Sdp puoluelehti: Kun överiydestä tuli hyve nyt itsenäisyyspäivän mitalitkin kelpaavat bling bling -somisteiksi
https://demokraatti.fi/kun-overiydesta-tuli-hyve-nyt-itsenaisyyspaivan-…
Siinä vähän kritiikkiä omilta Sannalle.
Kommentit (348)
En yleensä ihannoi jenkkejä, mutta niiden itsenäisyyspäiväjuhla on aina koko kansan juttu - Kuuluu kaikille ja on jos jonkinlaista karnevaalia ym. Suomessa itsenäisyyspäivän vietto on tuulahdus jonnekin 1800-luvulle, jolloin oli kunnon luokkayhteiskunta ja kaikki tiesivät paikkansa. Rahvas oli aina valmiina pokkailemaan lakki kourassa käsipäivää ylemmille säädyille. Rahvas saa edelleen kutsun töllön eteen katsomaan kuinka paremmat ihmiset juhlivat ja esittelevät itseään ja saavat hyväveliklubin kestojäseninä ansiomerkkiä ja ties mitä tunnustusta itse presidentiltä.
Sikäli piikki materialistisesta patsastelusta ja bling-blingistä on todella paikallaan. Huomattavaa on kuitenkin se, että tämä överimeininki näkyy olevan koko valtiojohdon bravuuri eikä ole yksilöitävissä pelkästään Mariniin. Marin on ehkä noista kaikista se, joka näyttävänä nuorehkona naisena jaksaa kiinnostaa myös ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häritsee enemmän mielikuva demareista jonain punaisena köyhäillstönä joka haluaa olla mahdollisimman kurja ja elää mahdollisimman ankeaa elämää. Koen itseni demariksi eikä minua erota kokoomuslaisesta kuin se, että en halua köyhien kärsivän, en syytä elämäni epäonnistumisista köyhiä, pienituloinen ei ole viholliseni, en vihaa verojen maksamista, köyhien vika ei ole valtiontalouden kurja tila ja työmarkkinoiden ongelmatkaan. Minulla on rahastoja ja osakkeita, uskon siihen että työllä, yrittäjyydellä ja sijoittamisella voi vaurastua ja sen esteet pitää purkaa kaikilta, myös köyhiltä ja pienituloisilta. Ideaali olisi että kaikilla olisi asiat niin hyvin että viimeisijaisiin etuuksiin ei pitäisi joutua turvautumaan.
Juurikin näin. Miksi duunari ei voisi nauttia elintasostaan, jonka eteen on tehnyt töitä? Varsinkin paperiteollisuudessa on
Suomessa saa olla kyllä kallis auto, vene tai omakotitalo.
Mutta shampanjan juominen Kämpin sviitiisä on kamala synti. Tai ainakin jos postaa siitä kuvan nettiin. Etenkin jis on demari.
Vierailija kirjoitti:
Minua häritsee enemmän mielikuva demareista jonain punaisena köyhäillstönä joka haluaa olla mahdollisimman kurja ja elää mahdollisimman ankeaa elämää. Koen itseni demariksi eikä minua erota kokoomuslaisesta kuin se, että en halua köyhien kärsivän, en syytä elämäni epäonnistumisista köyhiä, pienituloinen ei ole viholliseni, en vihaa verojen maksamista, köyhien vika ei ole valtiontalouden kurja tila ja työmarkkinoiden ongelmatkaan. Minulla on rahastoja ja osakkeita, uskon siihen että työllä, yrittäjyydellä ja sijoittamisella voi vaurastua ja sen esteet pitää purkaa kaikilta, myös köyhiltä ja pienituloisilta. Ideaali olisi että kaikilla olisi asiat niin hyvin että viimeisijaisiin etuuksiin ei pitäisi joutua turvautumaan.
Yrittäjissäkin on aika paljon demareiden äänestäjiä. Kokoomuksen ja persujen äänestäjiä on kyllä eniten, mutta sitten tuleekin kepulaiset ja demarit aika lähelle yhtä suurilla osuuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin on köyhien asialla 😋
Köyhäkin saa iloa elämäänsä, kun voi katsoa Marinin luksuselämää. Tuntuu varmasti hienolta ajatella kuinka Marin laittaa päivässä pelkkään bling bling juhliin muutaman kymppitonnin,
Ylänuoli taitavasta sarkasmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän oli mukana Ahtisaaren hautajaisissa?
Marin on demarien entinen pj, Ahtisaari oli demari.
Marin sai kutsun jo pelkästään ex-pääministerinä, mutta koska oli ex-puheenjohtaja, niin olisi kutsuttu silläkin perusteella kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marinia on nyt helppo potkia, kuten kaikkia muitakin shampanjasosialisteja. Vaan käsi sydämelle, kuinka moni Marinia äänestänyt pienituloinen ei itse nauttisi luksuksesta, jos voisi?
Tosin jos olisin entinen pääministeri, pitäisin asian pienessä piirissä, enkä postaisi sitä Instaan.
Pointtisi täysin tyhjä. Jos paasaa tuolla tuloerojen pienuuden puolesta kaksi vuosikymmentä, miten ihmeessä yhtäkkiä muuttuu tuollaiseksi? Eihän eläinaktiivikaan salaa haaveile turkiksista.
Mielestäni mielenterveys hänellä aivan karastrofi.
Siis jos haluaa että ihmiset eivät joudu elämään köyhyydessä vaan menestyvät elämässään, niin pitää itse elää köyhyydessä ja karttaa menestystä?
Logiikkaa on nyt vaikea nähdä.
Ainakin voi lopettaa sen muiden menestyneiden, raharikkaiden solvaamisen ja kadehtimisen, joilla ei ole demarien jäsenkirjaa taskussaan.
Logiikkaa siinäkin on vaikea nähdä, miten toisen menestys on parempaa ja hyväksytympää kuin toisen.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Miksi duunari ei voisi nauttia elintasostaan, jonka eteen on tehnyt töitä? Varsinkin paperiteollisuudessa on
Mutta tuo ei ole se viesti, mitä demarijohtohahmot paukuttavat, että ökyelämä työllä ansaitulla rahalla on jees. Hehän menettäisivät kannatuksensa köyhiltä ja aidosti vasemmistolaisilta. "Tasa-arvo, tasaaminen, pienet tuloerot, ekologisuus, ilmastonmuutos..." Kukaan ei kannusta vaurastumaan ja puhu rikastumisen hienoudesta. Jäämme odottamaan... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö sanna ajaa neljän päivän työviikkoa ?
Ei aja, kun sai sen minkä halusikin, eli itselleen 0-päiväisen työviikon ja jatkuvan hillovirran. Pysyy hillotolppa kivasti koko ajan tuoreessa hillossa, kun virta on jatkuva. Kelpaa sitä sitten nuoleskella. Ihan perus demarointia.
Eipä ole kuitenkaan valtion sopeutusrahalla kuten miljonääri ex PM Sipilä. Säästyypä nekin rahat veronmaksajilta.
Valehtelet ! Sipilä ei nostanut sopeutumisrahaa enää kuukausiin.. Lehdissä on myös kerrottu, että ei nosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin menee kategoriaan Vuoden surkein äiti, onkohan edes montaa kertaa tavannut lastaan koko vuonna...
Halla-aho vuoden surkein isä. Kielsi julkisesti oman lapsen jonka pökki maailmaan 8vuoden Vieraissa olollaan. Tapaako edes lasta. 🙄🙄🙄
Eikös tällä miehellä ole kaikki omaisuus vaimon ja anopin nimissä.. Mitäs veronkiertoa tämä on.. Onkohan edes nyt uskollinen vaimolle, 5 lapselle joista yksi se syrjähyppy....
Ai, että te jaksatte jauhaa tuosta syrjähypystä. Minä olen 70-vuotias mummo ja nähnyt maailmaa jo sen verran, etten yhdestä (tai useammastakaan ) syrjähypystä tekisi noin kauhean isoa numeroa. :D
Muutama institutionaalinen tosiasia:
1) on tapana, että presidentti myöntää Suomen Valkoisen Ruusun suurristin pääministerille tämän oltua virassaan muutaman vuoden
2) on tapana, että entiset pääministerit kutsutaan itsenäisyyspäivän vastaanotolle
3) on tapana, että itsenäisyyspäivän vastaanotolle kutsutut käyttävät kunniamerkkejään
4) Marin käytti suurristiään juuri sillä tavalla kuin sitä kuuluu käyttää, asun värillä ei ole merkitystä tässä yhteydessä.
Johtopäätös: Demari ampuu täysin ohi maalin yrittäessään huutaa haloota näistä asioista. Skarppaamisen paikka olisi ollut edellistä pääministeriä valittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat olleet bilderberg kokouksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin menee kategoriaan Vuoden surkein äiti, onkohan edes montaa kertaa tavannut lastaan koko vuonna...
Halla-aho vuoden surkein isä. Kielsi julkisesti oman lapsen jonka pökki maailmaan 8vuoden Vieraissa olollaan. Tapaako edes lasta. 🙄🙄🙄
Eikös tällä miehellä ole kaikki omaisuus vaimon ja anopin nimissä.. Mitäs veronkiertoa tämä on.. Onkohan edes nyt uskollinen vaimolle, 5 lapselle joista yksi se syrjähyppy....
Ai, että te jaksatte jauhaa tuosta syrjähypystä. Minä olen 70-vuotias mummo ja nähnyt maailmaa jo sen verran, etten yhdestä (tai useammastakaan ) syrjähypystä tekisi noin kauhean isoa numeroa. :D
Kyse ei ole syrjähypystä, vaan 8 vuotta kestäneestä salasuhteesta, jonka seurauksena syntyi lapsi. Halla-aho valehteli että hänellä on 4 lasta vaikka onkin 5, joista 5. on syntynyt salasuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole syrjähypystä
Vierailija kirjoitti:
En yleensä ihannoi jenkkejä, mutta niiden itsenäisyyspäiväjuhla on aina koko kansan juttu - Kuuluu kaikille ja on jos jonkinlaista karnevaalia ym. Suomessa itsenäisyyspäivän vietto on tuulahdus jonnekin 1800-luvulle, jolloin oli kunnon luokkayhteiskunta ja kaikki tiesivät paikkansa. Rahvas oli aina valmiina pokkailemaan lakki kourassa käsipäivää ylemmille säädyille. Rahvas saa edelleen kutsun töllön eteen katsomaan kuinka paremmat ihmiset juhlivat ja esittelevät itseään ja saavat hyväveliklubin kestojäseninä ansiomerkkiä ja ties mitä tunnustusta itse presidentiltä.
Sikäli piikki materialistisesta patsastelusta ja bling-blingistä on todella paikallaan. Huomattavaa on kuitenkin se, että tämä överimeininki näkyy olevan koko valtiojohdon bravuuri eikä ole yksilöitävissä pelkästään Mariniin. Marin on ehkä noista kaikista se, joka näyttävänä nuorehkona naisena jaksaa kiinnostaa myös ulkomailla.
Se on tuo idän paha karhu, joka on muutamaankin otteeseen haukannut Suomea.
Pienen valtion eloonjäämistaistelua juhlitaan näin meillä, toisin kuin monissa isoissa valtioissa on karnevaalinsa.
Arvostan suuresti Suomen itsenäisyysjuhlallisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole syrjähypystä
Nyt keskustellaan Marinista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä jauhetaan siksi, että se mollaamminen saa jotain mittasuhteita. Yksipuolinen haukkuminen on ikävää. Sitähän kesti yhtämittaa 8 vuotta ja siitä Lisä lapsi. Minäkin olen mummo, mutta olen naisena kauhuissanii tuommosesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin sai kutsun jo pelkästään ex-pääministerinä, mutta koska oli ex-puheenjohtaja, niin olisi kutsuttu silläkin perusteella kyllä.
Olivatko siellä muut ex-pääministerit?
On tämä jokseenkin säälittävää tämä hallituspuolueiden ulina. Ensin itketään ja ruikutetaan oppositiossa, sitten kun päästään hallitusvastuuseen, itketään hallituksessa.
Voimia teille.
Juurikin näin. Miksi duunari ei voisi nauttia elintasostaan, jonka eteen on tehnyt töitä? Varsinkin paperiteollisuudessa on ollut paljon demareita äänestäneitä ja niiltä ei todellakaan ole rahaa puuttunut, mutta jotenkin Kämp-sviitti instassa hiertää enemmän ihmisiä kuin se, että naapurin duunarin pihassa seisoo kymppitonnien vene.