Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauniin naisen vanhenemisen hyväksyminen on vaikeaa.

Vierailija
08.12.2023 |

Kun on tottunut olemaan kaunis ja haluttu ja kehuttu, on vaikeaa hyväksyä oma rupsahtaminen. Se on itselleni ollut kova pala. Peilikuva ei enää näytä omalta. Sanon tämän suoraan ja rehellisesti. En kadehdi nuoria naisia, surettaa vain oma taantuminen. 

Ja kyllä, vierelläni on rakastavia lähimmäisiä joille ulkonäköni muuttuminen ei vaikuta tai haittaa millään tavalla. Ja kyllä, olen opiskellut ja kehittänyt itseäni ja mielekkäässä työssä ja mielekkäitä harrastuksia myös on elämässäni. 

Tarkoitan vain, että kun on koko tähän astisen elämänsä tottunut tiettyihin etuuksiin niistä luopuminen tuntuu hankalalta. Vähän kuin rikas on tottunut huolettomaan rahankäyttöön ja kivoihin lomamatkoihin ja pitäisikin alkaa tottua siihen ettei ole varaa aikaisempaan rahan käyttöön. 

kyllä minä tunnustan että muuttunut ulkonäkö harmittaa. Ja kai tähän tottuu aikanaan. Vielä en siinä pisteessä ole. Minusta on hyvä puhua myös tästä ilmiöstä. 

Kommentit (185)

Vierailija
81/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kamalaa tajuta olevansa sisältä tyhjä, itsekeskeinen ja pinnallinen paska, jonka ainut merkitys on ollut olla runkkarien unelma.

Jos mä olisin sinä, tekisin itsarin saman tien.

Ime munaa.

Vierailija
82/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Minä olen ollut aina se ruma nainen enkä koe vanhenemista mitenkään negatiivisena asiana. Olen aina ihaillut vanhempia sukulaisnaisia, heissä on sellaista viisautta ja kauneutta jota saa vain elämällä pitkään. Nurinkurista että viisikymppisen pitäisi näyttää teinille jotta tätä arvostettaisiin. Ehkä rumuuteni on sittenkin suojannut minua tältä mystiseltä "miesten huomiolta", josta en ole vieläkään täysin varma mitä se tarkoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Minä olen ollut aina se ruma nainen enkä koe vanhenemista mitenkään negatiivisena asiana. Olen aina ihaillut vanhempia sukulaisnaisia, heissä on sellaista viisautta ja kauneutta jota saa vain elämällä pitkään. Nurinkurista että viisikymppisen pitäisi näyttää teinille jotta tätä arvostettaisiin. Ehkä rumuuteni on sittenkin suojannut minua tältä mystiseltä "miesten huomiolta", josta en ole vieläkään täysin varma mitä se tarkoittaa.

Se, että vanheneminen koetaan negatiivisena, ei suurimman osan kohdall liity ulkonäköön vaan siihen, että elämä kääntyy loppupuolelle, kehoon tulee kaikenlaista kremppaa ja terveys reistailee. Ihmiset tykkäävät elämästä eivätkä haluaisi sen loppuvan. Eivät he mitään ulkonäköjä siinä mieti.

Vierailija
84/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua. Minä olen ollut aina se ruma nainen enkä koe vanhenemista mitenkään negatiivisena asiana. Olen aina ihaillut vanhempia sukulaisnaisia, heissä on sellaista viisautta ja kauneutta jota saa vain elämällä pitkään.

Nurinkurista että viisikymppisen pitäisi näyttää teinille jotta tätä arvostettaisiin. Ehkä rumuuteni on sittenkin suojannut minua tältä mystiseltä "miesten huomiolta", josta en ole vieläkään täysin varma mitä se tarkoittaa.

Tuskin ap. tuota tarkoittaa. Mä olen kaunis viiskymppinen mutta en halua olla teinin näköinen. En tarvitse miesten huomiota.

Vierailija
85/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että vanheneminen koetaan negatiivisena, ei suurimman osan kohdall liity ulkonäköön vaan siihen, että elämä kääntyy loppupuolelle, kehoon tulee kaikenlaista kremppaa ja terveys reistailee. Ihmiset tykkäävät elämästä eivätkä haluaisi sen loppuvan. Eivät he mitään ulkonäköjä siinä mieti.

No sittenhän tämä koko ketju olikin turha. Luitko otsikkoa tai yhtäkään viestiä?

Vierailija
86/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä joku voi päätellä kenenkään kirjottajan sukupuolta. Toisilla menee kyllä niin ihon alle jotkin kommentit. Paha olo näkyy avaruuteen asti.  No meitä on moneksi näköjään. 

Vierailija
87/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kamalaa tajuta olevansa sisältä tyhjä, itsekeskeinen ja pinnallinen paska, jonka ainut merkitys on ollut olla runkkarien unelma.

Ime munaa.

Sä oot sit surullinen tapaus huhh huh.

Eri

Vierailija
88/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just katsoin nuoruudenkuvia ja tajusin että olen 33-vuotiaana ollut todella kaunis, kauneimmillani. 20-30-v olin todella hirveän näköinen. Sitten tuli syöpä ja tapahtui kaikenlaista. Muistan syöpäkirurgin sanat " Sinä olet noin kaunis ja sinulle tämä on varmasti tosi rankkaa". Joo, olihan se mutta on syöpä jokaiselle rankka juttu, jopa kahdeksankymppiselle. 

Rupsahdus tuli suunnilleen 44-vuotiaana. 

Harmi, että en osannut käyttää kauneuttani hyväksi mitenkään. 

Vierailija
89/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on vaikka mitä esteettistä hoitoa, kokeilkaa niitä? Itsekin aion.

Ne tekee ihmisen rumemmaksi. 

Vierailija
90/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä monet sekoittavat sen todellisen, päitä kääntävän kauneuden, sellaiseen suhtkoht tavalliseen söpöyteen, nättiyteen ymv. Esim. useimmat missitkään eivät ole näitä ykkösluokan kaunottaria.

Tuollainen kaunotar saa oikeasti kaikkien huomion vain olemalla olemassa. Tavalliset naiset jotenkin vetäytyvät pieniksi heidän läsnäollessaan, eivätkä todellakaan ole heille ilkeitä, eihän hiiret kissalle hirnu. Se loiste saa ympärillä olevat naiset jotenkin sammumaan, miehistä taas kuoriutuu arjen sankareita.

Tavan arkinen söpöliini saa parhaimpina päivinään tuntea tuota glamouria hetkellisesti. Kyllä, se tuntuu taivaalliselta.

Ei tuo huomio silti ole niille kaunottarillekaan (useimmiten) se, mitä he elämässä tavaoittelevat. Se voi olla heille jopa täysin yhdentekevää. Se, että muut huomaavat sen kauniin ihmisen, ei velvoita kaunista ihmistä välittä

Ei tietenkään ole. Sehän on heille arkipäiväistä, aina olemassa ollutta. Vasta jos/kun sen menettää, eron huomaa. Siihen pystyn samaistumaan vaikken tuollainen kaunotar olekaan. Koska olen joskus, ns. hyvänä päivänä, hitusen saanut maistaa tuosta maagisesta maljasta. 

Vierailija
91/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ulkonäöllä oikeasti saa niin paljon asioita kuin mitä voisi luulla. Huomiota saa, ja seksin vonkaajia. Mikäli sitä seksiä ei harrasta ja ota siitä maksua niin yhtä tyhjän kanssa se on

Hei haloo, mieti nyt vaikka Sanna Marinia. Ihan rehellisesti todella ylimielinen, outo, teennäinen, ulkonäöstään pissa mennyt päähän. Pienen lapsen äiti, joka bilettää ja matkustelee. Varsinainen tyhjäpää.

Vierailija
92/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime munaa.

Sä oot sit surullinen tapaus huhh huh.

Eri

Onko sinun mielestä oikein käskeä tekemään itsari? Ja haukkua paskaksi, tyhjäksi jne. Lue ylhäältä loput.

Vierailija
93/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katriina Wuoristo on minusta kaunis nainen ikäisekseen. Varmasti jotain tehty, mutta tyylillä. 

Vierailija
94/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän ap:sta nyt sitten tuntuu, kun hänestä tulee saman tasoinen kuin rumemmista kavereistaan. Et ole enää kaveripiirin tärkein. Myöskään parisuhde ei ole enää varma nakki, sillä fakta on se, että miehet usein haluavat olla kauniin naisen kanssa, ja kun se kauneus lähtee niin vaihdetaan vaimo nuorempaan.

Koita nyt vaikka lukea kivoja kirjoja ja käydä kävelylenkeille tms. Uutta miestähän et tule enää saamaan kun tämän hetkisen menetät.

Vierailija
95/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ulkonäöllä oikeasti saa niin paljon asioita kuin mitä voisi luulla. Huomiota saa, ja seksin vonkaajia. Mikäli sitä seksiä ei harrasta ja ota siitä maksua niin yhtä tyhjän kanssa se on

Hei haloo, mieti nyt vaikka Sanna Marinia. Ihan rehellisesti todella ylimielinen, outo, teennäinen, ulkonäöstään pissa mennyt päähän. Pienen lapsen äiti, joka bilettää ja matkustelee. Varsinainen tyhjäpää.

No ihan rehellisesti Sanna on ulkonäöllisesti tavis.

Ihan muilla ansioilla menestyksensä tullut.

Vierailija
96/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tutyu palstamies, joka jankkaa aiheesta.

Oikeat naiset tietävät, ettei kauneudella saa mitään etuoikeuksia.

T. Kaunis nuirena ollut 50+, joka on menestynyt normaalilla pätevyydellä ja osaamisella

Mun täytyy kyllä kompata aloittajaa siinä, että nuorena oli aina miehet sympaattisesti auttamassa ja kuuntelemassa, mutta tämä kiinnostus laantui mystisesti vaihdevuosien jälkeen, vaikka en ollut silloin vielä edes kovin rupsahtanut. Ne feromonit!

Vierailija
97/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän ap:sta nyt sitten tuntuu, kun hänestä tulee saman tasoinen kuin rumemmista kavereistaan. Et ole enää kaveripiirin tärkein. Myöskään parisuhde ei ole enää varma nakki, sillä fakta on se, että miehet usein haluavat olla kauniin naisen kanssa, ja kun se kauneus lähtee niin vaihdetaan vaimo nuorempaan.

Koita nyt vaikka lukea kivoja kirjoja ja käydä kävelylenkeille tms. Uutta miestähän et tule enää saamaan kun tämän hetkisen menetät.

Kauneushan katoaa, mutta rumuus vaan lisääntyy. Joten siltä osin tilanne ei muutu.

Ja kauneus on itseisarvo sinänsä, ei siihen miestä tarvita arvoa nostamaan.

Ihminen on esteettinen olento ja nauttii kauneuden katsomisesta, itsensäkin.

Vierailija
98/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on säälittävä.

Ja sinä taas tuomitseva. AP kertoi vaikeista tunteista ja sinä lyöt lyötyä. Olet itse epäempaattinen nainen joka nauttii toisten alaspainamisesta. Hyi yök! 

Uskotko sitten tuota kun kirjoittaa jo aloituksessa kuin jostakin toisesta ihmisestä.

Vierailija
99/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ime munaa.

Sitähän sinä haluaisit, ap-Pasi. 

Vierailija
100/185 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei ole ollut ollenkaan vaikea pala. Olen rakentanut omanarvontuntoni osaamiseni ja tietämykseni varaan. Tajusin jo varhain että ulkonäkö ei elämässä ole tae mistään.

Olitko siis kaunis vai jouduitko rakentamaan omanarvontuntosi osaamisesi ja tietämyksesi varaan, koska ulkonäön varaan et voinut? Tämä jäi mainitsematta, siksi kyselen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi