Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoisitko pettämisestä tässä tilanteessa?

Vierailija
08.12.2023 |

Saisit omalta mieheltäsi kuulla, että ystäväpariskuntanne mies-osapuoli pettää vaimoaan. Että tällä miehellä on sivusuhde ja tieto asiasta on täysin varma ja oman miehesi omin silmin todistama. Ja miehesi vannottaisi, että et kerro kenellekään, koska hän ei voi eikä halua pettää ystävänsä luottamusta. Etkä sinä tietenkään haluaisi pettää oman miehesi luottamusta sinuun kertomalla asian eteenpäin, kun se kerran on sinulle luottamuksella kerrottu. Mutta toisaalta tämä ystäväpariskunnan petetty osapuoli, nainen, on sinun hyvä ystäväsi. Mitä tekisit?

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti pitäisi ajatella sitä petettyä puolisoa. 

Terveisin petetty puoliso, nykyään eronnut ja onnellinen siitä että pääsin valehtelijasta eroon. 

Vierailija
182/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONGELMAN RATKAISU:_

Sinä tai miehesi ette kerro mitään. Sinä läheteät salaa miehen kaverille (pettäjämiehelle) viestin , että tiedät hänen pettävän vaimoaan. Kerrot vaikka, että olet tämän sivusuhdenaisen ystävä ja olet huolissasi hänen suhteestaan naimisissa olevaan perheenisään. Uhkaat, että jos hän ei heti lopeta suhdetta, niin sinä kerrot vaimolle. Näin miehen on pakko lopettaa, jos ei halua rikoa perhettään. Ongelma ratkaistu. Miehesi ei tiedä sinun puuttuneen asiaan ja ystäväsi ei saa kuulla asiasta, eikä voi suuttua sinulle. Parhaassa tapauksessa mies ottaa opikseen eikä koskaan enää riskeeraa perhettään pienen hauskanpidon vuoksi.

Vierailija
184/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä tai miehesi ette kerro mitään. Sinä läheteät salaa miehen kaverille (pettäjämiehelle) viestin , että tiedät hänen pettävän vaimoaan. Kerrot vaikka, että olet tämän sivusuhdenaisen ystävä ja olet huolissasi hänen suhteestaan naimisissa olevaan perheenisään. Uhkaat, että jos hän ei heti lopeta suhdetta, niin sinä kerrot vaimolle. Näin miehen on pakko lopettaa, jos ei halua rikoa perhettään. Ongelma ratkaistu. Miehesi ei tiedä sinun puuttuneen asiaan ja ystäväsi ei saa kuulla asiasta, eikä voi suuttua sinulle. Parhaassa tapauksessa mies ottaa opikseen eikä koskaan enää riskeeraa perhettään pienen hauskanpidon vuoksi.

Jatkan vielä, että en tiedä pystyisinkö tämä kaiken jälkeen olemaan pettäjämiehen kanssa kovinkaan hyvä "ystävä", mutta oman ystäväni vuoksi yrittäisin häntä sietää.

Vierailija
185/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen oli ystäväni ensin ennen miestäni, kertoisin. 

Jos olisin ystävystynyt naiseen mieheni kautta , en kertoisi. 

tosin itse olen ollut tilanteessa jossa hyvä ystävä petti vaimoaan, vaimo ei ollut ystäväni alunperin mutta kuultuaan miehensä (ystäväni ) pettävän loukkaantui tosi paljon minullekin, että miksi en kertonut . Mutta silloin oli lojaalisuus ensin ystävälleni. 

kysy itseltäsi ap kenelle sinun lojaalisuus kuuluu? Jos kerrot ei tosiaan tarvitse kertoa että mieheltä kuulit. Mutta ennen kuin kerrot, pohdi tätä lojaalisuusasiaa. 

Tilanne on aika vaikea. Minulla ei ole paljoa ystäviä eikä miehellänikään. Tämä ystäväpariskunta on meidän parhaat ystävät. Nainen minun paras ystävä, mies mieheni paras ystävä. Ja näin on ollut yli 10 vuotta jo, tunnettu ollaan kaikki toise

Oikein kunnon Solsidanit teillä tulilla

Vierailija
186/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti välttäisin toisten elämään sekaantumista. Asiahan ei sinulle oikeasti kuulu ettekä te kumpikaan miehesi kanssa tiedä todellista tilannetta. 

Jos tuntuu että "on pakko" kertoa (mieti nyt kuitenkin haluatko vain etsiä perusteita päästäksesi luomaan draamaa toisten elämään) niin mielestäni se ystävyyssuhde joka oli ensin on se määrävä.

Mutta kuitekin, jätä kertomatta ja anna muiden asioiden olla. Keskity omaan mieheesi niin ehkä hän ei koe tarvetta etsiä toista naista elämäänsä. 

Vierailija
187/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että en tiedä pystyisinkö tämä kaiken jälkeen olemaan pettäjämiehen kanssa kovinkaan hyvä "ystävä", mutta oman ystäväni vuoksi yrittäisin häntä sietää.

Joo, ja sitten ei yhtään ihmeteltäisi, kun pettäjämiehen salarakas ei tunnekaan koko ihmistä joka väittää olevansa tämän ystävä. Vähän nyt parempaa juonta kannattaisi miettiä kumminkin.

Vierailija
188/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin ystävälleni. Ja olisin lisäksi hyvin huolissani ja vihainenkin siitä, että mieheni haluaa mahdollistaa toisen miehen pettämisen salailemalla asiaa. Alkaisin vakavasti epäillä oman mieheni moraalia ja rehellisyyttä myös.

Vierailija
189/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos juttelisit miehesi kanssa miltä sinusta tuntuu ja sopisitte yhdessä miten edetä tai olla etenemättä asian kanssa?

Olen jutellutkin. Ja hän vannotti, että en saa kertoa kenellekään koskaan. Yritin painostaa miestäni sanomaan sille pettäjälle, että hänen pitää joko heti lopettaa sivusuhde tai kertoa totuus vaimolleen, mutta mieheni sanoo, että hän ei aio puuttua kaverinsa tekemisiin eikä moralisoida muiden tekemisiä.

ap

Puhuitteko ristiriidasta mitä tilanne sinussa herättää? Kyllä sen pitäisi kumppaniasi kiinnostaa, ja jos ei niin se on jo eri keskustelu.

Ikävää toimintaa kumppaniltasi kaataa tieto sinulle ja sitten vaatia olemaan hiljaa. Jos oma kumppani toimisi noin niin vaatisin keskustelemaan

Miehelläsi on kaksoisstandardit ap. Hän osallistuu pettämisen salailuun. Hän on myös sitä mieltä, että hänen ei tarvitse pettää oman ystävänsä luottamusta, mutta sinun töytyy pettää sinun ystäväsi luottamus. Red flags.

Vierailija
190/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä suuttuisin miehelleni. Hän (oletettavasti) tuntee sinut erittäin hyvin ja tiesi kertoessaan, että asettaa sinut tosi hankalaan tilanteeseen. Joko menee välit mieheen tai ystävään. Kummassakin tapauksessa menee välit miesten välillä.

Kun en tiedä ystävän avioliiton tilannetta, niin itse herättelisin naista hyvin vaivihkaa miettimään suhteensa tilaa. Itse kun vahvasti uskon, että pettäminen on seuraus suhteessa olevista ongelmista. Joku voi olla toista mieltä, se hänelle suokoon. Ja miehelle antaisin ohjeeksi keskustella vakavasti ystävä perheen miehen kanssa. 

Vierailija
191/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun tapaatte nelistään, kerro miten luit vauvapalstalta tämmöisen tapauksen ja kysy muiden mielipidettä miten heidän mielestään tässä tulisi toimia. Voi olla mielenkiintoisia hetkiä edessä, kun miehesi ja pettäjämies kiemurtelevat. Josko siitä alkaisi vyyhti purkautua.

Vierailija
192/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, että en tiedä pystyisinkö tämä kaiken jälkeen olemaan pettäjämiehen kanssa kovinkaan hyvä "ystävä", mutta oman ystäväni vuoksi yrittäisin häntä

No ei hän tietenkään kerro nimeään. Kai sillä salarakkaalla nyt muutamia ystäviä on.

Ei tarvitse väittää olevansa mikään paras ystävä. Voi olla vaikka työkaveri tai ihan hyvänpäivän tuttu, liikaa ei tienkään kannata kertoa.

Vierailija
193/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille pettävälle miehelle että kertoo itse vaimolleen. 

Vierailija
194/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää. Vauva-palsta se aina yllättää. Olen luullut, että se vanhojen, mustavalkoisten Suomi-filmien, talosta taloon kiertävä huivipäinen juoruakka on naurettava ja paheksuttava hahmo, mutta enpä olisi arvannut, että hän onkin av-mammojen sankarihahmo ja idoli. Aina sitä uutta oppii, kun vanhaksi elää. 

Vierailija
195/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaisin mieheni kertomaan pettäjälle, että jollei pettäjä kerro itse vaimolleen pettämisestään, miehesi kertoo.

Vierailija
196/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin olisin todella vihainen miehelleni, jos hän laittaisi minut tuollaiseen välikäteen. Hänhän olisi voinut pitää salaisuuden itsellään ja olla itse vastuussa siitä, kertooko ystäväpariskunnan naiselle asiasta vai ei. Miksi kummassa miehesi sotki sinut tuohon kuvioon tietäen, miten vaikeaan tilanteeseen se sinut asettaa?!

Ja että mies vielä vaatii sinua olemaan kertomatta. Jestas. Miksei itse ollut kertomatta sinulle?! Että sinun pitää pystyä olemaan hiljaa, mutta mies itse ei pystynyt.

Ja mitä siihen kertomiseen tulee, niin todella vaikea tilanne. Ymmärrän, että teiltäkin menee ystäväpariskunta, jos he eroavat. Ehkä en kertoisi, vaan vannottaisin miestäni, ettei hän saa koskaan paljastaa, että oli kertonut mitään sinulle. Jos tuo menee paljastamaan, niin esittäisin edelleen ystävälleni, etten kyllä todellakaan tiennyt asiasta mitään. Ja oma mies kyllä saisi seurauksia siitä, että a) sotki minut kuvioon ja b) vielä laverteli siitä.

Vierailija
197/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään. Ajatteleppa jos kyseessä onkin vain valhe tai juoru ja mitään pettämistä ei olekaan tapahtunut?

Viestintuoja ammutaan aina ja sinä et voi tietää onko tämä faktaa vai fiktiota.

Vierailija
198/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vasn, että jos minä olisin tuo petetty nainen toivoisin, että minulle kerrottaisiin, jos tieto on totta. Olen yksiavioinen enkä halua saada tauteja, jotka voivat tuhota hedelmällisyyden tai vaikka tappaa. Minusta jokainen saa pelata hazardia itsellään, ei toisilla. Siksi pettäjä jää siihen paikkaan - aina. 

Vierailija
199/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvittele ap itsesi tuon naisen tilanteeseen. Haluatko sinä elää valheessa? Haluatko olla tuttaviesi selän takana säälittelyn, naureskelun ja ihmettelyn kohde?

Minä laitoin välit poikki kaikkiin, jotka tiesivät, vaan eivät kertoneet. Ystävät eivät pimitä tuollaista toisiltaan.

Olen kuvitellutkin itseni ystävå saappaisiin. Ja tiedän, että se on noin miten kirjoitit. Ja itse haluaisin ehdottomasti saada tietää, jos minua petettäisi. Ja ymmärrän, että jos en kerro niin hän katkaisee välini minuun kun saa tietää. Siksi tämä onkin niin vaikeaa. Sillä jos taas kerron, niin petän mieheni luottamuksen ja oma perheeni saattaa hajota.

ap

No tuo viimeinen lause kyllä meni vähän yli. Kukaan ei hajota perhettään tuollaisen asian takia. Naurettavaa. 

Vierailija
200/212 |
09.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sivusuhteen pystyy käytännössä täysin varmasti omin silmin todistamaan? Niin että erehtymisen vaaraa ei ole? Tätä jäin miettimään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi