Kauniin naisen vanhenemisen hyväksyminen on vaikeaa.
Kun on tottunut olemaan kaunis ja haluttu ja kehuttu, on vaikeaa hyväksyä oma rupsahtaminen. Se on itselleni ollut kova pala. Peilikuva ei enää näytä omalta. Sanon tämän suoraan ja rehellisesti. En kadehdi nuoria naisia, surettaa vain oma taantuminen.
Ja kyllä, vierelläni on rakastavia lähimmäisiä joille ulkonäköni muuttuminen ei vaikuta tai haittaa millään tavalla. Ja kyllä, olen opiskellut ja kehittänyt itseäni ja mielekkäässä työssä ja mielekkäitä harrastuksia myös on elämässäni.
Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön.
kyllä minä tunnustan että muuttunut ulkonäkö harmittaa. Ja kai tähän tottuu aikanaan. Vielä en siinä pisteessä ole. Minusta on hyvä puhua myös tästä ilmiöstä.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla provo. Nainen kokee helpotusta, kun miehet alkavatkin katsoa nuorempia.
Jos ei ole provo, ap on surulllinen ja nolo tapaus.
On todennäköisesti miehen kirjoittama provo. Aloitus sisältää kaikki kliseet, joita nimenomaan miehet ovat käyttäneet yrittäessään todistella milloin mitäkin. Esim. tuo, että vanheminen olisi nimenomaan ulkonäön muuttumisen vuoksi "kova pala" paljastaa jo tekstin miehen kirjoittamaksi provoksi.
Minulle on tullut tuo vasta viime aikoina, ikää on 57. Leukaperissä on hieman löysyyttä ja koetan totutella siihen. Kuukautiseni loppuivat vasta vuosi sitten 56v. iässä, joten vanheneminen varmaan tästä kiihtyy. Ihotyyppini on sellainen, ettei ryppyjä tule, mutta leukaperät löysenevät hieman. Jos katson äitiäni, niin hän on vanhentunut todella kauniisti, voisi mennä vaikka malliksi ja häntä on pyydettykin.
Ihmisten suhtautuminen minuun ei ole vielä muuttunut mitenkään.
Vierestä seuraan kuinka ikäisesi hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan. Kunhan pidät huolen ettet kuulu heihin, se on kaikista tärkeintä.
Olisin varmasti hermoraunio, jos olisin sinkkumarkkinoilla kilpailemassa nuorempien naisten kanssa.
Olen kuitenkin parisuhteessa, ja vapaa-aikana paljon rakkaan mieheni kanssa kotona. En ole myöskään facessa tai instassa. Ei ole oikein tarvetta olla jumalaisen kaunis enää. Miehenikin on vanhentunut.
Itse en kärsi. Olen elänyt ihanan elämän ja ollut haluttu. Paljon on sattunut elämässä. asioita jotka ovat johtaneet minut vaikka minkälaisiin juhliin sekä täällä että ulkomailla.Jos olisin nuori olisin varmaan vaikuttaja.
En ole nuori ja elän muistoissa ja vieläkin saan kehuja! Valitettavasti olen yksineläjä. Ois vaan kiva vieläkin päästä risteilyille ym , tietty sinne pääsee yksinkin ,minkä aion toteuttaa syksyllä. Siis ystävien kanssa.
Iltamekot ja korkokengät on passitettu vintille odottamaan uusia juhlia perijöden päällä. Kippis ,skål .
Oon vielä aika nuori nainen, mutta mua ei pelota vanheneminen ulkonäön puolesta ollenkaan. Nuoret on ehkä seksikkäämpiä ja varmaan enemmän miesten mieleen, mutta jollain tavalla joissakin vanhemmissa naisissa on sellaista sielukasta kauneutta, mitä nuorissa ei. Inhoan tietynlaisten miesten katseita ja kommentteja, kauniina vanhuksena ei toivottavasti tarvitsisi kestää sellaista. Toki vanhana kauniilta ja eteeriseltä näyttäminen vaatii hyviä geenejä ja hyviä elämäntapoja, mutta mielestäni on tosi inspiroivaa ajatella, että jos pitää huolta itsestään niin voi olla upea vanhanakin. Mielestäni myös iästä riippumatta elämänilo, viisaus ja empaattisuus kaunistavat ketä vaan. Huomaan oikeastaan ihailevani ja ehkä vähän kadehtivanikin enemmän vanhempien kuin nuorempien naisten kaunista ulkonäköä.
On vapauttavaa olla vaihdevuosi-ikäinen nainen. Ei tarvitse huolehtia oikein mistään. Saa vain nauttia elämästä ja itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmasti hermoraunio, jos olisin sinkkumarkkinoilla kilpailemassa nuorempien naisten kanssa.
Olen kuitenkin parisuhteessa, ja vapaa-aikana paljon rakkaan mieheni kanssa kotona. En ole myöskään facessa tai instassa. Ei ole oikein tarvetta olla jumalaisen kaunis enää. Miehenikin on vanhentunut.
Minä olen 47 ja sinkku. En kilpaile nuorempien naisten kanssa. Eivät he ole kiinnostuneet samoista miehistä, joista itse olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 47 ja sinkku. En kilpaile nuorempien naisten kanssa. Eivät he ole kiinnostuneet samoista miehistä, joista itse olen.
Minä olen myös 47 ja vielä pari vuotta sitten olin sinkkumarkkinoilla. Ei minunkaan tarvinnut "kilpailla" nuorempien naisten kanssa, koska nuoret naiset eivät olleet kiinnostuneet niistä miehistä joista minä, ja mikä tärkeintä, itse kiinnostun vain sellaisista miehistä jotka eivät tavoittele itseään merkittävästi nuorempia naisia vaan etsivät suhdetta suurinpiirtein samanikäisen naisen kanssa. Ei ne nuorista kiinnostuneet edes olleet mun tavoitteissa joten en heistä myöskään "kilpaillut".
Minä koen asian ihan eri tavalla. Olin vielä viisikymppisenäkin hoikka ja hyvännäköinen. Ryppyjä ei ollut ja vartalo oli niin nätti että samat vaatteiden kokonumerot kävivät kuin kaksikymppisenä. Nuorena olin kuvankaunis. Ajattelin aikoinani että rupsahtaminen tulee olemaan varmaan kova pala, on kaiketi vaikea tottua siihen ettei enää ole kaunis kun on aina ollut. Tulee ties mikä identiteettikriisi.
Toisin kävi. Nyt peilistä katsoo ruma naama. Sellainen leukaperiin valahtanut naama jossa on löysä couperosa-iho, pussit hohtonsa menettäneiden silmien alla, suu joka on pystyviivojen ympäröimä, ylöspäin vetäytynyt hiusraja elottomien ohjaustuntumaa hiusten alapuolella. Vartalo, joka oli vielä 55-vuotiaana mallia X on nyt mallia O. Olen ruma vanha akka.
Harmittaako? Ei yhtään! En välitä vähääkään. Ruman naisen elämä on vapaata ja huoletonta. Kukaan mies ei vonkaa, lässytä, sössötä, vingu ja valita eikä tyrkytä seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen asian ihan eri tavalla. Olin vielä viisikymppisenäkin hoikka ja hyvännäköinen. Ryppyjä ei ollut ja vartalo oli niin nätti että samat vaatteiden kokonumerot kävivät kuin kaksikymppisenä. Nuorena olin kuvankaunis. Ajattelin aikoinani että rupsahtaminen tulee olemaan varmaan kova pala, on kaiketi vaikea tottua siihen ettei enää ole kaunis kun on aina ollut. Tulee ties mikä identiteettikriisi.
Toisin kävi. Nyt peilistä katsoo ruma naama. Sellainen leukaperiin valahtanut naama jossa on löysä couperosa-iho, pussit hohtonsa menettäneiden silmien alla, suu joka on pystyviivojen ympäröimä, ylöspäin vetäytynyt hiusraja elottomien ohjaustuntumaa hiusten alapuolella. Vartalo, joka oli vielä 55-vuotiaana mallia X on nyt mallia O. Olen ruma vanha akka.
Harmittaako? Ei yhtään! En välitä vähääkään. Ruman naisen elämä on vapaata ja huoletonta. Kukaan mies ei vonkaa, lässytä, sössötä, vingu ja valit
Miksi nimittelet itseäsi noin rumasti? Olet normaalinnäköinen keski-ikäinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierestä seuraan kuinka ikäisesi hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan. Kunhan pidät huolen ettet kuulu heihin, se on kaikista tärkeintä.
Keski-ikäiset miehet hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan: ahdistelevat, huutelevat kähmivät luvatta ja ehdottelevat seksiä sekä huorittelevat.
Keski-ikäisten naisten en ole ikinä nähnyt kohtelevan kauniita nuoria naisia huonosti.
Aloittaja on mies. Miehet luulevat että nainen määrittelee koko identiteettinsä miehiltä saamansa huomion mukaan. Aloittaja yritti eläytyä entisen kaunottaren tuntemuksiin, mutta pieleen meni. Ei nainenkin asiaa noin. Vuosikausia jatkuva äijien töllistelyn kohteena oleminen ole kivaa. Kaunis ja älykäs nainen kiusaantuu ja ärsyyntyy sellaisesta. On helpotus kun vanhenee ja saa elää itsekseen ilman tuijottelua.
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan kauniista naisista pilaa heidän liiallinen tietoisuutensa omasta kauneudesta ja teennäinen käytös.
Niinkö? Tunnen monta kaunista naista eikä yksikään heistä ole tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen 49 vuotias. Vielä olen siedettävässä kunnossa, kiitos sporttisen ja terveellisten elämäntapojen, olen myös hoikka.
Mutta tiedostan, että 2-10 vuoden sisällä romahdan ulkoisesti. Odotan kauhulla menopaussia. Olen aina ollut seksuaalisesti halukas enkä ole ikinä kärsinyt haluttomuudesta tai kuivuudesta. Pelkään että seksistä nauttiminen loppuu elämässäni.
Huh huh. Sinun pitäisi hieman muuttaa ajatusmaailmaasi.
Sain syntymälahjaksi kauniit kasvot ja hyvän vartalon, ja elin kauniina noin 50 vuotiaaksi saakka, jonka jälkeen ikä ja tietyt sairaudet veivät sitten kauneuden mennessään, ainakin suurelta osin.
Olen onnellinen siitä, että sain hyödynnettyä kauneuteni, ja rakennettua itselleni hyvän elämän. Minulla on rakastava, vuosikymmenien avioliitto, ja ihania lapsia ja lapsenlapsia. Nyt on minun korkea aika siirtyä "mummokastiin", ja jättää kauneudesta stressaaminen nuorille naisille. Aikansa kutakin.
N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset miehet hirviökäyttäytyvät nuoria kauniita naisia kohtaan: ahdistelevat, huutelevat kähmivät luvatta ja ehdottelevat seksiä sekä huorittelevat.
Keski-ikäisten naisten en ole ikinä nähnyt kohtelevan kauniita nuoria naisia huonosti.
Se että keski-ikäiset naiset olisivat kateellisia nuorempia ja kauniimpia naisia kohtaan on miesten harhaisia kuvitelmia. Aloittajankin varmaan uskoo siihen. Harhakäsityksen perusteena on juurikin tuo kuvitelma että naisen koko identiteetti perustuu ulkonäköön ja miehiltä saatuun ihailuun ja huomioon.
Totta kai miehistä olisi imartevaa ja kivaa jos naiset koko elämänsä ajan haluaisivat miellyttää miehiä, taistelisivat heistä ja kilpailisivat keskenään. Niin imartelevaa kuin onkin ajatella noin, niin se ei ole totta. Miehet arvioivat naisen arvoa ulkonäön perusteella. Naiset arvioivat itseään ja toisiaan ihan eti kriteereillä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on mies. Miehet luulevat että nainen määrittelee koko identiteettinsä miehiltä saamansa huomion mukaan. Aloittaja yritti eläytyä entisen kaunottaren tuntemuksiin, mutta pieleen meni. Ei nainenkin asiaa noin. Vuosikausia jatkuva äijien töllistelyn kohteena oleminen ole kivaa. Kaunis ja älykäs nainen kiusaantuu ja ärsyyntyy sellaisesta. On helpotus kun vanhenee ja saa elää itsekseen ilman tuijottelua.
Etenkin tämä kohta paljastaa aloittajan mieheksi;
"Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön. "
Vain mies kuvittelee, että se on "tietty etuus" kun saa hirveän määrän töllistelyä, lähestymisiä ja myös ahdistelua.
Minä en ole saanut ulkonäöllä mitään etua. Kaikkea hyvää kohtelua mitä sain nuorena ja kauniina, saan edelleen. Poissa on ainoastaan tuntemattomilta saatu vonkaaminen, mikä ei varsinaisesti ollut mikään etuus.
Pakko olla provo. Nainen kokee helpotusta, kun miehet alkavatkin katsoa nuorempia.
Jos ei ole provo, ap on surulllinen ja nolo tapaus.