Kauniin naisen vanhenemisen hyväksyminen on vaikeaa.
Kun on tottunut olemaan kaunis ja haluttu ja kehuttu, on vaikeaa hyväksyä oma rupsahtaminen. Se on itselleni ollut kova pala. Peilikuva ei enää näytä omalta. Sanon tämän suoraan ja rehellisesti. En kadehdi nuoria naisia, surettaa vain oma taantuminen.
Ja kyllä, vierelläni on rakastavia lähimmäisiä joille ulkonäköni muuttuminen ei vaikuta tai haittaa millään tavalla. Ja kyllä, olen opiskellut ja kehittänyt itseäni ja mielekkäässä työssä ja mielekkäitä harrastuksia myös on elämässäni.
Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön.
kyllä minä tunnustan että muuttunut ulkonäkö harmittaa. Ja kai tähän tottuu aikanaan. Vielä en siinä pisteessä ole. Minusta on hyvä puhua myös tästä ilmiöstä.
Kommentit (185)
Itse olen vielä hyvännäköinen ja tulen aina olemaan jos olen samanlainen kuin iäkäs äitini joka edelleen upea. Silti ulkonäkö ei kiinnosta pätkääkään ja kuljen peittävissä ja halvan näköisissä vaatteissa. Luonteeni on hyvä ja älyä riittää, en tarvitse muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiittääkää onnea jos oikeesti olette säilyneet noin pitkälle ilman rupahtamisen merkkejä!! Kyllähän kehossa nuo muutokset alkaa jo 25 v, eteenpäin kollegeenin tuotanto alkaa jo vähenemään. Usein jo 30 v eteenpäin on jotain orastavaa ilmejuonnetta tms., mitä kelläkin.
Iloinen hyväntuulinen ihminen säilyttää kasvonsa vanhetessankin kauniimpana kuin aina tympeä ilme naamallaan oleva ihminen tai elämäänsä pettynyt ihminen. Ihmisen perusilme, joka tulee elämänasenteesta, juontaa uu
Voi kun pitäisikin paikkansa, mutta kaikki ilmeet, ilot ja surut, jättää naamaan jälkensä. Myöa vähän inhottavaa niitä kohtaan, joilla on luonnostaan kärttyisen näköinen, ns resting bitch -naama, vaikka olisi kuinka iloisia ihmisiä!
Ei tehdä päätelmiä kenenkään kasvojen perusteella, eihän?
Kysehän on siitä esim. että jos esim. koko ajan pitää suutaan tyytymättömässä mytyssä, tästä toistuvasta ilmeestä muodostuu ajan oloon ryppyj suun ympärille. Samalla tavalla tupakoitsevalle naiselle tulee ryppyverkosto suun ympärille. Se liike (ilme), mikä toistuu, vaikuttaa ihoon. Esim. puhutaan naurunrypyistä.
Ja päätelmien tekeminen ihmisen kasvoista, eleistä, vaatteista jne kuuluu kyllä ihan perimäämme. Se on osa kommunikaatiota, tämä on kokeissa todettu.
Suurimman osan kauniista naisista pilaa heidän liiallinen tietoisuutensa omasta kauneudesta ja teennäinen käytös.
Vierailija kirjoitti:
Ei kauneus katoa vanhetessa! Päinvastoin, kaunis nainen on kaunis vanhana ja ryppyisenäkin. Nuoruus on katoavaa ja se on ihan eri juttu.
Muumion cope
Vierailija kirjoitti:
En minäkään miehenä hyväksy kauniin naisen vanhenemista. Siinä vaiheessa tämä meneekin vaihtoon ja tilalle otetaan tuoreempi vuosimalli.
En voi ymmärtää näitä halveksunnan osoituksia. Me kaikki olemme samassa veneessä. Me kaikki vanhenemme.
Jotenkin ymmärrän vielä, kun joku halveksii pituutta/lyhyyttä tai hiuksia, tms. Mutta että ikä? Sinäkin tulet ryppyiseksi, kurttuiseksi, veltoksi.
Onko tämä perimmiltään jotain itsevihaa, vai vain silkkaa ylimielisyyttä?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ajatuksesi, vaikka mies olenkin. Herättää tosin kysymyksiä, jos lasket itsesi edelleen "kaunotarten" joukkoon 49-vuotiaana.
Omassa keski-ikäisten sarjassasi näin voi ollakin, mutta jos minun pitäisi joku omakohtainen "rupsahtamisikä" sanoa, niin se olisi 43.
eikö sinusta esim. helena ahti-kallberg 55 v ole kaunis?
Katri-Helenan kasvot ovat suht luonnolliset ja kauniit vaikka onkin luomet leikattu ja laitettu täyteaineita. Sitten on epäonnistuneempia virityksiä pilvin pimein nimiä mainitsematta. Nuoret naiset voisivat ottaa järjen käteen ja lopettaa huuliensa täyttämisen. Hirveitä kummituksia osa jo kolmekymppisinä. Katsoin instasta erästä erittäin hyvin ansaitsevaa nuorta naista, joka töljäsi ennen kauniisiin ja täytettyihin huuliin monta kerrosta väriä ja lopuksi punaista. Luonnollisena muutama vuosi sitten todella kaunis suu. Voi elämän kevät, kun tajuaisi ennenkuin huulet pilalla ja miksi noita piikkihoitaja nuorille ihmisille. 80- vuotiaat voi jo revitellä, kun ei tule suurempia vahinkoja.
En ole koskaan ollut kaunis ja on mua rumaksikin haukuttu. Pikkiriikkistä vahingoniloa pukkaa tämä ketju. Ainakaan minun ei tarvitse kriiseillä kauneuden menetyksestä, kun ei ole mitä menettää. Toiset on ihan kriisissä että miten voin elää kun en ole enää tyrmäävän kaunis, monet meistä ovat eläneet niin koko elämämme. Tekee kyllä pahaa lukea ajatuksia että ulkonäkö on kaikki kaikessa. Eikö me rumat sitten olla koskaan oltukaan minkään arvoisia näiden mielestä?
Miten muka kaunis ihminen voi niin totaalisesti muuttua... sitä ihmettelen, ellei ole kyseessä huonot elämäntavat, alkoholiongelma, tupakka, liika auringon palvonta, meikkien kanssa nukkuminen... kauneuden ylläpitoon pystyy paljon vaikuttamaan itse. En sano että ihminen näyttää läpi ikänsä kuin 20-vuotiaalta mutta ainakin vanhempanakin kuitenkin piirteet ovat samat, kypsempinä tietenkin.
Jos on rahaa ja on tarve itsensä kohentamiselle niin miksei kävisi sitten vaikka ammattimaisella plastiikkakirurgilla jos se piristäisi ilmettä tai ainakin parantaisi itsetuntoa ym.
Hollywoodissa sen näkee. Jo alle 30v naisnäyttelijät menee "kauneus"operaatioihin ja tilanne menee vain huonommaksi. Vauhti kiihtyy. Katsoin Jennifer Lawrencen uuden elokuvan ja en meinannut tunnistaa. Naama kuin ilmapallo.
Vierailija kirjoitti:
Hollywoodissa sen näkee. Jo alle 30v naisnäyttelijät menee "kauneus"operaatioihin ja tilanne menee vain huonommaksi. Vauhti kiihtyy. Katsoin Jennifer Lawrencen uuden elokuvan ja en meinannut tunnistaa. Naama kuin ilmapallo.
Sama Gwen Stefanilla... on kylläkin jo paljon vanhempi mutta luonnollisuus tipotiessään. Näyttää nykyään samalta kuin kuka tahansa jenkkibimbo, persoonalliset ja viehättävät piirteet hävinneet. Liika on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Katri-Helenan kasvot ovat suht luonnolliset ja kauniit vaikka onkin luomet leikattu ja laitettu täyteaineita. Sitten on epäonnistuneempia virityksiä pilvin pimein nimiä mainitsematta. Nuoret naiset voisivat ottaa järjen käteen ja lopettaa huuliensa täyttämisen. Hirveitä kummituksia osa jo kolmekymppisinä. Katsoin instasta erästä erittäin hyvin ansaitsevaa nuorta naista, joka töljäsi ennen kauniisiin ja täytettyihin huuliin monta kerrosta väriä ja lopuksi punaista. Luonnollisena muutama vuosi sitten todella kaunis suu. Voi elämän kevät, kun tajuaisi ennenkuin huulet pilalla ja miksi noita piikkihoitaja nuorille ihmisille. 80- vuotiaat voi jo revitellä, kun ei tule suurempia vahinkoja.
Mietin että millaiselta näyttävät huulitäytteet 60-vuotiaina.. Vai onko käyty naamankiristyksessä niin että muistuttaa Dolly Partonia.
Ap on menettänyt huomiota ja ihailua, jota kaunis ihminen saa. Kauniiseen ihmiseen yhdistetään automaattisesti positiivia piirteitä. Heidät arvioidaan esim. mukaviksi ja heidän seuraansa halutaan. Kaunista ihmistä autetaan helpommin kuin rumaa. He saavat ystävällisempää palvelua Kauneuden suosiminen on meillä perimässä. Haluamme lisääntyä kauniiden ihmisten kanssa. Kauneudeksi tulkitaan elinvoimaisuudesta kertovat piirteet, kasvojen ja kehon symmetrisyys, piirteiden keskiarvoisuus, koska nämä kaikki kertovat ettei ole mitään poikkeavuuksia ja ihminen synnyttää terveitä jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan kauniista naisista pilaa heidän liiallinen tietoisuutensa omasta kauneudesta ja teennäinen käytös.
Allekirjoitan tämän. Pidän itse viehättävänä sitä ettei korosta pelkästään omaa ulkonäköään ja ole koppava sen takia kun sattuu olemaan niin erityisen kaunis. Yleensä nämä superkauniit ovat aika kevytkenkäisiä pintaliitäjiä jotka janoavat vain huomiota mahdollisimman monelta ihmiseltä, erityisesti miehiltä. Jos kaunista ihmistä hehkutetaan maasta taivaisiin niin yleensä se nousee heillä päähän ja sitten toimivat pelkästään sen ulkonäkönsä kautta kaikessa. Minua kiehtoo enemmän se miten suhtautuu toisiin ihmisiin, on empaattinen, ei katso toisissakaan ihmisissä pelkää pintaa vaan osaa katsoa myös syvemmälle. Esimerkiksi prinsessa Diana oli upea ihminen kaikin puolin, ulkoisesti kuin sisäisestikin, hänestä huokui karisma, luonnollisuus, lempeys ja naisellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän. Pidän itse viehättävänä sitä ettei korosta pelkästään omaa ulkonäköään ja ole koppava sen takia kun sattuu olemaan niin erityisen kaunis. Yleensä nämä superkauniit ovat aika kevytkenkäisiä pintaliitäjiä jotka janoavat vain huomiota mahdollisimman monelta ihmiseltä, erityisesti miehiltä. Jos kaunista ihmistä hehkutetaan maasta taivaisiin niin yleensä se nousee heillä päähän ja sitten toimivat pelkästään sen ulkonäkönsä kautta kaikessa. Minua kiehtoo enemmän se miten suhtautuu toisiin ihmisiin, on empaattinen, ei katso toisissakaan ihmisissä pelkää pintaa vaan osaa katsoa myös syvemmälle. Esimerkiksi prinsessa Diana oli upea ihminen kaikin puolin, ulkoisesti kuin sisäisestikin, hänestä huokui karisma, luonnollisuus, lempeys ja n
Dianalle kävi samoin kuin Sanna Marinille. Julkisuus nousi päähän. Aluksi seantoi nostetta, kunnes kääntyi itseään vastaan.
https://www.ranker.com/crowdranked-list/sexiest-women-over-50
Tuossapa yli 150 näyttelijää, jotka ovat iältään yli 50-vuotiaita. Osa ihmeellisen nuoren näköisiä, kuten vaikka Jennifer Lopez, Julianne Moore ja muutamat muut.
Ai joku on nostanut tämän ikivanhan, miehen tehtaileman aloituksen.
Olen varmaan jotenkin outo, mutta itseä tämä elämänvaihe kiehtoo. On ainakin enemmän haastetta näyttää hyvältä. Löysin oman naiseutenikin vasta yli 40-vuotiaana. Vaihdevuodet ovat ärsyttävät, muttei minua lannista.
Ja kohta voi irtisanoa helposti kenet tahansa eli omistusasuntoon ei kannata satsata.