.2023 |

Tiedättekö sen tilanteen kun ollaan vaikka työpaikalla kahvilla tms ja siinä työkaveri puhuu omaa asiaansa ja katsoo kaikkia muita silmiin puhuessaan paitsi sinua?  Joo, tiedän että olen hiljaisempi ja huono small talkissa, en myöskään hirveästi tykkää avautua töissä joten olen pidättyväinen. Olen introvertti. Kuuntelen kyllä kahvipöytäkeskustelut mutta en ole aktiivinen puhuja. Nyt olen kiinnittänyt huomiota siihen että minua ohitetaan aika paljon monen ihmisen osalta. Muita saatetaan jopa halata mutta ei minua. Ei kovin kivalta tunnu mutta ehkä olen vaikeasti lähestyttävä kun olen vetäytyvämpi? Mutta olisi kiva jos edes katsottaisiin niin ettei tule tunne ihan kuin minua ei olisikaan. 

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tilanne. Myös se, että kun kysyn jotain, minulle ei vasta. Ehkä toisella osapuolella on huono kuulo ...

Vierailija
2/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä. Jonkun verran tuohon pystyy itse vaikuttamaan, ottamalla vähän aktiivisempaa roolia, tai luomalla kontaktin vaikka vain yhteen ihmiseen seurueessa.

Muut ihmiset varmaan usein tulkitsevat hyvin introvertteja ihmisiä niin, että nämä eivät edes halua olla mukana tai kokevat kaiken huomion kiusallisena. Näinhän asia ei kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kohteluasi muuttamalla käyttäytymistäsi. Tiedät jo mistä ongelma johtuu, poista siis ongelma omalla toiminnallasi, koska ongelma sinua selvästikin kiusaa.

Vierailija
4/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan omalla toiminnallasi antanut signaalia ettet halua olla osallistuva tai että sinua lähestytään. Jos haluat toisenlaista suhtautumista pitää sinun muuttaa omaa käytöstä.

Itse alkuun kohtelen uutta työtoveria kuten muita, mutta jos hän selkeästi vaikka näyttää ettei kiinnosta kertoa viikonlopusta lopetan jossain vaiheessa kysymisen (toki kuuntelen, jos kahvipöydässä spontaanisti alkaa kertoa).

Vierailija
5/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tilanne. Myös se, että kun kysyn jotain, minulle ei vasta. Ehkä toisella osapuolella on huono kuulo ...

Samaa kokenut myös. Ja yleensä ne puheliaammat jo puhuu päälle ja heidät kuullaan. Itse en ala kilpaa puhumaan. 

Vierailija
6/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

komppaan 

Vierailija
7/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että olemassaolosi saattaa ahdistaa?

Vierailija
8/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Vierailija
9/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan omalla toiminnallasi antanut signaalia ettet halua olla osallistuva tai että sinua lähestytään. Jos haluat toisenlaista suhtautumista pitää sinun muuttaa omaa käytöstä.

Itse alkuun kohtelen uutta työtoveria kuten muita, mutta jos hän selkeästi vaikka näyttää ettei kiinnosta kertoa viikonlopusta lopetan jossain vaiheessa kysymisen (toki kuuntelen, jos kahvipöydässä spontaanisti alkaa kertoa).

Niin se varmaan on, että olen sellaisen signaalin antanut. Toisaalta jos joskus joku minulta jotain kysyy niin olen vastannut mutta en vaan halua henkilökohtaisia asioita puhua. Ja kuitenkin olen siinä porukassa mukana ja kuuntelen aktiivisesti ja joskus kommentoinkin. Mutta pitää varmaan yrittää olla enemmän aktiivisempi. En vain tiedä mitä minä sitten puhuisin tai kertoisin, elämässäni ei ole mitään niin ihmeellistä kerrottavaakaan. Ap

Vierailija
10/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi olla tahallistakin. Turha keksiä selityksiä. Itse joudun usein ignooratuksi ja ohitetuksi mutta en välitä. Ohittajat voi painaa korvan taakse ja olla heille etäisen kohtelias.

Vierailija
11/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kyllä. Jonkun verran tuohon pystyy itse vaikuttamaan, ottamalla vähän aktiivisempaa roolia, tai luomalla kontaktin vaikka vain yhteen ihmiseen seurueessa.

Muut ihmiset varmaan usein tulkitsevat hyvin introvertteja ihmisiä niin, että nämä eivät edes halua olla mukana tai kokevat kaiken huomion kiusallisena. Näinhän asia ei kuitenkaan ole.

Kyllä varmaan pystyisin siihen itse enemmän vaikuttamaan. Mutta joskus on hankalaa edes keksiä mitään sanottavaa jos ihmiset puhuu omista matkoistaan, lapsistaan ym, joista minulla ei ole kerrottavaa. Sitten vain nyökkäilen ja kuuntelen. Ap

Vierailija
12/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uutena työpaikalla. Tiimipalavereissa työkaveri ei koskaan puhunut minulle tai katsonut kohti. Sivuutti täysin. Äyski kun jotain uskaltauduin sanomaan. Onneksi lähdin pois koeajalla. Olisi tullut riitaa tämän kanssa. Nielin kohtelun koska olin uusi ja koeaika ja luulin että halusin työn. 

Vierailija
13/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin uutena työpaikalla. Tiimipalavereissa työkaveri ei koskaan puhunut minulle tai katsonut kohti. Sivuutti täysin. Äyski kun jotain uskaltauduin sanomaan. Onneksi lähdin pois koeajalla. Olisi tullut riitaa tämän kanssa. Nielin kohtelun koska olin uusi ja koeaika ja luulin että halusin työn. 

Tosi ikävää ja vaikuttaa jo paljon työssä viihtymiseenkin. Onneksi et jäänyt siihen työpaikkaan. 

Vierailija
14/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se voi olla tahallistakin. Turha keksiä selityksiä. Itse joudun usein ignooratuksi ja ohitetuksi mutta en välitä. Ohittajat voi painaa korvan taakse ja olla heille etäisen kohtelias.

Tämä ohittaminen ilmenee mielestäni etenkin tiettyjen ihmisten kanssa. Mulla on onneksi myös työkavereita joiden kanssa tulee juteltua ja jotka tulevat myös minun luokse juttelemaan. Mutta tietyille ihmisille olen kuin ilmaa etenkin jos porukassa on enemmän ihmisiä. Ap

Vierailija
15/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Ihan aiheellinen huomio, nämä jotka jää syrjään eivät toimi sen ryhmän kirjoittamattomien vaatimusten mukaisesti, se voi olla mitä tahansa ettei auta lähteä arvailemaan, eikä välttämättä ole edes korjattavissa.

Vierailija
16/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei introvertti ole sama asia kuin ujo ja hiljainen!!! Introvertti kyllä voi olla myös ujo ja hiljainen, mutta puhukaa silloin ujoudesta (tai arkuudesta). 

Vierailija
17/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei introvertti ole sama asia kuin ujo ja hiljainen!!! Introvertti kyllä voi olla myös ujo ja hiljainen, mutta puhukaa silloin ujoudesta (tai arkuudesta). 

Tiedän että ne ovat kaksi eri asiaa. Mutta itse koen olevani molempia. Introvertti ja ujo. Ap

Vierailija
18/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen tilanteet kun menet esim kahvihuoneeseen työpaikalla ja siellä on ihmisiä kahvilla. Tervehdit, mutta kukaan ei reagoi mitenkään, jatkavat vain keskustelua. Tai sitten joku yksittäinen ihminen tervehtii.

Vierailija
19/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen jonkun alituinen ohittaminen on epäkohteliasta käyttäytymistä

Vierailija
20/86 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta!!! Ihanko kehtaa ohittaa? Hävytöntä. Tekisin rikosilmoituksen. 😂 

Ohitan useitakin matkalla kauppaan. Toivottavasti eivät närkästy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän