Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?

Vierailija
08.12.2023 |

Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?

Kommentit (212)

Vierailija
141/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi pettämisestä kuin aivan lähimmille ystävilleni. Sellaisille, jotka ovat olleet paljon aiemmin elämässäni kuin heidän miehensä. Tässä ap:n tapauksessa, jos käsitin oikein, tämä pettäjämies on ap:n miehen ystävä ja sitä kautta on ap tutustunut hänen puolisoonsa? En sotkeutuisi todellakaan asiaan ja sanoisin miehelleni että en halua enää kuulla siitä asiasta mitään. 

Ylipäätään ei toisten suhteet ja pettämiset kuulu muille ihmisille millään lailla. 

Jos toisten suhteet ei kuuluisi muille millään lailla, ei pettämisiä olisi. Nythän ulkopuolinen on luikerrellut petetyn naisen parisuhteeseen ja ap:n mieskin on sopassa. Ja nyt vielä ap liitettiin mukaan tähän kimppakivaan.

No olipa taas lapsentasoinen kirjoitus. Ulkopuolinen luikerrellut parisuhteeseen

Miksi pettäjät, valehtelijat ja varkaat alkavat aina itkeä että kunnon ihmiset ovat lapsellisia?

Vierailija
142/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet harvoin ovat yhtä herkkiä tuomitsemaan muiden toimintaa kuin naiset. Minulla on hyvä ystävä, joka pettää/petti naisten kanssa omaa puolisoaan. Kun olin naimisissa (olen nainen, naimisissa miehen kanssa) en pettänyt miestäni enkä olisi koskaan pettänyt miestäni. Eivät kaikki ihmiset halua moralisoida muita ja muiden päätöksiä ja tapaa elää elämäänsä, vaikka itse henkilökohtaisesti tekeekin omat päätökset, jotka ovat hyvin erilaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, minusta tässä suurin ongelma on se, ettei miehesi tuomitse ystävänsä täysin moraalitonta toimintaa ja tee sitä, mikä olisi oikein. Minä olisin todella järkyttynyt, jos oma mieheni suostuisi vaikenemaan ja katsomaan sivusta vastaavaa käytöstä.

Minusta tämä toiminta kertoo jotain oman miehesi moraalista, sanoi hän mitä tahansa. Herää myös kysymys, että tietääkö miehesi petturiystävä omasta miehestäsi jotain, joka ei kestäisi päivänvaloa? Vai mistä tämä lojaalius kumpuaa? Miksi miehesi pelkää haastaa ystävänsä moraalitonta toimintaa? Onko jotain, jota ystävä voisi käyttää omaa miestäsi vastaan?

Voisin vielä ymmärtää miehesi kannan, jos petturiystävä olisi tehnyt parannuksen ja katuisi syvästi toimintaansa. Jos miehesi pystyy kunnioittamaan ystäväänsä kaiken tämän jälkeen ja jatkamaan hänen ystävänään kuin ei mitään, en ymmärrä mite

No ei kai se nyt niin mustavalkoista ole? Vai pitäisikö ap:n miehen kertoa pettämisestä? Kenestä tulee lohdutrava olkapää tälle petetylle naiselle? No siitä ap:n miehestä tietenkin. Katkera petetty nainen niin kenelle hän soittaa jatkossa itkuisia puheluitaan ja pyytää juttelukaveriksi?  Ehkä paras että kaikki hoitavat omat suhteensa. Ei se totuuden torvena olokaan ole aina se ainoa oikea asia.

Vierailija
144/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ja jättäisin mieheni. Tuollaista sikaa en viitsisi katsella.

Vierailija
145/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestintuoja ammutaan.. Olen saanut kokea tämän nuoruudessani pari kertaa. Sen jälkeen en ole enää kertonut mitään kenellekään. Minua pidettiin "ilkeänä suorasuuna" "kateellisena" ja jopa valehtelijana kun kerroin varman tiedon pettämisestä.

Vierailija
146/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, jonka mielestä ap:n mies teki väärin kertoessaan koko homman ap:lle ja asettaessaan hänet todella ikävään asemaan?

Vierailija
147/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa, jonka mielestä ap:n mies teki väärin kertoessaan koko homman ap:lle ja asettaessaan hänet todella ikävään asemaan?

Tietenkään et ole ainoa joka noin ajattelee.

Vierailija
148/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestintuoja ammutaan.. Olen saanut kokea tämän nuoruudessani pari kertaa. Sen jälkeen en ole enää kertonut mitään kenellekään. Minua pidettiin "ilkeänä suorasuuna" "kateellisena" ja jopa valehtelijana kun kerroin varman tiedon pettämisestä.

Enkä yhtään ihmettele. En itse todellakaan haluaisi kuulla mitään yksityisiä asioitani keneltäkään random-ihmiseltä. Pitäkööt huolen omista asioistaan. Halveksun näitä lavertelijoita, kuinka onnetonta pitää oman elämän olla että on niin kova tarve sotkeutua toisten asioihin? 

Vierailija
149/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut ovat sitten dramaattisia. Vai että ihan lapsiakin huijataan, kasvakaa aikuisiksi.

Pettäminen vaikuttaa koko perheen kokonaisuuteen. Usein hajottaa koko perheen.

Kumma kyllä, pettäjät ovat harvoin halukkaita kertomaan pettämisestään lapsilleen, vaikka lapset olisivat riittävän kypsiä ymmärtääkseen konseptin.

Mistähän mahtaa johtua?

Vierailija
150/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ei edes halua kuulla pettämisestä. Lisäksi voi tulla aika tyhmä olo kun kaikki muut tietävät eikä itse tiedä. En puuttuisi muiden asioihin. Jokainen pariskunta selvittäköön itse omat sotkunsa. 

Vierailija
151/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Ellei kyse ole holtittomasta seksiriippuvuudesta, pettämisen pohjimmainen syy on usein toimimattomassa parisuhteessa. Todennäköisesti toinen ei halua paljoa fyysistä läheisyyttä ja seksiä ja toinen taas haluaa. Jos tilanne on näin, suhde on joka tapauksessa ongelmainen, mutta perhekulissit voidaan pitää pystyssä jollain sivusuhdeviritelmällä. 

Vierailija
152/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkein sääntö omassa suhteessa on se, etten petä miestäni. Kun olen luvannut olla kertomatta kenellekään, niin suu pysyy kiinni.

Vierailija
153/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n esittämä ongelma on aivan mitätön siihen nähden että hänellä on monta kertaluokkaa isompi ongelma, joka on Ap:n oma mies. Miten voi pysyä parisuhteessa henkilön kanssa, jonka arvot ovat noin erilaiset kuin ap:n. Ystäväpariskunnan luottamus ja kuka suuttuu kenellekin on aivan toissijainen ongelma, minä kyllä käyttäisin energiani ap:n oman avioliiton arvokysymyksille, itselleni olisi se paljon isompi juttu puntaroitavaksi kuin alkuperäinen ongelma. Avioliitto olisi pelastettavissa jos mies olisi ap:n kanssa samaa mieltä ja yhtä tolaltaan kaverinsa touhuista (eikä antaisi sille hiljaista hyväksyntäänsä). 

Vierailija
154/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vaikea tilanne. Tekisi mieli kertoa, mutta ei tavallaan saa kun on luvannut puolisolleen ettei kerro. Voiko sen äijän narauttaa jotenkin sneakysti? 

Vierailija
155/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jotkut ovat sitten dramaattisia. Vai että ihan lapsiakin huijataan, kasvakaa aikuisiksi.

Pettäminen vaikuttaa koko perheen kokonaisuuteen. Usein hajottaa koko perheen.

Kumma kyllä, harva pettäjä on halukas kertomaan perheen hajoamisen syistä lapsilleen, vaikka lapset olisivat riittävän kypsiä ymmärtääkseen pettämisen konseptin.

Selkärangatonta porukkaa.

Vierailija
156/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kertoisin. Olen itse petetty (ex-)vaimo ja kyllä se maailma mureni, kun ex jäi kiinni. Todennäköisesti ystäväsi epäilee jo jotain. Olisi väärin olla kertomatta.

Vierailija
157/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n esittämä ongelma on aivan mitätön siihen nähden että hänellä on monta kertaluokkaa isompi ongelma, joka on Ap:n oma mies. Miten voi pysyä parisuhteessa henkilön kanssa, jonka arvot ovat noin erilaiset kuin ap:n. Ystäväpariskunnan luottamus ja kuka suuttuu kenellekin on aivan toissijainen ongelma, minä kyllä käyttäisin energiani ap:n oman avioliiton arvokysymyksille, itselleni olisi se paljon isompi juttu puntaroitavaksi kuin alkuperäinen ongelma. Avioliitto olisi pelastettavissa jos mies olisi ap:n kanssa samaa mieltä ja yhtä tolaltaan kaverinsa touhuista (eikä antaisi sille hiljaista hyväksyntäänsä). 

Mietin siinä mielessä samaa, että arvomaailma ei kohtaa. Olkoon sellaiset ihmiset keskenään, jotka menevät tolaltaan toisten suhteista ja sellaiset keskenään, jotka ajattelevat kokonaisvaltaisemmin asioista. Tuskinpa kukaan varsinaisesti pettämistä hyväksyy, mutta silti voi olla lojaali ystävälle eikä toimia toisten moraalinvartijana ja tuomitsijana. Emme me tiedä mitä toisten suhteissa tapahtuu ja miksi toiset toimivat kuten toimivat. 

Vierailija
158/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä koskaan levitä kolmannen käden tietoutta eteenpäin. Sinulla on asiasta vain miehesi kertomus, et ole nähnyt mitään itse. Vaikka luotat mieheesi täysin niin asia ei ole sinun kerrottavissa.

Jos kellä niin miehelläsi on tuossa se moraalinen vastuu kertomisesta. 

Tämä on hyvä neuvo. Itselläni on töissä vastakkaista sukupuolta oleva ystävä. Käydään lounailla ja kahvilla kahdestaan. Porukka luulee että meillä on suhde. Ei ole. En ihmettelisi vaikka joku olisi jo kertomassa hänen vaimolleen että mies pettää.

No mulla kävi näin. Olin baarissa opiskelukavereiden kanssa ja mieheni kaveri meni sitten pahoitellen kertomaan miehelleni, että olen pettäny, mulla oli siellä "todella läheiset tunnelmat" jonkun miehen kanssa, ja takuulla on menty siitä jonnekin "jatkamaan". Kun tosiasiassa istuin baarissa omalla tuolillani, miespuolinen opiskelukaveri omalla tuolillaan ja kertoi minulle humalassa itkien siitä, kun muutamaa vuotta aiemmin päätti kosia tyttöystäväänsä ja tilasi jo sormukset ja sitten löysikin sydänpysähdykseen kuolleen tyttöystävänsä ruumiin.

Että sillai. Olis voinut miehen kaveri tulla vaikka kuuntelemaan.

Vierailija
159/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen oli ystäväni ensin ennen miestäni, kertoisin. 

Jos olisin ystävystynyt naiseen mieheni kautta , en kertoisi. 

tosin itse olen ollut tilanteessa jossa hyvä ystävä petti vaimoaan, vaimo ei ollut ystäväni alunperin mutta kuultuaan miehensä (ystäväni ) pettävän loukkaantui tosi paljon minullekin, että miksi en kertonut . Mutta silloin oli lojaalisuus ensin ystävälleni. 

kysy itseltäsi ap kenelle sinun lojaalisuus kuuluu? Jos kerrot ei tosiaan tarvitse kertoa että mieheltä kuulit. Mutta ennen kuin kerrot, pohdi tätä lojaalisuusasiaa. 

Tilanne on aika vaikea. Minulla ei ole paljoa ystäviä eikä miehellänikään. Tämä ystäväpariskunta on meidän parhaat ystävät. Nainen minun paras ystävä, mies mieheni paras ystävä. Ja näin on ollut yli 10 vuotta jo, tunnettu ollaan kaikki toise

Kyllä varmaan kertoisin sun tilanteessa tai ottaisin puheeksi jotenkin muulla tavoin, että onko ollut luottamusongelmia heillä suhteessa. oon kuullut että sun mies olisi pettänyt . Toki ei muiden asiat välttämättä kuulu kenellekään, mutta jos on paras ystävä kyseessä niin eiköhän luota sun sanaan. Ja ootte ystäviä tuon jälkeenkin..

Vierailija
160/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kertoisi pettämisestä kuin aivan lähimmille ystävilleni. Sellaisille, jotka ovat olleet paljon aiemmin elämässäni kuin heidän miehensä. Tässä ap:n tapauksessa, jos käsitin oikein, tämä pettäjämies on ap:n miehen ystävä ja sitä kautta on ap tutustunut hänen puolisoonsa? En sotkeutuisi todellakaan asiaan ja sanoisin miehelleni että en halua enää kuulla siitä asiasta mitään. 

Ylipäätään ei toisten suhteet ja pettämiset kuulu muille ihmisille millään lailla. 

Jos toisten suhteet ei kuuluisi muille millään lailla, ei pettämisiä olisi. Nythän ulkopuolinen on luikerrellut petetyn naisen parisuhteeseen ja ap:n mieskin on sopassa. Ja nyt vielä ap liitettiin mukaan tähän kimppakivaan.

No olipa taas lapsentasoinen

No onhan tuo luikerteleminen vähän hassu termi ja tuota kolmatta syyllistävä. Jos hän on sinkku, niin vastuu on kyllä pettäjämiehellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän