Kauniin naisen vanhenemisen hyväksyminen on vaikeaa.
Kun on tottunut olemaan kaunis ja haluttu ja kehuttu, on vaikeaa hyväksyä oma rupsahtaminen. Se on itselleni ollut kova pala. Peilikuva ei enää näytä omalta. Sanon tämän suoraan ja rehellisesti. En kadehdi nuoria naisia, surettaa vain oma taantuminen.
Ja kyllä, vierelläni on rakastavia lähimmäisiä joille ulkonäköni muuttuminen ei vaikuta tai haittaa millään tavalla. Ja kyllä, olen opiskellut ja kehittänyt itseäni ja mielekkäässä työssä ja mielekkäitä harrastuksia myös on elämässäni.
Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön.
kyllä minä tunnustan että muuttunut ulkonäkö harmittaa. Ja kai tähän tottuu aikanaan. Vielä en siinä pisteessä ole. Minusta on hyvä puhua myös tästä ilmiöstä.
Kommentit (185)
Ap on sentään saanut olla kaunis ja ihailtu.
Itse olen aina ollut ruma nainen ja saanut miesten taholta lähinnä halveksuntaa
Oma keho ei ole niin hyvä, et kehtais rietasta, estotonta, sensuellia eroottisuutta.
Räjähtäisin nauruun ..
N65
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö on yksi suurimpia lahjoja, mitä ihminen voi universumilta saada. Asia on tutkittu laajasti psykologian saralla: kauniit ihmiset ovat keskimäärin onnellisempia, varakkaampia, useammin parisuhteessa, useammin perheellisiä jne jne
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Yläasteaikanakin kun koko luokka teki ystävänpäiväkorttipohjat itselleen, joihin muiden luokkalaisten piti sitten kirjoittaa tervehdyksiä, niin minä sain korttiini pojilta vain kirjoituksia tyyliin "Hyi v..."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierestä seuraan kuinka ikäisesi hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan. Kunhan pidät huolen ettet kuulu heihin, se on kaikista tärkeintä.
Keski-ikäiset miehet hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan: ahdistelevat, huutelevat kähmivät luvatta ja ehdottelevat seksiä sekä huorittelevat.
Keski-ikäisten naisten en ole ikinä nähnyt kohtelevan kauniita nuoria naisia huonosti.
Minä olen nähnyt. Itse en ole koskaan nähnyt fysioterapeuttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Yläasteaikanakin kun koko luokka teki ystävänpäiväkorttipohjat itselleen, joihin muiden luokkalaisten piti sitten kirjoittaa tervehdyksiä, niin minä sain korttiini pojilta vain kirjoituksia tyyliin "Hyi v..."
Sama. Miehet ja pojat ovat aina olleet julmia niitä naisia kohtaan joita pitävät rumina 😔
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut kaunis ja on mua rumaksikin haukuttu. Pikkiriikkistä vahingoniloa pukkaa tämä ketju. Ainakaan minun ei tarvitse kriiseillä kauneuden menetyksestä, kun ei ole mitä menettää. Toiset on ihan kriisissä että miten voin elää kun en ole enää tyrmäävän kaunis, monet meistä ovat eläneet niin koko elämämme. Tekee kyllä pahaa lukea ajatuksia että ulkonäkö on kaikki kaikessa. Eikö me rumat sitten olla koskaan oltukaan minkään arvoisia näiden mielestä?
Itse kriiseilen kun en näin rumana naisena löydä puolisoa. Enkä halua ketään joka joutuu tyytymään minuun vaan aitoa rakkautta.
Taitaa olla liikaa pyydetty ja olen jo 40v...
Tyttö nuori niin kaunis kuin kukkanen, pian on muodoton tai harmaa tukkainen. Rypee vain vaihdevuosien vaivoissaan, esittelyä elämä on vaan.
Esileikkiä, Irwin Goodman, Veksi Salmi.
Miss Universum Anne Pohtamo nuorena https://seura.fi/wp-content/uploads/2020/09/anne_pohtamo.jpg
ja 69-vuotiaana:
https://anna.fi/awpo/img/2024/03/dsc4071.jpg?s=1a0cdc0363c06f20f1b6b4bc…
Meryl Streep nuorena https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Meryl_Streep_…
ja 68-vuotiaana
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Meryl_Streep_…
On mielenkiintoista, että jotkut säilyvät vanhetessaan enemmän itsensä näköisenä kuin toiset. Jotkut saattavat olla jo 50-vuotiaana niin eri näköisiä kuin 25-vuotiaana, ettei heitä kunnolla edes tunnista samaksi ihmiseksi.
Itselläni on uurteita, jotka eivät haittaa minua yhtään. Lisäksi on vähän löysää leukaperissä. Se jostain syystä vähän haittaa. Olen reilu 60-vee.
Olisikohan helpompaa, jos voisi vanhentua enemmän siten kuin Meryl Streep, eli säilyä jotenkin itsensä näköisenä, vaikka olisi uurteita ja vähän löysyyttäkin?
Vierailija kirjoitti:
Meryl Streep nuorena https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Meryl_Streep_…
ja 68-vuotiaana
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0a/Meryl_Streep_…
On mielenkiintoista, että jotkut säilyvät vanhetessaan enemmän itsensä näköisenä kuin toiset. Jotkut saattavat olla jo 50-vuotiaana niin eri näköisiä kuin 25-vuotiaana, ettei heitä kunnolla edes tunnista samaksi ihmiseksi.
Itselläni on uurteita, jotka eivät haittaa minua yhtään. Lisäksi on vähän löysää leukaperissä. Se jostain syystä vähän haittaa. Olen reilu 60-vee.
Olisikohan helpompaa, jos voisi vanhentua enemmän siten kuin Meryl Streep, eli säilyä jotenkin itsensä näköisenä, vaikka olisi uurteita ja vähän löysyyttäkin?
Olen huomannut saman. Tunnen aika paljon naisia, jotka eivät ole juuri muuttuneet ikävuosien 55-75v. välillä ulkoisesti. Äitini ja hänen siskonsakin kuuluvat tähän joukkoon, heidän kavereitaan suurin osa nämä tuon piirteen omaavat. He eivät ole varsinaisesti nuorennäköisiä, vaan ikään kuin iättömiä niin että on vaikea sanoa minkäikäisiä ovat. Kaikilla on ollut hyvät elämäntavat ja hyvä koulutus ja tulotaso eikä isompia sairauksia. Mutta se voi johtua siitäkin, että tunnen lähinnä tuollaisia ihmisiä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ulkonäkö on yksi suurimpia lahjoja, mitä ihminen voi universumilta saada. Asia on tutkittu laajasti psykologian saralla: kauniit ihmiset ovat keskimäärin onnellisempia, varakkaampia, useammin parisuhteessa, useammin perheellisiä jne jne
Ja samalla hyvä ulkonäkö voi johtaa tragedioihinkin. On voinut vain lähteä suhteesta ja valita sen paskan miehen.
Sellaistakin näkee, että nuorena tai vaikka 30-vuotiaana suht vaatimattoman näköinen nainen onkin 50-60-vuotiaana muuttunut kauniimmaksi ja nuoremman näköiseksi, mitä nämä nuoruuden kauniit samanikäiset ystävät nykyään ovat. Yleensä tuon tyyppiset, eli vaatimattomasta kauniiksi muuttuneet naiset ovat usein vielä vanhanakin kauniita. Olen tämän huomannut vanhainkodissa vieraillessa ja sukulaisiani tavatessa.
Paljon on missejäkin, jotka ovat vanhempana ihan tavallisen näköisiä, ja jos ei tietäisi, että he ovat olleet missejä, ei osaisi sitä ollenkaan arvata.
Tietyt piirteet omaava nainen pysyy pitempään nuoren näköisenä. Niitä piirteitä ovat esim. isot silmät, pieni leuka, paksut huulet...
Tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa on naisten vaikeampi vanhentua kuin aiemmin, vaikkei olisikaan luonteeltaan pinnallinen. Joka "tuutista" tulee kuvaa ja tekstiä, miten voisi olla pirtsakamman näköinen jne.
Mieheni on minua viisi vuotta nuorempi ja urheilija. On tässä välillä vähän paineita vaihtareitten kanssa taistellessa. Mieheni ei mitenkään ilmaise, ettenkö riittäisi hänelle, mutta itse toivoisin, että pysyisin vähän pitempään itseni näköisenä. Jotkut naiset saattavat vaihdevuosi-iässä alkaa näyttää huomattavasti miestään vanhemmalta, vaikka mies olisi oikeasti vaimoaan vanhempi.
Itseäni harmittaa, kun niin monet väittävät virheellisesti, että vihaisilla, katkerilla, ilkeillä ja elämäänsä tyytymättömillä naisilla on vanhempana suupielet alaspäin ja se on näiden moittijoiden mielestään naisen oma vika. Mutta niin ei ole.
Itselläni on jonkin verran uurteita ja valuvikoja, mutta ne eivät minua haittaa. Alaspäin kääntyneet suupielet haittaavat, koska ne tekevät minusta vihaisen näköisen, vaikka olen aina ollut perusluonteeltani iloinen ihminen ja monet elämän raskaatkin asiat olen selvinnyt parhaiten huumorin avulla, vaikken aina itkultakaan ole säästynyt - tietenkään.
Tässäpä pari kuvaa, missä näkee, kuinka voi olla hyvinkin vanha nainen, jolla on vielä huulet ihan nätit ja toisessa kuvassa näkee, kuinka nuorellakin ihmisellä voi olla huulet alaspäin.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcREZQHkCL8qEHL-Fzg…
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fdownturned-m…
Pointtini on se, että ei kannata leimata ihmisen luonnetta tai käytöstä sen mukaan, mikä on hänen kasvojensa tila tai huuliensa asento.
Sitten kuolee pois ja ruma ruumis maatuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 vuotias. Vielä olen siedettävässä kunnossa, kiitos sporttisen ja terveellisten elämäntapojen, olen myös hoikka.
Mutta tiedostan, että 2-10 vuoden sisällä romahdan ulkoisesti. Odotan kauhulla menopaussia. Olen aina ollut seksuaalisesti halukas enkä ole ikinä kärsinyt haluttomuudesta tai kuivuudesta. Pelkään että seksistä nauttiminen loppuu elämässäni.
Älä odota kauhulla, tutustu aiheeseen. Helpottaa kummasti, kun tunnistaa oireilut ja osaa toimia oikein. Eikä kaikille edes tule kauhukautta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaistakin näkee, että nuorena tai vaikka 30-vuotiaana suht vaatimattoman näköinen nainen onkin 50-60-vuotiaana muuttunut kauniimmaksi ja nuoremman näköiseksi, mitä nämä nuoruuden kauniit samanikäiset ystävät nykyään ovat. Yleensä tuon tyyppiset, eli vaatimattomasta kauniiksi muuttuneet naiset ovat usein vielä vanhanakin kauniita. Olen tämän huomannut vanhainkodissa vieraillessa ja sukulaisiani tavatessa.
Paljon on missejäkin, jotka ovat vanhempana ihan tavallisen näköisiä, ja jos ei tietäisi, että he ovat olleet missejä, ei osaisi sitä ollenkaan arvata.
Tietyt piirteet omaava nainen pysyy pitempään nuoren näköisenä. Niitä piirteitä ovat esim. isot silmät, pieni leuka, paksut huulet...
Tässä ulkonäkökeskeisessä maailmassa on naisten vaikeampi vanhentua kuin aiemmin, vaikkei olisikaan luonteeltaan pinnallinen. Joka "tuutista" tulee kuvaa ja tekstiä, miten voisi olla pirtsakamman näköinen jne.
Mieheni on minua viisi vuotta nuorempi ja urheilija. On tässä välillä vähän paineita vaihtareitten kanssa taistellessa. Mieheni ei mitenkään ilmaise, ettenkö riittäisi hänelle, mutta itse toivoisin, että pysyisin vähän pitempään itseni näköisenä. Jotkut naiset saattavat vaihdevuosi-iässä alkaa näyttää huomattavasti miestään vanhemmalta, vaikka mies olisi oikeasti vaimoaan vanhempi.
Oikeasti on kuitenkin niin, että mies vanhenee huomattavasti nopeammin kuin nainen. Siis ihan tutkimusten mukaan. Luulen, että jos sinusta naiset näyttävät keski-iässä samanikäisiä tai jopa vanhempia puolisoitaan vanhemmilta, on kyse siitä että hyväksyt vanhenemisen miehelle paremmin kuin naiselle. Täällä oli joskus vertailu, jossa vertailtiin jonkun miehen ja jonkun naisen kuvia. Osa sanoi naista vanhemman näköiseksi, koska tällä oli pari ryppyä. Tämä siitä huolimatta, että miehellä oli paljon syvempiä ryppyjä ja huomattavasti enemmän. Jotenkin jotkut ihmiset vain sokeutuvat miesten rypyille ja muille ikääntymisen merkeille ja arvostelevat naista paljon ankarammin.
Eli ei hätää, teillä on oikein hyvä ikäero siltä kannalta, että tuolla ikäerolla olette suurinpiirtein saman ikäisiä biologiselta iältä. Pääsette vanhenemaan samaan tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap
kyllä olen saanut etua kauneudestani. Olen voittanut arpajaisissa koska Instagramissa olin hyvännäköinen , voitin hotelliyön Kämp hotellissa.
Sain myös palkankorotuksen ja ylennyksen pankissa. Ja tehtäviä edustuksessa.
Miesmarkkinoilla olin haluttu. Minua lähestyttiin niin kaupassa, kuntosalilla, tai netissä. Instagramissa ja Facebookissa minua lähennyttiin. Työpaikalla flirttaittiin.
Jaa, minäkin olen saanut ylennyksen ja useita palkankorotuksia vaikka en ole kaunis. Taitaa kauniit liioitella kauneutensa vaikutuksia.
Huomio ei ole vielä loppunut. Päinvastoin. Katsotaan menopaussin jälkeen, josko rupsahdus iskee ja lipido katoaa.😄